Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z piszczeniem hamulców tylko w lewym kole...
Autor Wiadomość
ender 


Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-02-2008, 20:48   Problem z piszczeniem hamulców tylko w lewym kole...

witam!

Mam taki problem: od wczoraj w lewym przednim kole coś skrzypi przy hamowaniu jeszcze bardziej i tak jakby hamulec lepiej trzyma. Generalnie coś strasznie trze i aż mi się słabo robi jak to słyszę co może być przyczyną? i przy okazji bo znalazłem w innym temacie skoro była wymieniana pompa hamulcowa a pedał trzeba bardzo mocno cisnąc żeby auto stanęło to kwestia odpowietrzenia układu tak? czy ja jako laik raczej kompletny dam radę to sam zrobić? w tym miesiącu dałem już 500zł na rozrząd i szczerze wolałbym trochę ograniczyć koszta...
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2008, 20:52   

nawet mechanik z 30 letnim stażem sam nie odpowietrzy układu - do tego potrzeba dwóch osób- reszta jest prosta
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
polansky 



Pomógł: 20 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 1007
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2008, 20:56   

Jeśli chodzi o piszczenie to mogą piszczeć klocki, jeśli trze może np. ocierać blacha osłaniająca tarczę lub jeszcze coś innego. Najlepiej byłoby ściągnąć koło i zobaczyć co tam widać.
Do odpowietrzenia hamulców będziesz musiał poprosić kogoś o pomoc. Jedna osoba podpompowuje pedałem hamulec, a druga po podpompowaniu popuszcza odpowietrznik przy zacisku/cylinderku ( bodajże na klucz 8 :?: ) po kolei przy każdym kole i tak kilka razy dopóki z odpowietrznika nie będzie wypływał sam płyn hamulcowy ( bez powietrza), trzeba pamiętać jeszcze, żeby kontrolować przy tym poziom płynu w zbiorniczku na pompie, bo jak spadnie za nisko to nam się na nowo hamulec zapowietrzy.
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano ;)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 ;>
     Moneta
 
 
ender 


Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-02-2008, 21:01   

ok wielkie dzięki jeszcze takie pytanie czy jest jakiś sposób na zapieczoną śrubę? bo chciałem to koło zdjąć i właśnie sobie spojrzeć ale jednej śruby nie mogę odkręcić a nie chce śruby uwalić :o
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2008, 21:02   

polansky, zapomniałeś jeszcze dodać że odpowietrzamy od począwszy od najdalszego koła od zbiorniczka czyli: prawy tył. lewy tył. prawy przód, lewy przód
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-02-2008, 21:04   

Witam
ender napisał/a:
ok wielkie dzięki jeszcze takie pytanie czy jest jakiś sposób na zapieczoną śrubę? bo chciałem to koło zdjąć i właśnie sobie spojrzeć ale jednej śruby nie mogę odkręcić a nie chce śruby uwalić :o

Popukaj młotkiem w śrubę, ale postaraj się nie zniszcyć łba, by było za kluczem chwycić, wczęsniej spróbuj podlać np. WD 40, naftą, albo olejem napędowym.. i uzyj wiekszego, najlepiej nasadowego klucza z przedłużką. Powodzenia :)
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
ender 


Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-02-2008, 21:13   

kurde własnie uzyłem WD40 potłukłem młotkiem kręcę w dobrą stronę :D i nic.. jakiś jeszcze może pomysł?
     assistance
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 17-02-2008, 21:17   

Podlej, popukaj, poczekaj i próbuj znowu, musi puścić..., weż dłuższy klucz.
Tłuczenie młotkiem wzdłuż osi śruby ma za zadanie poluzowanie trochę gwintu i miejsca styku łba śruby
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
Sapphiron 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1395
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 17-02-2008, 21:24   

kokakolą potraktuj... ale taką prosto ze świeżo otwartej butelki żeby dużo CO2 było
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!

Gość, uśmiechnij się :)
     assistance   Moneta
 
 
ender 


Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 17-02-2008, 21:38   

po ropę (coca-cole) to już dziś nie pójdę a już mnie łapa boli... za cholerę nie idzie... kręcę kluczem z przedłużką z rurki w sumie ok metra i nic... pomóżcie...
     assistance
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-02-2008, 21:46   

jak pod metrowym kluczem nie idzie to nie wróżę wielkiego powodzenia - najważniejsze żeby nie ciągnąć, bo ukręcisz śrubę, zapieczony gwint trzeba "zerwać" jednym mocnym szarpnięciem (skokiem na klucz)
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 17-02-2008, 22:59   

wulkanizaotrzy mają pneumatyczne fajne klucze co biją i kręcą zarazem, każda śruba się poddaje, coś jak wiertarka z udarem...

piszczeć mogą faktycznie klocki, może tłoczki się przypiekły, musiałbyś poczytać na forum i dokładnie to obejrzeć bo może czas na czyszczenie zacisków, smarowanie tłoczków smarem i cala ta zabawa niezła; ja co jakiś czas to robię profilaktycznie;
odpowietrzenie też ważna sprawa, czasem kilkuktrotne;
a brałeś pod uwagę stan gumowych elastycznych odcinków hamulcowych? bo jak są starsze to mogą się tak przytykać (poczytaj o nich! koniecznie) i będą jaja do momentu aż np stracisz hamulce na zakręcie czy gdzieś a wtedy może się łatwo sprawa rozwiązać :? , ja w takiej sytuacji miałem szczęście, może trochę mi się udało wyjść, ale nie polecam nikomu
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
miszko 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 41
Dołączył: 21 Lis 2004
Posty: 6990
Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 18-02-2008, 08:40   

Jak Unk mówi, pozostaje klucz pneumatyczny (on tak jak by "bije" - to dużo daje), lub jeżeli to nic nie da to pozostaje grzanie palnikiem. Tylk z grzaniem to trzeba ostrożonie robić i nie za dużo.
_________________
Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska
     assistance   Moneta
 
 
ender 


Wiek: 38
Dołączył: 14 Sty 2008
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 18-02-2008, 16:29   

śruba ustąpiła aczkolwiek za hamulcami pojechałem do warsztatu... cóż nie za bardzo chciałem się zabierać za coś co mogę zepsuć :o ale to ostatnia inwestycja potem będę już sam dłubał bo budżet się kurczy...
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load