obniżenie auta przy seryjnych amortyzatorach... |
Autor |
Wiadomość |
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2005, 12:19 obniżenie auta przy seryjnych amortyzatorach...
|
|
|
Na jednych ze stron internetowych znalazlem cos takiego "...wartość obniżenia w przypadku zastosowania samych sprężyn wynosi od 25 mm do 40 mm.Sprężyny te można z powodzeniem stosować z seryjnymi amortyzatorami"
Czy aby napewno nie skróci to żywotnosci amortyzatorów? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-06-2005, 17:19
|
|
|
owszem skroci
o ile na zywotnosc ma kiepski wplyw o tyle jest to nawet nienajgorszy sposob wsrod tanich na utwardzenie zawiechy
jednak 20-30mm ok ale 40 to juz sporo przy takim rozwiazaniu
a i oczywiscie dziala to w przypadku sprawnych amortyzatorow, wiec nie nalezy sie ludzic ze jak sie ma jakies stare zuzyte amory i zamiast wymienic sprezyny na seryjne wymieni sie na twarde........ to ze bedzie jakikolwiek "pozytywyny" efekt
to jest tylko polsrodek, i nie ma co porownywac do obnizania wraz z amorami
Np. maluch to moze kiepski przyklad ale byc moze najbardziej znany...
sprezyny oplacalo sie wlasciwie tylko skracac o pol zwoju czy caly zwoj...
jednak twardy maluch dobrze smigajacy to taki ze sztywnymi amorkami, dopiero wtedy mozna myslec o twardszych sprezynach np. od poloneza trucka... |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 14-06-2005, 18:52
|
|
|
Cytat: | Na jednych ze stron internetowych znalazlem cos takiego "...wartość obniżenia w przypadku zastosowania samych sprężyn wynosi od 25 mm do 40 mm.Sprężyny te można z powodzeniem stosować z seryjnymi amortyzatorami"
|
A co mają napisać, że masz jeszcze do tego kupić amortyzatory za 1000 zł, to nikt by im tych sprężyn nie kupił.
Same krótsze i twardsze sprężyny są dobre na równe jak stół drogi, gdzie amortyzator nie za wiele pracuje, ale na nierównych drogach charakterystyka takiego zawieszenia może być do kitu, będzie skakać, nie będzie wybierać dziur.
Jeżeli chcesz założyć takie sprężyny to przynajmniej musisz mieć amortyzatory w dobrym stanie, najlepiej gazowe.
Gdzieś czytałem, że o wiele lepszym rozwiązaniem na polskie drogi jest zestaw seryjne sprężyny i twarde amortyzatory |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-06-2005, 21:43
|
|
|
jezeli chodzi o amortyzatory i ogolny stan zawieszenia to sa w bardzo dobrym stanie,poniewaz samochod jest dopiero od 8 miesiecy w kraju,zastanawiam sie co by z tego wyszło jakbym poprostu obcial sprezyny |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-06-2005, 18:59
|
|
|
nie nie nie
to ja chcialem tylko zobrazowac taki przyklad...
obcinac sprezyny... w maluchu OK, ale nie w Tipo...
cokolwiek robiac w tym kierunku nie utwardzasz a obnizasz, co owocuje tylko zmianami wizualnymi (nieznacznie) oraz ew. obnizenia srodka ciezkosci...
jednak niechcialbym przy takiej zawieszce znalezc sie w jakiejs bardziej ekstremalnej sytuacji czy probowac wtedy driftowac... :oops: |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-06-2005, 19:05
|
|
|
Dlatego nieraz smiac mi sie chce jak widze czesto np. Calibry (ktorych sie u mnie namnozylo od groma) gdzie "zawodowi" ucinacze sprezyn obcinaja je i klada do swoich Calbir a pozniej jezdza po tych naszych drogach i wygladaja jak łosie bo byle kamyszek na drodze a oni glowa o dach uderzaja... smiesznie to wyglada naprawde. Ale oczywiscie to sa spece od obnizania i utwardzania
Choc powiem tak, sam bym sobie chetnie obnizyl i utwardzil autko, ale w pewnych granicach... komfortowo-sportowych no i do tego jakies fajne alu bo nie mam.... |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2005, 21:52
|
|
|
głownie to zalezy mi tylko na efektach wizualnych zawieszenia nie musze utwardzac bo juz mam wystarczajaco twarde,czasami nawet za bardzo zastanawiam sie wlasnie tylko nad obnizeniem na tych amorach co mam obecnie... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 27-08-2007, 13:15
|
|
|
Gdzies u nas na forum było zdjęcie jak ktoś sobie skręcił sprężyny ściskami do spinania lin metelowych. Może to nie jest najgorszy sposób na obniżenie i delikatne utwardzenie autka, tylko zastanawiam sie jak duży wpływ na żywotność sprężyn ma ten zabieg???
zdjęcie tu |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 27-08-2007, 21:54
|
|
|
Pewnie, że się da obniżyć, tylko wtedy jedna zasada: Częściej sprawdzajcie stan amorów. Do obniżanego zawieszenia są krótsze i twardsze amorki ew. gwint. Do serii są dłuższe, ale jeżeli wstawicie odpowiednio twarde springi bo powinno być dobrze. Wadą tego rozwiązania jest to, że amorki się szybciej żużyją, bo obniżona zawiecha to tak jakby ciągle były pod mocniejszym obciążeniem. Cięcie sprężyn, liny itp są dla kamikadze. Nawet jak nie wam się coś stanie to w razie wypadku samochód będzie podpadający, przez tjunik chałupniczy. |
_________________
|
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-08-2007, 11:24
|
|
|
tipacz96vc, poniżej masz aukcje do takich właśnie klamerek.
http://moto.allegro.pl/it..._i_pewnie_.html
Możecie mówić co chcecie ale sam takie założyłem na próbę z czystej ciekawości (dupa mojego autka była zadarta dość mocno do góry) na tylną oś i jeżdżę już od marca i powiem szczerze nie zmieniło się nic za wyjątkiem efektu wizualnego komfort pozostał taki sam. Raz na jakiś czas patrzę tylko czy oby coś się nie poluzowało. Co do montażu takiego zestawu na przód to mam mieszane uczucia ale są i tacy co tak już zrobili. |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 01-09-2007, 15:23
|
|
|
Powiedz mi jeszcze tylko jedno - czy autko sie w jakimkolwiek stopniu lepiej trzyma drogi? |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-09-2007, 19:29
|
|
|
tipacz96vc, hmm nie wiem bo w tym samym czasie robiłem parę innych rzeczy tzn wymiana końcówek drążków i przeróbka wydechu a w tym całkowite wyrzucenie zapchanego kata przekładające się na odczuwalny wzrost osiągów.
W sposób który opisałem zrobiłem tylko tył więc trudno mi powiedzieć. Zastanawiam się nad przodem (a on będzie miał dużo do gadania) bo z tego co słyszałem od znajomych metoda ta się spisuje ale jak to się przekłada na bezpieczeństwo to nie wiem dlatego mam mieszane uczucia. Koszt niewielki a i nie mam w planach dalszego wypadu raczej tylko dojazd do pracy więc może się zdecyduje na testy tylko gorzej z czasem. |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-09-2007, 15:31
|
|
|
a zastanawialiscie sie co sie stanie jak przy wiekszej prędkości któraś z klamerek tak poprostu sobie peknie? nie mówię tego złośliwie,ale smierdzi mi to i to ostro pseudotuningiem jesli juz tak bardzo komus zależy na obniżeniu auta niskim kosztem to wolałbym obciąć sprężyny boschem... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-09-2007, 15:59
|
|
|
ego napisał/a: | jesli juz tak bardzo komus zależy na obniżeniu auta niskim kosztem to wolałbym obciąć sprężyny boschem... |
Spięcie za pomocą sprężyn = wyeliminowanie jednego zwoju = obcięcie jednego zwoju. A co jak się okaże że po takim zabiegu będzie za nisko
A tak swoją drogą klamry te co kupiłem są dosyć solidne i nie powinno się nic stać ale ręki nie dam sobie uciąć. Jezeli wytrzymały tyle czasu podczas jazdy po dziurach jakie są w moim mieście to raczej nic ich nie ruszy.
ego napisał/a: | a zastanawialiscie sie co sie stanie jak przy wiekszej prędkości któraś z klamerek tak poprostu sobie peknie? |
Przy dużych prędkościach nie jeżdżę po dziurach |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
moley
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Gru 2005 Posty: 486 Skąd: Gdynia
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-09-2007, 20:32
|
|
|
Te klamry sprawdzą się przy nowych sprężynach. Po załużmy 200tkm używania sprężyn są one już nie tej samej długości wszystkie. Jedne są krótsze a inne dłuższe. pierw warto zdemontować sprężynki i je wymierzyć bo właśnie przy większej prędkości nie daj boże dziura i poszła klamra w diabły . pozatym jedna strona wyżej druga niżej?? |
_________________ Fiat Tempra 1,6S ' 94 - sprzedane
Peugeot 205 1,8d aka Tygrys '85 |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:36
|
|
|
gepard napisał/a: | raczej nic ich nie ruszy | czy chcesz, czy nie to w końcu je ruszy...korozja. Klamry są metalowe, więc i są narażone na warunki atmosferyczne, chlapanie wody z opon itp. Do sprężyny dolegają, więc przy dziurach mogą o nią trzeć (i te ich super nacięcia przy większej dziurze nic nie dzadzą jak sprężyna się złoży ponad obniżenie), co zdziera warstwę ochronną od wewnątrz (o ile takowa jest w rzeczywistości). Jak się zagapisz to pewnego dnia możesz wystrzelić w górę Jeżeli robisz coś, co może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa Twojego i pasażerów to od początku do końca rób tak jak ma być. Takie "wynalazki" i skracanie sprężyn to jak robienie cabrio boshem (pojadę nad morze....a może się nie złamie). Jak Cię nie stać na Eibachy, albo H&R to dla próby zakup Jamexy. |
_________________
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-09-2007, 07:16
|
|
|
Ja bym t akim czymś bał się wyjeżdzać na droge. Niby tani sposób i wszystko fajnie tyle że sprezyna potraktowana w taki sposób po pewnym czasie lubi sobie pęknać i jest na złom. A jesli faktycznie w czasie jazdy by ta klamra pękła to Ci auto do góry podrzuci ładnie, dodać do tego że na tyle i jakiś zakręt i młynka mamy po asfalcie jak się patrzy. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 22-01-2008, 21:28
|
|
|
gepard, jezeli chodzi o te aukcje to kolo niezle na niej zarabia ja widzialem takie klamry po 1,2pln sztuka:D
** Dodano: 22-01-2008, 21:29 **
Hipo, a jak założysz wiekszą ilość klamerek dla "bezpieczenstwa" ????..... |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 22-01-2008, 22:11
|
|
|
sosen86 napisał/a: | dla "bezpieczenstwa" | dla bezpieczeństwa lepiej nie zakładaj. Nawet niech będzie przez jakiś czas dobrze, ale podczas jazdy i wybierania dziur na cały układ zawieszenia działają takie siły, że te klamerki w końcu puszczą, a poza tym to co to ma być? tuning? malucha którego kupisz za 500 zł, żeby sobie poszaleć po lesie to możesz sobie tak obniżać, ale Tipo raz, że jest cięższy, 2 rozwija większe prędkości, 3 jest więcej wart, a 4 to wiochą trąca... Najtańsze sprężyny obniżające jakie widziałem do Tipo - nowe - kosztowały 370 zł, czyli mniej więcej tyle co komplet nowych seryjnych, ale taki tuning remizowy za 30 zł to odpuść....szkoda zdrowia |
_________________
|
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2008, 19:11
|
|
|
mrk69, no ja tego zakladac niezamierzam
** Dodano: 31-01-2008, 20:17 **
zdecydowałem się na ucinanie sprezyn,zobaczymy efekt.........
** Dodano: 13-02-2008, 17:42 **
no sprawa załatwiona mam autko minimalnie nizsze od serii i twardsze i juz nie wyglada tak paskudnie |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-03-2008, 01:42
|
|
|
Utnijcie sobie ptaszka, zobaczycie jaki efekt... nie dość że do słowa nie można z babą dojść, to jeszcze język można sobie na dołach odgryść. Szkoda mi Was...obniżajcie jak najbardziej, nawet na 3 mm.. Głupcy... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:33
|
|
|
saigon, hamuj się trochę... tu obowiązuje jakaś kultura;
chcą próbować - niech próbują, każdy może; tu można się wymieniać poglądami, prócz pomagania, po to jest forum;
można komuś powiedzieć, że 'moim zdaniem' to cośtam jest beee, ale można to powiedzieć na różne sposoby... normalniejsze niż w/w... EOT |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
Tipo-14000
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 13 Lip 2006 Posty: 197 Skąd: Bielsko-Biała
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-03-2008, 20:59
|
|
|
Hmm , ja obciołem sobie sprężynki , po czym urwałem moje progi bo auto się huśtało . Kupiłem twarde sprężynki i po rondzie można śmigac 60 km/h opony piszczą a progi nawet się nie zbliżają do jezdni . Inna sprawa , że kręgosłup wysiada po dłuższej jeździe . To nie na nasze drogi . A w zimie przy twardych spręzynach to wogule jest wesoło , jak nasi drogowcy przyśpią i mamy muldy na drogach |
|
|
|
|
saigon
Wiek: 47 Dołączył: 17 Sie 2006 Posty: 118 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-03-2008, 01:57
|
|
|
No właśnie, Unknown, nie bądź sztywniak, nie po to ktoś wymyślił sprężyny, ażeby jakiś debil je wycinał... Niech sobie je wycinają, ja jestem zdania, że są to barany bez jakiegokolwiek przygotowania technicznego... |
_________________ Gdyby Tipo było takie gówniane jak SMART, to ludzie nie zostawiliby suchej nitki na nim... |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-03-2008, 17:19
|
|
|
ok, ale nie zrozumiałeś; wiem po co są sprężyny i ja bym na pewno nie ciął, co najwyżej szukał innych, choć mi to do szczęścia niepotrzebne; nie chodzi mi o to , że pochwalam, bo nie, ale, że każdy może spróbować(jeśli nie zagraża innym na drodze)/wyrazić swą opinię, Ty także... ale --przy wyrażaniu opinii trochę kultury, nie musisz od razu od głupków wyzywać inych i by sobie obcięli...--; wiesz, że nie w taki sposób tu dyskutujemy; jakby ktoś Ci coś powiedział - lepiej tak nie rób, bo... = to by było ok; ale jak Ci ktoś by napisał - jesteś tępy i se łeb utnij i cośtam = to byś się burzy pewno zaraz; o to mi tylko chodzi.. ech... |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|