Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy można mieszać płyny hamulcowe??
Autor Wiadomość
Wojtek 


Wiek: 29
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-01-2007, 12:47   Czy można mieszać płyny hamulcowe??

Witam :yawinkle:
Mam pewnie głupie, dla co poniektórych użytkowników Tempry, Tipo lub ogólnie aut, pytanie, a mianowicie...czy jeżeli nie wiem jaki mam obecnie płyn hamulcowy (nie dowiem sie od poprzedniego własciciela) to moge dolać, żeby był stan, jakiegoś innego płynu? Wyczytałem na forum że polecanym jest DOT4,a w książce od Temperki ze DOT3...czy jest jakas wielka różnica pomiedzy tymi płynami?? własciwie nigdy nie wymieniałem ani nie dolewałem płynu hamulcowego wiec poprostu pojecia nie mam czy mozna czy nie mozna dolewac, a jak pojade na stacje kupic płyn to beda mnie zapewniali że mozna dolewać aby tylko sprzedać ten płyn :?
Ogolnie pomijająć juz mój poprzedni bełkot, powtórze pytanie: czy można dolewać innego płynu hamulcowego do instatalcji w której znajduje się płyn hamulcowy o nazwie bliżej nie określonej? :D
  
 
 
RaV 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 539
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 14-01-2007, 13:00   

Nie - płynów nie można mieszać.
A typ jaki masz możesz poznać po kolorze - jeden jest żółtawy (chyba DOT3) drugi niebieskawy (chyba DOT4)
_________________

     assistance   Moneta
 
Carol 



Wiek: 23
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 14-01-2007, 13:01   

DOT 4 można mieszać na 100% z DOT 3 ale nie można mieszać z R3.
DOT 4 jest barwy pomarańczowej.
DOT 3 nie wiem.
R3 jest niebieski.
Wiem bo sprawdzałem bo mam płyn w opakowaniu i czytałem etykietę.
I na bank DOT 4 jest barwy pomarańczowej.
     Moneta
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 52
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 14-01-2007, 13:15   

Moje zdanie jest takie , dolewać można, ale skoro że nie wiesz jaki jest obecnie płyn ,to najlepiej wymienić go w całości. Koszty nie wiele większe za to bezpieczeństwo napewno się poprawi :)
_________________
Obecnie Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
Wojtek 


Wiek: 29
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-01-2007, 15:58   

Własnie chodzi o to ze niebardzo mam jak sprawdzic jakiego koloru mam ten płyn:) Bo ostatnio co pewien czas, przy przyspieszaniu zapalała mi się ta lampka taka jak od okładzin hamulców tylko że ta druga, ta nie z przerywanymi a z ciągłymi liniami po bokach. No i doczytałem ze może przyczyną być niski stan płynu hamulcowego, i chyba właśnie tak jest:) a jutro musze zrobić przegląd i nie chce żeby się ktoś przyczepił na diagnostyce, wiec wpadłem na pomysł zeby tylko uzupełnić stan a jak bede miał więcej czasu to wymienie całkiem płyn. Tylko teraz chyba bede musiał zaryzykować i troszkę tego DOT4 dolać...chyba niewiele, nie wiem po jakim ubytku zapala się lampka??
  
 
 
ROMI72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 204
Skąd: Gryfice
Województwo: Zachodniopomorskie
Wysłany: 14-01-2007, 17:18   

Dolej DOT-3 taki byl stosowany fabrycznie jest on barwy żółtej
     assistance
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-01-2007, 17:35   

DOT-4 jest mieszalny z wczesniejszymi. Tak mi sie wydaje.
Natomiast R-3 z niczym niemieszaj.
A najlepiej poprosty wymień cały. Przepłucz uklad ham. i wlej nowy płyn.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
schab 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 55
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 583
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-01-2007, 18:18   

Ninja napisał/a:
DOT-4 jest mieszalny z wczesniejszymi. Tak mi sie wydaje.
Natomiast R-3 z niczym niemieszaj.
A najlepiej poprosty wymień cały. Przepłucz uklad ham. i wlej nowy płyn.

R3 to raczej nie powinieneś mieć , bo stosuje się go do starych układów hamulcowych z bębnami ( Maluch ) . Natomiast koledzy dobrze radzą z innych względów .
Po pierwsze fakt , że zapala ci się kontrolka od poziomu płynu świadczy najprawdopodobniej nawet nie o jego ubytkach , tylko o dużym zużyciu okładzin hamulców ! W związku z tym większość płynu jest w zaciskach , stąd jego niższy poziom . Przy dużym zużyciu okładzin częste jest zjawisko zeszkliwienia powierzchni klocka , a w konsekwencji skuteczność hamulców drastycznie spada . I pomimo , że dolejesz płynu do zbiorniczka - przeglądu nie przejdziesz ze względu na zbyt mało skuteczne hamulce .
Powód drugi : płyny hamulcowe są bardzo higroskopijne ( chłoną wodę z powietrza ) . Im wyższa kategoria - tym bardziej . Duża ilość wody w płynie hamulcowym powoduje , że jego temperatura wrzenia gwałtownie spada . Przy długim i mocnym hamowaniu może dojść do takiego zjawiska , że w zacisku pojawi ci się bombel pary wodnej , a efekt tego jest taki , jak zapowietrzonych hamulców !
Odpowiedz sobie sam : czy koszt dwóch opakowań płynu ( na przepłukanie i wymianę ) jest wyższy od ceny swojego życia ? A wymieniając płyn i odpowietrzając hamulce zafunduj sobie odrobinę luksusu i zmień klocki ...
     assistance
 
Wojtek 


Wiek: 29
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-01-2007, 20:48   

Panowie, ja rozumiem ze bezpieczenstwo przede wszystkim, ale chodzi o to że musze jutro zrobic przegląd i bede miał na to ok 1 godz (dolać płynu i zrobić przegląd) zeby sie do pracy nie spóźnic i dlatego chce tylko dolać troche płynu żeby kontrolka zgasła:) Jak bedzie wiecej czasu to i tak wymienie płyn, bo to raczej napewno płyn bo okładziniy ostatnio były zmieniane i jak zakładałem zimówki to widziałem że jeszcze sporo jest. hamulce też są ok i myśle że nie bedzie z tym problemu na diagnostyce, tylko ta nieszczęsna kontrolka:/
Dlatego sie zapytałem czy można trochę płynu dolać, czy się nic wielkiego nie stanie czasem:)

Ps. A jak sprawdzić jaki mam płyn inną drogą niż wyciągnięcie jakieś ilości ze zbiorniczka? Bo w zbiorniczku już nie ma;/

Ps2. Oki po kłopocie, właśnie sie poprzedniego właściciela dopytałem o ten płyn, jest DOT4:)
Dzięki wielkie wszystkim za podpowiedzi:)Sorki za zamieszanie...ale wymienić i tak trzeba będzie:)
  
 
 
Ninja 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 36
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 762
Skąd: Gdańsk
Województwo: Pomorskie
Ostrzeżeń:
 5/3/5
Wysłany: 14-01-2007, 22:27   

a ja wlasnie mialem napisac zebys dolał w takim razie DOT-4. Po tym nic by sie nie stało.
_________________

www.budowork.pl
     assistance
 
Wojtek 


Wiek: 29
Dołączył: 04 Lis 2006
Posty: 38
Skąd: Wołomin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-01-2007, 10:11   

No i sie udało:) Nalałem DOT4 i lampka zgasła
Przeglad wypadł rewelacyjnie :D
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :piwko: :piwko:
  
 
 
YaSIu 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 13 Mar 2006
Posty: 154
Skąd: Świdnica
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 15-01-2007, 21:51   

Wojtek napisał/a:
No i sie udało:) Nalałem DOT4 i lampka zgasła
Przeglad wypadł rewelacyjnie :D
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :piwko: :piwko:


Bo też nic nie powinno się stać, chyba że ktoś eksperymentował z układem hamucowym. DOT4 ma poprostu większą temperaturę wrzenia niż DOT3. Te płyny są mieszalne ze sobą, ale tylko w górę tzn. do DOT3 można dolać DOT4 i wyższe ale nigdy na odwrót. Z kolei R3 nie jest mieszlany z żadnym innym płynem, ale nie jest on stosowany w żadnym "zachodnim" samochodzie. Był on stosowany tylko w samochodach rodzimych (126p, 125, Polonez starsze modele).
_________________
Był Mercury Cougar V6 3.8 --- jest Tipo 1.6 LPG 835C1000 już ponad 270kkm.
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Carol 



Wiek: 23
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 120
Skąd: Szczytno
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 20-01-2007, 22:41   

Mam kumpla co do uno zalał R3 :lalala:
     Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 64 days
Network load