|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
tajemnicze stukanie .... |
Autor |
Wiadomość |
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 14:11 tajemnicze stukanie ....
|
|
|
witam wszystkich
mam problem z zawieszeniem o iście tajemniczej naturze
podczas jazdy a dokładniej podczas wpadania w dziury na naszych "autostradach"
z przodu po prawej ( to znaczy po stronie pasażera ) słychać stuki nie zawsze ale coraz częściej nie czekając długo zaraz po pojawieniu się tych stuków pojechałem do zakładu mechaniki ( dobrego zakładu dodam ) panowie podnieśli auto i pod moim czujnym okiem sprawdzili dokładnie prawie wszystko ( wahacze, przeguby, stabilizatory , końcówki drążków , tulejki gumowo-metalowe, sprężyny , amory itd. ) okazało się że zawieszenie jest w stanie perfekcyjnym , żadnych luzów ,żadnego zużycia poszczególnych elementów po prostu nic ... no więc panowie nie chcieli mi wymyślać nie stworzonych rzeczy typu " może to albo to a ostatecznie to" i powiedzieli "musi pan pojeździć" jak będzie stukało bardziej to pan wróci i będziemy szukać ...
od tamtej pory minęły ok 2 tygodnie zaś stuki się nasilyły więc tym razem pojechałem na trzepaki , pan mechanik również sprawdził całe przednie zawieszenie i dokładnie nasłuchwiwał podczas gdy auto było "trzepane" .... rozłożył ręce i stwierdził "panie zawieche masz pan lux , nic nie stuka , nic nie jest zużyte , nie ma żadnych luzów ....
z mojej strony dodam że szukałem w komorze silnika no ale tam nic nie ma co mogło by stukać , robiliśmy z kumplami wszelakie "garażowe testy" i nic ... dźwięk stuknięcia jets podobny do ... hmmm nie dokręconego koła ( bo kiedyś tak miałem w innym aucie ) no ale w tipo wszystko jest ok
pomóżcie bo już skończyły mi sie pomysły
p.s nie dawno wymieniałem klocki ale stuki występują też podczas hamowania więc to raczej nie to ... gdzieś tydzień przed pojawieniem się stuków miałem spotkanie z krawężnikiem który wyrastał na środku drogi ... ale po tym zdarzeniu natychmiast pojechałem sprawdzić zawieche i nic nie ucierpiało
dodam jeszcze że zawieszenie stoi na gazowych amorach kayaba i czerwonych sprężynach obniżających H&R dedykowanych do 2.0 8v |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 14:32
|
|
|
Sprawdź połączenie zwrotnicy z kolumną. Zdarza się,ze śruba sie popuszcza i zaczyna stukać i owym stukaniem z dziury okrągłej robi sie dziura owalna... A poduszka silnika napewno nie jest uszkodzona? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 17:10
|
|
|
poduszek bym nie podejrzewał ponieważ w przeciągu 2 lat wymieniłem wszystkie trzy poduchy ... a odnośnie połączenia zwrotnicy z kolumną to które lementy sprawdzić ?
|
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-03-2009, 19:43
|
|
|
Raku, tak jest... znam przypadek w tipo,ze pukało właśnie na tym łączeniu... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 22:13
|
|
|
Ja mam teraz taki sam problem, tylko w lewym kole. Byłem na trzepakach i wszystko ok.
W zeszłym roku też miałem problem po wymianie wahacza.
Gościu włożył mi zwykłą śrubę która zabezpiecza sworzeń wahacza w zwornicy (oczywiście ja nic o tym nie wiedziałem).
Trzy dni po wymianie jeździłem i było ok, a potem zaczęły się stuki.
Byłem na trzepakach i wszystko ok. Dochodziłem do tego ze trzy dni i wyszło w końcu że śruba się wyrobiła (widocznie była za "miękka") i sworzeń zaczął pracować w gnieździe zwrotnicy. Kupiłem w ASO oryginalną i problem zniknął.
Teraz niestety znów stuka i na pewno to nie to samo bo sprawdziłem.
Sprawdź sobie tą śrubę bo może być zjechana lub gniazdo w zwrotnicy się "wystukało".
Weź trochę olejnej i maźnij połączenie sworznia wahacza ze zwrotnicą. Tak chyba najlepiej sprawdzisz czy sworzeń "pracuje" w gnieździe.
Jeśli dojdziesz co było powodem to daj znać w temacie może u mnie jest to samo.
Pozdrawiam |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 22:31
|
|
|
Raku chodzi Ci o ten ze zwrotnicy? |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
krzys80
Pomógł: 2 razy Wiek: 44 Dołączył: 22 Lip 2008 Posty: 150 Skąd: Żory
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-03-2009, 22:36
|
|
|
Raku napisał/a: | na hamulcowym zacisku |
No tak
U mnie odpada, hamulce świeżo robione. |
_________________ było: Tipo 1,4 LPG 91r.
jest: Mondeo mk2 1,8TD 98r. |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 08:24
|
|
|
Raku, ja załatwiłem problem stukających prowadnic wazeliną techniczną bo smar okazał się być za rzadki |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Raku
Pomógł: 18 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 2622 Skąd: \/\/ \/\/ /\
Województwo: Mazowieckie
|
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-03-2009, 11:00
|
|
|
Kajlon, ja tez nawalilem gestego smaru w gniazda prowadnic. przyznaje ze stukanie od razu zaniklo, ale na jakies 2-3 miesiace. Teraz znowu czynnosc trzeba powtorzyc |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|