|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
pedał jak kamień a hamulec znikomy |
Autor |
Wiadomość |
ksar1
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 20 Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 22:38 pedał jak kamień a hamulec znikomy
|
|
|
pomocy jadę na przegląd kozak samochód pewniak sam przygotowywałem, wymieniłem cylinderki,płyn,regulowałem i odpowietrzałem dla pewności z 5 razy, 2 dni hamulce brzytwy były a tu dzisiaj nagle 100 m przed stacją naciskam hamulec wszystko ok naciskam 2-gi raz pedał twardy a hamulca praktycznie nie ma, nie mógł poczekać 20 minut pieczątkę bym chociaż miał Proszę co to może być pompa, wspomaganie,czy ta pompa podciśnienia ,jak sprawdzić żeby być pewnym?RATUJCIE!!!!!!
typek 1.9 TD 95-96r, pierwszy raz mnie zawiódł tylko i aż!!!!!!!!!!!!
kuzyn mechanik mówi że musi być zapowietrzony ale coś już wątpię w jego kompetencje
POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
proszę nie mówcie że było potrzebuje konkretów a nigdzie konkretów nie znalazłem |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 23:06
|
|
|
ksar1, zapowietrzony układ... to miałbyś miękki pedał. Powietrze jest kilku krotnie bardziej ściśliwe niż płyn hamulcowy. To wygląda jak awaria serwa albo pompy hamulcowej. Co dokładnie grzebałeś przy hamulcach? Napisz jeszcze czy masz ABS każda informacja ważna. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
albert1991
Pomógł: 24 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Cze 2008 Posty: 1071 Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 23:10
|
|
|
ksar1, a wezyki gumowe powymieniałes >>??<< |
_________________ Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy |
|
|
|
|
Daras
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 18 Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
|
Wysłany: 16-02-2009, 23:26
|
|
|
Na 80 % serwo... Miałem tak w subaru... Pompa się zatarła i finito... Napisz jak zrobisz... |
_________________ Subaru Justy
Tempra 1,6 gaźnik LPG
Była Regata w garażu...
... a jest na złomie ;-((( |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 00:24
|
|
|
ksar1, tak jak pisze Daras, nie masz wspomagania hamowania czyli auto hamuje ci tak jak przy zgaszonym silniku bo pompa hamulcowa nie ma wspomagania. Taki sam efekt jak przy wspomaganiu kierownicy. Mozna kierowac ale duzo ciezej |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 07:22
|
|
|
Sprawdź przewód podciśnienia, który idzie do serwa. Taki gruby czarny przewód. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ksar1
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 20 Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 14:54
|
|
|
witam
JAM_BELFEGOR:auto bez abs-u, wymieniałem cylinderki,regulowałem szczęki, wymieniałem płyn i odpowietrzyłem układ porządnie, 2 dni było pięknie, od wczoraj nie jest
albert19912: wężyki w porządku
Daras,Ciechu78 : no tak tylko czy dobrze rozumuje że serwo jest wspomagane przed pompę podciśn. poniżej rozwińę mój tok myślenia
miszko: przewód ok, ale pompa podciś. poci się na około więc teoretycznie może być nie szczelność czy to mogło by aż tak ingerować w pracę układu?
a i jeszcze jedno w motoryzacyjnym pokierowano mnie na zaworek który jest na serwo no i jest muszę ten trop sprawdzić i napiszę |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 15:40
|
|
|
Cytat: | Daras,Ciechu78 : no tak tylko czy dobrze rozumuje że serwo jest wspomagane przed pompę podciśn. poniżej rozwińę mój tok myślenia
miszko: przewód ok, ale pompa podciś. poci się na około więc teoretycznie może być nie szczelność czy to mogło by aż tak ingerować w pracę układu? |
coś pomieszałeś - servo to duza okrągła puszka przy pompie hamulcowej - zasilane jest przez podciśnienie z kolektora dolotowego i o ile pamiętam faktycznie na końcu węża o którym pisał miszko, łączącego kolektor z servem jest zaworek zwrotny który mógł ulec uszkodzeniu |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 17-02-2009, 19:26
|
|
|
ksar1, czy jest różnica w twardości pedału hamulca między zgaszonym silnikiem a odpalonym.Jeżeli nie to padła pompa podciśnieniowa albo serwo. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ksar1
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 20 Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 17-02-2009, 22:27
|
|
|
ZielonyTBG, boli ale wiem że masz racje tylko jeszcze dla pewności sprawdzę ten zaworek na serwie bo już chcą mnie z garażu wywalić.
Więc to już raczej jasne wszystko ale pozostaje kwestia tego jak sprawdzić czy podciśnieniówka czy serwo(oczywiście w swoim garażu sprawdzanie i bez specjalistycznych urządzeń tylko standardowe wyposażenie prywatnego garażu)
sprawdziłem ten zaworek jest jednokierunkowy ale powinien dawać z pompy podciś. na serwo,tak? mój daje odwrotnie...
a po za tym pompa podciśn. nie daje żadnego ciśnienia a powinna przecież cały czas dawać, tak? |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-02-2009, 18:54
|
|
|
ksar1, pompa wytwarza podciśnienie.Ma zasysać powietrze Działa podczas pracy silnika.A zaworek ma przepuszczać powietrze od serwa do pompy podciśnieniowej. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ksar1
Wiek: 37 Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 20 Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 18-02-2009, 19:27
|
|
|
ZielonyTBG, to teraz zabiłeś ćwieka mi ale to nic nie myli się ten co nic nie robi
a możesz powiedzieć jeszcze czy mocno zasysa ono to powietrze? bo nic nie czułem jak zapaliłem auto żeby ona wykonywała jaką kolwiek pracę
** Dodano: 19-02-2009, 19:20 **
sprawa się wyjaśniła waku pompa wyrobiła się i wałek jej nie napędzał, ponadto była chyba nie do końca wsadzona na wałek(nie równe ślady wytarcia), będzie próba naprawy napiszę jutro jak poszło
dziękuje wszystkim ludziom dobrej woli, którzy chociaż chcieli pomóc jesteście nie ocenieni
** Dodano: 21-02-2009, 15:41 **
witam tak jak mówiłem piszę jeśli będzie miał ktoś taki problem można naprawić ubytki uzupełnić( na spawać potem obrobić do kształtu i gra gitara nast. 300 tysi ma chodzić ) dostać nie jest łatwo i szybko trzeba sobie radzić
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|