Wspomaganie Tipo |
Autor |
Wiadomość |
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 11:35 Wspomaganie Tipo
|
|
|
Mam takie pytanie gdyż mam do kupienia kpl. wspomaganie z Tipka 1,6 na dwóch wałkach , a ja mam 1.4 na gaźniku. I tu moje zapytanie czy pompa wspomagania wraz z wspornikami będzie pasować, pompa wody, koło od alterntor i koło pasowe oraz wspornik do przekręcenia górnego oraz regulacji alternatora.
Z góry dziękuję za odp. |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 13:40
|
|
|
Największy problem możesz mieć z kółkiem pasowym - bo musi mieć dwie bieżnie . Kolejny zonk to wieloklin na przegubie kolumny kierownicy - dla przekładni ze wspomaganiem ma inną średnicę i ilość zębów . Pozostałe rzeczy da się przerobić . |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-07-2009, 13:45
|
|
|
schab, najbarziej mnie martwi to koło pasowe bo kolumnę kiedyś kupiłem ze stacyjką więc z tym problemu nie będzie |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
tyfer
witamy nowego
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 7 Skąd: Iława
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 13:27
|
|
|
mam podobny problem, mianowicie kupiłem tipo 1.4i i chciałem założyć wspomaganie, wiem ze pompa wody ma inne kolo pasowe tak jak pisze kolega Schab ma dwie bieżnie, ale słyszałem też że mogę w ogóle nie mieć mocowań do pompy wspomagania co wydaje mi się trochę nieprawdopodobne. wolę się jednak skonsultować z wami bo na pewno ktoś będzie znał temat. o kolumnie nie miałem pojęcia i to też może być problem. zastanawiam się tylko czy to nie koniec problemów. dodam że mam układ wspomagania od 2.0 8v to znaczy listwę, pompę, przewody i tu kolejne moje pytanie: co z tych elementów będę mógł wykorzystać w moim 1.4 |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 19:15
|
|
|
tyfer napisał/a: | mogę w ogóle nie mieć mocowań do pompy wspomagania co wydaje mi się trochę nieprawdopodobne |
Jest to bardzo prawdopodobne ponieważ z tyłu nad pompą wody mocowane jest wspomaganie i w niektórych egzemplarzach nie było otworów do mocowania pompy wspomagania. |
|
|
|
|
brynol69
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2008 Posty: 346 Skąd: Imielin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:23
|
|
|
wydaje mi się że 2.0 i 1.8 mają inne pompy niż 1.4 i 1.6 więc nawet jakbyś miał otwory do mocowania to pompa może poprostu niepasować |
|
|
|
|
tyfer
witamy nowego
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 7 Skąd: Iława
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:24
|
|
|
spróbuję w takim razie wstawić zdjęcie okolic pompy wody, może ktoś będzie w stanie powiedzieć czy mam te mocowanie czy nie, niestety nie mam pojęcia jak to powinno wyglądać |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:56
|
|
|
tyfer, z tyłu głowicy 4 otwory w kształcie kwadratu lub prostokąta.Pompa z 2,0 nie będzie pasowała |
|
|
|
|
słodki
witamy nowego
Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 5 Skąd: legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
|
|
|
|
tyfer
witamy nowego
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 7 Skąd: Iława
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 16-12-2009, 11:18
|
|
|
wiem że pompa od 2.0 nie będzie pasować, jestem tego nawet pewien, tylko nie chce w ciemno kupować pompy od 1.4 skoro może się okazać że i tak nie będę miał jej gdzie przykręcić, wydaje mi się że mam tam jakieś otwory tylko że są one chyba w pompie wody a nie w głowicy.
dzięki za podpowiedź jutro zobaczę jak to wygląda i zrobię jakieś fotki |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 16-12-2009, 16:42
|
|
|
Zaznaczyłem otwory w obudowie wałka rozrządu,które muszą być nagwintowane.Jak masz w tych wypustach gwint to założysz pompę.No i oczywiście w korpusie pompy wodnej też musisz mieć 2 otwory.Jeden wzdłuż drugi w poprzek
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
tyfer
witamy nowego
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 7 Skąd: Iława
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 11:15
|
|
|
pierwszy raz dodawałem zdjęcia na forum, więc mogłem coś zepsuć, według tego co zaznaczył kolega ZielonyTBG to w obudowie pompy na pewno nie mam nagwintowanych otworów, ale przecież mogę wymienić całość razem z obudową, bo zdaje się że nie mam w ogóle tego poprzecznego odlewu, więc nagwintować się nie da.Niestety tych otworów w obudowie wałka w ogóle nie mogę znaleźć
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 22-12-2009, 21:13
|
|
|
tyfer, te otwory są powyżej kolektora wydechowego.W najwyższej części silnika,czyli obudowie wałka przy osłonie paska rozrządu.Załączam dodatkowe zdjęcie.Korpus pompy też trzeba wymienić.
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-12-2009, 21:21
|
|
|
Ja już zamontowałem wspomaganie , ale dostałem wszystko od 1.4 za 100zł . Nie bawiłem się w sprawdzanie czy z 1.6 DOHC wszystko podejdzie. |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
tyfer
witamy nowego
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 7 Skąd: Iława
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 23-12-2009, 15:48
|
|
|
Maciek, a ty miałeś miejsce do przykręcenia pompy czy był jakiś problem?
ZielonyTBG, dzięki teraz wiem gdzie szukać tych otworów, będę musiał tylko zdjąć obudowę filtra,
na razie dzięki wszystkim za pomoc.
Zdrowych i wesołych świąt, a po świętach będę się głowił dalej |
|
|
|
|
Maciek
Pomógł: 21 razy Wiek: 33 Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 1468 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-12-2009, 16:26
|
|
|
tyfer, tak miałem miejsce na przykręcenie pompy wspomagania |
_________________ Lancia Lybra SW 2.4 JTD Intensa - moja
Stilo 1.9 JTD - mamy
Lancia Delta II HF Turbo - zabawka
Nouva Delta 1/6 mjet - taty
Fiat Tempra SW 1.8 LPG - moja
Fiat Tempra SW 2.0 4x4 - na części |
|
|
|
|
marcin_94
witamy nowego
Wiek: 30 Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 4 Skąd: Bydgoszcz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 11:13
|
|
|
Ja kupiłem kompletne wspomaganie od Tipo 1.4 więc powinno pasować.
** Dodano: 29-12-2009, 11:13 **
Acha i to wszytko za 190zł |
|
|
|
|
tyfer
witamy nowego
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 7 Skąd: Iława
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 19:38
|
|
|
marcin_94, ja kupiłem kompletne wspomaganie od granturismo za 70 zł. myślę ze listwa i kolumna kierownicy będzie pasowała, ale pewnie pompa już nie, moje pytanie brzmi:
co z w/w elementów przyda mi się do mojego 1.4ie i co muszę dokupić? jeśli potrafisz mi pomóc to będę wdzięczny |
|
|
|
|
|