Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pedał jak kamień a hamulec znikomy
Autor Wiadomość
ksar1 


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 20
Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 16-02-2009, 22:38   pedał jak kamień a hamulec znikomy

pomocy jadę na przegląd kozak samochód pewniak sam przygotowywałem, wymieniłem cylinderki,płyn,regulowałem i odpowietrzałem dla pewności z 5 razy, 2 dni hamulce brzytwy były a tu dzisiaj nagle 100 m przed stacją naciskam hamulec wszystko ok naciskam 2-gi raz pedał twardy a hamulca praktycznie nie ma, nie mógł poczekać 20 minut :evil: pieczątkę bym chociaż miał :sciana: Proszę co to może być pompa, wspomaganie,czy ta pompa podciśnienia ,jak sprawdzić żeby być pewnym?RATUJCIE!!!!!!
typek 1.9 TD 95-96r, pierwszy raz mnie zawiódł tylko i aż!!!!!!!!!!!!
kuzyn mechanik mówi że musi być zapowietrzony ale coś już wątpię w jego kompetencje
POMOCY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
proszę nie mówcie że było potrzebuje konkretów a nigdzie konkretów nie znalazłem
  
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 16-02-2009, 23:06   

ksar1, zapowietrzony układ... to miałbyś miękki pedał. Powietrze jest kilku krotnie bardziej ściśliwe niż płyn hamulcowy. To wygląda jak awaria serwa albo pompy hamulcowej. Co dokładnie grzebałeś przy hamulcach? Napisz jeszcze czy masz ABS każda informacja ważna.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
albert1991 



Pomógł: 24 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 1071
Skąd: Kłodawa (konińskie)
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 16-02-2009, 23:10   

ksar1, a wezyki gumowe powymieniałes >>??<<
_________________
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
     assistance   Moneta
 
 
Daras 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 18
Skąd: Białystok
Województwo: Podlaskie
Wysłany: 16-02-2009, 23:26   

Na 80 % serwo... Miałem tak w subaru... Pompa się zatarła i finito... Napisz jak zrobisz...
_________________
Subaru Justy
Tempra 1,6 gaźnik LPG
Była Regata w garażu...
... a jest na złomie ;-(((
     assistance
 
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 45
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 17-02-2009, 00:24   

ksar1, tak jak pisze Daras, nie masz wspomagania hamowania :D czyli auto hamuje ci tak jak przy zgaszonym silniku bo pompa hamulcowa nie ma wspomagania. Taki sam efekt jak przy wspomaganiu kierownicy. Mozna kierowac ale duzo ciezej
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 17-02-2009, 07:22   

Sprawdź przewód podciśnienia, który idzie do serwa. Taki gruby czarny przewód.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ksar1 


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 20
Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 17-02-2009, 14:54   

witam
JAM_BELFEGOR:auto bez abs-u, wymieniałem cylinderki,regulowałem szczęki, wymieniałem płyn i odpowietrzyłem układ porządnie, 2 dni było pięknie, od wczoraj nie jest :evil:
albert19912: wężyki w porządku
Daras,Ciechu78 : no tak tylko czy dobrze rozumuje że serwo jest wspomagane przed pompę podciśn. poniżej rozwińę mój tok myślenia
miszko: przewód ok, ale pompa podciś. poci się na około więc teoretycznie może być nie szczelność czy to mogło by aż tak ingerować w pracę układu?
a i jeszcze jedno w motoryzacyjnym pokierowano mnie na zaworek który jest na serwo no i jest muszę ten trop sprawdzić i napiszę
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2009, 15:40   

Cytat:
Daras,Ciechu78 : no tak tylko czy dobrze rozumuje że serwo jest wspomagane przed pompę podciśn. poniżej rozwińę mój tok myślenia
miszko: przewód ok, ale pompa podciś. poci się na około więc teoretycznie może być nie szczelność czy to mogło by aż tak ingerować w pracę układu?


coś pomieszałeś - servo to duza okrągła puszka przy pompie hamulcowej - zasilane jest przez podciśnienie z kolektora dolotowego i o ile pamiętam faktycznie na końcu węża o którym pisał miszko, łączącego kolektor z servem jest zaworek zwrotny który mógł ulec uszkodzeniu
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 17-02-2009, 19:26   

ksar1, czy jest różnica w twardości pedału hamulca między zgaszonym silnikiem a odpalonym.Jeżeli nie to padła pompa podciśnieniowa albo serwo.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ksar1 


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 20
Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 17-02-2009, 22:27   

ZielonyTBG, boli ale wiem że masz racje tylko jeszcze dla pewności sprawdzę ten zaworek na serwie bo już chcą mnie z garażu wywalić.
Więc to już raczej jasne wszystko ale pozostaje kwestia tego jak sprawdzić czy podciśnieniówka czy serwo(oczywiście w swoim garażu sprawdzanie i bez specjalistycznych urządzeń tylko standardowe wyposażenie prywatnego garażu)

sprawdziłem ten zaworek jest jednokierunkowy ale powinien dawać z pompy podciś. na serwo,tak? mój daje odwrotnie...
a po za tym pompa podciśn. nie daje żadnego ciśnienia a powinna przecież cały czas dawać, tak?
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 18-02-2009, 18:54   

ksar1, pompa wytwarza podciśnienie.Ma zasysać powietrze :!: Działa podczas pracy silnika.A zaworek ma przepuszczać powietrze od serwa do pompy podciśnieniowej.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
ksar1 


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 20
Skąd: GORZÓW WLKP.
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 18-02-2009, 19:27   

ZielonyTBG, to teraz zabiłeś ćwieka mi ale to nic nie myli się ten co nic nie robi ;D
a możesz powiedzieć jeszcze czy mocno zasysa ono to powietrze? bo nic nie czułem jak zapaliłem auto żeby ona wykonywała jaką kolwiek pracę

** Dodano: 19-02-2009, 19:20 **
sprawa się wyjaśniła waku pompa wyrobiła się i wałek jej nie napędzał, ponadto była chyba nie do końca wsadzona na wałek(nie równe ślady wytarcia), będzie próba naprawy napiszę jutro jak poszło
dziękuje wszystkim ludziom dobrej woli, którzy chociaż chcieli pomóc jesteście nie ocenieni :lol: :lol: :lol:

** Dodano: 21-02-2009, 15:41 **
witam tak jak mówiłem piszę jeśli będzie miał ktoś taki problem można naprawić ubytki uzupełnić( na spawać potem obrobić do kształtu i gra gitara nast. 300 tysi ma chodzić :roll: ) dostać nie jest łatwo i szybko trzeba sobie radzić :lol:
Pozdrawiam
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load