Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
łożyska
Autor Wiadomość
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2013, 21:17   łożyska

Witam mam takie pytanie kumpel z pracy ma taki problem co okolo trzy miesiace(okolo 5000-7000km) musi wymieniać łożyska z tylu nie ważne jakie łożyska w podobnym czasie jest to samo. sprawa nie dotyczy TT a golfa 3 ale mam nadzieje ze ktoś coś podpowie
Felgi i opony ok proste wyważone nie biją ani nic w tym stylu(nie ma zreszta znaczenia czy jezdzi na zimowkach czy na letnich dwa komplety felg)
Czy może to być spowodowane tym ze auto ma sportowe zawieszenie ?
dzieki za podpowiedzi
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
palidzojnt221 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 33
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 700
Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 18-03-2013, 21:59   

m.m1981, do gólfa jest duzo zamiennikow, i jezeli kupuje czesci z najnizszej półki to tak bedzie sie działo, ja do swojego kupuje czesci ze sredniego przedziału cenowego lub to co poleci sprzedawca

dochodzi do tego montarz, morze juz przy zakladaniu uszkadza te łozyska, moze nie smaruje ich odpowiednio lub wcale, i dochodzi jeszcze styl jazdy, jak lata bokami na asfalcie to tez bedzie mu sie wszystko szybciej zuzywało

dopisz kolego jeszcze czy chodzi o przód czy tył
_________________
Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6
  
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 18-03-2013, 22:01   

Co to znaczy sportowe zawieszenie? Urżnięte sprężyny i standardowe amortyzatory. Czy jakiś profesjonalny zestaw? Generalnie każde utwardzenie zawieszenia przekłada się na żywotność takich elementów jak wahacze, łączniki gumowe, stabilistory, łożyska, poduszki itp. Na polskie dziurska to pasowało by w druga stronę, zmiękczyć zawieszenie a nie utwardzać :lalala: Dlaczego na polskie drogi są wypuszczane, a przynajmniej kiedyś były wypuszczane auta na mniejszej feldze z oponami o większym profilu w stosunku do zachodnich sąsiadów. Taki trend z połowy lat 90tych :D Warto sobie na nie odpowiedzieć. Pytanie jak bardzo okaleczył swoje auto.

P.S niech spróbuje łożyska firmy FAG. Bardzo porządne łożyska, używamy w robocie produkty tej firmy i powiem śmiało przezywają SKF'y niestety nie są tanie, ale nie ma tanich dobry, albo tanie albo dobre :doubt:
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-03-2013, 22:33   

m.m1981, w golfie sa lozyska stozkowe skrecane nakretka i blokowane zawleczka.Wystarczy za mocno nakrettke skrecic by lozyska wytrzymaly chwile.Niech kolega skreci nakretke tak by po zalozeniu kola byl minimalny luz na lozysku.Bedzie hulac dlugo.Nawet najtansze wytrzyma conajmniej 50 tys.Zreszta komplet lozysk na strone do golfa nawet fag,czy skf mozna miec za 30 zl :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2013, 09:27   

JAM_BELFEGOR napisał/a:
Urżnięte sprężyny i standardowe amortyzatory.

nie profesjonalny zestaw
a jesli chodzi o czesci to juz chyba wszystko bylo probowane od najtanszego "optimal"do"skf" i nie widać wiekszej roznicy
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 19-03-2013, 09:53   

m.m1981, lozyska skf i fag to juz bardzo dobre produkty.Nie moga konczyc sie po kilku tys.km.Trzeba im mechanika a nie amatora i beda hulac :)
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2013, 18:39   

m.m1981, Tak jak ci pisze shagger78, tu sposób dokręcenia całości jest bardzo ważny, jeśli gość skręcił ile sił mu Bozia dała to masz odpowiedź. Zapomniałem ze w golfie są łożyska typu otwartego. Odpowiedni smar i jego ilość też nie mniej ważna, brak smaru lub jego za mała ilość = katastrofa, ale co mało kto wie ze jak się go da za dużo i w nieodpowiedniej gęstości to łożyska się bardzo grzeją, a rozszerzając się bardzo łatwo się niszczą. Przerabiałem to wielokrotnie na dużych wałach i nie ważne jakie to były łożyska czy kulowe czy baryłkowe czy igiełkowe wahliwe czy stałe każde za mocno skręcone i lub za nieodpowiednia ilością smaru dość szybko się zacierały. Do tego wróg nr jeden łożysk stałe wibracje spowodowane nie wyważeniem, rozpirzy nawet najlepsze łożysko.

P.S znalazłem takie cuś może się przyda http://www.youtube.com/watch?v=t3DhMHztGzA
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-03-2013, 20:54   

no wiem panowie o co biega z tym smarem i z dokreceniem łożysk i powiem tam ja nie jestem w tym temacie całkiem zielony a jesli chodzi o własciciela golfa to jest z wyksztakcenia machanikiem wiec nie sadze ze robimy cos nie tak zakladajac łozyska (chociaż nie wykluczam) a juz raczej mało prawdopodobne ze sytuacja juz sie powtarza drogi raz
co myslicie na temat moze uszkodzonej piasty czy czegos w tym stylu

** Dodano: 19-03-2013, 21:03 **
dodam jeszcze jakies pol roobil temu ten kumpel od golfa roku temu robil hamulce w innym golfie i zlozel na starym lozysku i jest ok do dzis wiec mysle ze nie jest to wina montażu tylko cos jest nie tak w jego aucia
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load