po wymianie wahaczy - dalej puka |
Autor |
Wiadomość |
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 20:18 po wymianie wahaczy - dalej puka
|
|
|
wymieniłem komplet wahacze, łączniki stabilizatora i końcówki drążków i dalej coś puka. najczęściej na mniejszych dziurach, jest to mocne stuknięcie zarówno z prawej jaki i z lewej (rzadziej) strony. jakby tłumione (nie metal o metal. i teraz pytanie. oglądając konstrukcję zawiechy w eper zauważyłem że stabilizator jest zamocowany w 2 miejscach tulejami. czy mogą one tak stukać? wizualnie gumy są ok nie wyłażą poza swoją obudowę, nie są sparciałe.
ogólnie po wymianie wahaczy i zrobienia zbieżności auto lepiej się prowadzi - sztywniej i stabilniej. tylko te stuki...
poza moimi podejrzeniami co to jeszcze może być?
aha stuki dochodzą jakby z dołu autka (nie z okolic mocowania mcPersona)
** Dodano: 24-03-2008, 20:22 **
chodzi o części nr13,2,14
|
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
marcin 87
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 07 Gru 2006 Posty: 47 Skąd: Racibórz
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 24-03-2008, 20:37
|
|
|
dzwine... ja też wymieniłem całe przednie zaw. i tez mi puka a wszystko spr. ale co jakiś xczas. jedz na szarpaki albo 2 kumpli niech na wszystkie mozliwe strony pobujaja autko |
_________________ marcin 87 |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-03-2008, 21:20
|
|
|
konikks, tak stabilizator ma dwie gumy, moze byc ze wizualnie ogladasz gumy ktore nie sa spekane ale srodek ich srednica jest juz wytarta i nie spelniaja swojego zadania na drazku... wymien gumy koszt niewielki na gumy a bedziesz mial wtedy kpl zawieszke zrobiona.. troszke sie nagimnastykujesz podczas wyciagania starych gum z tych mocowan no ale nie ma rady trzeba jakos wymienic
aaa tam chyba sa dwa wymiary gum tj. srednicy otworu, wez sobie ten mniejszy bo znajac zycie drazek stabilizatora bedzie w tym miejscu podtarty juz na tyle lat jazdy |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
Robert-k
Wiek: 49 Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 49 Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 25-03-2008, 10:43
|
|
|
A sworznie dokręciłeś mocno,i na opuszczonym aucie?
** Dodano: 25-03-2008, 10:50 **
Aha jeszcze jedno masz 15 czy 17 sworznie.Bo jak 17 a kupiłeś15 to będzie puk puk i kiepsko się prowadzi auto ,
ale sprawdż poradę --opti z mocowaniem stabilizatora |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 20:00
|
|
|
Robert-k napisał/a: | A sworznie dokręciłeś mocno,i na opuszczonym aucie? |
a jaka to różnica na opuszczonym czy podniesionym? dokręcałem na podniesionym. przecież sworzeń ma wypustkę na śrubę. jak np nie dopchniesz sworznia do końca ro nie włożysz śruby - proste. a co do dokręcenia śruby to zrobiłem to wystarczająco mocno.
wahacz oczywiście 17mm
opti, a jak myślisz (i jak myślicie) czy stabilizator dawał by taki mocny odgłos? i opisz jaki jest problem z wymianą tych gum... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-03-2008, 20:04
|
|
|
konikks, sluchaj bedzie stukalo, bedziesz czul stuki bezposrednio pod stopami.. pamietam ze po wymianie u mnie po wymianie gum stlumiony jakby tupot pod stopami zniaknal chodzi glownie o to ze tam jest malo miejsca i nagdybasz sie chwile zeby ulozyc gumy na drazku i w tym metalowych obejmach.. ale wykonalny temat jest no ale troszke szamotania z obejmami bedziesz mial |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 20:07
|
|
|
a czy sam drążek w jakiś sposób np odskoczy do góry po odkręceniu obejm? kurcze tam jest na prawdę mało miejsca nawet do podważenia go żeby przykręcić śruby obejm... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 25-03-2008, 20:10
|
|
|
konikks, nie, o to sie martwic nie musisz.. wymienialem gumy chwile temu pewno juz z 3lata temu ale pamietam ze jak to robilismy z przyjacielem na kanale to chwile nam zeszlo i troche ku.. polecialo zanim wszystko zegralo ladnie |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 25-03-2008, 20:13
|
|
|
no to mam zabawę. zrobię jeszcze to i jak nie wyjdzie to oddaje do mechanika. albo do żyda |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
drobek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 191 Skąd: tychy
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-03-2008, 08:05
|
|
|
najlepiej jedz na stacje koszt 20 zł i bedziesz wszystko widział. Ja dzis bylem i tez mam stuki w jednym kole i okazało sie ze albo zalozyłem zły wachacz albo otwór na sworzen w piascie sie wyrobil. Na podnosniku tego nie sprawdzisz. Też mam zbutwiałe gumy stabilizatora i tez je musze wymienic |
_________________ Poldek Borek 79r LPG 2.0 8v 122 KM
Alfa 164 95r LPG 2.0 8vts 148 KM
Tipo Sedici 92r LPG 2.0 16v 147 KM
Opel Omega 95r ----- 2.0 16v 136 KM
BMW 320 R6 92r LPG 2.0 24v 150 KM
Opel Omega 95r LPG 2.5 v6 170 KM |
|
|
|
|
szymekz
Wiek: 38 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 55 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-03-2008, 18:05
|
|
|
moze cie amortyzator puka, ja mam tez pukanie z prawej strony, i tez zorbilem caly przod oprocz amortyzatorow. i to jest tez pukanie na malych dziurach.
wiec musial bys wymienic amorki, bo to jest pewnie to, ale u mnie jakos nie jest to zbyt uciazliwe, bo slyszeto tylko na dziurach przy wolnej predkosci.
) |
_________________ z farcikiem:)) |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 29-03-2008, 23:24
|
|
|
szymekz, kwestia u Ciebie leży po stronie samych amorków czy ich mocowaniu?? np czy w przy nowych amorkach też może się tak dziać?? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-03-2008, 09:31
|
|
|
A jak się ma zawieszenie zespołu napędowego ? bo jak gumy kiepskie to może też się to odzywać. Ja w tipku zmieniłem caly zawias i jeszcvze nie było idealnie, dopiero jeszcze wymiana poduch pod lapą od skrzyni i pod podłogą pomogła. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
ziberson
Dołączył: 01 Paź 2007 Posty: 16 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 03-05-2008, 15:20
|
|
|
Witam ja również dręczyłem sie przez prawie rok niepokojącymi stukami, które dochodziły z lewej, przedniej strony auta. Ścieżka diagnostyczna nic nie pokazała a stuki nasilały się z każdym miesiącem, zwłaszcza na skręconych kołach. Podejrzenie padało na łożysko McPershona w kolumnie oraz poduszke górną. Wahacze i łączniki stabilizatora wymieniłem już wcześniej i nic nie dały(ale wymiana się im należała). Gdy dopiero wymieniłem łożysko piasty i przegub to stuki ucichły i to na dobre. Więc jeśli terkocze ci koło przy skrecie (objaw przegubu) to wymień i może to jest to. Aha poduche od skrzyni biegów też wymieniałem i nic nie dało... |
_________________ LANCIA Dedra 1991 1.9 TDS 90 KM (podobno) 260000 km
Wolę napis: "Wstęp wzbroniony", aniżeli: "Wyjścia nie ma".
I prefer the sign: "No entry", to the one that says: "No exit". (ang.) |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 05-05-2008, 23:25
|
|
|
Witam
U mnie denerwujące pukanie ustało po wymianie urwanej gumy przytrzymującej środkowy tłumik. zanim do tego doszedłem obamcałem i obszarpałem cale przednie zawieszenie i nie znalazłem luzów, niestety nie ma za dobrze, zauważyłem przy okazji że belka poprzeczna zawieszenia jest tak skorodawana że strach jeździć, namierzam jakąś "nierudą" i wymieniam jak najszybciej. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
kacper702
Wiek: 46 Dołączył: 03 Cze 2005 Posty: 36 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 06-05-2008, 07:09
|
|
|
Witam,
u mnie tez pukało po wymianie wahacza i było to wybite gniazdo sworznia na zwrotnicy. Nawinąłem na sworzeń taki niewielki paseczek z cieniutkiej blachy mosiężnej, wcisnąłem sworzeń pod ciężarem autka - klocek drewniany pod wahacz i w dół na lewarze. dokręciłem na fest i przestało
Pozdrawiam
Kacper |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 06-05-2008, 07:28
|
|
|
kacper702, sprawdzaj sobie raz na jakis czas czy znów nie lata bo jak mi się wyrobiło to w wyniku tego obstukania urwało mi uchwyt na zwrotnicy i jedno z kół "poszło swoją drogą" |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-05-2008, 18:58
|
|
|
byłem dziś na szarpakach i nie mam zadowolonej miny...
czarodziej stwierdził że mam luz na sworzniu wahacza. a konkretnie stwierdził że tłucze się zarówno sam sworzeń na przegubie kulowym jak i trzpień w zwrotnicy
co do przegubu kulowego to wierzyć mi się nie chce bo zrobiłem jakieś 3kkm na tym wahaczu a nie był on tani (firma OCCAP). po drugie praktycznie od wymiany wahacza zauważyłem te stuki. więc wg mnie ta teoria odpada.
co do zwrotnicy... tu mam pytanie czy 1,4 i 1,6 ma taką samą zwrotnicę? bierzemy pod uwagę autka bez abs.
(zadałem to pytanie na shutbox`ie ale tylko grabarz odpowiedział)
jeszzcze jedno przychodzi mi do głowy. przy wymianie lewego wahacza (tego feralnego) odkręcałem zwrotnicę. wymiana zajęła i jakąś godzinę z hakiem. czy istnieje możliwość że np żle dokręciłem trzpień wahacza do zwrotnicy?nie trafiłem śrubą kontrującą w ten rowek? kurcze wydaje mi się że już dawno wahacz by wypadł... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 07-05-2008, 19:19
|
|
|
konikks napisał/a: | co do zwrotnicy... tu mam pytanie czy 1,4 i 1,6 ma taką samą zwrotnicę? bierzemy pod uwagę autka bez abs. |
Tak są takie same.
konikks napisał/a: | zy istnieje możliwość że np żle dokręciłem trzpień wahacza do zwrotnicy?nie trafiłem śrubą kontrującą w ten rowek? |
możliwe, możliwe również że śruba trzeba już wymienić. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 07-05-2008, 22:09
|
|
|
ubek napisał/a: | konikks napisał/a:
zy istnieje możliwość że np żle dokręciłem trzpień wahacza do zwrotnicy?nie trafiłem śrubą kontrującą w ten rowek?
możliwe, możliwe również że śruba trzeba już wymienić. |
nie możliwe. Gdybyś nie trafił śrubą w ten rowek to po prostu byś jej nie włożył lub wahacz by Ci wyleciał z pierwszym dołku. Mogłeś co najwyżej zbyt słabo pzykręcić. Jeśli chodzi o stukanie to jeśli miałeś wyrobione gniazdo w zwrotnicy to przez to wybil Ci się też sworzeń - nawet w ciągu 3kkm. |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 07-05-2008, 22:11
|
|
|
akj3, nie dokładnie napisałem to co chciałem powiedzieć.
Dziś wymieniałem wahacz u siebie i okazało się że śruba jest już sporo przytarta w miejscu w którym przylega do sworznia. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
akj3
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Lut 2007 Posty: 1108 Skąd: Orońsko
Województwo: Mazowieckie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 07-05-2008, 22:13
|
|
|
ubek jesli śruba jest już powybijana to się zgadzam. A może być do wymiany przez to wyrobione gniazdo w zwrotnicy. Jakby co to mam prawą zwrotnicę, puszczę za browar ale trzeba w niej łożysko wymienić |
_________________ banda złego |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-05-2008, 21:00
|
|
|
akj3 napisał/a: | Jakby co to mam prawą zwrotnicę, puszczę za browar ale trzeba w niej łożysko wymienić |
lewą mam do wymiany....
stwierdziłem że pojadę jeszcze na szarpaki do innego mechanika. sprawdzę czy pokrywają się diagnozy.
no i oczywiście diagnoza inna
nic nie widzi co mogło by się tłuc. amorki 69 i 74%
Młody ma dla mnie zwrotnice a ja nie wiem czy wymieniać czy nie
poradźcie.. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Tomek_ff
Wiek: 40 Dołączył: 03 Wrz 2007 Posty: 205 Skąd: Grudziądz
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-05-2008, 16:11
|
|
|
konikks, U mnie też cos pukalo , myslalem , ze łacznik stabilizatora , co sie okazało pukał zacisk hamulca . |
_________________ Była : Tempra 1,6 i.e cat. SX + LPG
Jest: BMW e36 coupe IS |
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 26-07-2008, 12:24
|
|
|
U mnie po wymianie wahacza (15mm) też zaczęło stukać. Głowiłem się o co chodzi, a na SKP sprawdził i okazało się że odgłos idzie z gniazda zwrotnicy. Jak się okazało śruba była wyrobiona w miejscu styku z trzpieniem sworznia.
Po wymianie stuki ustały. Dlatego jeśli ktoś będzie wymieniał wahacz proponuje nabyć od razu nowe śruby aby nie było potem niespodzianek.
U mnie na śrubę czekałem 2 dni bo w sklepach moto (kilku) próżno było szukać, dopiero serwis Fiata ją sprowadził. |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
|