Wymiana oleju we wspomaganiu. |
Autor |
Wiadomość |
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-01-2005, 17:33 Wymiana oleju we wspomaganiu.
|
|
|
Nigdy tego nie robiłem więc pytam sie: Jak to się robi?
Kupiłem polskiego czerwonego Hipolka i będę próbował, bo mój stary juz jest czarny jak smoła. |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 10-01-2005, 18:16
|
|
|
Ja to zrobilem tak.
Niestety troche sie obrudzic przy tym idzie.....
Wypialem przewod zwrotny i go wlozyem do miski.
Zatkalem otwor w zbiorniczku, nalalem nowego plynu.
Teraz druga osoba idzie do auta i na moment sekunde odpala autka, tak zeby zassalo plynu. I niech rusza kierownica. Jak juz sie przeplukal mniej wieciej-z wylotu widac bylo nowy plyn to wtedy zakladasz przewod na zbiornik i zalewasz go do konca, ale nie przelej , nalej tak 3/4 zbiornika. Ten plyn wymienialem po jakis 9latach uzytkowania
Zalalem go czerwonym Agipem |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 10-01-2005, 20:54
|
|
|
Dzieki za radę. Tak myślałem, ale jak człowiek nie jest pewien to lepiej się zapytać.
U mnie problem jest taki że nie wiem kiedy olej był wymieniany i to że silnik dłuuuugo stał. Nic nie niszczy gumu tak jakj długi postój więc cały szlam z przewodów teraz krąży po układzie i olej zrobił sie prawie zawiesiną.
Ciężko sie skręca i "piszczy" przy maksymalnym skręcie. Dlatego kupiłem olej i chcę wymienić. Myślę że Hipol się sprawdzi. |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-01-2005, 22:18
|
|
|
Jak niewiadomo kiedy olej ostatnio wymieniano to warto wymienić bo szkoda pompy i silnika bo pompa jednak stawia opór. |
|
|
|
|
Jacacenty
Pomógł: 13 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Lis 2004 Posty: 991 Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 11-01-2005, 23:11
|
|
|
A teraz wersja dla cierpliwych estetów .
Birerzesz strzykawkę i wysysasz zawartość, dolewasz płynu rozruszasz płyn poprzez uruchomienie pompy... i tak do znudzenia. Aż wymienisz większą część płynu. |
_________________ *** \=/ *** |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 11-01-2005, 23:13
|
|
|
Własnie wymieniłem, ale pompa gwiżdze przy maksymalnym skręcie.
Ja zrobiłem tak: Wylałem płyn i odpaliłem auto. Wywaliło trochę płynu, ale martwi mnie to że leciał dym w rurki. Trwało to ok 20-30sekund. Potem nalałem nowego i zatkałem odpływ. Jak już leciał czerwony to założyłem przewód i dolałem nowego.
Zrobiłem błąd bo posłuchałem się "starego mechanika" i szkoda mi było tego płynu. Mogłem wymieniac stopniowo dolewając nowego i spuszczając stary do miski.
Boję się że sie nie odpowietrzył do końca, ale nie wiem czy i jak to zrobić
Mam tylko nadzieję, że pompa nie dostała za mocno. Nastepnym razem zrobię to podmieniając płyn i nie słuchając się "dobrych rad". |
|
|
|
|
Jarek38
Pomógł: 2 razy Wiek: 54 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 550 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 11-01-2005, 23:56
|
|
|
U mnie super sprawdziła się wersja "ze strzykawką".
Przed wymianą pompa tak skrzypiała, że na parkingu wszyscy się na mnie oglądali. Teraz pracuje cicho. |
_________________ Tempra 2.0 ie 8V + LPG |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-01-2005, 00:42
|
|
|
Mkaminski - no wlasnie ja nie "pracowalem" na sucho.
Jak ubylo plynu to dolewalem i tak dlugo dolewalem az z zwrotu nie zaczal leciec nowy plyn.
Co do piszczenia przy maksymalnym skrecie to nie ma to znaczenia jaki plyn nalejesz. To juz taka konstrukcja - zawor zwrotny sie wtedy "wlacza" zeby pompy nie rozwalilo przy max skrecie! |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-01-2005, 02:49
|
|
|
miszko napisał/a: | Mkaminski - no wlasnie ja nie "pracowalem" na sucho.
Jak ubylo plynu to dolewalem i tak dlugo dolewalem az z zwrotu nie zaczal leciec nowy plyn.
Co do piszczenia przy maksymalnym skrecie to nie ma to znaczenia jaki plyn nalejesz. To juz taka konstrukcja - zawor zwrotny sie wtedy "wlacza" zeby pompy nie rozwalilo przy max skrecie! |
No właśnie dużo ludzi mysli że to defekt a to jest norma przy nówkach jest nie pisk lecz syk a tempra piszczy poza tym słyszałem to w wielu samochodach np . manewrujących po parkingu wiele aut ma to a niektóre syczą ma to na celu właśnie żeby nie rozsadziło |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 12-01-2005, 08:54
|
|
|
Już sie ustatkowało (chyba odpowietrzyło) i nie wyje na skręcie.
Oczywiście luźniej sie kręci i mam nadzieję że spalanie minimalnie spadnie.
Stary olej jest dość gęsty i hmm...ja bym powiedział tępy, czyli nie jak olej tylko powoduje tarcie.
Myślę, że ze wzgdlędu że nie był tak długo wymieniany to po miesiącu-dwóch znów zmienię olej. Może jak zczernieje to wyciągnę strzykawaką i wleje nowy i tak, aż wykończe ten litr oleju który kupiłem. |
|
|
|
|
Robert-k
Wiek: 49 Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 49 Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 08-09-2006, 22:00
|
|
|
Witam wymieniłem metodą na strzykawkę,stopniowo odsysałem stary płyn i dolewałem nowy, i tak do skutku |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 28-05-2008, 20:09
|
|
|
I mi się szykuje wymiana w weekend, bo rurki mi się pocą, płyn wyparował, a nie wiem jaki był wcześniej. Ten mój jest dosłownie czarny. Kierownica nie chodzi ciężko ale płynu nie ma na minimum nawet. Ciekawy jestem jak będzie po wymianie? Chyba skorzystam z metody miszka tylko która rurka jest zwrotna? Po lewej? Jakby co to jak się odpowietrza potem układ? |
_________________
|
|
|
|
|
marcinjankes
Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 42 Skąd: Czempiń
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-06-2008, 17:29
|
|
|
i u mnie szykuje sie wymiana tylko to mi powie ile tego oleju jest potrzebne na cala ta operacje? Bede korzystal z metody bardziej czystej gdyz nie chce za bardzo pobrudzic przed domem bo jciec mnie zaszlachtuje |
_________________ Tipo 94' 1.6+LPG wersja Suite
(skóra beż ;P ) |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 25-06-2008, 17:38
|
|
|
marcinjankes, mi sie nie chciało bawic w odkrecanie węży wiec zastosowałem metode odsysania płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Narazie mi poszedł litr i juz jest odczuwalna różnica ale jeszcze dla pewnosci kupie litr i cały wykorzystam (1 litr hipolu ok 14zł) |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
marcinjankes
Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 42 Skąd: Czempiń
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-06-2008, 17:55
|
|
|
No to zrobie tak jak Ty zaczne od litra i po jakims czasie uzyje 2 litr i mysle ze bedzie dobrze bo tak w rzeczywistosci to moje wspomaganie tak dziala jakby go nie bylo wiec troche przyroda mnie ze tak bym siemusial brzydko wyrazic ru..a ;P |
_________________ Tipo 94' 1.6+LPG wersja Suite
(skóra beż ;P ) |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 25-06-2008, 18:01
|
|
|
marcinjankes, może i za pomocą odpiecia węża jest szybciej ale nie jest to drogi olej wiec wybrałem ten sposób |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
marcinjankes
Dołączył: 11 Cze 2008 Posty: 42 Skąd: Czempiń
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 25-06-2008, 18:18
|
|
|
No dokladnie a z reszta wydaje mi sie ze ten sposob bedzie bardziej czystym ;P jak wykonam zabieg to pochwale sie efektami
** Dodano: 28-06-2008, 07:01 **
Witam wszystkich wczoraj wygospodarowalem w koncu troche czasu i wymienilem olej we wspomaganiu. zastosowalem sposob ze strzykawka i ogolnie juz odczuwalna jest poprawa. za jakis czas powtorze to jeszcze raz zeby wyczyscily sie przewody i mysle ze juz berdzie nowe autko;P albo chociaz wspomaganie jak nowe |
_________________ Tipo 94' 1.6+LPG wersja Suite
(skóra beż ;P ) |
|
|
|
|
rewit
Wiek: 53 Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 70 Skąd: łóDZ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 04-07-2008, 07:43
|
|
|
panowie jaka gęstość tego płynu do wspomagania powinna być??? w pracy mam 45 i 36 gęstość |
_________________ ZAWSZE MOżE BYć GORZEJ |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 04-07-2008, 08:24
|
|
|
rewit, ja kupiłem olej orlenowski - hipol ... |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-07-2008, 12:49
|
|
|
też się chyba skuszę na ten czystszy sposób, tylko czy te oleje można mieszać? bo nie mam pojęcia co poprzedni właściciel tam wlał, ogólnie olej jest czarny ale widać, że kiedyś był czerwony |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
|