|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
słabe tylko jak zimne?! |
Autor |
Wiadomość |
lukaswisniewski
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 24 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 18-09-2006, 18:06 słabe tylko jak zimne?!
|
|
|
witam
moj problem polega na tym ze moje hamulce zaczynają w miare poprawnie działać dopiero jak sie (nagrzeją) po przejechaniu kilku kilometrow (wtedy strasznie piszczą przy kazdym hamowaniu i sie nagrzewają-na forum znalazlem ze sa to zatarte prowadnice tloczkow czy cos takiego) ale jak sa zimne to prawie nie hamuja tzn ja mu cisne a on ledwo zwalnia-----mial ktos taki objawy lub wie co to jest bo moj mechanik mowi ze 1 raz spotkal sie z takim czyms ze (rano) jak zimne nie działają a jak gorące to działaja(moze nie idealnie ale 10 razy lepiej niz jak zimne
to na tyle co wy na ???? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 18-09-2006, 18:40
|
|
|
Zrób po koleji takie cos.
1) wymień płyn hamulcowy na zupełnie nowy. Czyli odręć odpowietrznik i pedałuj (bez skojarzeń) kilka razy pamiętając aby dolewać nowego płynu.
2) zrób to na wszystkich kołach, odpowietrz dobrze układ
3) sprawdz jak chodzą hamulce zimne
4) nic nie pomogło, spróbuj wymienić klocki, możliwe że masz jakieś trefne. Oczywiście wymień na inna markę
5) jeżeli to nic nie da, prawdopodobnie tłoczki w zaciskach będa do wymiany.
** Dodano: 18-09-2006, 19:41 **
Możesz się też pokusić o przetoczenie tarcz hamulcowych, ale to jak będziesz zakładał nowe klocki to wtedy to zrób. |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 18-09-2006, 19:12
|
|
|
miszko napisał/a: | Możesz się też pokusić o przetoczenie tarcz hamulcowych, ale to jak będziesz zakładał nowe klocki to wtedy to zrób. |
Ja tez tak chciałem zrobić mechanik mowił, ze po przetoczeniu tarcze beda jeszcze na 1 kpl klocków no to mysle ze chyba nie warto, ide sie opytac i w warsztacie chcieli 50 za przetoczenie jednej !! :szok: no to jade do sklepu i patrze tarcze FSO za 65 to kupilem nowki a stare odsprzedałem za 20 zł kpl (wiem ze nie mozna handlowac uzywanymi tarczami/klockami, ale jak chcieli to dostali )
Wiec warto sie zastanowić nad przetaczaniem tarcz/ nie wiem po ile u was to robia
a klocki polecam jurida/ sa nacinane, rewelacyjna skuteczność - naprawde porownywalna róznica jak u mnie (tylko na początku sa bardzo miekkie) |
_________________ Tipo 1.4 Gaźnik |
|
|
|
|
lukaswisniewski
Wiek: 41 Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 24 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 18-09-2006, 19:24
|
|
|
tez myslałem ze zapowietrzone ale 3 dni temu pękł mi przerdzweialy przewod i jest nowy płyn i odpowietrzone tarcze niby ok bo sprawdzane były klocki tez niedawno zmienione nawet jezeli trefne to raczej nie ich wina
a co do tych tłoczkow w zaciskach to moze cos wiecej powiesz (to jest przyczyną piszczenia i nagrzewania sie felg????)czy właśnie slabych hamulcow przed rozgrzaniem? |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-09-2006, 20:32
|
|
|
jeśli grzeją Ci sie felgi to sprawa jest jasna,że nie odbijają klocki od tarcz,a jeśli nie odbijają to albo zapowietrzony układ,albo zapieczone tłoczki czy cylinderki,tak czy owak jak nie rozbierzesz to nie zobaczysz w czym tkwi problem... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
kubuś
Wiek: 41 Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 19 Skąd: Prostki
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 20-09-2006, 11:36
|
|
|
Jeśli miałbyś zapieczone prowadnice od szczęk hamulcowych to by ci słabiej hamował . A jeśli ci się fele grzeją to moze warto pomyśleć nad wymianą całych szczęk-jeśli masz zapieczone tłoczki(a tak pewnie jest sądząc po objawach) to raz że ciężko będzie je ruszyć, a dwa, że nawet jeśli ci się uda to dlugo one nie pochodzą(zaraz będą wycieki płynu na tłoczkach). Najlepsza rada:rozbierz szczęki sprawdż tłoczki i cylinderki-po oględzinach będziesz wiedział.Roboty przy tym nie dużo a w ten sposób najłatwiej sprawdzisz co im dolega. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 i.e. '94 r. |
|
|
|
|
Robert-k
Wiek: 49 Dołączył: 01 Wrz 2006 Posty: 49 Skąd: Łódż
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 26-09-2006, 20:26
|
|
|
Zgadzam się z Kubuśem ma napewno rację |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|