Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
obniżenie auta przy seryjnych amortyzatorach...
Autor Wiadomość
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-06-2005, 12:19   obniżenie auta przy seryjnych amortyzatorach...

Na jednych ze stron internetowych znalazlem cos takiego "...wartość obniżenia w przypadku zastosowania samych sprężyn wynosi od 25 mm do 40 mm.Sprężyny te można z powodzeniem stosować z seryjnymi amortyzatorami"

Czy aby napewno nie skróci to żywotnosci amortyzatorów?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-06-2005, 17:19   

owszem skroci

o ile na zywotnosc ma kiepski wplyw o tyle jest to nawet nienajgorszy sposob wsrod tanich na utwardzenie zawiechy

jednak 20-30mm ok ale 40 to juz sporo przy takim rozwiazaniu

a i oczywiscie dziala to w przypadku sprawnych amortyzatorow, wiec nie nalezy sie ludzic ze jak sie ma jakies stare zuzyte amory i zamiast wymienic sprezyny na seryjne wymieni sie na twarde........ to ze bedzie jakikolwiek "pozytywyny" efekt

to jest tylko polsrodek, i nie ma co porownywac do obnizania wraz z amorami

Np. maluch to moze kiepski przyklad ale byc moze najbardziej znany...
sprezyny oplacalo sie wlasciwie tylko skracac o pol zwoju czy caly zwoj...
jednak twardy maluch dobrze smigajacy to taki ze sztywnymi amorkami, dopiero wtedy mozna myslec o twardszych sprezynach np. od poloneza trucka...
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-06-2005, 18:52   

Cytat:
Na jednych ze stron internetowych znalazlem cos takiego "...wartość obniżenia w przypadku zastosowania samych sprężyn wynosi od 25 mm do 40 mm.Sprężyny te można z powodzeniem stosować z seryjnymi amortyzatorami"

A co mają napisać, że masz jeszcze do tego kupić amortyzatory za 1000 zł, to nikt by im tych sprężyn nie kupił.
Same krótsze i twardsze sprężyny są dobre na równe jak stół drogi, gdzie amortyzator nie za wiele pracuje, ale na nierównych drogach charakterystyka takiego zawieszenia może być do kitu, będzie skakać, nie będzie wybierać dziur.
Jeżeli chcesz założyć takie sprężyny to przynajmniej musisz mieć amortyzatory w dobrym stanie, najlepiej gazowe.
Gdzieś czytałem, że o wiele lepszym rozwiązaniem na polskie drogi jest zestaw seryjne sprężyny i twarde amortyzatory
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-06-2005, 21:43   

jezeli chodzi o amortyzatory i ogolny stan zawieszenia to sa w bardzo dobrym stanie,poniewaz samochod jest dopiero od 8 miesiecy w kraju,zastanawiam sie co by z tego wyszło jakbym poprostu obcial sprezyny :-k
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Pele_Tipo 



Wiek: 38
Dołączył: 26 Mar 2005
Posty: 685
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-06-2005, 18:59   

nie nie nie

to ja chcialem tylko zobrazowac taki przyklad...

obcinac sprezyny... w maluchu OK, ale nie w Tipo...


cokolwiek robiac w tym kierunku nie utwardzasz a obnizasz, co owocuje tylko zmianami wizualnymi (nieznacznie) oraz ew. obnizenia srodka ciezkosci...

jednak niechcialbym przy takiej zawieszce znalezc sie w jakiejs bardziej ekstremalnej sytuacji czy probowac wtedy driftowac... :oops:
_________________
bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
  
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-06-2005, 19:05   

Dlatego nieraz smiac mi sie chce jak widze czesto np. Calibry (ktorych sie u mnie namnozylo od groma) gdzie "zawodowi" ucinacze sprezyn obcinaja je i klada do swoich Calbir a pozniej jezdza po tych naszych drogach i wygladaja jak łosie bo byle kamyszek na drodze a oni glowa o dach uderzaja... smiesznie to wyglada naprawde. Ale oczywiscie to sa spece od obnizania i utwardzania ;D

Choc powiem tak, sam bym sobie chetnie obnizyl i utwardzil autko, ale w pewnych granicach... komfortowo-sportowych no i do tego jakies fajne alu bo nie mam....
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-06-2005, 21:52   

głownie to zalezy mi tylko na efektach wizualnych 8) zawieszenia nie musze utwardzac bo juz mam wystarczajaco twarde,czasami nawet za bardzo :( zastanawiam sie wlasnie tylko nad obnizeniem na tych amorach co mam obecnie...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 27-08-2007, 13:15   

Gdzies u nas na forum było zdjęcie jak ktoś sobie skręcił sprężyny ściskami do spinania lin metelowych. Może to nie jest najgorszy sposób na obniżenie i delikatne utwardzenie autka, tylko zastanawiam sie jak duży wpływ na żywotność sprężyn ma ten zabieg???

zdjęcie tu
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 27-08-2007, 21:54   

Pewnie, że się da obniżyć, tylko wtedy jedna zasada: Częściej sprawdzajcie stan amorów. Do obniżanego zawieszenia są krótsze i twardsze amorki ew. gwint. Do serii są dłuższe, ale jeżeli wstawicie odpowiednio twarde springi bo powinno być dobrze. Wadą tego rozwiązania jest to, że amorki się szybciej żużyją, bo obniżona zawiecha to tak jakby ciągle były pod mocniejszym obciążeniem. Cięcie sprężyn, liny itp są dla kamikadze. Nawet jak nie wam się coś stanie to w razie wypadku samochód będzie podpadający, przez tjunik chałupniczy.
_________________
     Moneta
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-08-2007, 11:24   

tipacz96vc, poniżej masz aukcje do takich właśnie klamerek.

http://moto.allegro.pl/it..._i_pewnie_.html

Możecie mówić co chcecie ale sam takie założyłem na próbę z czystej ciekawości (dupa mojego autka była zadarta dość mocno do góry) na tylną oś i jeżdżę już od marca i powiem szczerze nie zmieniło się nic za wyjątkiem efektu wizualnego komfort pozostał taki sam. Raz na jakiś czas patrzę tylko czy oby coś się nie poluzowało. Co do montażu takiego zestawu na przód to mam mieszane uczucia ale są i tacy co tak już zrobili.
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 01-09-2007, 15:23   

Powiedz mi jeszcze tylko jedno - czy autko sie w jakimkolwiek stopniu lepiej trzyma drogi?
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-09-2007, 19:29   

tipacz96vc, hmm nie wiem bo w tym samym czasie robiłem parę innych rzeczy tzn wymiana końcówek drążków i przeróbka wydechu a w tym całkowite wyrzucenie zapchanego kata przekładające się na odczuwalny wzrost osiągów.
W sposób który opisałem zrobiłem tylko tył więc trudno mi powiedzieć. Zastanawiam się nad przodem (a on będzie miał dużo do gadania) bo z tego co słyszałem od znajomych metoda ta się spisuje ale jak to się przekłada na bezpieczeństwo to nie wiem dlatego mam mieszane uczucia. Koszt niewielki a i nie mam w planach dalszego wypadu raczej tylko dojazd do pracy więc może się zdecyduje na testy tylko gorzej z czasem. :sciana:
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-09-2007, 15:31   

a zastanawialiscie sie co sie stanie jak przy wiekszej prędkości któraś z klamerek tak poprostu sobie peknie? nie mówię tego złośliwie,ale smierdzi mi to i to ostro pseudotuningiem :? jesli juz tak bardzo komus zależy na obniżeniu auta niskim kosztem to wolałbym obciąć sprężyny boschem...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-09-2007, 15:59   

ego napisał/a:
jesli juz tak bardzo komus zależy na obniżeniu auta niskim kosztem to wolałbym obciąć sprężyny boschem...


Spięcie za pomocą sprężyn = wyeliminowanie jednego zwoju = obcięcie jednego zwoju. A co jak się okaże że po takim zabiegu będzie za nisko :?:

A tak swoją drogą klamry te co kupiłem są dosyć solidne i nie powinno się nic stać ale ręki nie dam sobie uciąć. Jezeli wytrzymały tyle czasu podczas jazdy po dziurach jakie są w moim mieście to raczej nic ich nie ruszy.

ego napisał/a:
a zastanawialiscie sie co sie stanie jak przy wiekszej prędkości któraś z klamerek tak poprostu sobie peknie?


Przy dużych prędkościach nie jeżdżę po dziurach ;D
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
moley 


Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Gru 2005
Posty: 486
Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-09-2007, 20:32   

Te klamry sprawdzą się przy nowych sprężynach. Po załużmy 200tkm używania sprężyn są one już nie tej samej długości wszystkie. Jedne są krótsze a inne dłuższe. pierw warto zdemontować sprężynki i je wymierzyć bo właśnie przy większej prędkości nie daj boże dziura i poszła klamra w diabły . pozatym jedna strona wyżej druga niżej??
_________________
Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85
     assistance   Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 06-09-2007, 21:36   

gepard napisał/a:
raczej nic ich nie ruszy
czy chcesz, czy nie to w końcu je ruszy...korozja. Klamry są metalowe, więc i są narażone na warunki atmosferyczne, chlapanie wody z opon itp. Do sprężyny dolegają, więc przy dziurach mogą o nią trzeć (i te ich super nacięcia przy większej dziurze nic nie dzadzą jak sprężyna się złoży ponad obniżenie), co zdziera warstwę ochronną od wewnątrz (o ile takowa jest w rzeczywistości). Jak się zagapisz to pewnego dnia możesz wystrzelić w górę :? Jeżeli robisz coś, co może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa Twojego i pasażerów to od początku do końca rób tak jak ma być. Takie "wynalazki" i skracanie sprężyn to jak robienie cabrio boshem (pojadę nad morze....a może się nie złamie). Jak Cię nie stać na Eibachy, albo H&R to dla próby zakup Jamexy.
_________________
     Moneta
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 07-09-2007, 07:16   

Ja bym t akim czymś bał się wyjeżdzać na droge. Niby tani sposób i wszystko fajnie tyle że sprezyna potraktowana w taki sposób po pewnym czasie lubi sobie pęknać i jest na złom. A jesli faktycznie w czasie jazdy by ta klamra pękła to Ci auto do góry podrzuci ładnie, dodać do tego że na tyle i jakiś zakręt i młynka mamy po asfalcie jak się patrzy.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-01-2008, 21:28   

gepard, jezeli chodzi o te aukcje to kolo niezle na niej zarabia ja widzialem takie klamry po 1,2pln sztuka:D

** Dodano: 22-01-2008, 21:29 **
Hipo, a jak założysz wiekszą ilość klamerek dla "bezpieczenstwa" :) ????.....
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-01-2008, 22:11   

sosen86 napisał/a:
dla "bezpieczenstwa"
dla bezpieczeństwa lepiej nie zakładaj. Nawet niech będzie przez jakiś czas dobrze, ale podczas jazdy i wybierania dziur na cały układ zawieszenia działają takie siły, że te klamerki w końcu puszczą, a poza tym to co to ma być? tuning? malucha którego kupisz za 500 zł, żeby sobie poszaleć po lesie to możesz sobie tak obniżać, ale Tipo raz, że jest cięższy, 2 rozwija większe prędkości, 3 jest więcej wart, a 4 to wiochą trąca... :roll: Najtańsze sprężyny obniżające jakie widziałem do Tipo - nowe - kosztowały 370 zł, czyli mniej więcej tyle co komplet nowych seryjnych, ale taki tuning remizowy za 30 zł to odpuść....szkoda zdrowia :)
_________________
     Moneta
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-01-2008, 19:11   

mrk69, no ja tego zakladac niezamierzam ;D

** Dodano: 31-01-2008, 20:17 **
zdecydowałem się na ucinanie sprezyn,zobaczymy efekt.........

** Dodano: 13-02-2008, 17:42 **
no sprawa załatwiona mam autko minimalnie nizsze od serii i twardsze i juz nie wyglada tak paskudnie
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-03-2008, 01:42   

Utnijcie sobie ptaszka, zobaczycie jaki efekt... nie dość że do słowa nie można z babą dojść, to jeszcze język można sobie na dołach odgryść. Szkoda mi Was...obniżajcie jak najbardziej, nawet na 3 mm.. Głupcy... :sciana: :red_kartka: :badgrin:
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:33   

saigon, hamuj się trochę... tu obowiązuje jakaś kultura;
chcą próbować - niech próbują, każdy może; tu można się wymieniać poglądami, prócz pomagania, po to jest forum;
można komuś powiedzieć, że 'moim zdaniem' to cośtam jest beee, ale można to powiedzieć na różne sposoby... normalniejsze niż w/w... EOT
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Tipo-14000 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2006
Posty: 197
Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-03-2008, 20:59   

Hmm , ja obciołem sobie sprężynki , po czym urwałem moje progi bo auto się huśtało . Kupiłem twarde sprężynki i po rondzie można śmigac 60 km/h opony piszczą a progi nawet się nie zbliżają do jezdni . Inna sprawa , że kręgosłup wysiada po dłuższej jeździe . To nie na nasze drogi . A w zimie przy twardych spręzynach to wogule jest wesoło , jak nasi drogowcy przyśpią i mamy muldy na drogach :red_kartka:
  
 
saigon 



Wiek: 47
Dołączył: 17 Sie 2006
Posty: 118
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-03-2008, 01:57   

No właśnie, Unknown, nie bądź sztywniak, nie po to ktoś wymyślił sprężyny, ażeby jakiś debil je wycinał... Niech sobie je wycinają, ja jestem zdania, że są to barany bez jakiegokolwiek przygotowania technicznego... :sciana:
_________________
Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim...
     assistance
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-03-2008, 17:19   

ok, ale nie zrozumiałeś; wiem po co są sprężyny i ja bym na pewno nie ciął, co najwyżej szukał innych, choć mi to do szczęścia niepotrzebne; nie chodzi mi o to , że pochwalam, bo nie, ale, że każdy może spróbować(jeśli nie zagraża innym na drodze)/wyrazić swą opinię, Ty także... ale --przy wyrażaniu opinii trochę kultury, nie musisz od razu od głupków wyzywać inych i by sobie obcięli...--; wiesz, że nie w taki sposób tu dyskutujemy; jakby ktoś Ci coś powiedział - lepiej tak nie rób, bo... = to by było ok; ale jak Ci ktoś by napisał - jesteś tępy i se łeb utnij i cośtam = to byś się burzy pewno zaraz; o to mi tylko chodzi.. ech...
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load