Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Ręczny LEDWIE łapie u samej góry.
Autor Wiadomość
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 13:08   Ręczny LEDWIE łapie u samej góry.

Witam wszystkich. Chcę zrobić drobne naprawy w moim Tipulcu (chyba się przywiązuję).
Ręczny lekko łapie dopiero u samej góry. Czy wystarczy naciągnąć linkę? Ewentualnie jak to zrobić?
Proszę o poradę, jestem początkującym TIPOMANIAKIEM;)
POZDRAWIAM wszystkich forumowiczów :)
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
KrzychuB 



Pomógł: 45 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 3983
Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
Wysłany: 21-01-2013, 13:10   

NightHawk79 napisał/a:
Czy wystarczy naciągnąć linkę? Ewentualnie jak to zrobić?

Nie wystarczy, a to też zależy czy masz bębny czy tarcze z tyłu ;)
_________________
Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
Choruje na chorobę zwaną Scenic 8)
     assistance   Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 14:47   

Z tyłu są bębny. To 1.4 motor 90r. chyba tam tarcz nie kładli.
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 21-01-2013, 15:06   

NightHawk79 tak jak mówisz sprawdź nacią linek - może wystarczy, jeżeli nie to musisz poprawić samo regulatory w bębnach - bez otwarcia się nie obędzie więc najpierw sprawdź linki :)

NightHawk79 napisał/a:
Ewentualnie jak to zrobić?


Pod autem masz naciąg i dodatkowy całej linki w aucie pod dźwignią
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 15:14   

Mechanikiem nie jestem ale jakieś tam pojęcie mam. Jak sprawdzić ten naciąg linek? jak rozbiorę plastiki od wajchy ręcznego to dam radę to zrobić?
Bo na samym początku jak zaciągam idzie tak luźno jakby właśnie linki były rozciągniete. Dopiero ostatnie 2 ząbki czuć opór i leciutko łapie hamulec ta koła. :sciana:
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
ubek 



Pomógł: 50 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Sie 2007
Posty: 3790
Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
Wysłany: 21-01-2013, 15:15   

przy linkach - musisz obejrzeć dokładnie linki pod autem - do tego nie trzeba być mechanikiem :)
_________________
K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



www.tomekmichalik.pl
     Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 15:23   

Dzięki. JUTRO będę kombinował.
Wie ktoś o jakiejś rampie przy trasie w okolicach Poznania, Swarzędza?
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 16:23   

Jak już bawisz się z hamulacami to warto zwailić chociaż jedno koło i sprawdzić stan okładzin na szczękach i czy tłoczki sa suche. Jeżeli wszystko ok to podciągnij linki tam gdzie wajha ;) Śruba na klucz 13 bodajże. Jak już bedziesz miał na lewarku to przy okazji bedziesz mógł sobie ustawić tak żeby Ci w ogóle nie tarło bo tak na oko to trudno a po co się mają okładziny wycierać niepotrzebnie i przy okazji fura więcej palić :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 18:42   

D@wIdS, Dzięki. Jutro o ile nie będzie padał śnieg zabiorę się za te kilka rzeczy. Zacznę od klocków, bo one już przestały właśnie istnieć. Druga rzecz ten nieszczęsny regulator napięcia, mam nadzieję że znajdę jakiś kanał w okolicy, bo pod samochód na śniegu włazić mi się niebardzo chce. Trzecie Ogarnę linkę od ręcznego, a czwarte kable do klapy, żeby tą wycieraczkę odpalić.

POZDROWIONKA :)

** Dodano: 21-01-2013, 18:44 **
Dziękóweczka dla wszystkich, którzy z chęcia odpowiadają na moje pytania. I może dam radę sam to wszystko ogarnąć?
Dzwoniłem dzisiaj do jednego warsztatu w pobliżu mojego osiedla w Swarzędzu i za wymianę klocków zaśpiewali mi 50 złotych, a klocki kupuję jutro za 35 nówki, więc wolę zmarznąć. Nigdy tego nie robiłem, ale musi w końcu być ten pierwszy raz.
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 18:52   

Musisz mieć tylko coś żeby tłoczki wcisnąć tak żeby nowe grubsze klocki weszły. Ja musiałem targać imadło bo nie miałem czym ścisnąć ;D
Wiedzy szczególnej mieć nie trzeba ;)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 18:53   

Mam nadzieję, że jakimś większym wihajstrem je wcisnę. Jakiś spory śrubokręt płaski mam. Chyba dam radę... :roll:
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 18:55   

Śrubokrętem nic nie zrobisz. Musisz mieć coś czym obejmiesz z jednej strony zacisk a z drugiej tłoczek. Bo śrubokrętem jak byś się nie zapierał to nie wciśniesz. Albo jakieś imadło albo duże obcęgi :P
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 18:58   

Jakieś obcęgi skombinuję. Zaczyna mnie to przerażać :sciana:
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
D@wIdS 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1362
Skąd: Jastrowie/ Złotów
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 19:00   

haha to tylko klocki ;D Ale fakt że na mrozie to każda robota jest przerażająca :)
_________________
OPEL ASTRA BERTONE 2.0T
     assistance   Moneta
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 19:03   

Nie poddam się :evil: Będę walczył do ostatniego sopla krwi ;)
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
mikee72 



Pomógł: 2 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 584
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 20:46   

Ja ostatnio wymieniałem (fakt, że z pomocą znajomego mechanika) szczęki w bębnach i on mi po wszystkim poluzował linkę pod dźwignią hamulca. Powiedział, że to na jakiś czas, żeby się "ułożyło". Hamulec ręczny łapał słabo, ale po miesiącu podkręciłem i jest ok, więc może wystarczy podciągnąć linkę w aucie..
     Moneta
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 20:58   

mikee72, Jutro czeka mnie walka z tipolotem. Mam nadzieje ze wystarczy linke naciagnac, ale i tak najwazniejsze klocki i regulator napiecia...
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
maxi 



Pomógł: 9 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 619
Skąd: Wałbrzych
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-01-2013, 21:48   

NightHawk79, a co Ty chcesz kombinować z regulatorem napięcia ; ) Co do linki to chyba temat został dobrze opisany przez kolegów, na początku zacznij od naciągu linki, czyli powiedzmy długa sześciokątna nakrętka w okolicach ręcznego, samo naciągnięcie linki jeżeli autko było ' zastane ' do prostych nie należy i ja bym radził zaopatrzyć się w dobre narzędzie, zaoszczędzisz sobie tylko czasu i nerwów.
_________________
Currently in the garage:

FIAT TIPO 1.4i.e DGT 70 HP

RENAULT THALIA 1.4i RN 75 HP ( 81 milage diagnostic process )

Części do Tipo 1.4 i.e DGT :
http://forum.tempra.org/t...sci-vt24251.htm
  
 
 
NightHawk79 


Wiek: 45
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 46
Skąd: Swarzędz
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 21-01-2013, 21:51   

maxi, Witam, samochód nie był zastany, jest w codziennej eksploatacji. Zanim go kupiłem też był. Po prostu ręczny tak już miał jak go kupiłem, a poprzedniemu właścicielowi ręczny coraz wyżej łapał i nic z tym nie robił. A co do regulatora to mam post w dziale alternator, akumulator, rozrusznik. THX POZDRAWIAM ;)

** Dodano: 22-01-2013, 16:24 **
BŁAGAM! Spójrzcie dziś na mój post w Skrzynia biegów i układ przeniesienia napędu.
TIPOLOT powoli lecz systematycznie mnie zabija...
:sciana:
_________________
Sprzedam PEUGEOT 306 ŁADNY!!!
http://tablica.pl/33593807
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load