Naprawa tylnego układu hamulcowego |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 22:56
|
|
|
miszko, Ciężko będzie dorwać taka samą żeby była zachowana siła uciągu sprężyna musi mieć taką samą ilość zwojów przekrój drutu, średnice uzwojenia i współczynnik sprężystości |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 23:02
|
|
|
No właśnie, ale czasami po warsztacie walają się jakieś sprężyny to można obadać
Na druta związać na maksymalne hamowanie i po kłopocie |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-06-2008, 23:09
|
|
|
Generalnie im mocniejsza sprężyna tym słabsze hamowanie tylnej osi. Teraz te sprężyny co mamy z racji mocnego przegnicia powinny dawać mocne hamowanie na tylną oś pod warunkiem że ramie korektora się nie zatnie z powodu rdzy |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 07:56
|
|
|
No właśnie to takie małe ustrojstwo, że nie wiadomo ile to pochodzi. Przyjdzie woda, brud i znowu się zatnie.
Może jakieś pomysły? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-06-2008, 10:25
|
|
|
Pełna konserwacja tak żeby nie korodowało, plus gruby smar i kilka lat powinno wytrzymać, albo obejść korektor.
** Dodano: 19-06-2008, 20:33 **
Witam wczoraj odmalowałem jedną stronę dziś drugą, jutro złoże całość do kupy i cyknę fotkę końcową na razie musi wystarczyć ta z telefonu Tak za konserwowany korektor nie powinien korodować przynajmniej przez jakiś czas. Dałem 3 warstwy czerwonego lakieru do zacisków hamulcowych.
** Dodano: 22-06-2008, 15:04 **
Koniec roboty, korektory wyschły zostały przesmarowane porządnie smarem zalane płynem hamulcowym Tutela DOT4 i złożone. Jeden założę sobie, drugi jest do przygarnięcia gdyby komuś się nie chciało z tym babrać info na PW żeby nie zakładać zbędnego tematu. Dla informacji czekając na korektor od Młodego w między czasie załatwiłem drugi i równolegle regenerowałem.
** Dodano: 22-06-2008, 21:50 **
Z racji tego że już nikt prawie nie przegląda tego tematu sprzedaż przeniosła się tu http://forum.tempra.org/t...2081.htm#128923 |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-06-2008, 10:40
|
|
|
Zagląda Tylko jakośm i uciekł ten temat.
Dobra robota! A jak w końcu ze sprężyną? Zakłądasz nową (jeśli tak, to skąd masz?)? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2008, 11:47
|
|
|
Dopiero będę kupował mam jeden sklep w Krakowie co specjalizuje sie w grupie fiata mają najnowszy ePer i prawie wszystko z niego mogą ściągnąć, mogą więcej załatwić niż głupie ASO fiata!!! jak cena będzie oscylować w granicach 10 zł to kupie kilka sztuk (2-3) i wystawie za cenę sklepową u nas w dziale sprzedaży. Co zostanie pójdzie w allegro. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 23-06-2008, 12:21
|
|
|
Jak byś kupił taką sprężynkę to na jendą się piszę.
ePer najnowszy też mamy w dziale Download |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 23-06-2008, 13:43
|
|
|
JAM_BELFEGOR, daj adres tego sklepu. |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2008, 14:22
|
|
|
MotoRino http://www.motorino.pl/
Kontakt
ADRES:
ul. Wielicka 17
30-552, Kraków
TELEFONY:
012 423 56 65
012 423 63 15
FAX:
012 423 62 10
E-MAIL:
centrala@motorino.pl
Gadu-Gadu: Numer GG 6653846
Do nich udaje się ze sprawami beznadziejnymi. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-06-2008, 21:33
|
|
|
JAM_BELFEGOR, żebyś się nie zdziwił fachowością tego sklepu...
kupiłem od nich dużo i na plus można stwierdzić że na prawdę dużo rzeczy mają (łącznie z przewodami hamulcowymi, ale nie złotymi ).
wystrzegajcie się najmłodszego pracownika tam (jest dwóch starszych i ten młody). sprzedał mi wahacze 15mm twierdząc że tipo liftingu nie miało i skasował jak za zborze za "wieszaki" stabilizatora.
ogólnie sklep polecam bo jest o niebo lepszy od gówXXXX intercars`u. |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 07:24
|
|
|
konikks napisał/a: | wystrzegajcie się najmłodszego pracownika tam (jest dwóch starszych i ten młody). sprzedał mi wahacze 15mm twierdząc że tipo liftingu nie miało i skasował jak za zborze za "wieszaki" stabilizatora. |
konikks, bo z tym młodym się wogóle nie rozmawia
A zauważyłem, że ceny to tam mają różne Nieraz kupi się część za śmieszne pieniądze a nieraz jak się usłyszy cenę to można sobie usiąść - dobrze że mają krzesła
Ja też ogólnie sklep polecam, bo nawet jeśli dadzą złą część to bez problemu wymienią na inną - Ja tak miałem z cylinderkami na tył trzy razy chodziłem wymieniać, bo wg ich katalogu w 94 do mojej tempry wkładali 3 rodzaje - oczywiście w mojej wsadzili te najdroższe ( po 33zł ) |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-06-2008, 10:28
|
|
|
Sklep OK, a z cenami się trzeba liczyć, bo w większości przypadków jak coś sprowadzają czego nie ma, to jest to oryginalna cześć. Poza tym nigdy nie gadałem z ty młodym, zawsze z tym starszym i nie było problemu. Zawsze jak nie był czegoś pewny to dała mi taką kartkę że mogę wymienić część jak nie będzie pasowała. Tam udaje się tylko jak pisałem w najgorszych przypadkach, ogólnie to zaopatruje się jeszcze paru innych sklepach między innymi "auto wanda" bo mam pod nosem http://autowanda.pl/.
** Dodano: 26-06-2008, 22:33 **
Sprężynki zamówione oryginalne cena około 12,50zł sztuka wziąłem trzy, będą na poniedziałek lub wtorek.
** Dodano: 02-07-2008, 20:23 **
Są już sprężyny jeszcze pachną Włoską fabryką, jutro sprawdzę czy to na 100% te. Jak wcześniej pisałem zamówiłem 3. Cena końcowa 13zł
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 07:34
|
|
|
Wygląda jak oryginalna
Zamawiam jedną, jeśli masz na sprzedaż |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 11:01
|
|
|
Uwielbiam oryginalne części i te trzy znaczki grupy fiata, wtedy wiem że wszystko będzie dobrze pasowało i nie zwali się po 100m, jak pisałem miszko, jedna dla ciebie, jedna dla mnie, jedna do naszego działu dla potrzebujących. Dorzucę ją do tematu sprzedaży korektora. Swoją drogą nikt go nie chce kupić więc pewnie nie długo trafi na allegro ale po mniej promocyjnej cenie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
szwedek
Wiek: 51 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 13 Skąd: Ciechanów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 03-07-2008, 11:58
|
|
|
Witam.U mnie tez nie działał ten korektor,mechanik spsiukał go czymś podobnym do WD40 i zaczoł działać |
_________________ TEMPRA 1.6 GAŻNIK. GAZ. 94R. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 16:29
|
|
|
szwedek, na chwile takie środki jak WD40 zaraz woda wypuka, znowu rdza zablokuje ramie. Sprężynki sprawdzone są takie same a nawet lepsze bo nowe hehe |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
rav_18
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 62 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-07-2008, 17:06
|
|
|
Witam,JAM_BELFEGOR, jeżeli posiadasz jeszcze tą sprężyne to chętnie ją odkupie.
U mnie sie zerwala a w żadnym sklepie niemoge jej dostać |
_________________ Tempra 1.6 ie.cat |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 17:15
|
|
|
Mam jedną wolną ale chciałem ja sprzedać jako komplet z korektorem na allegro bo tu coś nie ma zainteresowania u nas na forum, pomyśle na tym jak coś to po porostu ci kupie kolejną. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
rav_18
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 30 Cze 2007 Posty: 62 Skąd: Krosno
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 03-07-2008, 21:41
|
|
|
Ok, jakby co to daj znać.Ostatnio chciałem przeglądnąć ten korektor,patrze a tu sprężyna sobie wisi .Myśle ze jak dostane tą sprężyne to coś z tego bedzie.Dźwignie korektora rozruszałem bez problemu.
Jeżdzac z tak słabymi hamulcami z tyl znacznie obciążam przód,zwłaszcza że często jeżdze załadowanym autkiem |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-07-2008, 22:26
|
|
|
Dostałaś już info na PW wraz z kosztami wysyłki itp. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
danek7
Pomógł: 1 raz Wiek: 48 Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 31 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 21-07-2008, 19:55
|
|
|
no to ja muszę tez się z tym zmiezryć, bo u mnie sprawa z hamowaniem tyłem wygląda tak samo... zakładałem że to korektor i upewniliście mnie w przekonaniu... |
_________________ Tipo 1.6ie 159.A3.046 - sprzedane |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-08-2008, 09:11
|
|
|
Ja dopiero z braku czasu biorę się za te sprawy.
Wymieniałem amortyzatory i przyjrzałem się korektorowi.
Wygląda to tak, że lewe koło praktycznie nie hamuje, zaś prawe dobrze łapie. I na 100% jest to wina korektora.
Praktycznie nie chodził on jak nim ruszałem. Dopiero po pewnym czasie obydwa cylinderki zaczęły wykonywać jakiś mały ruch... po tym jak wciskałem je tym ramieniem.
Dzisiaj będe mierzył wszystkie długości przewodów i wezmę się za tylnie hamulce.
Korektor jednak docelowo chyba wyrzucę i zepnę wszystko 1:1.
Dam znać z prac. Wezmę aparat i postaram się porobić fotki. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
przemolowski
witamy nowego
Dołączył: 08 Cze 2010 Posty: 3 Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2010, 14:56 tłoczki w korektorze
|
|
|
Powiedzcie w jakim stopniu muszą poruszać się te dwa tłoczki?
Czy chodzą lekko i wciskają się w całości czy ma być tylko minimalny ruch
bo u mnie tak jakby w ogóle nie pracowały.. |
|
|
|
|
maniutek
Pomógł: 18 razy Wiek: 39 Dołączył: 10 Paź 2007 Posty: 1174 Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 08-06-2010, 17:43
|
|
|
Kolego, tzn ze cylinderek Ci stoi...powinien sie wysuwac i chowac do konca, czyli okolo niecalego centymetra z jednej i niecalego centymetra z drugiej strony. Proponowalbym wymienic, bo cylinderek kosztuje 15 zl/szt., pamietaj pozniej o odpowietrzeniu hamulcy oraz sprawdz ustawienie samoregulatora(aby reczny trzymal) oraz stan bębnów i szczek hamulcnowych. powodzenia
** Dodano: 8 Czerwiec 2010, 18:45 **
rozumiem ze chodzilo Ci o cylinderki hamulcowe bębnów tylnych? bo teraz dopiero doczytalem, ze w temacie masz korektor sily hamowania....jakbys mogl to jasniej opisz pytanie. |
_________________ Maniuś
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS |
|
|
|
|
|