Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tajemnicze pukniecie przy prostowaniu ze skretu w prawo
Autor Wiadomość
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 25-02-2005, 14:10   tajemnicze pukniecie przy prostowaniu ze skretu w prawo

witam. mam dziwne pukniecie przy prostowaniu kol z mocniejszego skretu w prawo. nie wiem z ktorej strony jest to pukniecie bo to trwa ulamek sekundy i przenosi drgniecie na pedaly slrzegla lub gazu. jak wychodze z zakretu po woli i wolno prostuje kierownice to nie puknie. czy to moze byc przegub? jak tak to jaki jest jego koszt? ciekawe jak dlugo moge tak jezdzic???
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
andrzejs 



Wiek: 62
Dołączył: 01 Sty 2005
Posty: 12
Skąd: TARNÓW
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2005, 14:29   

Prawdopodbnie chodzi o odgłos sprężyny zawieszenia - powody mogą być dwa : albo pękła sprężyna albo jest uszkodzone górne mocowanie kolumny McPershona . Spróbuj nalać oleju na śrube amortyzatora w tym elemencie i pokręć kilka razy całe skręty aby olej się przedostał do łożyska oporowego pomiędz górną kopułą sprężyny a mocowaniem amortyzatora.
_________________
ANDRZEJ TEMPRA DIGITAL 2,0 ver.TOFAS
do niedawna teraz NISSAN SUNNY 1,7D + Mazda 626 2,0B
  
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 25-02-2005, 15:20   

ale jak stoje w miejscu i krece kolami to nic nie pyknie tylko podczas jazdy. ok wleje tam oleju jak radzisz i bede obserwowal. a co do tej peknietej sprezyny to chodzi ci o te duza co amortyzuje kolo czy moze w tej kopulce(mocowaniu amortyzatora) jest jeszcze jakas sprezyna? jak to to to mozna bezpiecznie jakis czas jezdzic?
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
andrzejs 



Wiek: 62
Dołączył: 01 Sty 2005
Posty: 12
Skąd: TARNÓW
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 25-02-2005, 17:10   

Oczywiście chodzi o tą dużą sprężyne - jak opisałeś która amortyzuje- sprawdz czy jest cała, czy końce są równe i dokładnie siedzą w gniazdach a najlepiej porównaj obie strony
_________________
ANDRZEJ TEMPRA DIGITAL 2,0 ver.TOFAS
do niedawna teraz NISSAN SUNNY 1,7D + Mazda 626 2,0B
  
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-02-2005, 21:17   

Jesli przegob to jak bys skrecil kola i dodal gazu to bys slyszal takie odglosy jak w mlynku.
Przegub by ciagle "chrupal".

Sprawdz te sprezyny czy one nie stukaja.

Po 3cie, mozliwe ze lozysko padlo.
Podnies auto do gory, zlap kolo za 15cie min. 3cia i porusza, oraz zlap 12-6 i poruszaj. Jesli ma luzy jakie kolwiek to lozysko do wymiany.

Po 4te, sprawdz gumy - silentblocki na wachaczach, to tam gdzie sa przykrecone wachacze.

Po 5te, sprawdz czy masz dobrze kola przykrecone

Po 6te, mozeliwe ze maglownica Ci sie zepsula - choc to jest malo prawdopodobne, maglownica to "plaska" zebatka do ktorej przychodzi sworze z zebatka od kierownicy.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 26-02-2005, 00:11   Przekładnia kierownicza

Kolego bicart

Popieram wniosek w pkt. 6 u kolegi miszko. Takie zachowanie przy maksymalnym skręcie jest charakterystyczne dla przekładni listwowej.
Proponuję nie wykorzystywać maksymalnych skrętów. Przyczyni się to do opóźnienia w czasie wymiany przekładni. W późniejszym czasie przy maksymalnych skrętach przeskakiwać będzie zębatka i koło kierownicy będzie zajmować nowe pozycje od dotychczasowych. Jeżeli tak będzie to wtedy przystąp do wymiany , a teraz radzę dobrze przesmasować tę przekładnię. Przy jeżdzie na wprost zębatka nie przeskoczy - to jest opinia mechanika do którego przyjechało Tipo z problemem "kierownica przeskakuje przy skrętach do oporu". Przesmasowali przekładnię i Tipo pojechało na wakacje.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 26-02-2005, 16:25   

witam. myslalem ze to pukniecie jest tylko podczas prostowania kierownicy w czasie jazdy ale wczoraj na postoju przy wlaczonym silniku krecilem kierownica w jedna i druga. gdy krecilem wolno to wszystko bylo ok jak tylko skrecilem szybko w prawo i wracalem w lewo to puknelo. musze pojechac po niedzieli do mechanika i osluchac auto gdzie to puka. piszecie o tej maglownicy, ale czy czasem to nie chodzi o te przekladnie kierownicza? jak tak to ona przeciez chyba ma smarowanie tym olejem co go podaje pompa od wspomagania to co ja niby mam przesmarowac? mysle ze mechanik bedzie wiedzial o co chodzi?:( pozdrawiam Bicart
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 26-02-2005, 17:24   

bicart napisał/a:
witam. myslalem ze to pukniecie jest tylko podczas prostowania kierownicy w czasie jazdy ale wczoraj na postoju przy wlaczonym silniku krecilem kierownica w jedna i druga. gdy krecilem wolno to wszystko bylo ok jak tylko skrecilem szybko w prawo i wracalem w lewo to puknelo. musze pojechac po niedzieli do mechanika i osluchac auto gdzie to puka. piszecie o tej maglownicy, ale czy czasem to nie chodzi o te przekladnie kierownicza? jak tak to ona przeciez chyba ma smarowanie tym olejem co go podaje pompa od wspomagania to co ja niby mam przesmarowac? mysle ze mechanik bedzie wiedzial o co chodzi?:( pozdrawiam Bicart


wrocilem wlasnie z miasta i powiem wam ze jak stalem w miejscu i krecilem szybko kierownica to nie pukalo, czy na asfalcie czy na sniegu byla cisza. jak przejechalem jakis kilometr oczywiscie na zakretach w prawo jak szybko prostowalem to bylo pukniecie delkatne takie drgniecie jak by cos przeskakiwalo czy cos i gdy zatrzymalem sie to znow pukalo ale delikatnie. moze to nie bedzie maglownica? moze to cos z ta sprezyna??? w poniedzialek jade do mechanika bo nie da mi to spokoju:)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 26-02-2005, 18:40   

Bicart ja mam podobnie.
Tylko u mnie wali nie przy prostowaniu a przy skrecaniu w momencie wjechania na lekka nierownosc.
Znajomy mechanik mowil wlasnie o gornej czesci McPersona albo o gumach na wachaczach.
Ja mam raczej gumy do wymiany bo mi auto przy wiekszej predkosci przy skrecie "plywa".
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 26-02-2005, 19:09   

Emf napisał/a:
Znajomy mechanik mowil wlasnie o gornej czesci McPersona.


A dokladnie - poduszki amortyzatorow?
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 26-02-2005, 19:13   

Kolumna też ma prawo pukać jak ma luzy. Mi puka na tulejce ,jest luz i musze to zrobić ,bo zaczyna mnie to drażnić 8)
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 26-02-2005, 21:10   

U mnie prawe łożysko puka i wyje. Myślę, że dlatego też auto "płynie" przy skręcie w lewo. Nieługo będę to robił. To też jest powód pukania po prawej stronie.
Mam jednak podobnie jak bicart z lewej strony i słysze puknięcie jak: skręcę koła na max w lewo i odkęcam (w drugą nie ma), jadąc do tyłu wcisnę hamulec lub potem jadąc do przodu zrobie to samo, wyjeźdzając z ulicy przy skręcie w lewo dodam gazu. Dzieje się to więc właściwie tylko przy skręcie w lewo.
Co to może być? Łożysko nie jest luźne. Spróbuję jutro polać olejem mocowanie kolumny. Mocowanie wahacza to razcej nie jest bo ostatnio oglądałem, ale głowy nie dam :)
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 27-02-2005, 00:16   Wachacze

Koledzy

Wachacze wytrzymują 50 tyś. km. Jeżeli sworzeń wachacza jest "wybity" to "stuka". Jeżeli łożyska wachacza są "pływające" to sworznia nie słychać na prostej ale samochód nie trzyma kierunku i "pływa" tym bardziej im większa prędkość. Czy wachacz do wymiany najprościej sprawdzić ruszając samochodem do przodu i do tyłu obserwując jego łożyska tylne. Jeżeli rama wachacza "wychodzi" z łożyska to może wystarczy wymienić same łożyska , ale jeżeli są "stuki" to jednak należy się spodziewać wymiany wachacza. Kompletna ocena należy do mechanika po zdemontowaniu i przygotowaniu do naprawy.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2005, 07:08   

Ja spotkałem się z czymś takim że była niedokręcona śruba od zwrotnicy na połączeniu zwrotnica-wachacz i wydawało taki głuchy stuk.
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2005, 12:43   Re: Wachacze

Jadodada napisał/a:

Wachacze wytrzymują 50 tyś. km.


Optymista :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 27-02-2005, 12:59   Re: Wachacze

Marcin - tipoklub.tk napisał/a:
Jadodada napisał/a:

Wachacze wytrzymują 50 tyś. km.


Optymista :)


Czy ktoś ostatnio pisał o niskiej usterkowości Fiata? To chyba żart, że wahacze nie wytrzymują nawet 50.000km. Chciaż mi patrząc na posty wcale nie jest do smiechu.
Jeśli będę robił tyle kilometrów ile robię teraz to po ok 2 latach muszę robić zawieszenie! (przy założeniu że wytrzymają 50.000). 200zł za same wahacze plus inne i robocizna i z 400zł trzeba wydać. A gdzie inne części, bo jeśli wahacze są tak trwałe to pewnie i reszta też...A pomimo kiepskiej jakości ceny są niestety wysokie
W Astrach zmieniałem tylko końcówkę stabilizatora i chyba gumy po 70.000. Wahacze właściwie dopiero po 100.000 powinne byc wymienione. U nas jeszcze nie stukają a mają już ten przebieg!
     assistance   Moneta
 
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 10-03-2005, 19:32   

witam. dzis zostalo wykryte pukanie! to przy prostowaniu ze skretu w prawo i wiecie co bylo powodem? przewod hamulcowy!!! odczepil sie z uchwytu plastikowego przewod hamulcowy ten miedziany i ocieral o ta charmoniczna oslone gumowa koncowki drazka:) porostu przeskakiwal po tym zgieciu i przenosil drgniecie! taka pier*ol a ile kosmatych mysli przysporzyla. zatem na szczescie to nie amortyzator ani lozysko w nim,ani maglownica poprostu pier*ol:) ech... zycie jest piekne jak wszystko jest ok:)
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 10-03-2005, 20:34   

Jak to cieszy że to była błachostka :D
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
masp4 
tempra 1.6ie, 94r


Dołączył: 09 Mar 2005
Posty: 19
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-03-2005, 23:04   

miałem to samo i okazało się że to wachacz był poluzowany przy zwrotnicy
  
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-03-2005, 23:06   

bicart napisał/a:
witam. dzis zostalo wykryte pukanie! to przy prostowaniu ze skretu w prawo i wiecie co bylo powodem? przewod hamulcowy!!! odczepil sie z uchwytu plastikowego przewod hamulcowy ten miedziany i ocieral o ta charmoniczna oslone gumowa koncowki drazka:) porostu przeskakiwal po tym zgieciu i przenosil drgniecie! taka .::wycięte::. a ile kosmatych mysli przysporzyla. zatem na szczescie to nie amortyzator ani lozysko w nim,ani maglownica poprostu .::wycięte::.:) ech... zycie jest piekne jak wszystko jest ok:)


No i elegancko :D
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
sochan 
witamy nowego


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 1
Skąd: lublin
Wysłany: 07-04-2005, 10:37   

JA UWARZAM ZE TO MOZE BYĆ WINA ZWROTNICY SPRAWDZ MOCOWANIE
WAHACZA DO ZWROTNICY U MNIE BYŁO WYBITE I TAK SAMO STUKAŁO
  
 
 
andriu 


Wiek: 42
Dołączył: 01 Lut 2006
Posty: 27
Skąd: Zgorzelec/Zagan
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 19-04-2006, 19:06   Stuki

Witam ,
mam terz takie stukanie sprzodu przy prawej stronie kola , z tym pojechalem unas w zgorzelcu do FIATA. Oni mi odrazu Prawy wachacz , wszystkie Gummy sprzodu , i Amortyzatory , 2 dni wszystko super cicho chodzilo a po tych 2 dniach po naszych polskich dziurach znowu te stucki sie pojawili.No i co znowu pojechalem z reklamaciom do FIATA a oni powiedzieli mi po inspekci ze to Luzy w Przekladni!
Teraz poszukuje nowom Przekladnie .

Sorry za Bledy pochodze z Niemiec
_________________
andriu!!!!
  
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-04-2006, 23:05   

i ja też mam to samo(niedawno kupiłem Tipo i było ok)jak jade po nierównosciach to cos puka,strzela,puka tez jak jade 40km/h slalomem,odgłos jest z lewej strony,mam wrażenie jakby sie cos przesówało albo jakby cos było niedokrecone,sprawdzałem juz kilka razy i wszystko jest ok!!Dodam tylko ze mam zawieche z przodu nówke(amortyzatory,poduszki amortyzatorów,wachacze,gumy stabilizatora,)sam juz niewiem co to moze byc,podejżewam ze to jakas głupota tylko co?????
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 20-04-2006, 21:42   

kamilsitek1983 napisał/a:
podejżewam ze to jakas głupota tylko co?????


Może być to maglownica, a to nie jest głupota ;)
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
kamilsitek1983 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 757
Skąd: sanok
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-04-2006, 22:48   

i znowu trzeba bedzie zabłysnąć stówka :sciana:

[ Dodano: 20-04-2006, 23:49 ]
dopiero w wielki piatek miałem pecha,bo szczeliła mi opona>dobrze ze wolno jechałem!!!!! :sciana:
_________________
aktualnie 406 kombi 2.0 16v+lpg
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load