Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wrażenia po przeglądzie...
Autor Wiadomość
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2007, 13:31   

Bębny zeby zdjąć to trzeba siła x gwałt bo pewno masz spore ranty już na bębnach. Musisz pomiędzy bęben a blache wbijać stopniowo coś grubszego. Jak rant wyskoczy Ci na szczęki to już wtedy zejdzie. Odrazu rancik sobie usuń żeby nie było kłopotów na przyszłość.

A felgi daje się założyć bez tych bolców dobrze bo od tego jest otwór centrujący na środku felgi.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2007, 13:34   

Hipo, z tym już dałem rade.

w sumie okładziny grube, bębny nie wyjechane. założyłem bęben, koło i stwierdziłem że trza sprawdzić. rozpędziłem się do 50 i hampel a ty zonk... pedał w podłodze :roll: tzn zahamował ale potem zszedł w dół... wysiadam z autka a tu mokra plama pod prawym tylnim kołem...

co wy na to? bo ja :evil:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2007, 13:36   

Czyżbys popsuł cylinderek ?
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2007, 14:11   

Hipo napisał/a:
Czyżbys popsuł cylinderek ?


nie. mokro jest wyżej nie na kole.

pytanie. zakładam że przewód metalowy nie pękł. gdzie są przewody gumowe? jeden taki na ok 10cm mam widoczny, raczej nie on. później idą za bak i czy tam są jakieś gumowe przewody?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2007, 14:47   

konikks napisał/a:
gałki wymienione bez problemu

musisz teraz jechać ustawić zbieżność bo bedzie Ci opony ścinać
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2007, 15:07   

Hipo napisał/a:
Bębny zeby zdjąć to trzeba siła x gwałt bo pewno masz spore ranty już na bębnach. Musisz pomiędzy bęben a blache wbijać stopniowo coś grubszego. Jak rant wyskoczy Ci na szczęki to już wtedy zejdzie. Odrazu rancik sobie usuń żeby nie było kłopotów na przyszłość.

A felgi daje się założyć bez tych bolców dobrze bo od tego jest otwór centrujący na środku felgi.

Oj - kochany pan Hipo chyba przjął zwyczaje od zwierzaka , którego ksywkę nosi ...
Bębny ściąga się bez pomocy siły , a i obiekty do gwałtu są trochę inne ! Ale do rzeczy : po wykręceniu szpilek ( albo śrub , wkręconych w ich miejsce ) - wkręcamy w otwór po szpilce długą na 60-80mm śrubę z gwintem M10 !!! ( szpilki mają M8 ) - Nie da się ? - Da się - bo szpilki wkręcają się w otwory piasty dociskajac płaszczyznę bębna do niej , a śruby M10 będą wkręcać się w gwint nacięty w otworach BĘBNA - odpychajac go od piasty . Z uśmiechem na ustach , pomimo rantów wysokich na kilka milimetrów bęben wyjdzie , choć czasami się może zdarzyć , że przy okazji wyrwie szczęki z ich mocowań .
Natomiast - co do zakładania alufelg na szpilki - to odradzam . Najlepiej od razu wykręcić szpilki , zastępując je zwykłą śrubą z płaskim sześciokątnym łbem , albo co najmniej skrócić długość szpilek o kilka mm . W niektórych alusach albo nie ma w ogóle otworów na szpilki , albo są za płytkie . Próba przykrecenia , nawet przy pasujacym otworze centrujacym - kończy się tym , że koło wchodzi krzywo w stosunku do swojej osi , pojawiają się bicia , a koło toczy sie wężykiem ...
     assistance
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2007, 15:11   

panowie skupmy się na problemie z hamulcami...

ponawiam pytanie: czy przewody idące za bakiem paliwa są metalowe czy gumowe?

z tego co teraz zauważyłem pękł właśnie ten idący za bak. jak się do niego dostać? probuję odkręcić bak (te śruby z opaskami na bak) ale ni chuchu...

** Dodano: 10-08-2007, 16:13 **
ego a co do zbieżności to masz rację. jest jeszcze taki sposób który wykorzystywałem w poldku - mierzysz suwmiarką od gałki (zaznaczony pkt) do końca gwintu i tak samo wkręcasz nową
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2007, 15:34   

konikks napisał/a:
ego a co do zbieżności to masz rację. jest jeszcze taki sposób który wykorzystywałem w poldku - mierzysz suwmiarką od gałki (zaznaczony pkt) do końca gwintu i tak samo wkręcasz nową

to jest tylko półśrodek gdyż czsami w zależności od producenta gałka może miec minimalnie inna długość,pjezdzisz troche to zobaczysz co sie bedzie dzialo,bo moze byc tak ze bedzie wporzadku :lol:
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 10-08-2007, 15:43   

schab napisał/a:

Oj - kochany pan Hipo chyba przjął zwyczaje od zwierzaka , którego ksywkę nosi ...
Bębny ściąga się bez pomocy siły , a i obiekty do gwałtu są trochę inne !
itp. itd. .....



Widać kolega za dużo teorii się nachwytał a za mało ma praktyki. Otworki są, owszem nawet nagwintowane tylko co z tego skoro śrubka fajnie wkręca się w otwór tylko w nowym bębne a na takim co pokrędzi się kilkadziesiąt tysięcy i opali bęben to sobie można wkręcić tą śrubke .....

A jesli chodzi o fragment o zwyczajach zwierzaków to jesli miał być to sarkazm to niestety niezbyt trafiony.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-08-2007, 17:47   

poddałem się. nie mam kanału grzechotka mi się rozwaliła i nie mogę poluzować baku. oddałem do czarodzieja :(

pociągnie po kieszeni...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-08-2007, 08:17   

Hipo napisał/a:
Widać kolega za dużo teorii się nachwytał a za mało ma praktyki. A jesli chodzi o fragment o zwyczajach zwierzaków to jesli miał być to sarkazm to niestety niezbyt trafiony.

Słusznie kumie prawicie !
Najpierw ~25 lat temu Zastava , potem druga , później Ritmo i kolejne Ritmo , teraz dwie Zastavy syna + Maluch drugiego syna ... Jak łatwo zgadnąć - wszystkie z tyłu miały bębny ( Maluch i z przodu ) . To jest oczywiście mało praktyki - może pochwal się swoją !
A co do sarkazmu - to nigdy nie miałem takiego zamiaru ...
     assistance
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-08-2007, 09:02   

schab, nie szukam wojny żadnej ale praktyki uwierz mi jest mi nie brak. Nie mówie tylko o hamulcach ale i ogólnie o mechanice całej.

- maluch
- skoda 110
- skoda 130
- skoda favorit
- opel astra
- tipo
- tipo
- kilka samochodów cieżarowych

Jak łatwo zgadnać - wszystkiez tyłu miały bębny ( maluch, jelcz, kamaz nawet i z przodu ...)


Pozdrawiam :)
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 11-08-2007, 11:28   

nie drapać mi się tu i :piwko: :partyman: na zgodę :!:


jednak ze względów finansowych zmuszony jestem odłożyć mechanika na przyszły miesiąc :(
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
gepard 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 21 Sty 2006
Posty: 306
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-08-2007, 11:49   

Ja też próbowałem wkręcać śruby ale to nic nie dało pomimo iż rant jest ledwo wyczuwalny. Kolega młot załatwił wszystko :evil: .

konikks napisał/a:
jednak ze względów finansowych zmuszony jestem odłożyć mechanika na przyszły miesiąc :(


To jak Ty będziesz śmigał swoim Tipkiem bez hamulców???
_________________
Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane :(
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy

http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm
     assistance   Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-08-2007, 15:24   

gepard napisał/a:
To jak Ty będziesz śmigał swoim Tipkiem bez hamulców???


nie będę jeździł.

a tak w ogóle to może ktoś opisać albo najlepiej jakieś zdjęcie albo rysunek ja idą przewody hamulcowe z tyłu? chodzi mi to co jest za bakiem chyba to kolektora. jak się zabrać do wymiany i czy bak trzeba wyjąć czy tylko opuścić. jak ktoś to robił bardzo proszę o pomoc.
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-08-2007, 15:28   

Cos takiego:

_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-08-2007, 15:41   

opti, ePer? wymieniałeś kiedyś przewody?
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 12-08-2007, 15:53   

konikks, tak eper, przewodow tylnych nie wymianialem u mnie jak narazie sa w dobrej kondycji
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 12-08-2007, 20:02   

opti napisał/a:
u mnie jak narazie sa w dobrej kondycji


cholera też tak myślałem... ale mówię wam jakie dziwne uczucie. dobrze że jechałem 40 a nie 140...
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load