"Uciekające" hamulce |
Autor |
Wiadomość |
Wiktor_95
witamy nowego
Wiek: 29 Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: okolice świdnicy
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 16:48 "Uciekające" hamulce
|
|
|
Witam, jestem nowy na forum choć od dłuższego czasu buszowałem po nim i szukałem rozwiązania dla mojego problemu. Nie znalazłem go. Problem polega na tym, że gdy lekko dohamowuję pedał praktycznie dochodzi do samej podłogi zanim zacznie hamować, ale gdy zahamuję gwałtownie wszystko działa jak należy. W układnie hamulcowym zostały już wymienione: pompka hamulcowa, serwo, tarcze, klocki, szczęki, tłoczki z tyłu, więc praktycznie wszystko, nie ma żadnych wycieków. Układ był już kilka razy odpowietrzany ale na nic to się zdało. Po odpowietrzeniu na wyłączonym samochodzie pedał jest twardy, ale gdy silnik już chodzi problem znowu się pojawia . O co w tym chodzi? Z góry sorki za moją ewentualną niewiedzę, ale mam 16 lat i dopiero zaczynam przygodę z autami
pozdro |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 19:16
|
|
|
Wiktor_95 napisał/a: | Z góry sorki za moją ewentualną niewiedzę, ale mam 16 lat i dopiero zaczynam przygodę z autami | Za niewiedzę nikt tutaj nie bije po to jest forum. Powiedz mi czy przed wymianą tego wszystkiego miałeś ten sam problem? Wiktor_95 napisał/a: | Po odpowietrzeniu na wyłączonym samochodzie pedał jest twardy, ale gdy silnik już chodzi problem znowu się pojawia | I to jest normalne serwo zaczyna pracować czyli wspomagać pedał hamowania gdy silnik pracuje. Nie normalne jest to zaś że dzieje ci się to co piszesz wyżej. Układ powinien reagować tak samo. Czy szybko naciskasz czy wolno. Mnie to wygląda na stary płyn hamulcowy lub źle odpowietrzony układ. Czasami jest nie wielkie pękniecie którego nie widać (jak tak miałem). Warto sobie postawić auto na "czystym podjeździe" uruchomić auto i pomęczyć hamulec do oporu kilka minut, odjechać autkiem trochę do przodu i zaobserwować czy nie zrobił plamy. Pompę wymieniłeś na nową? Zużyta pompa tez lubi "puszczać bokiem" a jak depniesz szybko to więcej przepchnie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Wiktor_95
witamy nowego
Wiek: 29 Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: okolice świdnicy
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 19:40
|
|
|
Przed wymianą podobno było tak samo, bo samochód został kupiony w styczniu b.r. poprzedni właściciel mówił, że był z samochodem w warsztacie, a mechanicy szukając przyczyny wymienili prawie wszystko. pompa i serwo zostały wymienione już za mojej kadencji, ale nie były nowe ,tylko z poprzedniego tipa rodziców, w którym hamulce działały sprawne i nigdy nie było z nimi kłopotów. Co do płynu, odpowietrzając razem z tatą wlaliśmy już chyba 10 nowych |
_________________ Fiat Tipo 1.4 78HP Typ: 159A2.000 |
|
|
|
|
ubek
Pomógł: 50 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Sie 2007 Posty: 3790 Skąd: Heilbronn
Województwo: Other
|
Wysłany: 18-10-2011, 19:41
|
|
|
Wiktor_95 napisał/a: | ale mam 16 lat i dopiero zaczynam przygodę z autami |
w profili 18
jakaś nie konsekwencja |
_________________ K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy
Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku
www.tomekmichalik.pl |
|
|
|
|
Wiktor_95
witamy nowego
Wiek: 29 Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: okolice świdnicy
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 19:45
|
|
|
ubek, myszka się mi omsknęła , już zostało poprawione |
_________________ Fiat Tipo 1.4 78HP Typ: 159A2.000 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 20:16
|
|
|
Wiktor_95, napisz jak odpowietrzacie, tylko dokładnie. Dużo osób robi kilka podstawowych błędów już na wstępie. Np. robi to w złej kolejności, naciska i odpuszcza hamulec na popuszczonym odpowietrzniku (co powoduje cofniecie się powietrza z powrotem) itd.
ubek napisał/a: | w profili 18 jakaś nie konsekwencja | bo TTT jak browar dostępne dla pełno letnich |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Wiktor_95
witamy nowego
Wiek: 29 Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: okolice świdnicy
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 20:26
|
|
|
Kolejność jest taka: prawy tył, lewy tył, prawy przód. lewy przód, odpowietrzamy tak: 3 pompnięcia i trzymam pedał, tato puszcza odpowietrznik, pedał puszczam dopiero gdy odpowietrznik jest zakręcony. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 21:01
|
|
|
Pilnowaliście w trakcie żeby stale w zbiorniczku był płyn? Napisz jeszcze czy masz ABS w autku.
P.S: proponuje w opisie dodać czy jest to gaźnik czy wtrysk. Ułatwia nam zdecydowanie możliwość pomocy tobie. Możesz też jak znasz kod silnika, dodać go np. tak jak ja mam w opisie. Ułatwia to szybką identyfikacje twojej maszynowni |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
celuba
witamy nowego
Wiek: 54 Dołączył: 29 Lis 2010 Posty: 3 Skąd: brzesko-okocim
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 21:10
|
|
|
witam tez tak mialem pomoglo przetoczenie bebnow i ponowna regulacjia rozpierakow recznego sprawdz czy da sie przetoczyc bebny bo nie pisales czy zmieniales |
|
|
|
|
Wiktor_95
witamy nowego
Wiek: 29 Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: okolice świdnicy
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 21:40
|
|
|
Z tego co wiem silnik jest taki sam jaki masz w opisie, czyli 1.4, 78KM i to jest chyba gaźnik? Płyn był na bieżąco uzupełniany, a ABSu w moim bolidzie nie ma .
A z tym przetaczaniem bębnów to o co chodzi? Coś w stylu wyrównywania powierzchni? |
_________________ Fiat Tipo 1.4 78HP Typ: 159A2.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 21:41
|
|
|
hmm ciężki przypadek wygląda na wyciek. chociaż w takim przypadku przy gwałtownym hamowaniu pedał również leciał by w podłogę.... zapewne szukając wycieków patrzyłeś pod autem itd. całkiem możliwe że płyn ubywa którymś zaciskiem lub tłoczkiem z tyłu, a w takim przypadku ląduje na feldze i wycieku na ziemi nie uświadczysz. a tak wogóle ubywa płynu ze zbiorniczka ? jeśli ubywa to ściągnij przednie koła i dobrze popatrz na zaciski ( po stronie klocka wewnętrznego tam gdzie pracuje tłok ) z tyłu z kolei trzeba ściągnąć bębny żeby coś obejrzeć.
mogę ci jeszcze podpowiedzieć z własnego doświadczenia, że wymiana części używanej na używaną ( nawet jesli pochodzi z auta gdzie działała ) nie daje pewności... chodzi o to że jeśli takie serwo czy pompa przez 15 lat działały dobrze w jakimś aucie to w momencie samego przekładania mogły ulec uszkodzeniu |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Wiktor_95
witamy nowego
Wiek: 29 Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: okolice świdnicy
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 21:51
|
|
|
Leśniczy, W czasie jazdy płynu nie ubywa, stan w zbiorniczku jest cały czas taki sam |
_________________ Fiat Tipo 1.4 78HP Typ: 159A2.000 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 18-10-2011, 21:53
|
|
|
Wiktor_95, 78KM to gaźnik. Co do bębnów powiem tak, miałem nie sprawne rozpieraki a efekcie braku hamowania na tył mocno skorodowały bębny po wymianie wszystkiego na nowe nic się nie zmieniło. Winowajcą okazał się wcześniej wspomniany nie zauważony utajony wyciek z tylnego przewodu przy kole. Wyciemniłem na miedziaki i wszystko ok. Okresowo borykałem się jeszcze z nie hamowaniem tylnej osi ale to była wina już tym razem samego korektora tylnej osi. Obejrzy sobie jeszcze zaciski jak radzi ci Leśniczy. Może profilaktycznie rzuć okiem na sam korektor czy działa, choć to nie powinno mieć związku, ale jak to mówią "jak robić to robić" |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Wiktor_95
witamy nowego
Wiek: 29 Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: okolice świdnicy
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 17-11-2011, 17:35
|
|
|
Rozwiązaniem okazała się wymiana uszczelek w pompie hamulcowej. Dzięki za pomoc w rozwiązaniu problemu choć ten okazał się być całkiem inny niż zakładaliśmy pozdro |
_________________ Fiat Tipo 1.4 78HP Typ: 159A2.000 |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-11-2011, 22:34
|
|
|
No nie wiem w drugim poście ma samym końcu pisałem ci o nie szczelnej pompie. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Wiktor_95
witamy nowego
Wiek: 29 Dołączył: 18 Paź 2011 Posty: 8 Skąd: okolice świdnicy
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 18-11-2011, 14:13
|
|
|
JAM_BELFEGOR, a no widzisz, zapomniałem o tym, w takim razie dziękuję Ci za pomoc. Mam nadzieję, że się nie obraziłeś |
_________________ Fiat Tipo 1.4 78HP Typ: 159A2.000 |
|
|
|
|
|