|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Problem z piszczeniem hamulców tylko w lewym kole... |
Autor |
Wiadomość |
ender
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 20:48 Problem z piszczeniem hamulców tylko w lewym kole...
|
|
|
witam!
Mam taki problem: od wczoraj w lewym przednim kole coś skrzypi przy hamowaniu jeszcze bardziej i tak jakby hamulec lepiej trzyma. Generalnie coś strasznie trze i aż mi się słabo robi jak to słyszę co może być przyczyną? i przy okazji bo znalazłem w innym temacie skoro była wymieniana pompa hamulcowa a pedał trzeba bardzo mocno cisnąc żeby auto stanęło to kwestia odpowietrzenia układu tak? czy ja jako laik raczej kompletny dam radę to sam zrobić? w tym miesiącu dałem już 500zł na rozrząd i szczerze wolałbym trochę ograniczyć koszta... |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 20:52
|
|
|
nawet mechanik z 30 letnim stażem sam nie odpowietrzy układu - do tego potrzeba dwóch osób- reszta jest prosta |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
polansky
Pomógł: 20 razy Wiek: 38 Dołączył: 17 Mar 2007 Posty: 1007 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 20:56
|
|
|
Jeśli chodzi o piszczenie to mogą piszczeć klocki, jeśli trze może np. ocierać blacha osłaniająca tarczę lub jeszcze coś innego. Najlepiej byłoby ściągnąć koło i zobaczyć co tam widać.
Do odpowietrzenia hamulców będziesz musiał poprosić kogoś o pomoc. Jedna osoba podpompowuje pedałem hamulec, a druga po podpompowaniu popuszcza odpowietrznik przy zacisku/cylinderku ( bodajże na klucz 8 ) po kolei przy każdym kole i tak kilka razy dopóki z odpowietrznika nie będzie wypływał sam płyn hamulcowy ( bez powietrza), trzeba pamiętać jeszcze, żeby kontrolować przy tym poziom płynu w zbiorniczku na pompie, bo jak spadnie za nisko to nam się na nowo hamulec zapowietrzy. |
_________________ Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano
|
|
|
|
|
ender
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:01
|
|
|
ok wielkie dzięki jeszcze takie pytanie czy jest jakiś sposób na zapieczoną śrubę? bo chciałem to koło zdjąć i właśnie sobie spojrzeć ale jednej śruby nie mogę odkręcić a nie chce śruby uwalić |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:02
|
|
|
polansky, zapomniałeś jeszcze dodać że odpowietrzamy od począwszy od najdalszego koła od zbiorniczka czyli: prawy tył. lewy tył. prawy przód, lewy przód |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:04
|
|
|
Witam
ender napisał/a: | ok wielkie dzięki jeszcze takie pytanie czy jest jakiś sposób na zapieczoną śrubę? bo chciałem to koło zdjąć i właśnie sobie spojrzeć ale jednej śruby nie mogę odkręcić a nie chce śruby uwalić |
Popukaj młotkiem w śrubę, ale postaraj się nie zniszcyć łba, by było za kluczem chwycić, wczęsniej spróbuj podlać np. WD 40, naftą, albo olejem napędowym.. i uzyj wiekszego, najlepiej nasadowego klucza z przedłużką. Powodzenia |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
ender
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:13
|
|
|
kurde własnie uzyłem WD40 potłukłem młotkiem kręcę w dobrą stronę i nic.. jakiś jeszcze może pomysł? |
|
|
|
|
sheriffnt
Pomógł: 7 razy Wiek: 61 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 323 Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:17
|
|
|
Podlej, popukaj, poczekaj i próbuj znowu, musi puścić..., weż dłuższy klucz.
Tłuczenie młotkiem wzdłuż osi śruby ma za zadanie poluzowanie trochę gwintu i miejsca styku łba śruby |
_________________ Pozdrawiam Mirek
Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend |
|
|
|
|
Sapphiron
Pomógł: 9 razy Wiek: 36 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 1395 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:24
|
|
|
kokakolą potraktuj... ale taką prosto ze świeżo otwartej butelki żeby dużo CO2 było |
_________________
PROFESJONALNA FOTOGRAFIA ORAZ KLIPY WIDEO. ZAPRASZAM!!!
Gość, uśmiechnij się |
|
|
|
|
ender
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:38
|
|
|
po ropę (coca-cole) to już dziś nie pójdę a już mnie łapa boli... za cholerę nie idzie... kręcę kluczem z przedłużką z rurki w sumie ok metra i nic... pomóżcie... |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 21:46
|
|
|
jak pod metrowym kluczem nie idzie to nie wróżę wielkiego powodzenia - najważniejsze żeby nie ciągnąć, bo ukręcisz śrubę, zapieczony gwint trzeba "zerwać" jednym mocnym szarpnięciem (skokiem na klucz) |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 17-02-2008, 22:59
|
|
|
wulkanizaotrzy mają pneumatyczne fajne klucze co biją i kręcą zarazem, każda śruba się poddaje, coś jak wiertarka z udarem...
piszczeć mogą faktycznie klocki, może tłoczki się przypiekły, musiałbyś poczytać na forum i dokładnie to obejrzeć bo może czas na czyszczenie zacisków, smarowanie tłoczków smarem i cala ta zabawa niezła; ja co jakiś czas to robię profilaktycznie;
odpowietrzenie też ważna sprawa, czasem kilkuktrotne;
a brałeś pod uwagę stan gumowych elastycznych odcinków hamulcowych? bo jak są starsze to mogą się tak przytykać (poczytaj o nich! koniecznie) i będą jaja do momentu aż np stracisz hamulce na zakręcie czy gdzieś a wtedy może się łatwo sprawa rozwiązać , ja w takiej sytuacji miałem szczęście, może trochę mi się udało wyjść, ale nie polecam nikomu |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 08:40
|
|
|
Jak Unk mówi, pozostaje klucz pneumatyczny (on tak jak by "bije" - to dużo daje), lub jeżeli to nic nie da to pozostaje grzanie palnikiem. Tylk z grzaniem to trzeba ostrożonie robić i nie za dużo. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
ender
Wiek: 38 Dołączył: 14 Sty 2008 Posty: 18 Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-02-2008, 16:29
|
|
|
śruba ustąpiła aczkolwiek za hamulcami pojechałem do warsztatu... cóż nie za bardzo chciałem się zabierać za coś co mogę zepsuć ale to ostatnia inwestycja potem będę już sam dłubał bo budżet się kurczy... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|