Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Mały obszar styku klocka z tarczą?
Autor Wiadomość
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-10-2010, 22:26   Mały obszar styku klocka z tarczą?

Witam, mam problem, zobaczyłem że u mnie dzieje się takie zjawisko:


Tylko od wewnątrz się tak dzieje i na obu stronach (no moze po prawej ta rdza jest troche starta). Czy to normalne?

** Dodano: 06-10-2010, 23:27 **
kolega Keray69 ma podobnie
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2010, 22:38   

Dziwna sprawa :? tak to wygląda, jakby się kawałek klocka ukruszył :-k albo klocek z innego modelu fiata :| wyciąg klocki ham. i zobacz co jest grane.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-10-2010, 22:40   

narazie mam konserwacje i duzo pracy przy niej, znajde chwile czasu to zobacze, klocki nie mają długo. Hamulce poprostu zatrztmują samochód w locie więc są swietne.

** Dodano: 06-10-2010, 23:41 **
Kajlon, mógł byś popatrzeć czy u Ciebie tak czasem nie ma ?
Klocki były niedawno wymieniane, po prawej i po lewej stronie samochodu tak samo ale tylko od wewnątrz
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2010, 22:43   

Larry075, u mnie zbiera równo po obu stronach :) jak nie ściągniesz to sie nie dowiesz co tam siedzi :> obejrzyj też jak wyglądają tłoczki przy okazji.
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-10-2010, 22:48   

Tłoczki patrzyłem przy wymianie, są bez korozji, gładkie, hamulce nie trzymają go (można hamować hamować a później wyściąść i popchnąć go swobodnie). Dziwi mnie tylko ze po obu stronach jest tak samo
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-10-2010, 22:51   

Larry075, to z klockami będzie coś nie tak. Będziesz miał czas to zdemontuj i obejrzyj co tam siedzi :)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Luczu 



Pomógł: 82 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 5215
Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
Wysłany: 06-10-2010, 22:51   

u mnie też nie ma tego problemu z rdzą na tarczach
_________________
Było :D
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
     Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 06-10-2010, 22:53   

Chciałbym dodać, (nawet pisałem tu o tym) że mam problem z ich temperaturą. Bardzo się grzeją, śmierdzi z nich gdy się mocno przyhamuje, czasami po ostrym piłowaniu pedał zrobi się gumowy, moze z tym właśnie jest problem. Jak juz bym je rozbierał to przetocze je albo założe nówki.

** Dodano: 06-10-2010, 23:55 **
Zdziwiło mnie to że tam są takie wżery wielkie, wiem że samochód stał ostaatnie kilka tygodni na dworze ale to nie możliwe że by je tak zechlało. Musiało być tak juz przez dłuzszy okres
  
 
Guzik 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 774
Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 07-10-2010, 05:35   

U mnie całą powierzchnią hamują tak z przodu jak i z tyłu :)
_________________
Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia :D
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
     assistance
 
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-10-2010, 22:22   

na 90% powodem jest zacierająca się prowadnica zacisku (jedna lub obie). Zdejmij zacisk i zobacz czy się jarzmo swobodnie przesuwa, jak nie to wyczyść i nasmaruj miedzianym + załóż nowe osłonki gumowe i będzie lux.

U mnie były kiedyś takie objawy, zrobiłem i jest super
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
m.m1981 


Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Gru 2009
Posty: 234
Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 10-10-2010, 22:44   

Larry075 napisał/a:
Klocki były niedawno wymieniane, po prawej i po lewej stronie samochodu tak samo ale tylko od wewnątrz

mam rozumiec ze byly wymienione tylko dwa klocki a dwa zostaly stare :?: jesli tak to do kiedy klockow nie wymienia sie parami czyli wszystkich na jednej osi :?:
Larry075 napisał/a:
Chciałbym dodać, (nawet pisałem tu o tym) że mam problem z ich temperaturą. Bardzo się grzeją, śmierdzi z nich gdy się mocno przyhamuje, czasami po ostrym piłowaniu pedał zrobi się gumowy,

to mi wyglada na to ze nie dotarłes klockow do tarczy po wymianie(po wymianie trzeba jakis czac hamowac delikatnie)i sie przegrzaly teraz to tylko wymiana pomoze

i pamietaj ze nowe klocki trzeba dotrzec
_________________
były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA :) )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200
     assistance
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 10-10-2010, 22:55   

Nie nie, klocki wymiane w komplecie, zawsze tak mam że jak już się ścierają, to wszystkie cztery a po za tym nie lubie robić dwa razy.

Cytat:
to mi wyglada na to ze nie dotarłes klockow do tarczy po wymianie

Doskonale o tym wiem, nie pierwszy raz wymieniałem klocki, przez pewien dłuugi czas hamowałem baardzo spokojnie i stopniowo zaczynałem coraz bardziej.

Cytat:
na 90% powodem jest zacierająca się prowadnica zacisku (jedna lub obie). Zdejmij zacisk i zobacz czy się jarzmo swobodnie przesuwa, jak nie to wyczyść i nasmaruj miedzianym + załóż nowe osłonki gumowe i będzie lux.


tu będzie przyczyna :lol: o to chodzi - od nowości mam problem, klocki nie pasują na prowadnice - zawsze trzeba było je lekko zeszlifować, nawet z prawej strony nie pasują do lewej (chciałem dojechac do miasta więc wybrałem najlepsze z ostatniej wymiany i założyłem). Myśle że się zatarły właśnie w prowadnicach - były dosyć ciasno - i hamują "pod kątem". Jutro sprawdze dokładnie ale myśle że to to.
  
 
Mosior 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 14 Sty 2010
Posty: 527
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-10-2010, 21:35   

znam to auto już na wylot - zrobisz to elegancko i będziesz miał spokój :badgrin:
_________________
FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć :)
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 14-10-2010, 22:41   

jeszcze narazie walcze z końcówkami drążków - dwa ściągacze juz poleciały, pranie młotkiem i ehh...

a co do tych klocków to jednak są luźno osadzone w prowadnicach ;/
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 14-10-2010, 22:52   

stan tłoczków nie ma nic do nierównomiernego docisku klocka do tarczy, albo klocek dociska całą powierzchnia albo wcale

klocki kwalifikują sie do natychmiastowej wymiany zaś tarcza do przetoczenia ( o ile jest jeszcze co z niej "zjechać" )

moim zdaniem to wina wadliwych/ ukruszonych klocków

** Dodano: 14-10-2010, 23:58 **
odnośnie prowadnic , kupujesz zestaw naprawczy zacisku, wymieniasz gumowe elemnty i nakładasz nowego smarku , zaś samo "gniazdo" gdzie chodzą klocki czyścisz szczątka drucianą ... ale to i tak nie możliwe żeby klocek blokował się w taki sposób że jedna część dociska zaś druga nie .... w momencie hamowania tłoczek naciska na klocka z tak dużą siłą że klocek powinien przywierać całą powierzchnią
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-10-2010, 16:09   

Leśniczy, Wyobraź sobie że wiem w jaki sposób działają hamulce, i nie widze powodu aby wymieniać uszczelki ("gumowe elementy"), w sumie to nie wiem co napisać, nie mam teraz czasu tego rozbierać a nie możliwe aby klocki ukruszyły się tak samo z obu stron. Wszystko zobacze jak to rozbiore.

ps. Czasami w samochodach są takie usterki, które wręcz zaprzeczają prawą fizyki :D zdziwił byś się.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 15-10-2010, 17:31   

Larry075 napisał/a:

ps. Czasami w samochodach są takie usterki, które wręcz zaprzeczają prawą fizyki :D zdziwił byś się.


zdaje sobie z tego sprawę bo wyobraź sobie że fiata mam nie od wczoraj i też przy nim dłubie sam ...

kiedy już dojdziesz do rozwiązania "usterki" wszystko staje się jasne i nie trzeba "zaprzeczać prawom fizyki" :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 15-10-2010, 18:07   

Larry075, proszę kup nowe tarcze,te twoje tarcze to tylko na złom się nadają :? z jednej strony już nie posiadają tej kompozycji i nic z tym nie zrobisz,kupisz nowe klocki i je zajeździsz,kupisz drugi komplet będzie to samo :(

To nie ja proszę,to prosi auto o NOWE,plisss :lalala:
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
GrzesiekK. 


Pomógł: 43 razy
Wiek: 43
Dołączył: 17 Paź 2006
Posty: 1290
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 15-10-2010, 20:07   

Zaciski stoją na prowadnicach.
_________________
FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...

ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]

ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy :D
     assistance
 
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 15-10-2010, 21:05   

dziura, masz mnie za osobe którą nie obchodzą uczucia samochodu - i mylnie ;D . Przed wymianą klocków nie było takiego zjawiska, tarcze były wporządku, nie było ściezek, była prosta a hamulce chodziły po prostu świetnie (z resztą cały czas są świetne). Nigdy nie były toczone, nie przechodziły żadnych innych kombinacji. Dostały też nowe klocuszki które do najtańszych nie należały, nawet kupiłem odtłuszczacz do hamulców i zestaw smarów. Nie przypuszczał bym, że może stać sie takie zjawisko. Oczywiście w najblizszym czasie tipo dostanie zestaw nowych tarcz i wszystko czego zapragnie. Tylko zastanawiam się, jeśli założe już te nowe tarcze a za rok będą takie same jak te, to co wtedy? Intensywnie myśle nad tym, który mechanizm odpowiada za ten stan. Wada fabryczna klocków? Po dwóch stronach i z dwoma osobnymi (w różnych pudełkach) kompletami klocków? Raczej nie możliwe.

Jak narazie, tipo powrócił-a do normalnej eksplatacji - 10 000 rocznie, czeka sobie w cieplutkim garażu.

Cytat:
Zaciski stoją na prowadnicach.


Rozwiń myśl.

** Dodano: 15-10-2010, 22:06 **
Cytat:
fiata mam nie od wczoraj

Jeśli chodzi o fiaty, to wcale nie jest u nich z tym tak źle, po za tym na fiacie się wszystkiego nie nauczysz.
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Kajlon 



Pomógł: 39 razy
Wiek: 39
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 1421
Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-10-2010, 21:24   

Larry075 napisał/a:
Cytat:
Zaciski stoją na prowadnicach.


Rozwiń myśl.


nr. (4) blokuje się w nr. (1)
_________________
Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Leśniczy 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 39
Dołączył: 29 Maj 2009
Posty: 1711
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 16-10-2010, 08:33   

Kajlon, to właśnie w nr.4 proponowałem wymienić uszczelki i nałożyć nowy smar :)

ale kolega Larry075, twierdzi że nie widzi potrzeby robienia tego :)
_________________
Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP
  
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 16-10-2010, 08:43   

Jakby zaciski stały w prowadnicach to by się tak robiło ale od zewnątrz.
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 16-10-2010, 09:58   

Larry075 napisał/a:
masz mnie za osobe którą nie obchodzą uczucia samochodu


Absolutnie :)

Larry075, ja jak kupiłem tipo to też miałem tarcze w identycznym stanie jak twoje,z zewnątrz były idealne a od środka paść,tylko u mnie tak to wyglądało z tyłu,zaciski jak i prowadnice były w porządku,nie wiem co się stało z tymi tarczami,wymieniłem je na nowe i do teraz jest dobrze,w sumie to już dwa razy tył zmieniałem i do tej pory nie spotkałem się z takim zjawiskiem.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Larry075 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 424
Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 16-10-2010, 13:46   

dziura, skoro to pomoże to wymienie te tarcze i najwyżej będę na bieżąco obserwował ich stan 8)



Leśniczy, nie zaczynaj znowu bo nawet mi się z tobą nie chce dyskutowac. Przeczytj dokładnie co napisałeś. W zestawie naprawczym zacisku fiat tipo nie ma prowadnic. Dzis byłem w sklepie i widziałem tylko tłoczek w zestawie z uszczelkami :zolta: .
_________________
"mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił."
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load