|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
łożyska |
Autor |
Wiadomość |
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2013, 21:17 łożyska
|
|
|
Witam mam takie pytanie kumpel z pracy ma taki problem co okolo trzy miesiace(okolo 5000-7000km) musi wymieniać łożyska z tylu nie ważne jakie łożyska w podobnym czasie jest to samo. sprawa nie dotyczy TT a golfa 3 ale mam nadzieje ze ktoś coś podpowie
Felgi i opony ok proste wyważone nie biją ani nic w tym stylu(nie ma zreszta znaczenia czy jezdzi na zimowkach czy na letnich dwa komplety felg)
Czy może to być spowodowane tym ze auto ma sportowe zawieszenie ?
dzieki za podpowiedzi |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
palidzojnt221
Pomógł: 15 razy Wiek: 33 Dołączył: 14 Wrz 2010 Posty: 700 Skąd: Morawica
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-03-2013, 21:59
|
|
|
m.m1981, do gólfa jest duzo zamiennikow, i jezeli kupuje czesci z najnizszej półki to tak bedzie sie działo, ja do swojego kupuje czesci ze sredniego przedziału cenowego lub to co poleci sprzedawca
dochodzi do tego montarz, morze juz przy zakladaniu uszkadza te łozyska, moze nie smaruje ich odpowiednio lub wcale, i dochodzi jeszcze styl jazdy, jak lata bokami na asfalcie to tez bedzie mu sie wszystko szybciej zuzywało
dopisz kolego jeszcze czy chodzi o przód czy tył |
_________________ Kowalski, Było Tipo 1.4, VW golf II 1.8 Polonez Caro 1.6 GLE, Fiat 126p el 2000r, Audi a4 b5 1.8 benzyna 125qni;P VW vento 1.8 90HP 94rok, obecnie żona ujeżdza honde accord 6 usa 3.0v6 |
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-03-2013, 22:01
|
|
|
Co to znaczy sportowe zawieszenie? Urżnięte sprężyny i standardowe amortyzatory. Czy jakiś profesjonalny zestaw? Generalnie każde utwardzenie zawieszenia przekłada się na żywotność takich elementów jak wahacze, łączniki gumowe, stabilistory, łożyska, poduszki itp. Na polskie dziurska to pasowało by w druga stronę, zmiękczyć zawieszenie a nie utwardzać Dlaczego na polskie drogi są wypuszczane, a przynajmniej kiedyś były wypuszczane auta na mniejszej feldze z oponami o większym profilu w stosunku do zachodnich sąsiadów. Taki trend z połowy lat 90tych Warto sobie na nie odpowiedzieć. Pytanie jak bardzo okaleczył swoje auto.
P.S niech spróbuje łożyska firmy FAG. Bardzo porządne łożyska, używamy w robocie produkty tej firmy i powiem śmiało przezywają SKF'y niestety nie są tanie, ale nie ma tanich dobry, albo tanie albo dobre |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 18-03-2013, 22:33
|
|
|
m.m1981, w golfie sa lozyska stozkowe skrecane nakretka i blokowane zawleczka.Wystarczy za mocno nakrettke skrecic by lozyska wytrzymaly chwile.Niech kolega skreci nakretke tak by po zalozeniu kola byl minimalny luz na lozysku.Bedzie hulac dlugo.Nawet najtansze wytrzyma conajmniej 50 tys.Zreszta komplet lozysk na strone do golfa nawet fag,czy skf mozna miec za 30 zl |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2013, 09:27
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Urżnięte sprężyny i standardowe amortyzatory. |
nie profesjonalny zestaw
a jesli chodzi o czesci to juz chyba wszystko bylo probowane od najtanszego "optimal"do"skf" i nie widać wiekszej roznicy |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
shagger78
Pomógł: 38 razy Dołączył: 29 Lis 2011 Posty: 1262 Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 19-03-2013, 09:53
|
|
|
m.m1981, lozyska skf i fag to juz bardzo dobre produkty.Nie moga konczyc sie po kilku tys.km.Trzeba im mechanika a nie amatora i beda hulac |
_________________ Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2013, 18:39
|
|
|
m.m1981, Tak jak ci pisze shagger78, tu sposób dokręcenia całości jest bardzo ważny, jeśli gość skręcił ile sił mu Bozia dała to masz odpowiedź. Zapomniałem ze w golfie są łożyska typu otwartego. Odpowiedni smar i jego ilość też nie mniej ważna, brak smaru lub jego za mała ilość = katastrofa, ale co mało kto wie ze jak się go da za dużo i w nieodpowiedniej gęstości to łożyska się bardzo grzeją, a rozszerzając się bardzo łatwo się niszczą. Przerabiałem to wielokrotnie na dużych wałach i nie ważne jakie to były łożyska czy kulowe czy baryłkowe czy igiełkowe wahliwe czy stałe każde za mocno skręcone i lub za nieodpowiednia ilością smaru dość szybko się zacierały. Do tego wróg nr jeden łożysk stałe wibracje spowodowane nie wyważeniem, rozpirzy nawet najlepsze łożysko.
P.S znalazłem takie cuś może się przyda http://www.youtube.com/watch?v=t3DhMHztGzA |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-03-2013, 20:54
|
|
|
no wiem panowie o co biega z tym smarem i z dokreceniem łożysk i powiem tam ja nie jestem w tym temacie całkiem zielony a jesli chodzi o własciciela golfa to jest z wyksztakcenia machanikiem wiec nie sadze ze robimy cos nie tak zakladajac łozyska (chociaż nie wykluczam) a juz raczej mało prawdopodobne ze sytuacja juz sie powtarza drogi raz
co myslicie na temat moze uszkodzonej piasty czy czegos w tym stylu
** Dodano: 19-03-2013, 21:03 **
dodam jeszcze jakies pol roobil temu ten kumpel od golfa roku temu robil hamulce w innym golfie i zlozel na starym lozysku i jest ok do dzis wiec mysle ze nie jest to wina montażu tylko cos jest nie tak w jego aucia |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|