wrażenia po przeglądzie... |
Autor |
Wiadomość |
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-08-2007, 13:31
|
|
|
Bębny zeby zdjąć to trzeba siła x gwałt bo pewno masz spore ranty już na bębnach. Musisz pomiędzy bęben a blache wbijać stopniowo coś grubszego. Jak rant wyskoczy Ci na szczęki to już wtedy zejdzie. Odrazu rancik sobie usuń żeby nie było kłopotów na przyszłość.
A felgi daje się założyć bez tych bolców dobrze bo od tego jest otwór centrujący na środku felgi. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2007, 13:34
|
|
|
Hipo, z tym już dałem rade.
w sumie okładziny grube, bębny nie wyjechane. założyłem bęben, koło i stwierdziłem że trza sprawdzić. rozpędziłem się do 50 i hampel a ty zonk... pedał w podłodze tzn zahamował ale potem zszedł w dół... wysiadam z autka a tu mokra plama pod prawym tylnim kołem...
co wy na to? bo ja |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-08-2007, 13:36
|
|
|
Czyżbys popsuł cylinderek ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2007, 14:11
|
|
|
Hipo napisał/a: | Czyżbys popsuł cylinderek ? |
nie. mokro jest wyżej nie na kole.
pytanie. zakładam że przewód metalowy nie pękł. gdzie są przewody gumowe? jeden taki na ok 10cm mam widoczny, raczej nie on. później idą za bak i czy tam są jakieś gumowe przewody? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2007, 14:47
|
|
|
konikks napisał/a: | gałki wymienione bez problemu |
musisz teraz jechać ustawić zbieżność bo bedzie Ci opony ścinać |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2007, 15:07
|
|
|
Hipo napisał/a: | Bębny zeby zdjąć to trzeba siła x gwałt bo pewno masz spore ranty już na bębnach. Musisz pomiędzy bęben a blache wbijać stopniowo coś grubszego. Jak rant wyskoczy Ci na szczęki to już wtedy zejdzie. Odrazu rancik sobie usuń żeby nie było kłopotów na przyszłość.
A felgi daje się założyć bez tych bolców dobrze bo od tego jest otwór centrujący na środku felgi. |
Oj - kochany pan Hipo chyba przjął zwyczaje od zwierzaka , którego ksywkę nosi ...
Bębny ściąga się bez pomocy siły , a i obiekty do gwałtu są trochę inne ! Ale do rzeczy : po wykręceniu szpilek ( albo śrub , wkręconych w ich miejsce ) - wkręcamy w otwór po szpilce długą na 60-80mm śrubę z gwintem M10 !!! ( szpilki mają M8 ) - Nie da się ? - Da się - bo szpilki wkręcają się w otwory piasty dociskajac płaszczyznę bębna do niej , a śruby M10 będą wkręcać się w gwint nacięty w otworach BĘBNA - odpychajac go od piasty . Z uśmiechem na ustach , pomimo rantów wysokich na kilka milimetrów bęben wyjdzie , choć czasami się może zdarzyć , że przy okazji wyrwie szczęki z ich mocowań .
Natomiast - co do zakładania alufelg na szpilki - to odradzam . Najlepiej od razu wykręcić szpilki , zastępując je zwykłą śrubą z płaskim sześciokątnym łbem , albo co najmniej skrócić długość szpilek o kilka mm . W niektórych alusach albo nie ma w ogóle otworów na szpilki , albo są za płytkie . Próba przykrecenia , nawet przy pasujacym otworze centrujacym - kończy się tym , że koło wchodzi krzywo w stosunku do swojej osi , pojawiają się bicia , a koło toczy sie wężykiem ... |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2007, 15:11
|
|
|
panowie skupmy się na problemie z hamulcami...
ponawiam pytanie: czy przewody idące za bakiem paliwa są metalowe czy gumowe?
z tego co teraz zauważyłem pękł właśnie ten idący za bak. jak się do niego dostać? probuję odkręcić bak (te śruby z opaskami na bak) ale ni chuchu...
** Dodano: 10-08-2007, 16:13 **
ego a co do zbieżności to masz rację. jest jeszcze taki sposób który wykorzystywałem w poldku - mierzysz suwmiarką od gałki (zaznaczony pkt) do końca gwintu i tak samo wkręcasz nową |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2007, 15:34
|
|
|
konikks napisał/a: | ego a co do zbieżności to masz rację. jest jeszcze taki sposób który wykorzystywałem w poldku - mierzysz suwmiarką od gałki (zaznaczony pkt) do końca gwintu i tak samo wkręcasz nową |
to jest tylko półśrodek gdyż czsami w zależności od producenta gałka może miec minimalnie inna długość,pjezdzisz troche to zobaczysz co sie bedzie dzialo,bo moze byc tak ze bedzie wporzadku |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 10-08-2007, 15:43
|
|
|
schab napisał/a: |
Oj - kochany pan Hipo chyba przjął zwyczaje od zwierzaka , którego ksywkę nosi ...
Bębny ściąga się bez pomocy siły , a i obiekty do gwałtu są trochę inne !
itp. itd. .....
|
Widać kolega za dużo teorii się nachwytał a za mało ma praktyki. Otworki są, owszem nawet nagwintowane tylko co z tego skoro śrubka fajnie wkręca się w otwór tylko w nowym bębne a na takim co pokrędzi się kilkadziesiąt tysięcy i opali bęben to sobie można wkręcić tą śrubke .....
A jesli chodzi o fragment o zwyczajach zwierzaków to jesli miał być to sarkazm to niestety niezbyt trafiony. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-08-2007, 17:47
|
|
|
poddałem się. nie mam kanału grzechotka mi się rozwaliła i nie mogę poluzować baku. oddałem do czarodzieja
pociągnie po kieszeni... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
schab
Pomógł: 25 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Paź 2006 Posty: 616 Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-08-2007, 08:17
|
|
|
Hipo napisał/a: | Widać kolega za dużo teorii się nachwytał a za mało ma praktyki. A jesli chodzi o fragment o zwyczajach zwierzaków to jesli miał być to sarkazm to niestety niezbyt trafiony. |
Słusznie kumie prawicie !
Najpierw ~25 lat temu Zastava , potem druga , później Ritmo i kolejne Ritmo , teraz dwie Zastavy syna + Maluch drugiego syna ... Jak łatwo zgadnąć - wszystkie z tyłu miały bębny ( Maluch i z przodu ) . To jest oczywiście mało praktyki - może pochwal się swoją !
A co do sarkazmu - to nigdy nie miałem takiego zamiaru ... |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-08-2007, 09:02
|
|
|
schab, nie szukam wojny żadnej ale praktyki uwierz mi jest mi nie brak. Nie mówie tylko o hamulcach ale i ogólnie o mechanice całej.
- maluch
- skoda 110
- skoda 130
- skoda favorit
- opel astra
- tipo
- tipo
- kilka samochodów cieżarowych
Jak łatwo zgadnać - wszystkiez tyłu miały bębny ( maluch, jelcz, kamaz nawet i z przodu ...)
Pozdrawiam |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 11-08-2007, 11:28
|
|
|
nie drapać mi się tu i na zgodę
jednak ze względów finansowych zmuszony jestem odłożyć mechanika na przyszły miesiąc |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
gepard
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 306 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 11-08-2007, 11:49
|
|
|
Ja też próbowałem wkręcać śruby ale to nic nie dało pomimo iż rant jest ledwo wyczuwalny. Kolega młot załatwił wszystko .
konikks napisał/a: | jednak ze względów finansowych zmuszony jestem odłożyć mechanika na przyszły miesiąc |
To jak Ty będziesz śmigał swoim Tipkiem bez hamulców??? |
_________________ Moja duma: Tipo 1.9 TD-sprzedane
Coupe 2.0 16V+, Audi A3 1.6 też
Jest Czarne A6 1.8T i tego się trzymamy
http://forum.tempra.org/t...ard-vt11007.htm |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-08-2007, 15:24
|
|
|
gepard napisał/a: | To jak Ty będziesz śmigał swoim Tipkiem bez hamulców??? |
nie będę jeździł.
a tak w ogóle to może ktoś opisać albo najlepiej jakieś zdjęcie albo rysunek ja idą przewody hamulcowe z tyłu? chodzi mi to co jest za bakiem chyba to kolektora. jak się zabrać do wymiany i czy bak trzeba wyjąć czy tylko opuścić. jak ktoś to robił bardzo proszę o pomoc. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-08-2007, 15:28
|
|
|
Cos takiego:
|
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-08-2007, 15:41
|
|
|
opti, ePer? wymieniałeś kiedyś przewody? |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-08-2007, 15:53
|
|
|
konikks, tak eper, przewodow tylnych nie wymianialem u mnie jak narazie sa w dobrej kondycji |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 12-08-2007, 20:02
|
|
|
opti napisał/a: | u mnie jak narazie sa w dobrej kondycji |
cholera też tak myślałem... ale mówię wam jakie dziwne uczucie. dobrze że jechałem 40 a nie 140... |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
|