Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zestaw naprawczy wahacza tylnego
Autor Wiadomość
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-12-2005, 21:18   Zestaw naprawczy wahacza tylnego

Zastosowałem dzisiaj w Tipolocie zestawy naprawcze wahaczy i tak przyszło mi na myśl coby napisac małą uwagę bo wcześniej czytałem ze większość ludzi wyciąga belkę albo wahacze na balans.

Panie i panowie generalnie nic nie ma prawa się tak zapiec coby nie poddało się ogromnej sile młota 4kg.
Zdjąłem tylko zbiornik paliwa.

Wybijanie tej piekielnej śruby dlatego się ludziom nie udaje bo jak silno byśmy nie bili to cała energia jest tracona na gumach przez które belka jest mocowana do nadwozia.

Trzeba to koniecznie podeprzeć od strony łba śruby czymś ciezkim. Najlepiej młotem 6-8kg. (Nie blokować o ściany ani nic tylko mocno przycisnąć obuch młota a druga osoba uderza w śrebą)
Nie ma takiej możliwości żeby tego nie wybić.
W pracy mam balans 3tony i co na nim nie wyjdzie to wali się ciężkim młotem..

W dodatku nawet nie odkręcałem przewodów hamulcowych i linek ręcznego. Wszystko wymieniłem pod autem (szybkie czyszczonko, wbicie nowych szalek i skręcenie tuleji, potem wszystko na miejsce i skręcamy)
Czas od 10tej rano do 16tej.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
mitsubishit 


Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 45
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-12-2005, 22:57   

jabko napisał/a:
Wszystko wymieniłem pod autem


Pewnie że jest to dozrobienia, ale po co sie tak męczyć? Jak Jest któreś z łożyszk mocniej wybite, to nawet na stole w imadle jest troche zabawy żeby bieżnie z wahacza wybić.

jabko napisał/a:
nawet nie odkręcałem przewodów hamulcowych i linek ręcznego


Wypięcie linki to kilka minut. Nie trzeba zdejmować bębna. wystarczy wypiąć linkę z drugiej strony (na łączniku obu liek). Z rurką też nie ma problemu. Tylko trzeba zacząć od odkręcenia odpowietrznika, żeby potem niespodzianek nie bylo jak śie nie wykręci (na to też są sposoby żeby nie ukręcić).
_________________
Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046)
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 05-12-2005, 23:04   

mitsubishit1 napisał/a:
...
Pewnie że jest to do zrobienia, ale po co sie tak męczyć?...


Chyba powinniśmy zamienić posty.
Własnie po co się męczyć i wszystko rozpinać, wynosic na warsztat itp skoro można zrobić to na kanale.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
mitsubishit 


Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 45
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 05-12-2005, 23:22   

Hhehe rzeczywiscie.

A co do rozpinania to wlasniewole rozpiąć, zajmuje to 5 minut, a mieć wszystko na wierzchu i zrobić to sobie na stole. Ale jak kto woli...
_________________
Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046)
  
 
 
wglogowski 



Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 126
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 06-12-2005, 07:09   

A ja niestety musiałem wyjmować całą belkę bo z poduszek gumowo metalowych to miałem tylko gumę i trochę rdzy ;)

Ale też jestem za tym żeby robić wszystko na wierzchu, o ile się da :)
_________________
KLIK
  
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-12-2005, 07:47   

Czas panowie czas.
Nie ma czasu na pierdoły.

Cała robota wraz z urwanymi zardzewiałymi śrubami przy baku i stabilizatorze (czyli dodatkowe sranie z wierceniem i gwintowaniem) zajęła mi od wjechania do wyjechania z garażu 6 godzin.
Zaczynacie 8 rano i o 14tej możecie jechać do domku.
A nie sie pitolić do wieczora albo dwa dni.
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-12-2005, 10:01   Re: Zestaw naprawczy wahacza tylnego

Jabko szalal z mlotem :D
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-12-2005, 10:07   

mitsubishit1 napisał/a:
Tylko trzeba zacząć od odkręcenia odpowietrznika, żeby potem niespodzianek nie bylo jak śie nie wykręci (na to też są sposoby żeby nie ukręcić).


a co to za sposoby? czyzby coś nowego potrzeba wymyśliła?
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-12-2005, 17:48   

No i Jabko zarobil dwie stowy bo tyle mniej wiecej ta impreza kosztuje.
Sam placilem tyle za zrobienie tego w sierpniu.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 06-12-2005, 20:44   

200zł ?? suuper

Jedna strona była tak zniszczona że wałeczków z łozyska w ogóle nie można było zlokalizować. Bieżnia wewnętrzna rozsypała się w mak a na częściach były okrytne wgniecenia.
Swoją drogą te łozyska to największy szajs jaki widziałem. Jak bieżnia ma wgniecenia od wałeczków czy kulek to jest z gównianej stali i łoąysko kosztuje 5zł.
Założyłem niby CX ale jak robią częśc zamienna według specyfikacji Fiata to na pewno sami nie dają drozszej stali więc nie licze że te będą jakieś lepsze.
Kiszka ogólnie
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
mitsubishit 


Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2005
Posty: 45
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 06-12-2005, 22:13   

ego napisał/a:
a co to za sposoby? czyzby coś nowego potrzeba wymyśliła?


hehe nic nowego ale widzialem juz gosci, ktorym udalo sie odkrecic jeden odpowietrznik na pięć prób. :|
Po odpowiednim podejściu do tego (szczotka druciana, maly mlotek, dobry odrdzewiacz i porządny klucz oczkowy) mamy 99% szans na odkrecenie odpow. bez urwania.
Po co zaczynać zabawe od odpowietrznika?? Zawsze jest ten 1%. Wtedy rzeczywiście lepiej nie ruszać rurek i próbować zrobić wszystko pod autem. No chyba że ktoś chce od razu rozwiercic i nagwintować / wymienić cylinderek. Ale to juz inna historia i OT
_________________
Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046)
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load