Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Stuki w zawieszeniu
Autor Wiadomość
lolekboi 


Wiek: 40
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-07-2010, 09:21   Stuki w zawieszeniu

Witam mam pytanie przy hamowaniu i przy małych prędkościach przede wszystkim przy skręcie słyszę niepokojące stukanie dochodzące z przodu samochodu. Czy mogą być to wahacze albo półośka. Bardzo proszę o dodatkowe informacje. Fiat Tempra 1.6 ie SW.
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-07-2010, 10:22   

Wahacze to stukają raczej przy zakrętach, nagłej zmianie położenia kierownicy, na nierównościach (możliwe że to wahacze bo to najczęstsza dolegliwość TT). Półośka czy przeguby to stukałyby bardziej chyba przy przyspieszaniu, nie hamowaniu. A może to nie zawieszenie tylko skrzynia biegów się rozpadła - mi jak się rozpadł dyferencjał to dość mocno stukało (waliło wręcz) przy każdym skręcie. Jeśli to ma miejsce przy hamowaniu to wsadź rękę za koło i zobacz jak trzyma się zacisk na tarczy tj czy nie ma luzów - kiedy wyrobią się tuleje jarzma trzymającego zacisk (będzie się ruszał na tarczy) to będzie się on tłukł. Jeśli jest to głuche dudnienie przy hamowaniu to możliwe też że przegrzałeś tarcze które się zcentrowały (skrzywiły) i przy hamowaniu tłuką zaciskiem
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-07-2010, 07:48   

meter30 napisał/a:
kiedy wyrobią się tuleje jarzma trzymającego zacisk (będzie się ruszał na tarczy) to będzie się on tłukł.
jeśli tłucze mu podczas hamowania to raczej nie będzie to zacisk. Bo właśnie przy hamowaniu przestałby tłuc.
lolekboi napisał/a:
przy hamowaniu i przy małych prędkościach przede wszystkim przy skręcie słyszę niepokojące stukanie dochodzące z przodu samochodu
obstawiałbym zdecydowanie wahacze. Najlepiej wymienić taki zestaw, czyli łącznik stabilizatora, końcówkę drążka i wahacz. Ceny Allegro to około 120-150zł na stronę. Oczywiście zalecałbym wymianę obu stron. Zawieszenie w TT jest jak olej w silniku - trzeba wymieniać okresowo :D Zwykle wytrzymuje 2 do 5 lat.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-07-2010, 22:30   

myśle ze to zacisk .....zapieczone prowadnice!!!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 19-07-2010, 07:17   

kamilsitek1983 napisał/a:
myśle ze to zacisk .....zapieczone prowadnice!!!!
a jak ma się tłuc zacisk jeśli są zapieczone są prowadnice? Prędzej jak napisał meter30, mogą się tłuc przez nadmierny luz. Tyle, że podczas hamowania działają takie siły, że luzu nie da się wyczuć i wtedy też przestaje tłuc. Przerabiałem to w Temperówce i trochę czasu minęło zanim doszedłem do tego. Przy zapieczonych zaciskach za to przerabiałem nadmierne zużycie klocków, bo klocki nie odbijają wtedy od tarczy. Ale tłuczenia przy tym nie było żadnego.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
lolekboi 


Wiek: 40
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-07-2010, 06:36   

No skrzynia biegów odpada jest nowa tzn brat przed sprzedażą wymienił skrzynię ( jakieś 2 lata temu) a pytałem się go o wahacze to nie robił z tym nic .
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 23-07-2010, 21:34   

lolekboi, Ja jak jeszcze byłem gówniarz i miałem mało pojęcia o Tipku, a często coś stukało z przodu to podjeżdżałem do mechanika i mówiłem żeby mi zajrzał. Ten mówi że wahacze, czy łożysko albo coś tam. Ta ja się go pytam - kiedy będziecie mieli czas żeby to zrobić?? Z reguły mieli czas za 3-4dni więc mówię że wtedy przyjadę do nich (żeby nie płacić za stwierdzenie dolegliwości) a sam w międzyczasie zamawiałem części i wymieniałem w garażu :lol: Taki mój przebiegły sposób na szybką i w miarę pewną diagnozę -Tobie też go polecam bo naprawdę poprzez forum ciężko jest stwierdzić przyczyny "stukania w zawieszeniu"
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 23-07-2010, 22:23   

ciechu napisał/a:
mogą się tłuc przez nadmierny luz.
luz ten może wynikać przez zapieczenie ich przez nieokreslony czas...prowadnice sa wyruchane w jednym miejscu i tak moze być!!

** Dodano: 23-07-2010, 23:25 **
meter30 napisał/a:
bo naprawdę poprzez forum ciężko jest stwierdzić przyczyny "stukania w zawieszeniu"
forum jedno z najlepszycccch....dużo odpowiedzi tu jest!!
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-07-2010, 23:11   

kamilsitek1983, zapieczone prowadnice są nie do ruszenia. Musiałem je konkretnymi narzędziami ściągać, więc nie wiem jak ma to niby stukać. Poza tym, jak wcześniej napisałem - stukanie ustałoby przy hamowaniu. A tu właśnie przy hamowaniu zaczyna stukać.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
lolekboi 


Wiek: 40
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 11
Skąd: kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 24-07-2010, 22:18   

Osobiście dzisiaj poruszałem półośką przy przegubie i się rusza w poziomie ( troszkę ale się rusza ) i wydaje mi się że to jest to stuka jak przyspieszam i hamuje oraz jak jadę powoli i często operuje kierownicą. Dam znać bo w poniedziałek jadę do mojego mechanika.
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load