Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pompa hamulcowa a kolejność przewodów hamulcowych
Autor Wiadomość
george 


Dołączył: 29 Kwi 2006
Posty: 25
Skąd: rzeszów
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 22-08-2009, 09:55   pompa hamulcowa a kolejność przewodów hamulcowych

Ma może ktoś zdjęcie przewodów hamulcowych idących do pompy z opisem co gdzie i jak ponieważ podczas demontażu zapomniałem :sciana: zaznaczyć który przewód od koła idzie w jakie miejsce do pompy. Z góry dzięki za pomoc
     assistance
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 22-08-2009, 22:47   

george, podłączenie powinno być zgodnie z kolejnością kół. Stojąc przodem do auta. Lewe wyjście bliżej przodu to lewy przód, prawe - prawy przód itd.
_________________
     Moneta
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-08-2009, 23:48   

U mnie jest inaczej i sądząc po przewodach tak było orginalnie, chociaż nawet w innym aucie patrzyłem bo myślałem że coś jest źle, a mianowicie przewody bliżej przodu są na jedną stronę auta, bodajże na lewą, a te bliżej serwa są na prawą stronę auta, siedząc w aucie przewody z lewej strony są na przód, a z prawej na tył. Nie jestem pewny co do kolejności, bo nie mam samochodu pod ręką akurat.
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
lazik666 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Mar 2009
Posty: 892
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-08-2009, 10:32   

Fabrycznie jest taki układ ja mówi marchewa, prawie taki, nie pamiętam jak to jest dokładnie ale np. przewody blirzej przodu PP i LT, a te bliżej serwa LP i PT, w każdym razie hamulce połączone są jakby na krzyż
_________________
“Jeśli rozmawiasz z Bogiem, jesteś religijny. Kiedy Bóg przemawia do ciebie jesteś chory psychicznie.” - House MD

I need more ViCoDiN

był Fiat TIPO 1.4ie LPG
i Tempra AbartH 1.6ie LPG i Bordowa 1.6
     Moneta
 
 
maniutek 



Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 1174
Skąd: Warszawa(Ożarów Maz)
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 23-08-2009, 12:34   

lazik666 napisał/a:
Fabrycznie jest taki układ ja mówi marchewa, prawie taki, nie pamiętam jak to jest dokładnie ale np. przewody blirzej przodu PP i LT, a te bliżej serwa LP i PT, w każdym razie hamulce połączone są jakby na krzyż

potwierdzam

** Dodano: 23-08-2009, 13:35 **
lecz zawsze zastanawialo mnie, jaki to ma sens? jakbys nie podlaczyl tych przewodow to i tak bedzie dobrze.....co za roznica ktory gdzie? w pompach dwu obiegowych to ma znaczenie, ale w T/t?
_________________
Maniuś

Miłego dnia życzę kolego Gość
Jesteś kimś - miej swój cel...
Był Fiat 126p elegant
Był Fiat Tempra 1,6 Gaźnik
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS max gleba, tuning
Był OPEL TIGRA 1,6 16V 106PS + krótka skrzynia
Był OPEL OMEGA 3.0 24V 211PS + LPG BRC Automat
Była Honda Civic 1,5 V-Tec 114PS
Był OPEL OMEGA 2.0 8V 115PS + LPG BRC stan fabryczny
Był Opel Calibra 2.0 C20NE 115PS
Był Opel Omega 2.0 16V automatic gearbox
Był Opel Omega BFl 2.0 16V automat + low...
Był Chrysler Sebring Cabrio 2,5 V6
Był Opel Omega BFl 3.2 V6 Irmscher + manual gearbox
Było Audi A4 b5 (Na dojazdy do pracy)
Aktualnie Audi A6 C6 3.0 TDI (BMK) + TipTronic 264 PS
     assistance   Moneta
 
 skype
 
marchewa 



Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 110
Skąd: Zamość/Złojec
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-08-2009, 18:32   

Według książki napraw WKŁ fiat tempra i tipo mają pompę hamulcową dwuobwodową
_________________
Frontera A 2.4i LPG 92r.
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 23-08-2009, 18:42   

marchewa napisał/a:
Według książki napraw WKŁ fiat tempra i tipo mają pompę hamulcową dwuobwodową

No tak, bo gdzie jest napisane, ze jesli z pompy wychodzą cztery przewody to nie moze byc dwuobwodowa :?:

Wiec tak czy siak lepiej podłączyc tak jak byc powinno :D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 28-07-2015, 21:14   Przewody!

Odgrzewam post!

Powrócił u mnie temat pedału hamulca w podłodze, co przekłada się na bardzo długą drogę hamowania.

Wczoraj zregenerowałem i wyczyściłem zaciski, kupiłem nowe tarcze, klocki, przewody giętkie.
Niestety "jakość" materiału, z którego zrobione są końcówki sztywnych przewodów jest delikatnie mówiąc "do d..." :bambam:
Obrabiają się i niczym tego nie odkręci. Musiałem ciąć i wyciągać. Jutro kupię nowe.

Zastanawia mnie jednak połączenie przewodów na pompie.
Stojąc przodem do samochodu, mamy taki oto schemat.
Hamulce już dawno są tak słabe, ale dopiero teraz znalazłem czas na ich zrobienie.

Szukałem na forum i opinie są różne: pierwsza sekcja-przód, druga sekcja tył; przód-przód, tył-tył... Ale żeby "sekcja" szła pionowo i to jeszcze nie "na krzyż"...?

Jeśli po założeniu i odpowietrzeniu okaże się, że problem nie zniknął, gdzie szukać przyczyny?
Pompa?
Nigdzie nie przepuszcza...
Serwo?
Po napompowaniu na zgaszonym i przekręceniu kluczyka, pedał wpada niżej. Nieznacznie, ale wpada...

Może spróbować połączyć przewody inaczej?
Jeśli tak, to jakie są Wasze propozycje?

Liczę na Was i dziękuję!
:)

P.S.
Czy warto kupić bez gwarancji?
Są tam elementy, które z powodu upływu czasu mogły "sparcieć"?
http://allegro.pl/pompa-h...5536650813.html
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
pit14 


Pomógł: 13 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Maj 2013
Posty: 463
Skąd: Kraśœnik
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 29-07-2015, 15:46   

mam pompę - ile - za free daj adres to ci ją podeślę
     assistance   Moneta
 
 skype
 
tasiorM 



Wiek: 40
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 108
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-07-2015, 20:52   

Poszlo na priv!:-)

Czy zostawic takie podpiecie przewodow?

** Dodano: 30-07-2015, 17:04 **
Czy takie podpięcie będzie dobre (zał. "pompa")?

Krzyżowy układ zachowany, ale co mam rozumieć pod słowem "sekcja"?
Rys. 1 czy rys. 2?

Moje podpięcie to układ nr 2.
Siedząc w samochodzie: przód po prawej stronie pompy, tył po lewej.

Może jednak powinienem zmienić na układ nr 1, czyli przód bliżej świateł, tył bliżej serwa, z zachowaniem układu krzyżowego?

mrk69 opisał układ nr 1, marchewa układ nr 2, lazik666 i maniutek również układ nr 2, ale już w wersji krzyżowej...

Czy to wszystko jest naprawdę tak skomplikowane...?

:?
_________________
tasiorM
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load