Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Blokujące się hamulce, miękki pedał.
Autor Wiadomość
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-03-2007, 11:35   Blokujące się hamulce, miękki pedał.

Witka wszystkim,

Mam taki problem. Od pewnego czasu w Temprze mam "słabe hamulce".

Jak postawie auto na górce i wcisnę pedał hamulca i następnie puszczę, to dopiero po chwili (2-3 sek.) auto zaczyna sie staczac i czuć wyraźnie, że klocki dopiero po tym czasie zaczynają odpuszczać.

Po drugie mam bardzo miękki pedał hamulca. Dopiero jak kilka razy "popedałuję" to robi się twardy ( :lalala: )... bez skojarzeń!

Gdy jadę autem i zacznę hamować to czuć, że koła nierównomiernie hamują, czasami tak jak by np. po przekątnej auta mocniej (bo karoseria się troche wygina).

No i jeszcze jak jadę i wcisnę naprawdę mocno pedał hamulca to przednich kół nie da rady zblokować.

Przewody mam ok, przewody gumowe chmm kiedyś sprawdzałem je i nie widać, żeby pęczniały. Układ na pewno jest odpowietrzony.

Nie wiem jak z tłoczkami sprawa wygląda. Ale jakoś zawsze jak wymieniałem klocki nie było problemów.

Dziwi mnie ten miękki pedał hamulca.

Czy to może być serwo? Kiedyś pisaliście na temat jakiś "gumek" w środku i że moża to regenerować. Można prosić o więciej informacji. Albo co radzicie?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 03-03-2007, 11:38   

Mogla juz paść pompa hamulcowa w srodku są uszczelki i one mogą już przepuszczać plyn więc nie robi sie odpowiednie ciśnienie
     assistance
 
 
Karol 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 104
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-03-2007, 12:44   

Mam taki sam problem!
Podejrzewam właśnie pompe albo korektor siły chamowania.
Prawdopodobnie będzie to pompa. Na uszczelkach puszcza, tylko mam dylemat czy kupić pompe czy zestaw naprawczy?
Jedyne co mnie dziwi to, że u mnie jak pedał wpadnie i go docisne to tylko prawe przednie koło hamuje.
Jak wymienie będę informował o rezultatach.
Pozdrawiam
     assistance
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 03-03-2007, 13:17   

Na początek pasowało by przesmarować prowadnice zacisków i wypchnąć tłoczki ile się da(lub całkiem) i je wyczyścić,aby lekko śmigały.
A co do pompy to na początek wymienił bym uszczelnienie i zobaczył czy jest dobrze.Przeważnie to pomaga.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Karol 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lis 2006
Posty: 104
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-03-2007, 15:43   

ZielonyTBG napisał/a:
Na początek pasowało by przesmarować prowadnice zacisków i wypchnąć tłoczki ile się da(lub całkiem) i je wyczyścić,aby lekko śmigały.
A co do pompy to na początek wymienił bym uszczelnienie i zobaczył czy jest dobrze.Przeważnie to pomaga.

Tloczki nie są napewno zapieczone bo wakacje wszystko zdejmowałem czyściłem i wymieniałem, więc najprawdopodobniej jest to pompa.
     assistance
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-03-2007, 16:33   

Właśnie u mnie tłoczki są ok. Wymieniałem nie dawno (jakieś 6 miesiecy temu) całość (przód i tył).

Właśnie co lepiej zrobić? Warto regenerować? Jak się nazywają te uszczelniacze? Sprzedają to na Allegro? Czy może lepie kupić nowe serwo - tylko ciekawe ile kosztuje :roll:
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
slavol 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2005
Posty: 200
Skąd: Chodzież
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 03-03-2007, 20:44   

Zestaw naprawczy do pompy 30zł, pompa około 120 zł. Wymiana uszczelek praktycznie tylko u mechanika bo nie wiedząc jak to zrobić lepiej się nie podejmować samemu. Są tam jakieś zabezpieczenia, podkładki i wiadomo co będzie jak się żle poskłada.
_________________
Tipo 1.6 ie DGT 92r. Posadzony i utwardzony ;-)
     assistance   Moneta
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-03-2007, 21:12   

No właśnie. Pompa ~120zł. Może lepiej kupić nową...
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
keves 


Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 104
Skąd: Gdynia/Reda
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 03-03-2007, 21:13   

Jak na mój gust ,trafiony masz któryś z elastycznych przewodów hamulcowych.Można nie zauważyć tego po przewodzie ,jeśli uszkodzony jest wewnątrz.Podnieś samochód i sprawdż po kolei każde z kół...wyjdże które blokuje.Co do serwa ,oczywiście masz na myśli pompę hamulcową-też może mieć uszkodzone uszczelki i koła będą blokowaly po przekątnej.Samo serwo jeśli padnie ,to pedał hamulcowy jest twardy.
miszko napisał/a:
Jak postawie auto na górce i wcisnę pedał hamulca i następnie puszczę, to dopiero po chwili (2-3 sek.) auto zaczyna sie staczac i czuć wyraźnie, że klocki dopiero po tym czasie zaczynają odpuszczać.

Po drugie mam bardzo miękki pedał hamulca. Dopiero jak kilka razy "popedałuję" to robi się twardy ( )... bez skojarzeń!

Gdy jadę autem i zacznę hamować to czuć, że koła nierównomiernie hamują, czasami tak jak by np. po przekątnej auta mocniej (bo karoseria się troche wygina).
_________________
Gdynia-Miasto z Morza i Marzeń .Tempra 1,8ie SW +LPG http://www.skiforum.pl/
  
 
 skype
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 03-03-2007, 21:29   

Mówisz ok, bo raczej miałem na myśli pompe ;)
Pedał chodzi bardzo lekko, więc serwo będze ok.

Sprawdzałem już przewody. Nie są one super drogie tak więc przy okazji i tak wymienie je.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 04-03-2007, 09:44   

Wymiana uszczelek w pompie jest bajecznie prosta :)
Odkręcasz pompe od serwa i od strony serwa jest pierścien zabezpieczający po jego wyjeciu wszystko gladziutko wychodzi :)
     assistance
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 04-03-2007, 09:53   

A idzie dostać te uszczelk na allegro? Bo szukałem i nie mogę znaleść.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 04-03-2007, 11:10   

Miszko często przeglądam Allegro i chyba jeszcze nie widziałem takiego zestawu do pompy.
A co do wymiany,to tak jak piszę Romi.Wyciągasz segera od strony popychacza,i wysuwasz pierwszy i drugi stopień.Najlepiej podczas wyciąganie układaj sobie wszystko tak jak wyciągnąłeś,to nie będziesz miał z tym żadnych problemów.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-03-2007, 23:38   

ja miewałem podobne objawy przy przewodach elastycznych... przytykały... odtykały...słaob... mocno... loteria... ale zawsze jakoś złośliwie;
kupiłem jakoś po 15zł / szt (promocja :D ) a nie było do T/T to jeden z CNQ , drugi chyba Brava; były idento , choć zaczep jeden miały wyżej ale bez zbaczenia; jedynie, że tasze :D do dziś są super; po wymianie przewodów (zawsze warto wymienić po latach!!!) i płynu koniecznie przy wymianie przewodów (cały płyn od razu na świeży, jakby coś miało w nim pływać) wróciło do normy i jest OK;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 06-03-2007, 11:37   

unknown, gdzie kupowałeś?
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-03-2007, 21:21   

Miszko, szukaj jakiekolwiek przewody z grupy fiata z takim samem gwintem jak w T/T, długość ma mniejsze znaczenie(oczywiście nie mogą być za krótkie), ja u siebie mam z punto, kupowałem przez allegro za śmieszne pieniądze.
Zerknij na poniższy katalog, podane są rodzaje gwintu i długość przewodu.
http://www.celkar.pl/Katalog/hamulce/f7.html
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-03-2007, 18:25   

kupowałem u siebie w BB w jednym sklepiku co to się mieści niedaleko fiata;

akuratnie nie mieli wtedy przewodów do T/T typowo, ale za to gościu jeden mi przyniósł do CNQ a drugi bodajże z Bravy, na bank jeden z CNQ; pytałem, ale zapewniał, że ciśnieniowo itp wytrzymają, gwint mają idento, długość też, jedynie jak na przeowdzie masz 'gulę' do włożenia w zaczep w amorku to w ciut innym miejscu ale to do zrobienia; na pewno dałem jakieś 3 dychy za oba w sumie, chyba 32 zeta, już ponad drugi rok są oki;
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
moto77 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 185
Skąd: Pińczów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 13-03-2007, 10:08   

od cienkolota przewody pasuja na bank ..ostatnio zmieniałem ..cena około 15 -17 zeta za szt...
_________________
Fiat Tipo 1,6 Suite + LPG
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load