|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
wżery w tłoczku hamulcowym |
Autor |
Wiadomość |
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:11 wżery w tłoczku hamulcowym
|
|
|
Jestem w trakcie regeneracji tylnego zacisku hamulcowego, który kupiłem za grosze.
na tłoczku sa lekkie wżery i pytanie czy mogę spokojnie poskładać zacisk z tym tłoczkiem ?
opcja nr2 jest taka że obecny zacisk w aucie ma tłoczek bez żadnych wżerów i moge je podmienić ale wolałbym poskładać ten i założyć . ( chodzi o to cze przez te wżery nie będzie wyciekał płyn )
co o tym sądzicie ? zostawić ten tłoczek cze lepiej z dwóch zacisków poskładać jeden porządny ?
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:15
|
|
|
jak skladasz zaciski na nowych czesciech (gumach) to lepiej dac tloszek w wzorowym stanie a nie taki ktory albo od razu bedzie ciekl albo za pol roku jak nie przekladka to zakup same tloczki |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:15
|
|
|
Leśniczy, ja bym to poskładał na dobrych tłoczkach bez wżerów, bo jakby nie było, chodzi tu o Twoje bezpieczeństwo i innych na drodze Można to oczyścić ale i tak będą ubytki w materiale i uszczelnienie może nie trzymać płynu ham. Więc lepiej zrobić raz a dobrze |
_________________ Tempra 1.6 gaźnik + LPG
Tipo 1.4 ie mono RIP
Tipo 1.6 ie - swap na 2.0 8v - swap na 1.6 Hf Turbo
Lancia Lybra 2.4 jtd
Fiat Marea 1.9 jtd |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:22
|
|
|
Jeżeli ta korozja zaatakowała tłoczek i są one bardzo wgłębione to są dwie możliwości.
Pierwsza możliwość --> wyrzucić go, ponieważ uszczelka będzie chodziła po tych wżerach, a co za tym idzie uszczelnienie się wytrze i będzie dupa zbita.
Druga możliwość --> przetoczenie tłoczka i dorobienie uszczelnień, ale koszt wyjdzie taki, że za to kupisz cały zacisk.
No i jeżeli nie ma jakichś głębokich tych wżer to możesz spróbować papierem przejechać, ale to nie spełni swojego zadania.
Najlepiej i bezpieczniej będzie jak wymienisz ten tłoczek i nie będzie Cię to gryzło, czy jeszcze trzyma, czy zaraz puści.
Uszczelki gumowe mają to do siebie, że dopasowują się do elementu, który uszczelniają, ale jeżeli występują głębokie rysy lub w tym przypadku wżery, to uszczelka która doszczelnia tłoczek w tych miejscach się bardziej zużywa, a co za tym idzie skraca działanie, i później zachodzi potrzeba robienia tego samego, czyli, albo wymiana tłoczka, albo uszczelnienia. Wybór należy do Ciebie. Ja na Twoim miejscu wymieniłbym tłoczek na taki, który ma lepszą powierzchnie.
Ktoś może powiedzieć, że tłoczek ma mały skok. Owszem, ale ma też swój przeliczony zacisk, gdy dostaje ciśnienie uszczelniacz doszczelnia bardziej tłoczek, a co za tym idzie w "pełnym impetem" trze o te rysy/wżery i chcąc czy nie ściera się o wiele szybciej niż normalnie, nie wspominając o tym, że uszczelniacz może po prostu rozerwać pod wpływem ciśnienia płynu oraz ostrej krawędzi wżery czy rysy..
Także wymieniaj tłoczek, uszczelkę i sprawa zamknięta.
Pozdro
Darek |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 15-03-2010, 23:40
|
|
|
zestaw uszczelek już mam.
myślałem o przetoczeniu tej części ze wżerami ale to bez sensu bo nowy tłok kosztuje 30zł.
tak czy siak w takim razie założę tłoka z tego zacisku na którym obecne jeżdżę ( jest w stanie perfekcyjnym )
dziękuje za szybkie odpowiedzi i pozdrawiam |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
DARREK
Pomógł: 22 razy Wiek: 39 Dołączył: 26 Cze 2008 Posty: 502 Skąd: Legnica
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 08:57
|
|
|
Leśniczy napisał/a: | myślałem o przetoczeniu tej części ze wżerami ale to bez sensu bo nowy tłok kosztuje 30zł. |
Pamiętaj, że jak przetoczysz tłoczek, to uszczelnienie musisz wykonać nowe, ponieważ uszczelnienie jest pod dane wymiary, i każda zmiana wymiaru zabudowy, w tym wypadku tłoczka zmienia zacisk uszczelniający (dociskający), a co za tym idzie przy b. ostrych hamowaniach może po prostu puszczać płyn pod uszczelniaczem. Także jak przetaczasz tłoczek, to musisz dorobić uszczelnienie pod konkretny już wymiar.
A i jak już to tłoczek przetacza się cały.. nie w kawałku, schodków nie może być. Jedna powierzchnia bez żadnych niespodzianek. |
_________________ Tipo 2.0 8V '91 159.A6.046 DGT - odszedł...
Renault Espace IV 2.0 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 11:34
|
|
|
DARREK, szkoda takiej zabawy nowy tłoczek ze sklepu kosztuje ok 30zł. zresztą ja wykorzystam ten z drugiego zacisku, nie ma na nim nawet kropeczki korozji |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 13:43
|
|
|
Leśniczy, tłoczek kwalifikuje się na złom, ewentualnie na pocisk do procy bo na nic więcej. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 16-03-2010, 18:47
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | ewentualnie na pocisk do procy |
i to dużego kalibru |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|