Mały obszar styku klocka z tarczą? |
Autor |
Wiadomość |
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:26 Mały obszar styku klocka z tarczą?
|
|
|
Witam, mam problem, zobaczyłem że u mnie dzieje się takie zjawisko:
Tylko od wewnątrz się tak dzieje i na obu stronach (no moze po prawej ta rdza jest troche starta). Czy to normalne?
** Dodano: 06-10-2010, 23:27 **
kolega Keray69 ma podobnie |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:38
|
|
|
Dziwna sprawa tak to wygląda, jakby się kawałek klocka ukruszył albo klocek z innego modelu fiata wyciąg klocki ham. i zobacz co jest grane. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:40
|
|
|
narazie mam konserwacje i duzo pracy przy niej, znajde chwile czasu to zobacze, klocki nie mają długo. Hamulce poprostu zatrztmują samochód w locie więc są swietne.
** Dodano: 06-10-2010, 23:41 **
Kajlon, mógł byś popatrzeć czy u Ciebie tak czasem nie ma ?
Klocki były niedawno wymieniane, po prawej i po lewej stronie samochodu tak samo ale tylko od wewnątrz |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:43
|
|
|
Larry075, u mnie zbiera równo po obu stronach jak nie ściągniesz to sie nie dowiesz co tam siedzi obejrzyj też jak wyglądają tłoczki przy okazji. |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:48
|
|
|
Tłoczki patrzyłem przy wymianie, są bez korozji, gładkie, hamulce nie trzymają go (można hamować hamować a później wyściąść i popchnąć go swobodnie). Dziwi mnie tylko ze po obu stronach jest tak samo |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:51
|
|
|
Larry075, to z klockami będzie coś nie tak. Będziesz miał czas to zdemontuj i obejrzyj co tam siedzi |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Luczu
Pomógł: 82 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Wrz 2007 Posty: 5215 Skąd: Sosnowiec
Województwo: Śląskie
Zaproszone osoby: 3
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:51
|
|
|
u mnie też nie ma tego problemu z rdzą na tarczach |
_________________ Było
Tipo 1.4 78hp
Bravo 1.9 jtd GT 105 / 99r
Jest
A4 B5 2.4 V6 PB 165 / 00r
|
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 06-10-2010, 22:53
|
|
|
Chciałbym dodać, (nawet pisałem tu o tym) że mam problem z ich temperaturą. Bardzo się grzeją, śmierdzi z nich gdy się mocno przyhamuje, czasami po ostrym piłowaniu pedał zrobi się gumowy, moze z tym właśnie jest problem. Jak juz bym je rozbierał to przetocze je albo założe nówki.
** Dodano: 06-10-2010, 23:55 **
Zdziwiło mnie to że tam są takie wżery wielkie, wiem że samochód stał ostaatnie kilka tygodni na dworze ale to nie możliwe że by je tak zechlało. Musiało być tak juz przez dłuzszy okres |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-10-2010, 05:35
|
|
|
U mnie całą powierzchnią hamują tak z przodu jak i z tyłu |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:22
|
|
|
na 90% powodem jest zacierająca się prowadnica zacisku (jedna lub obie). Zdejmij zacisk i zobacz czy się jarzmo swobodnie przesuwa, jak nie to wyczyść i nasmaruj miedzianym + załóż nowe osłonki gumowe i będzie lux.
U mnie były kiedyś takie objawy, zrobiłem i jest super |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
m.m1981
Pomógł: 4 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Gru 2009 Posty: 234 Skąd: gorka jaklinska
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:44
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Klocki były niedawno wymieniane, po prawej i po lewej stronie samochodu tak samo ale tylko od wewnątrz |
mam rozumiec ze byly wymienione tylko dwa klocki a dwa zostaly stare jesli tak to do kiedy klockow nie wymienia sie parami czyli wszystkich na jednej osi Larry075 napisał/a: | Chciałbym dodać, (nawet pisałem tu o tym) że mam problem z ich temperaturą. Bardzo się grzeją, śmierdzi z nich gdy się mocno przyhamuje, czasami po ostrym piłowaniu pedał zrobi się gumowy, |
to mi wyglada na to ze nie dotarłes klockow do tarczy po wymianie(po wymianie trzeba jakis czac hamowac delikatnie)i sie przegrzaly teraz to tylko wymiana pomoze
i pamietaj ze nowe klocki trzeba dotrzec |
_________________ były
dwa maluchy 125p polonez renault 25 tipo 1.4:(((
jest
JEST LANCIA DELTA )) juz zyje jeszcze nie w jednym kolorze ale zyje i ma sie nie zle
pojawił się MERCEDES C200 |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 10-10-2010, 22:55
|
|
|
Nie nie, klocki wymiane w komplecie, zawsze tak mam że jak już się ścierają, to wszystkie cztery a po za tym nie lubie robić dwa razy.
Cytat: | to mi wyglada na to ze nie dotarłes klockow do tarczy po wymianie |
Doskonale o tym wiem, nie pierwszy raz wymieniałem klocki, przez pewien dłuugi czas hamowałem baardzo spokojnie i stopniowo zaczynałem coraz bardziej.
Cytat: | na 90% powodem jest zacierająca się prowadnica zacisku (jedna lub obie). Zdejmij zacisk i zobacz czy się jarzmo swobodnie przesuwa, jak nie to wyczyść i nasmaruj miedzianym + załóż nowe osłonki gumowe i będzie lux.
|
tu będzie przyczyna o to chodzi - od nowości mam problem, klocki nie pasują na prowadnice - zawsze trzeba było je lekko zeszlifować, nawet z prawej strony nie pasują do lewej (chciałem dojechac do miasta więc wybrałem najlepsze z ostatniej wymiany i założyłem). Myśle że się zatarły właśnie w prowadnicach - były dosyć ciasno - i hamują "pod kątem". Jutro sprawdze dokładnie ale myśle że to to. |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-10-2010, 21:35
|
|
|
znam to auto już na wylot - zrobisz to elegancko i będziesz miał spokój |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 14-10-2010, 22:41
|
|
|
jeszcze narazie walcze z końcówkami drążków - dwa ściągacze juz poleciały, pranie młotkiem i ehh...
a co do tych klocków to jednak są luźno osadzone w prowadnicach ;/ |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 14-10-2010, 22:52
|
|
|
stan tłoczków nie ma nic do nierównomiernego docisku klocka do tarczy, albo klocek dociska całą powierzchnia albo wcale
klocki kwalifikują sie do natychmiastowej wymiany zaś tarcza do przetoczenia ( o ile jest jeszcze co z niej "zjechać" )
moim zdaniem to wina wadliwych/ ukruszonych klocków
** Dodano: 14-10-2010, 23:58 **
odnośnie prowadnic , kupujesz zestaw naprawczy zacisku, wymieniasz gumowe elemnty i nakładasz nowego smarku , zaś samo "gniazdo" gdzie chodzą klocki czyścisz szczątka drucianą ... ale to i tak nie możliwe żeby klocek blokował się w taki sposób że jedna część dociska zaś druga nie .... w momencie hamowania tłoczek naciska na klocka z tak dużą siłą że klocek powinien przywierać całą powierzchnią |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-10-2010, 16:09
|
|
|
Leśniczy, Wyobraź sobie że wiem w jaki sposób działają hamulce, i nie widze powodu aby wymieniać uszczelki ("gumowe elementy"), w sumie to nie wiem co napisać, nie mam teraz czasu tego rozbierać a nie możliwe aby klocki ukruszyły się tak samo z obu stron. Wszystko zobacze jak to rozbiore.
ps. Czasami w samochodach są takie usterki, które wręcz zaprzeczają prawą fizyki zdziwił byś się. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-10-2010, 17:31
|
|
|
Larry075 napisał/a: |
ps. Czasami w samochodach są takie usterki, które wręcz zaprzeczają prawą fizyki zdziwił byś się. |
zdaje sobie z tego sprawę bo wyobraź sobie że fiata mam nie od wczoraj i też przy nim dłubie sam ...
kiedy już dojdziesz do rozwiązania "usterki" wszystko staje się jasne i nie trzeba "zaprzeczać prawom fizyki" |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 15-10-2010, 18:07
|
|
|
Larry075, proszę kup nowe tarcze,te twoje tarcze to tylko na złom się nadają z jednej strony już nie posiadają tej kompozycji i nic z tym nie zrobisz,kupisz nowe klocki i je zajeździsz,kupisz drugi komplet będzie to samo
To nie ja proszę,to prosi auto o NOWE,plisss |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
GrzesiekK.
Pomógł: 43 razy Wiek: 43 Dołączył: 17 Paź 2006 Posty: 1290 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 15-10-2010, 20:07
|
|
|
Zaciski stoją na prowadnicach. |
_________________ FIAT TIPO 2.0 SEDICIVALVOLE - sprzedane ... pozostały miłe wspomnienia ...
ALFA ROMEO 156 3,0 V6 24V 231KM@288Nm <= a tą zbudowałem sobie sam ;]
ALFA ROMEO GT 3,2 V6 24V 248KM@302Nm - daily car żony, koszyk na zakupy |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 15-10-2010, 21:05
|
|
|
dziura, masz mnie za osobe którą nie obchodzą uczucia samochodu - i mylnie . Przed wymianą klocków nie było takiego zjawiska, tarcze były wporządku, nie było ściezek, była prosta a hamulce chodziły po prostu świetnie (z resztą cały czas są świetne). Nigdy nie były toczone, nie przechodziły żadnych innych kombinacji. Dostały też nowe klocuszki które do najtańszych nie należały, nawet kupiłem odtłuszczacz do hamulców i zestaw smarów. Nie przypuszczał bym, że może stać sie takie zjawisko. Oczywiście w najblizszym czasie tipo dostanie zestaw nowych tarcz i wszystko czego zapragnie. Tylko zastanawiam się, jeśli założe już te nowe tarcze a za rok będą takie same jak te, to co wtedy? Intensywnie myśle nad tym, który mechanizm odpowiada za ten stan. Wada fabryczna klocków? Po dwóch stronach i z dwoma osobnymi (w różnych pudełkach) kompletami klocków? Raczej nie możliwe.
Jak narazie, tipo powrócił-a do normalnej eksplatacji - 10 000 rocznie, czeka sobie w cieplutkim garażu.
Cytat: | Zaciski stoją na prowadnicach. |
Rozwiń myśl.
** Dodano: 15-10-2010, 22:06 **
Cytat: | fiata mam nie od wczoraj |
Jeśli chodzi o fiaty, to wcale nie jest u nich z tym tak źle, po za tym na fiacie się wszystkiego nie nauczysz. |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-10-2010, 21:24
|
|
|
Larry075 napisał/a: | Cytat:
Zaciski stoją na prowadnicach.
Rozwiń myśl.
|
nr. (4) blokuje się w nr. (1) |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-10-2010, 08:33
|
|
|
Kajlon, to właśnie w nr.4 proponowałem wymienić uszczelki i nałożyć nowy smar
ale kolega Larry075, twierdzi że nie widzi potrzeby robienia tego |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
marchewa
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sty 2008 Posty: 110 Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 16-10-2010, 08:43
|
|
|
Jakby zaciski stały w prowadnicach to by się tak robiło ale od zewnątrz. |
_________________ Frontera A 2.4i LPG 92r. |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 16-10-2010, 09:58
|
|
|
Larry075 napisał/a: | masz mnie za osobe którą nie obchodzą uczucia samochodu |
Absolutnie
Larry075, ja jak kupiłem tipo to też miałem tarcze w identycznym stanie jak twoje,z zewnątrz były idealne a od środka paść,tylko u mnie tak to wyglądało z tyłu,zaciski jak i prowadnice były w porządku,nie wiem co się stało z tymi tarczami,wymieniłem je na nowe i do teraz jest dobrze,w sumie to już dwa razy tył zmieniałem i do tej pory nie spotkałem się z takim zjawiskiem. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Larry075
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 424 Skąd: belchatow
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 16-10-2010, 13:46
|
|
|
dziura, skoro to pomoże to wymienie te tarcze i najwyżej będę na bieżąco obserwował ich stan
Leśniczy, nie zaczynaj znowu bo nawet mi się z tobą nie chce dyskutowac. Przeczytj dokładnie co napisałeś. W zestawie naprawczym zacisku fiat tipo nie ma prowadnic. Dzis byłem w sklepie i widziałem tylko tłoczek w zestawie z uszczelkami . |
_________________ "mu dać dwie metalowe kulki w pomieszczeniu 2x2m to jedną by zepsuł a drugą zgubił." |
|
|
|
|
|