|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Moc hamowania - wydruk po przeglądzie |
Autor |
Wiadomość |
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 22:57 Moc hamowania - wydruk po przeglądzie
|
|
|
Witam,
Jeżeli ktoś w Was ostatnio był na przeglądzie, to zapewne dostał wydruk w graficznym przedstawieniem siły hamowania przodu i tyłu. Z przodu tarcze biorą mi tylko ~ 1cm swojej powierzchni i wynik jest następujący "max siła ham - P 2130 i L 2160". Z piskiem opon nie zahamuje, ale ogólnie tragedii nie ma (przegląd przeszły)... chociaż wiadomo, trzeba zrobić dla własnego bezpieczeństwa, ale tak z ciekawości chciałbym wiedzieć, jak duże są różnice pomiędzy moimi hamulcami a sprawnymi w 100% |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 23:08
|
|
|
Witam
Patrz pan, byłem całkiem niedawno Ładą na przeglądzie, mieli już tą nową aparaturę, widziałem nawet że jakieś wydruki się robią, ale nie dostałam nic takiego, tylko pieczatkę w dowód Ale hamulce żyleta i równiutkie, nawet ręczny, dużo lepsze niż Temperce, ale tutaj chyba mi pompa lekko popuszcza ciśnienie, szykuje się robota. |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 02-03-2008, 23:16
|
|
|
sheriffnt napisał/a: | nie dostałam nic takiego, tylko pieczatkę w dowód |
a ja zamiast pieczątki dostałem ten wydruk
Do roboty mam ręczny na prawym kole i wyciek oleju z uszczelniacza lewej półosi |
|
|
|
|
Piotr_ZG
Dołączył: 29 Lip 2007 Posty: 19 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 00:09
|
|
|
No to nie ma co siedzieć przy kompie, tylko do roboty sie brać Co do hebli... kiedy był płyn hamulcowy wymieniany ? może sie już kiedyś zagotował i swoje właściwości stracił.
BTW W jakich jednostkach podane sa te siły hamowania? Tak z ciekawości pytam |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 01:05
|
|
|
Witam
Piotr_ZG napisał/a: | No to nie ma co siedzieć przy kompie, tylko do roboty sie brać Co do hebli... kiedy był płyn hamulcowy wymieniany ? może sie już kiedyś zagotował i swoje właściwości stracił.
|
Bleeeee., w taką pogodę? ... ale płyn i tak zmienię, bo nie wiadomo kiedy wczesniej i czy w ogóle był wymieniany, napierw jednak obejrzę tylnie hamulce. (z przodu już siedzą nowe tarcze i klocki) |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2008, 08:39
|
|
|
Mi o dziwo wyszła dośc duża różnica pomiędzy przodem a tyłem. Rurki ham, klocki z przodu i płyn był wymieniany i siła z tyłu była o ok 20% wyższa niż z przodu. To normalne? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 09:14
|
|
|
A korektor siły hamowania masz? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2008, 09:42
|
|
|
Nie mam pojęcia. Gdzie to jest? Występowało w 1,9 TD po 91r? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 10:34
|
|
|
Jeżeli nic nie robiłeś to powinieneś mieć
Jest to standardowo montowane, aby podczas hamowania tyłek Ci nie wyprzedził przodu
To przednie koła mają głównie hamować.
Korektor siły hamowania zamontowany jest na tylniej osi.
Reaguje on na obciążenie tylniej osi, więc jak Tipolca załadujesz to tylnie koła będą mocniej hamowały.
Z wiekiem potrafi zardzewieć i się ustawić w jednej pozycji. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-03-2008, 10:47
|
|
|
Nie mam nic takiego, chyba że zamontowne jakoś do drążka stabilizacyjnego. |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
dakota
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 30 Sie 2007 Posty: 63 Skąd: Zielona Góra
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 03-03-2008, 17:15
|
|
|
Piotr_ZG, Wycieka mi olej ze skrzyni i tego sam nie zrobię muszę jechać do jakiegoś paproka, bo niestety kubek teraz nie ma czasu...
Shiden, u mnie na lewym kole wyszło 1290 a wiem, że chodzi jak brzytwa, bo kubek mi to robił Prawy zaś mam 210, a siła toczenia się tego koła, to 90
Te dane podane są w "N", czyli Niutonach |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 04-03-2008, 23:22
|
|
|
To też nie fajnie. Pewnie klocki do wymiany. Jeśli "N" to niutony, choc bardziej prawdopodobne było by Nm - niutonometry, ale to są tylko takie moje luźne przemyślenia i ani głowy ani nawet paznokcia nie daje:P |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 01:55
|
|
|
Shiden, oj masz tylko, że nie przyuważyłeś pewnie tego. Jest na tylniej belce. Przeklejone z innego mojego postu.
Chyba, że ktoś to przed Tobą wymontował i spiął układ na sztywno, czyli prosto z pompy. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-03-2008, 08:21
|
|
|
Ja mam na 100% na sztywno bo pół roku wymieniałem rurki i nie było nic takiego po drodze. Tyle że to jest zdj tempry, która ma belkę z tyłu. Tipo ma z tyłu niezależne więc nie ma belki, czy mimo to też ma taki układzik w standardzie? |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 05-03-2008, 08:27
|
|
|
Shiden, tylne zawieszenie w Tipo i Temprze jest rozwiązane tak samo. W temprze też jest niezależne zawieszenie z tyłu, a w tipku też jest belka (kołyska) do której poprzez łożyska przymocowane są niezależne wahacze wleczone
Fabrycznie powinieneś mieć korektor siły hamowania właśnie przy tylnej kołysce, a skoro go nie miałeś to wygląda na to, że ktoś przed Tobą się już go pozbył
dakota napisał/a: | Te dane podane są w "N", czyli Niutonach |
Shiden napisał/a: | Jeśli "N" to niutony, choc bardziej prawdopodobne było by Nm - niutonometry |
Dla rozwiania wszelkich wątpliwości - siłę hamowania podaje się w N czyli niutonach. Nm to jednostka momentu więc trudno by było wyrazić w niej siłę |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
Shiden
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2007 Posty: 103 Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 05-03-2008, 17:34
|
|
|
Siłę nie ale ujemny moment obrotowy kół tak Więc wg czego jest mierzona ta siła? tzn że tak powiem do czego jest wektorek przyczepiony
Jeśli chodzi o ten korektorek to już czaje o co chodzi. Muszę sprawdzic czy czasem takiego nie mam, jednak napewno nie przepuszczałem przez to przewodów jak wymieniałem. Dzięki |
_________________ ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|