Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
po wymianie wahaczy - dalej puka
Autor Wiadomość
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-03-2008, 20:18   po wymianie wahaczy - dalej puka

wymieniłem komplet wahacze, łączniki stabilizatora i końcówki drążków i dalej coś puka. najczęściej na mniejszych dziurach, jest to mocne stuknięcie zarówno z prawej jaki i z lewej (rzadziej) strony. jakby tłumione (nie metal o metal. i teraz pytanie. oglądając konstrukcję zawiechy w eper zauważyłem że stabilizator jest zamocowany w 2 miejscach tulejami. czy mogą one tak stukać? wizualnie gumy są ok nie wyłażą poza swoją obudowę, nie są sparciałe.

ogólnie po wymianie wahaczy i zrobienia zbieżności auto lepiej się prowadzi - sztywniej i stabilniej. tylko te stuki...

poza moimi podejrzeniami co to jeszcze może być?

aha stuki dochodzą jakby z dołu autka (nie z okolic mocowania mcPersona)

** Dodano: 24-03-2008, 20:22 **
chodzi o części nr13,2,14

_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
marcin 87 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2006
Posty: 47
Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
Wysłany: 24-03-2008, 20:37   

dzwine... ja też wymieniłem całe przednie zaw. i tez mi puka a wszystko spr. ale co jakiś xczas. jedz na szarpaki albo 2 kumpli niech na wszystkie mozliwe strony pobujaja autko
_________________
marcin 87
     assistance   Moneta
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 24-03-2008, 21:20   

konikks, tak stabilizator ma dwie gumy, moze byc ze wizualnie ogladasz gumy ktore nie sa spekane ale srodek ich srednica jest juz wytarta i nie spelniaja swojego zadania na drazku... wymien gumy koszt niewielki na gumy a bedziesz mial wtedy kpl zawieszke zrobiona.. troszke sie nagimnastykujesz podczas wyciagania starych gum z tych mocowan no ale nie ma rady trzeba jakos wymienic


aaa tam chyba sa dwa wymiary gum tj. srednicy otworu, wez sobie ten mniejszy bo znajac zycie drazek stabilizatora bedzie w tym miejscu podtarty juz na tyle lat jazdy ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
Robert-k 


Wiek: 49
Dołączył: 01 Wrz 2006
Posty: 49
Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 25-03-2008, 10:43   

A sworznie dokręciłeś mocno,i na opuszczonym aucie?

** Dodano: 25-03-2008, 10:50 **
Aha jeszcze jedno masz 15 czy 17 sworznie.Bo jak 17 a kupiłeś15 to będzie puk puk i kiepsko się prowadzi auto ,
ale sprawdż poradę --opti z mocowaniem stabilizatora
  
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 20:00   

Robert-k napisał/a:
A sworznie dokręciłeś mocno,i na opuszczonym aucie?


a jaka to różnica na opuszczonym czy podniesionym? dokręcałem na podniesionym. przecież sworzeń ma wypustkę na śrubę. jak np nie dopchniesz sworznia do końca ro nie włożysz śruby - proste. a co do dokręcenia śruby to zrobiłem to wystarczająco mocno.

wahacz oczywiście 17mm :roll:

opti, a jak myślisz (i jak myślicie) czy stabilizator dawał by taki mocny odgłos? i opisz jaki jest problem z wymianą tych gum...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-03-2008, 20:04   

konikks, sluchaj bedzie stukalo, bedziesz czul stuki bezposrednio pod stopami.. pamietam ze po wymianie u mnie po wymianie gum stlumiony jakby tupot pod stopami zniaknal ;) chodzi glownie o to ze tam jest malo miejsca i nagdybasz sie chwile zeby ulozyc gumy na drazku i w tym metalowych obejmach.. ale wykonalny temat jest no ale troszke szamotania z obejmami bedziesz mial
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 20:07   

a czy sam drążek w jakiś sposób np odskoczy do góry po odkręceniu obejm? kurcze tam jest na prawdę mało miejsca nawet do podważenia go żeby przykręcić śruby obejm...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 25-03-2008, 20:10   

konikks, nie, o to sie martwic nie musisz.. wymienialem gumy chwile temu pewno juz z 3lata temu ale pamietam ze jak to robilismy z przyjacielem na kanale to chwile nam zeszlo i troche ku.. polecialo zanim wszystko zegralo ladnie :badgrin:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-03-2008, 20:13   

no to mam zabawę. zrobię jeszcze to i jak nie wyjdzie to oddaje do mechanika. albo do żyda :badgrin:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
drobek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 191
Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
Wysłany: 28-03-2008, 08:05   

najlepiej jedz na stacje koszt 20 zł i bedziesz wszystko widział. Ja dzis bylem i tez mam stuki w jednym kole i okazało sie ze albo zalozyłem zły wachacz albo otwór na sworzen w piascie sie wyrobil. Na podnosniku tego nie sprawdzisz. Też mam zbutwiałe gumy stabilizatora i tez je musze wymienic :|
_________________
Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM
  
 
szymekz 


Wiek: 38
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 55
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 28-03-2008, 18:05   

moze cie amortyzator puka, ja mam tez pukanie z prawej strony, i tez zorbilem caly przod oprocz amortyzatorow. i to jest tez pukanie na malych dziurach.
wiec musial bys wymienic amorki, bo to jest pewnie to, ale u mnie jakos nie jest to zbyt uciazliwe, bo slyszeto tylko na dziurach przy wolnej predkosci.
:) )
_________________
z farcikiem:))
     assistance
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-03-2008, 23:24   

szymekz, kwestia u Ciebie leży po stronie samych amorków czy ich mocowaniu?? np czy w przy nowych amorkach też może się tak dziać??
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 30-03-2008, 09:31   

A jak się ma zawieszenie zespołu napędowego ? bo jak gumy kiepskie to może też się to odzywać. Ja w tipku zmieniłem caly zawias i jeszcvze nie było idealnie, dopiero jeszcze wymiana poduch pod lapą od skrzyni i pod podłogą pomogła.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
ziberson 


Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 16
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 03-05-2008, 15:20   

Witam ja również dręczyłem sie przez prawie rok niepokojącymi stukami, które dochodziły z lewej, przedniej strony auta. Ścieżka diagnostyczna nic nie pokazała a stuki nasilały się z każdym miesiącem, zwłaszcza na skręconych kołach. Podejrzenie padało na łożysko McPershona w kolumnie oraz poduszke górną. Wahacze i łączniki stabilizatora wymieniłem już wcześniej i nic nie dały(ale wymiana się im należała). Gdy dopiero wymieniłem łożysko piasty i przegub to stuki ucichły i to na dobre. Więc jeśli terkocze ci koło przy skrecie (objaw przegubu) to wymień i może to jest to. Aha poduche od skrzyni biegów też wymieniałem i nic nie dało...
_________________
LANCIA Dedra 1991 1.9 TDS 90 KM (podobno) 260000 km
Wolę napis: "Wstęp wzbroniony", aniżeli: "Wyjścia nie ma".
I prefer the sign: "No entry", to the one that says: "No exit". (ang.)
  
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 05-05-2008, 23:25   

Witam
U mnie denerwujące pukanie ustało po wymianie urwanej gumy przytrzymującej środkowy tłumik. zanim do tego doszedłem obamcałem i obszarpałem cale przednie zawieszenie i nie znalazłem luzów, niestety nie ma za dobrze, zauważyłem przy okazji że belka poprzeczna zawieszenia jest tak skorodawana że strach jeździć, namierzam jakąś "nierudą" i wymieniam jak najszybciej.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
kacper702 


Wiek: 46
Dołączył: 03 Cze 2005
Posty: 36
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-05-2008, 07:09   

Witam,
u mnie tez pukało po wymianie wahacza i było to wybite gniazdo sworznia na zwrotnicy. Nawinąłem na sworzeń taki niewielki paseczek z cieniutkiej blachy mosiężnej, wcisnąłem sworzeń pod ciężarem autka - klocek drewniany pod wahacz i w dół na lewarze. dokręciłem na fest i przestało :)
Pozdrawiam
Kacper
  
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 06-05-2008, 07:28   

kacper702, sprawdzaj sobie raz na jakis czas czy znów nie lata bo jak mi się wyrobiło to w wyniku tego obstukania urwało mi uchwyt na zwrotnicy i jedno z kół "poszło swoją drogą" :sciana:
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-05-2008, 18:58   

byłem dziś na szarpakach i nie mam zadowolonej miny...

czarodziej stwierdził że mam luz na sworzniu wahacza. a konkretnie stwierdził że tłucze się zarówno sam sworzeń na przegubie kulowym jak i trzpień w zwrotnicy :sciana:

co do przegubu kulowego to wierzyć mi się nie chce bo zrobiłem jakieś 3kkm na tym wahaczu a nie był on tani (firma OCCAP). po drugie praktycznie od wymiany wahacza zauważyłem te stuki. więc wg mnie ta teoria odpada.

co do zwrotnicy... tu mam pytanie czy 1,4 i 1,6 ma taką samą zwrotnicę? bierzemy pod uwagę autka bez abs.

(zadałem to pytanie na shutbox`ie ale tylko grabarz odpowiedział)

jeszzcze jedno przychodzi mi do głowy. przy wymianie lewego wahacza (tego feralnego) odkręcałem zwrotnicę. wymiana zajęła i jakąś godzinę z hakiem. czy istnieje możliwość że np żle dokręciłem trzpień wahacza do zwrotnicy?nie trafiłem śrubą kontrującą w ten rowek? kurcze wydaje mi się że już dawno wahacz by wypadł...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 07-05-2008, 19:19   

konikks napisał/a:
co do zwrotnicy... tu mam pytanie czy 1,4 i 1,6 ma taką samą zwrotnicę? bierzemy pod uwagę autka bez abs.


Tak są takie same.

konikks napisał/a:
zy istnieje możliwość że np żle dokręciłem trzpień wahacza do zwrotnicy?nie trafiłem śrubą kontrującą w ten rowek?


możliwe, możliwe również że śruba trzeba już wymienić.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-05-2008, 22:09   

ubek napisał/a:
konikks napisał/a:
zy istnieje możliwość że np żle dokręciłem trzpień wahacza do zwrotnicy?nie trafiłem śrubą kontrującą w ten rowek?


możliwe, możliwe również że śruba trzeba już wymienić.


nie możliwe. Gdybyś nie trafił śrubą w ten rowek to po prostu byś jej nie włożył lub wahacz by Ci wyleciał z pierwszym dołku. Mogłeś co najwyżej zbyt słabo pzykręcić. Jeśli chodzi o stukanie to jeśli miałeś wyrobione gniazdo w zwrotnicy to przez to wybil Ci się też sworzeń - nawet w ciągu 3kkm.
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 07-05-2008, 22:11   

akj3, nie dokładnie napisałem to co chciałem powiedzieć.

Dziś wymieniałem wahacz u siebie i okazało się że śruba jest już sporo przytarta w miejscu w którym przylega do sworznia.
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
akj3 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 38
Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 1108
Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 07-05-2008, 22:13   

ubek jesli śruba jest już powybijana to się zgadzam. A może być do wymiany przez to wyrobione gniazdo w zwrotnicy. Jakby co to mam prawą zwrotnicę, puszczę za browar ale trzeba w niej łożysko wymienić ;)
_________________
banda złego
     assistance   Moneta
 
 skype
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-05-2008, 21:00   

akj3 napisał/a:
Jakby co to mam prawą zwrotnicę, puszczę za browar ale trzeba w niej łożysko wymienić


lewą mam do wymiany.... :(

stwierdziłem że pojadę jeszcze na szarpaki do innego mechanika. sprawdzę czy pokrywają się diagnozy.

no i oczywiście diagnoza inna :sciana:

nic nie widzi co mogło by się tłuc. amorki 69 i 74%

Młody ma dla mnie zwrotnice a ja nie wiem czy wymieniać czy nie :roll:

poradźcie..
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Tomek_ff 



Wiek: 40
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 205
Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 11-05-2008, 16:11   

konikks, U mnie też cos pukalo , myslalem , ze łacznik stabilizatora , co sie okazało pukał zacisk hamulca .
_________________
Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS
     Moneta
 
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-07-2008, 12:24   

U mnie po wymianie wahacza (15mm) też zaczęło stukać. Głowiłem się o co chodzi, a na SKP sprawdził i okazało się że odgłos idzie z gniazda zwrotnicy. Jak się okazało śruba była wyrobiona w miejscu styku z trzpieniem sworznia.

Po wymianie stuki ustały. Dlatego jeśli ktoś będzie wymieniał wahacz proponuje nabyć od razu nowe śruby aby nie było potem niespodzianek.
U mnie na śrubę czekałem 2 dni bo w sklepach moto (kilku) próżno było szukać, dopiero serwis Fiata ją sprowadził.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load