Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stukanie, szarpanie
Autor Wiadomość
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 16-12-2012, 17:57   Stukanie, szarpanie

Witam. Zauważyłem, że przy dodawaniu i puszczaniu gazu czuć mocne szarpnięcie, to wina poduszki silnika?

A drugie pytanie, puka mi coś w zawieszeniu z lewej strony, jakby jakieś gumy się wyrobiły na wachaczu czy coś. Jak sprawdzić gdzie to dokładnie puka? Mam kanał jak coś. Słyszałem, że sie sprawdza breszką czy czymś podobnym w którym miejscu jest luz. :) )
     assistance
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 17-12-2012, 10:03   

Co do drugiej części to moim zdaniem lepiej dać te 20zł za badanie przodu na stacji. Wszystko wyjdzie.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 15:18   

Byłem na stacji, powiedzieli mi tak:

do wymiany wachacz dolny 2x
końcówka drążka 2x
łącznik drążka stabilizatora 2x

w sklepie (Arpol) wycenili to na prawie 1000zł...

Co robić?? :(
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-12-2012, 15:33   

kup na allegro zmieścisz się w 250-300 zeta
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-12-2012, 15:43   

dario1550, pisz do kolegi z tego forum wiki1982 on ma dobre i w miare tanie części :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 17-12-2012, 15:45   

dario1550 napisał/a:
w sklepie (Arpol) wycenili to na prawie 1000zł...



prawię się obiadem udusiłem haha a

A po chwili spojrzałem w twój profil bo myślałem, że chodzi o jakieś inne auto niż t/t

... ale jednak chodzi o tempre 1.6


Wahacz 120 zł sztuka jakiś lepszy - można też kupić za około 100 zł lub nawet mniej.

drążek i łącznik to około 15 - 20 zł sztuka
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 17:57   

Heh, to mnie pocieszyliście :) więcej w tym sklepie nic nie kupię. Jeden wachacz mówili 400zł około. Drążki prawie po stówie.. A czy takie cuś się nada?

http://allegro.pl/wahacz-...2802602469.html
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-12-2012, 18:01   

dario1550, może i się nada ale ..... po raz musisz wiedziec dokładnie jaką masz średnicę sworznia wahacza. jest 15 albo 17 a to bardzo istotne. A dwa napisz do kolegi wiki1982 http://forum.tempra.org/profiles/2753.htm naprawdę dobre ceny i Ci doradzi co i jak żebyś szmelcu nie kupił :) wiem bo wymieniałem całą zawieche ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 18:31   

Ok, do tego użytkownika już napisałem, dzięki :)


A co z tym drugim problemem? Szarpanie przy dodawaniu i puszczaniu (nagłym) gazu. Głównie czuć to gdy odpuszczony jest gaz,samochód hamuje silnikiem i dodam gwałtownie powiedzmy 1/4 gazu. Czuć szarpnięcie i stuknięcie, typowo jakby coś było luźne. Gdzie szukać przyczyny?


A i jeszcze ogólnie chłopak w sklepie zapytał ze zdziwieniem dlaczego szukam całych wahaczy a nie tylko gum. Powiedział, że dziwne skoro moje nie są skorodowane ani popękane. Ojciec też myśli, że mechanior powiedział, że całe wahacze a nie same gumy, żeby więcej skasować np. Co o tym myślicie?
     assistance
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-12-2012, 18:37   

dario1550, w TT wahacz to jest jako jeden element :)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-12-2012, 19:35   

same gumy w TT są wymienne.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 17-12-2012, 19:38   

kamilsitek1983, gumy tak ale sworzeń osobno nie ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-12-2012, 19:50   

czasami jak sworzeń jest ok,to można zaoszczedzić pare złotych.Z doświadczenia wiem,ze jak sworzeń jest dobry to można pokusić sie o same gumy.(przykład ojca) Na jednym wachaczu jeździły 3 komplety gum zanim sworzeń wybiło,a mnie po zmnianie gum jak pamietam zjeździłem 2 komplety gum i wachacz na złom.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-12-2012, 20:40   

A jak sprawdzić czy to sworzeń czy gumy? Bo temu łebkowi mechaniorowi nie ufam :/ Mam wrażenie że chcą oni tylko naciągnąć na kase. Mam kanał jak coś :)
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-12-2012, 14:31   

dario1550, stawiam na gumy.
Ważne, że sprawdzili i Ci powiedzieli, nie musisz do nich wracać. ;)
Ja tak samo zrobiłem, pojechałem na SKP i za dwie dyszki powiedzieli mi co i jak.
Zamówiłem i sam wymieniłem.
A jak masz kanał to już bajka z wahaczami.
Ja płaciłem odpowiednio:
- komplet wahaczy z łącznikami stabilizatora 199zł (FAST) + przesyłka,
- komplet końcówek drążków (Delphi) ~70zł,
- 75zł za ponowne badanie na szarpakach wraz z ustawieniem zbieżności po wymianie końcówek drążków.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-12-2012, 19:04   

A co tam się mogło zużyć takiego, że trzeba wahacz cały zmieniać? Jakieś tulejki? Sworzeń?
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 18-12-2012, 20:07   

dario1550, jesli luz masz na swozniach od strony kola to musisz cale wahacze wymieniac bo swoznie niewymienne.Najlepiej wyjmij wahacze i wtedy sam ocenisz czy jeszcze sie nadaja.

Co do szarpania to pewnie poduszki.Sa ogolnie 3 szt.U mnie nabardziej zuzyta byla srodkowa wiec wymienilem.Bylo lepiej ale zauwazylem ze ta od strony skrzyni tez ma juz wypracowana gume wiec tez wymienilem.Jest o niebo lepiej ale nie idealnie wiec wymienie jeszcze ta od strony silnika.Poduszki TRW a wiec markowe w cenie ok50 zl za szt placilem u mnie w miejscowym sklepie.Jutro wymienie ta trzecia i juz bedzie idealnie.

Wjedz na kanal i poogladaj dokladnie poduszki czy nie powyrywane,czy guma nie spekana.Zaswiec tez latarka do wnetrza poduszki.Jak widzisz jakies pekniecia,ubytki gumy,wytarcia to wymieniaj.W twoim przypadku stawiam najpierw na srodkowa bo ona zazwyczaj powoduje najwieksze szarpania.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-12-2012, 20:13   

tak jak kolega shagger78 pisze,dodać moge,ze na kanale mozesz wziasc łyzke montarzowa i ponaciagac wachacze na wszystkie strony.
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Wieprz 


Pomógł: 23 razy
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 444
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Województwo: Opolskie
Wysłany: 18-12-2012, 20:16   

dario1550 napisał/a:
A co tam się mogło zużyć takiego, że trzeba wahacz cały zmieniać? Jakieś tulejki? Sworzeń?

Najczęściej tuleje gumowo-metalowe. Jak koledzy wcześniej pisali możesz wymienić same tuleje, jeśli sworzeń masz w porządku.
Ale i tak do tej operacji trzeba wyjąć wahacz, wybić tuleje i nabić nowe.
Ja nie miałem pewności, czy to przyniesie taki sam efekt, jak nowy wahacz.
Jak dla mnie lepiej i szybciej było wymienić cały wahacz.
Pomyśl i policz, co Ci się bardziej opłaca.
_________________
Talbot Horizon -> Skoda Felicia -> Fiat Ritmo -> Talbot Horizon -> Fiat Tempra SW Liberty HSD, 1.6 MPI, 90KM 127Nm, Pb/LPG
     Moneta
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-12-2012, 20:28   

obydwie tuleje met-gum bedą kosztowały około 30-40zł,wachacz koło 100,tylko ten wachacz za stówke trzeba wymieniać razem z wymiana oleju czyli co 15tkm
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 19-12-2012, 21:07   

Luzy są takie, że samochód staje się niestabilny, dziś przez to miałbym wypadek. Idą całe wahacze. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza. Dzięki za odpowiedzi, plusiki lecą ;)
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-12-2012, 23:34   

dziekować i bezpiecznej jazdy życzyć!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
dario1550 


Dołączył: 19 Paź 2012
Posty: 122
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 29-12-2012, 19:15   

No i się zdenerwuje zaraz. Po wymianie była przez parę dni cisza. A teraz znowu słyszę od czasu do czasu jakieś stuknięcia, ale to nie to samo jakby. Szczególnie było czuć jak miałem z tyłu 4 pasażerów i załadowany bagażnik, a z przodu tylko ja (kierowca) czyli przód był lekki a tył na glebie, i jechałem powolutku lasem i było to wyraźnie słychać. I jeszcze zauważyłem że jak samochód stoi zgaszony na asfalcie (dobra przyczepność) to jak kierownica jest prosto i ruszę lekko w lewo lub prawo to słychać taki dźwięk jakby uderzyć w sprężynę. To normalne?
_________________
Kupię zamek kierowcy do T/T
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 29-12-2012, 21:00   

u mnie też tak słychać
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 29-12-2012, 21:22   

dario1550, lozysko w poduszce macphersona nie obraca sie swobodnie i dlatego sprezyna czasem dzwieczy przy skrecaniu.Dodatkowym objawem moze byc to ze saqmochod raz sciaga w prawo a raz w lewo i nie ma na to zadnej reguly.Kierownica potrafi raz wracac ,a raz nie do prostego jak sie ja pusci przy wyjezdzaniu z zakretu.W T/T wymienia sie chyba lozysko wraz z poduszka bo na czesci to nie wystepuje.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load