Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
tajemnicze stukanie ....
Autor Wiadomość
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 04-03-2009, 14:11   tajemnicze stukanie ....

witam wszystkich :)

mam problem z zawieszeniem o iście tajemniczej naturze :)

podczas jazdy a dokładniej podczas wpadania w dziury na naszych "autostradach"
z przodu po prawej ( to znaczy po stronie pasażera ) słychać stuki nie zawsze ale coraz częściej nie czekając długo zaraz po pojawieniu się tych stuków pojechałem do zakładu mechaniki ( dobrego zakładu dodam ) panowie podnieśli auto i pod moim czujnym okiem sprawdzili dokładnie prawie wszystko ( wahacze, przeguby, stabilizatory , końcówki drążków , tulejki gumowo-metalowe, sprężyny , amory itd. ) okazało się że zawieszenie jest w stanie perfekcyjnym , żadnych luzów ,żadnego zużycia poszczególnych elementów po prostu nic ... no więc panowie nie chcieli mi wymyślać nie stworzonych rzeczy typu " może to albo to a ostatecznie to" i powiedzieli "musi pan pojeździć" jak będzie stukało bardziej to pan wróci i będziemy szukać ...

od tamtej pory minęły ok 2 tygodnie zaś stuki się nasilyły więc tym razem pojechałem na trzepaki , pan mechanik również sprawdził całe przednie zawieszenie i dokładnie nasłuchwiwał podczas gdy auto było "trzepane" .... rozłożył ręce i stwierdził "panie zawieche masz pan lux , nic nie stuka , nic nie jest zużyte , nie ma żadnych luzów ....

z mojej strony dodam że szukałem w komorze silnika no ale tam nic nie ma co mogło by stukać , robiliśmy z kumplami wszelakie "garażowe testy" i nic ... dźwięk stuknięcia jets podobny do ... hmmm nie dokręconego koła ( bo kiedyś tak miałem w innym aucie ) no ale w tipo wszystko jest ok

pomóżcie bo już skończyły mi sie pomysły

p.s nie dawno wymieniałem klocki ale stuki występują też podczas hamowania więc to raczej nie to ... gdzieś tydzień przed pojawieniem się stuków miałem spotkanie z krawężnikiem który wyrastał na środku drogi ... ale po tym zdarzeniu natychmiast pojechałem sprawdzić zawieche i nic nie ucierpiało

dodam jeszcze że zawieszenie stoi na gazowych amorach kayaba i czerwonych sprężynach obniżających H&R dedykowanych do 2.0 8v
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 14:32   

Sprawdź połączenie zwrotnicy z kolumną. Zdarza się,ze śruba sie popuszcza i zaczyna stukać i owym stukaniem z dziury okrągłej robi sie dziura owalna... A poduszka silnika napewno nie jest uszkodzona?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 04-03-2009, 17:10   

poduszek bym nie podejrzewał ponieważ w przeciągu 2 lat wymieniłem wszystkie trzy poduchy ... a odnośnie połączenia zwrotnicy z kolumną to które lementy sprawdzić ?
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2009, 19:08   



te?!
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
  
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 04-03-2009, 19:43   

Raku, tak jest... znam przypadek w tipo,ze pukało właśnie na tym łączeniu...
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 04-03-2009, 20:01   

ja muszę też przejrzeć z prawej zawias. Też mi coś niewiadomego pochodzenia stuka.. :evil:
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2009, 22:13   

Ja mam teraz taki sam problem, tylko w lewym kole. Byłem na trzepakach i wszystko ok.
W zeszłym roku też miałem problem po wymianie wahacza.
Gościu włożył mi zwykłą śrubę która zabezpiecza sworzeń wahacza w zwornicy (oczywiście ja nic o tym nie wiedziałem).
Trzy dni po wymianie jeździłem i było ok, a potem zaczęły się stuki.
Byłem na trzepakach i wszystko ok. Dochodziłem do tego ze trzy dni i wyszło w końcu że śruba się wyrobiła (widocznie była za "miękka") i sworzeń zaczął pracować w gnieździe zwrotnicy. Kupiłem w ASO oryginalną i problem zniknął.

Teraz niestety znów stuka i na pewno to nie to samo bo sprawdziłem.

Sprawdź sobie tą śrubę bo może być zjechana lub gniazdo w zwrotnicy się "wystukało".
Weź trochę olejnej i maźnij połączenie sworznia wahacza ze zwrotnicą. Tak chyba najlepiej sprawdzisz czy sworzeń "pracuje" w gnieździe.

Jeśli dojdziesz co było powodem to daj znać w temacie może u mnie jest to samo.
Pozdrawiam
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2009, 22:26   

Dziś sobie przy okazji zajrzałem tam i jedyne co widzę, czyje, słyszę, to luz na zacisku :?
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2009, 22:31   

Raku chodzi Ci o ten ze zwrotnicy?
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2009, 22:34   

na hamulcowym zacisku
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
krzys80 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 150
Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2009, 22:36   

Raku napisał/a:
na hamulcowym zacisku


No tak :)

U mnie odpada, hamulce świeżo robione.
_________________
było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r.
     assistance   Moneta
 
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 05-03-2009, 22:49   

no niby u mnie też, ale prowadnice się czasem wyrabiają, i ja mam tu delikatny luz. tu pojawia się stuk, który przenosi się na kolumnę...


CHYBA ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-03-2009, 08:24   

Raku, ja załatwiłem problem stukających prowadnic wazeliną techniczną bo smar okazał się być za rzadki ;)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Raku 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 40
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 2622
Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-03-2009, 09:46   

no to trzeba będzie narzygać w prowadnice smarem, czy wazeliną jak mówisz ;D
_________________
klik, klik
*TempRa 2.0 8v dłubane N/A ---> 3.0 v6 w trakcie
*Tipo 2.0 16v ---> 1.6 8v HF Turbo, 200KM+
     Moneta
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-03-2009, 11:00   

Kajlon, ja tez nawalilem gestego smaru w gniazda prowadnic. przyznaje ze stukanie od razu zaniklo, ale na jakies 2-3 miesiace. Teraz znowu czynnosc trzeba powtorzyc :lalala:
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load