|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Tempra]Tylny zacisk hamulcowy się zacina |
Autor |
Wiadomość |
Ajgor
Dołączył: 07 Lut 2005 Posty: 22 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-05-2008, 13:36 [Tempra]Tylny zacisk hamulcowy się zacina
|
|
|
Witam.
Zacina mi się tylny lewy zacisk hamulcowy w Temprze. Jak zahamuję, to on nie puszcza. Niby zapieczony, ale... Byłem w serwisie fiata, tam probowali go rozruszac, zlewali roznymi odrdzewiaczami, i nic to nie dalo. Nie jestemn pewien, czy jest zapieczony, bo jak sie zatnie, wystarczy lekko puknac (doslownie kombinerkami bez zbytniego wysilania sie), i on puszcza. Czy ktos wie, co sie dzieje? A moze ktos moze mi poradzic jakis szrot w okolicy Legnicy, gdzie dostane taki zacisk? Bylem na gieldzie w Lubinie, ale nie znalazlem, a w sklepach tylko nowe i drogie. A sprawa robi sie paląca, bo zostal niecaly miesiac do przegladu.
I jeszcze jedno. Gdybym chciał kupić używany zacisk, to czego szukać? Czy zaciski w Temprach rocznik 92, 93 itd różnią się między sobą? Czy zacisk z Tempry kombi pasuje do mojej? W jednym ze sklepów sprzedawca twierdził, że zacisk w Tipo jest taki sam. Czy to prawda? Może ktoś ma do sprzedania zacisk do Tipo, i on pasuje, a ja o tym nie wiem?
Jak to jest z tymi modelami? |
_________________ Pozdrawiam.
Ajgor.
Tempra 1.4 i.e. SPI. Bez gazu. '93
http://sekwencery.4sql.net - forum użytkowników procesorów gitarowych firmy Line6. Homerecording i sekwencery. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-05-2008, 17:06
|
|
|
Ajgor, to zależy od wersji silnikowej - auta cięższe SW (kombi), silniki 1.9 2.0, diesle miały większe zaciski a auta lżejsze miały mniejsze
ja akurat mam z tyłu bębny w SW, i nie widziałem jak wyglądają tylne więc nie pomogę |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Ajgor
Dołączył: 07 Lut 2005 Posty: 22 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-05-2008, 11:20
|
|
|
Ja akurat mam chyba ten lżejszy. Silnik 1.4. Szukałem na szrotach, ale tam sprzedawcy twierdzą, że Tempra i Tipo są w ogóle rzadkością u nich.
A czy zaciski z Bravo (albo Brava) też pasują? Tak twierdził gość na jednym szrocie. Ale nie mam pewności (zresztą tych też nie miał :-) ). |
_________________ Pozdrawiam.
Ajgor.
Tempra 1.4 i.e. SPI. Bez gazu. '93
http://sekwencery.4sql.net - forum użytkowników procesorów gitarowych firmy Line6. Homerecording i sekwencery. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 19-05-2008, 11:45
|
|
|
Ajgor napisał/a: | A czy zaciski z Bravo (albo Brava) też pasują? |
Na 90% tak, ale pewny tez nie jestem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2008, 16:04
|
|
|
Ajgor, o ile pamiętam do niektórych pasowały klocki z poloneza (po 1994 roku LUCAS), skoro pasowały klocki to znaczy ze zaciski był y te same |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2008, 16:21
|
|
|
Ajgor napisał/a: | Zacina mi się tylny lewy zacisk hamulcowy w Temprze. |
A skąd się u Ciebie wzięły z tyłu zaciski,jak widze,że masz tempre 1.4 |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2008, 16:24
|
|
|
ego, zaciski były w wersjach z absem chyba |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2008, 16:30
|
|
|
Zaciski z tyłu ma tylko bravo 2.0 20v i nie jestem pewien do końca ale chyba też bravo 1.8 GT. Reszta miała bebny na tyle... A nie sądze żebys miał taki sam zacisk na tyle jak np u Mnie w bravo... Wiem tez że z tipo to napewno sedici ma taki sam zacisk jak bravo hgt... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-05-2008, 16:46
|
|
|
nie chcę wprowadzać zamieszania, gdzieś na forum kiedyś ktoś pisał, że nie wie czy ma abs i odpisano mu że jak ma z tyłu bębny to nie ma a jak zaciski to ma aczkolwiek to się chyba tempry tyczyło |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-05-2008, 19:02
|
|
|
Ajgor, z coupe powinny podejść, ale jak dla mnie cena trochę nie teges
http://allegro.pl/item363...ulcowy_tyl.html |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 19-05-2008, 19:17
|
|
|
ego, mylisz się, ja w Tipo 1.6 mam z tyłu tarcze.
Ajgor, też miałem problem z zaciskami z tyłu, ale jest inne rozwiązanie niż zakup "nowego" zacisku, a mianowicie są do kupienia zestawy naprawcze. Jak ja dostałem do Tipo to do Tempry też pewnie dostaniesz, możliwe że to są nawet takie same zaciski. Jak już kupisz to wszystko demontujesz z auta, czyścisz z całej rdzy - zardzewiałe tłoczki czyścisz delikatnie papierem wodnym, montujesz wszystko z nowymi gumkami z zestawu naprawczego i wszystko elegancko hamuje. Cena jednego zestawu to jakieś 40zł. |
_________________ Było Tipo 1.6 i.e. 835C1.000
Jest Focus 1.8 TDdi |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2008, 07:27
|
|
|
porczek napisał/a: | Cena jednego zestawu to jakieś 40zł. |
15 zł Ruvila |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Ajgor
Dołączył: 07 Lut 2005 Posty: 22 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 20-05-2008, 09:19
|
|
|
1. Mam ABS
2. Kto zamontowal tarcze? Nie wiem. Pewnie producent
3. Widzialem zestawy naprawcze na Allegro za 30zl, ale znajomy mechanik twierdzil, ze tych zaciskow sie nie rozbiera, bo pozniej będą przeciekac, wiec teraz nie wiem. Troche to nielogiczne. Jak by mialy przeciekac, to nikt by nie robil zestawow naprawczych
4. Romano juz po fotkach widze, ze te zaciski z Coupe wygladaja identycznie jak moje. Oczywiscie po fotkach nie widac, czy maja te same rozmiary.
Acha. Znalazlem w wyszukiwarce czesci Ambit dostepny zacisk od Tempry 1.6. Ten chyba do Tempry 1.4 bedzie pasowal? |
_________________ Pozdrawiam.
Ajgor.
Tempra 1.4 i.e. SPI. Bez gazu. '93
http://sekwencery.4sql.net - forum użytkowników procesorów gitarowych firmy Line6. Homerecording i sekwencery. |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 20-05-2008, 09:25
|
|
|
Ajgor napisał/a: | zacisk od Tempry 1.6. Ten chyba do Tempry 1.4 bedzie pasowal? |
Jaknajbardziej |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 20-05-2008, 11:47
|
|
|
Zaciski (LUCAS) są demontowalne jak najbardziej. Trzeba zdjąć zacisk wykręcić tłoczek (jak zwykłą śrubę) lub wysunąc go naciskając na dźwignie hamulca ręcznego na zacisku. Jak wyjdzie tłoczek to całość rozmontować tłoczek przetrzeć odpowiednim papierem (jak będzie miał małe kratery to się nie przejmuj). Jak już wszystko zdemontujesz to trzeba zweryfikować części i poskładać z nowymi gumkami (pierścień środkowy +uszczelka na tłoczek, oring do ośki dźwigni hamulca ręcznego i chyba jeszcze jakaś uszczelka. całość zamontuj (wkręcając tłoczek w zacisk jak śrubę). Będzie działało nie robi łaski. Dla pewności możesz jeszcze prowadnice sprawdzić w jarzmach. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-05-2008, 14:50
|
|
|
Tomilee napisał/a: | oring do ośki dźwigni hamulca ręcznego |
i tu pojawia sie problem, ponieważ żeby wyciagnąć tą ośkę,trzeba wyciągnąć seger,a nie zrobisz tego zwykłymi kleszczami do segerów, musza być bardzo cienkie... ja sobie dorobiłem takiego szpeja i jakos mi sie udało,ale jeśli nie masz takich możliwości to raczej ciężko bedzie to rozebrać podstawowymi narzędziami niestety... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|