Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Naprawa tylnego układu hamulcowego
Autor Wiadomość
przemolowski 
witamy nowego


Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 08-06-2010, 22:10   

maniutek napisał/a:
Kolego, tzn ze cylinderek Ci stoi...powinien sie wysuwac i chowac do konca, czyli okolo niecalego centymetra z jednej i niecalego centymetra z drugiej strony. Proponowalbym wymienic, bo cylinderek kosztuje 15 zl/szt., pamietaj pozniej o odpowietrzeniu hamulcy oraz sprawdz ustawienie samoregulatora(aby reczny trzymal) oraz stan bębnów i szczek hamulcnowych. powodzenia

** Dodano: 8 Czerwiec 2010, 18:45 **
rozumiem ze chodzilo Ci o cylinderki hamulcowe bębnów tylnych? bo teraz dopiero doczytalem, ze w temacie masz korektor sily hamowania....jakbys mogl to jasniej opisz pytanie.


Źle sprecyzowałem. chodziło mi o regulator siły hamowania o którego regeneracji była mowa.
  
 
meter30 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 26 Paź 2007
Posty: 904
Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
Wysłany: 08-06-2010, 22:34   

przemolowski napisał/a:
i
Powiedzcie w jakim stopniu muszą poruszać się te dwa tłoczki?
Czy chodzą lekko i wciskają się w całości czy ma być tylko minimalny ruch
bo u mnie tak jakby w ogóle nie pracowały..

Tego nie sprawdzisz na jałowo czyli przy wymontowanym korektorze. Jeśli masz zamontowany korektor to 2 tłoczki które są w nim przy wciśnięciu pedału hamulca powinny się wysunąć o około3mm, ale ten ruch powinna ograniczać dźwignia naciągana przez sprężynę przymocowaną do stabilizatora tylnego. Jeśli tłoczki się w ogóle nie ruszą przy wciśnięciu pedału hamulca to są 2 opcje:
- siła hamowania nie dochodzi na tył (mało prawdopodobne)
- zatarty korektor siły hamowania (wielce prawdopodobne)
Możesz jeszcze spróbować odpowietrzenia hamulców tylnych i to proponowałbym na sam początek bo zabieg nie jest trudny, a naprawdę wiele wyjaśnia w pracy tylnych hamulców
_________________
Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r
     assistance
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 09-06-2010, 01:10   

albo jeszcze jedna opcja - wywalic korektor bo raczej napewno juz nie dziala i ominac go, tzn od pompy przewody od razu do cylinderkow
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
przemolowski 
witamy nowego


Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 3
Skąd: Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 11-06-2010, 14:55   

Dzięki za wskazówki. Nówka sprężyna kupiona więc montuje. Niestety obejma do której zahacza się sprężynę (za belką) nie do kupienia nawet we Włoszech. Trzeba było dorabiać bo sprężyna ją przetarła.

** Dodano: 15-06-2010, 17:15 **
Udało się wszystko zmontować. Korektor działa jednak chyba zacisk jest uszkodzony bo prawe kolo prawie nie hamuje zarówno na normalnym hamulcu jak i ręcznym.
  
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 22-05-2013, 01:45   

Panowie, sory za odkop. Mam pytanie - jeżeli dźwignia korektora chodzi luźno (można ją poruszać w sumie jednym palcem :) ) to po zamontowaniu sprężyny (oczywiście nowej) do korektora oraz otworu w stabilizatorze nie trzeba nic więcej robić? Tzn. czy nie trzeba regulować tą śrubą na dźwigni korektora jeżeli nie była ruszana? Wymieniłem dziś sprężynę, dźwignia chodzi idealnie ale w sumie hamulce działają bez różnicy...albo mi się wydaje :)
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-05-2013, 05:31   

Teoretycznie się reguluje w praktyce korozja dawno odebrała ci taką możliwość. Po za tym hamulce to nie tylko korektor siły hamowania! Stan bębna, tłoczków, szczęk, samo regulatorów, przewodów giętkich, odpowietrzenie układu to wszystko ma znaczenie.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
GrimlocK 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 56
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 23-05-2013, 09:25   

W sumie o dziwo mój korektor nie był jakoś strasznie zrudziały. Można powiedzieć, że w porównaniu do tego co tu widziałem był w idealnym stanie tylko sprężyna pękła :D No nic, zobaczę jak wygląda stan bębna i szczęk. Płyn nigdzie nie ucieka, odpowietrzone hamulce są dobrze, no ale od kupna do bębnów nie zaglądałem ;)
  
 
Xsimes 
witamy nowego


Dołączył: 05 Lip 2015
Posty: 5
Skąd: Pszczyna
Województwo: Śląskie
Wysłany: 20-06-2017, 00:58   

Witam, na przeglądzie mojego tipka wyszło ze tył prawie wcale nie hamuje, cylinderki zakładałem niedawno nowe. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak pominąć ten korektor siły hamowania? Co muszę kupić/wymienić?
  
 
schab 



Pomógł: 25 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Paź 2006
Posty: 616
Skąd: Radziszów k. Krakowa
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-06-2017, 12:46   

Xsimes napisał/a:
Witam, na przeglądzie mojego tipka wyszło ze tył prawie wcale nie hamuje, cylinderki zakładałem niedawno nowe. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć jak pominąć ten korektor siły hamowania? Co muszę kupić/wymienić?


Przy założeniu , że uda ci się odkręcić wszystkie przewody od korektora - wystarczy trójnik z gwintami wewnętrznymi 10 x 1.
_________________
Były:3 Zastavy 1100; Fiat Ritmo 65, 85, 90, 100; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Fiat 126; Brava 1,6; Citroen Saxo; Lancia"Y"1,4; Dedra SW 1,8; 2,0 16V; Tempra 2,0 4x4; Alfa 156 SW 2,0 JTS; Są: Zastava 1100; BMW 328, 340 i 528; Delta 2,0 16VT 4x4: Alfa 159 2,4 Q4
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load