Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z ABS
Autor Wiadomość
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 22-10-2008, 22:27   problem z ABS

Witam mam problem z ABS-em a mianowicie zapala mi sie kontrolka na desce od hamulców(ABS) i nie dziala ABS, poprzedni własciciel mówil ze kontrolka zapala sie tylko w deszcz ale ona zapalala sie gdy tylko ruszylem samochodem. przeczysciłem wszystkie czujniki przedkosci kul i bierznie z których one zczytują no i poprawa jest na tyle ze kontrolka nie zapala sie do czasu wcisniecia hamulca.jak wcisne pedal to sie zapala na nowo.

wie ktoś co to może być?? czytałem wiele postó na ten temat ale nie mam możliwosci nigdzie sprawdzenia czujników i innych żeczy

rano przekładam sterownik ABS z działającego szmochodu żeby dokladnie zaciesnic grononie działających zeczy

z góry dziekuje za podpowiedzi
  
 
 
timi 


Wiek: 46
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 25
Skąd: łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 23-10-2008, 00:02   

Czesc ! Ja miałem taka sama sytuacje w temprze okazało sie ze jest zwarcie przy sterowniku pod tylnim siedzeniem.I niewiem czemu ale jeden kabel od tego kompa szedł do kontrolki ładowania akumulatora .Po wyeliminowaniu zwarcia kontrolka ABS zgasła apo rozłaczeniu tego przewodu ABS wrocił i jest do dzis .Nawet elektryk niewiedział czemu fabrycznie połaczyli ABS z ładowaniem .Ja juz sie nad tym niezastanawiam bo narazie wszystko działa poprawnie!
  
 
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-10-2008, 11:16   

aha dzieki za wiadomość jak będe miał chwilkę czasu to sie za to wezmę. narazie przełożyłem komputer ABSu i wiem ze on jest na 100% sprawny.

dzisiaj jeszcze musze wymienic oslone przegubu bo pękla i dojść do ładu z car Audio.

** Dodano: 26-10-2008, 14:21 **
przy alternatorze miałem nie podłączony kabel zasilajacy ABS i podpiołem go ale dalej niedziała mi system. teraz zapala mi sie kontrolka jak przekrocze jakąś prędkość, nie wiem jaka bo nie sprawdzałem,

czy to może być któryś czujnik na kole?? jak to sprawdzić ??
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 03-11-2008, 23:28   

poszukaj opisu na forum, czujniki ABS sprawdzić możesz tylko na oscyloskopie jak chcesz być pewny... mogą to być one.. auto jak ruszy to układ powinien czekać na pierwsze impulsy od czujników - po chwili jazdy jak ich nie ma - uznaje za uszkodzone czujniki i się wyłącza; starczy jeden czyjnik albo kabel od niego;
w czujniku przy kole się wyindukują impulsy jak tarczka się kręci z kołem obok czujnika, więc starczy kabel od czujnika odpiąć od instalacji i podpiąć po oscyloskop; jak ręką zakręcisz kołem - na oscyloskopie powinna być sinusoida, ładna, nieposzarpana! tym bardziej ściśnięta (większa częstotliwość) im szybciej kręcisz; jak jest - czujnik ok; ale sprawdź najlepiej na końcu kabla od czujnika, przy sterowniku już, wykluczysz zarazem kabel; każdy czujnik to samo
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 03-11-2008, 23:32   

unknown napisał/a:
czujniki ABS sprawdzić możesz tylko na oscyloskopie jak chcesz być pewny..

Nie jestem pewien ale nie wystarczy zmierzyc jego opornosci, jak ma 0ohm (brak oporu) to jest na bank do wyzucenia ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
poul1987 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 203
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 04-11-2008, 22:27   

ale nie mam dostepu do takich narzędzi . czy dobry elektryk powinien miec oscyloskop?? albo miernik opornosci, czy jakos tam
  
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 04-11-2008, 23:28   

poul1987 napisał/a:
albo miernik opornosci,

W sklepie miernik kosztuje ok 10-15zł wiec nie tak duzo a sie przydaje ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-11-2008, 21:05   

omomierz "miernik oporności" nie wystarczy; owszem, nim może zobaczysz czy cokolwiek przechodzi przez czujnik/wychodzi, więc czy całkiem nei jest martwy lub kabel przerwany, jak ma np. 0 ohm
ale omomierzem już nie obejrzysz kształtu przebiegu który wychodzi z czujnika, czuy jest to sinusoida czy postrzępiony, czy nie gubi co któregoś impulsu itp...

dobry elektryk ma oscyloskop choć często o tym nie wiem - mają takie gotowe skrzynie - zestawy do diagnostyki różnych ustrojstw a w nich testery do takich czujników z ekranikiem na którym widać przebieg - sinusoidę - tam jest wbudowany prosty oscyloskop właśnie... no i każdy prawdziwy serwis RTV ma oscyloskop ;) możesz zaparkować obok i ładnie poprosić :D jak mają przenośny albo starczy przedłużacza 230V ;)
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 06-11-2008, 01:44   

unknown, zgadzam sie z tobą w 100% napisałem tylko ze jak sprawdzi omomierzem i mu wyjdzie 0ohm to czujnik jest do wyzucenia, a jesli pokaze jakąs opornosc wtedy lepiej jest go zbadac dogłebnie
unknown napisał/a:
oscyloskop

:D
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load