wacum pompa |
Autor |
Wiadomość |
Rudy1586
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 3 Skąd: Starogard Gd.
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 09:02 wacum pompa
|
|
|
Witam. Od bardzo długiego czasu mam pewien problem z hamulcami. gdy odpalam auto po dłuzszym postoju (np. po nocy) pedał hamulca jest strasznie twardy i aby zachamowac trzeba uzyc znacznej siły. problem znika po rozgrzaniu silnika. Mechanik stwierdził ze to słabo pracujaca "wacum pompa". Dzisiaj znalazłem na allegro oferte sprzedazy takiej czesci (nr aukcji 578460411) . Jednak nie znalazłem jej ani w ksiezce serwisowej ani pod maska. Jezeli ktos wie wiecej na ten temat to prosze o porade. Czy mozna ta czesc wymienic samemu i gdzie jej szukac. Cena to ok 200 zł. |
|
|
|
|
kubek
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 459 Skąd: Bobrowice
Województwo: Lubuskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 10:23
|
|
|
Rudy1586, takiego czegos ja u siebie nie widzialem... wez sprawdz przewod podcisnieniowy co idzie od kolektora ssacego do serwa, moze jest zapchany. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-03-2009, 11:06
|
|
|
Rudy1586, jaki masz silnik bo nawet tego nie napisałeś.A pompa vacum jest napędzana wałkiem rozrządu i jest po prawej stronie silnika-głowicy,obok akumulatora.
Zaznaczyłem na fotce,tylko częściowo zasłania ją rura od powietrza.
Oczywiście występuje ona tylko w silnikach diesla |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Rudy1586
witamy nowego
Wiek: 38 Dołączył: 12 Lut 2009 Posty: 3 Skąd: Starogard Gd.
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 11:44
|
|
|
Hej faktycznie jest na swoim miejscu:) Dzieki ZielonyTBG. Pod moja maska pracuje ten sam diesel'ek co u Ciebie. Wyglada na to ze wymiana nie powinna byc skomplikowana . Musze sie jeszcze tylko upewnic czy to na pewno wina tej pompy. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 12:23
|
|
|
u mnie jest to samo, tylko że ja mam benzyniaka :/
teraz mrozy się skończyły więc nie jest to aż tak odczuwalne ale w zimie co rano miałem identyczne objawy |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 14:14
|
|
|
yoyo, tylko że u nas w benzyniakach nie ma takiego bajeru, serwo i pompa ot cały układ, no jeśli masz abs to troszkę więcej, o elektrykę wielo-zawór. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 14:37
|
|
|
JAM_BELFEGOR, no właśnie nie mam absu, wiem jak to wygląda od strony technicznej i też nie mogę dojść co jest tego przyczyna tym bardziej że się ociepliło i usterka ustąpiła, ale przez całą zimę co rano musiałem 2 razy mocniej deptać po hamulcu :/ |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 23-03-2009, 17:58
|
|
|
Widocznie serwo ze starości nie lubi zimna kocyk na noc |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 23-03-2009, 23:52
|
|
|
Rudy1586 napisał/a: | Pod moja maska pracuje ten sam diesel'ek co u Ciebie. |
Hehe to nie moja fotka ja mam 1.6 benzynkę z podtlenkiem gazu
Jak będziesz wymieniał,to prawdopodobnie jest to wszystko uszczelniane oringami,które z racji czasu mogą cieknąć.Przyglądnij im się dobrze i jak coś to kup nowe bo koszt to jakieś 2 złote. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2009, 09:03
|
|
|
JAM_BELFEGOR napisał/a: | Widocznie serwo ze starości nie lubi zimna kocyk na noc |
taak, to na pewno to
eh byle do wiosny i cieplejszych dni, bo już mi się tyle rzeczy w autku nazbierało. że nie wiem do czego zacząć |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2009, 14:07
|
|
|
yoyo napisał/a: | eh byle do wiosny i cieplejszych dni, bo już mi się tyle rzeczy w autku nazbierało. że nie wiem do czego zacząć | to wpadnij pod garaż kiedyś |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 24-03-2009, 14:28
|
|
|
JAM_BELFEGOR, och żebym tak znalazł cały dzien dla siebie (i kasę na części), nie chce robić offtopu,
ale jak tak policzę: łozysko przód 50zł (albo i dwa), amory przód (ok 240zł), uszczelka pod deklem 10zł, zaprawki na lakierze niby nie drogie ale kupę czasu mi to zajmie, do tego trzeba zajrzeć do bebnów i pewnie jeszcze parę rzeczy wyjdzie po zimie, a na dodatek w tym miesiącu będe miał niższą pensje, bo nie ma zleceń i kilka dni na bezpłatnym urlopie przesiedziałem.
Dobra wyżaliłem się, kończmy ten offtop. |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 24-03-2009, 14:33
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Jak będziesz wymieniał,to prawdopodobnie jest to wszystko uszczelniane oringami,które z racji czasu mogą cieknąć.Przyglądnij im się dobrze i jak coś to kup nowe bo koszt to jakieś 2 złote. |
tak na oringach to wszystko siedzi a dokladniej to na jednym pod delielkiem i jeden od strony walka |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
ichas
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Skarżysko
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 18-12-2009, 10:25
|
|
|
a ja mam taką fazę że to vacum mi strasznie leje olejem. puszcza olej na całym okręgu, tak jakby to był dekielek lub pierścień. Problem jest o tyle poważny że kleiłem to kilka razy poxipolem i innymi, ale wylewa mi się tamtędy ok pół litra na 100(sto) km. Zakładam na to reklamówkę i wlewam potem spowrotem. Na alle to cóś 200 zł kosztuje a to stanowczo dla mnie za dużo. Da się to jakoś naprawić? |
_________________ jest VW Passat b4 1.9 TDI sedan igiełka:)
jest Tipo 1.9 D 92r 65KM DGT(elektryka, wspom) idealny gdyby się nie psuł...służy do rozwożenia pizzy:)
było Daewoo Tico - sprzedałem szybciej niż kupiłem... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 18-12-2009, 10:52
|
|
|
ichas, wygląda na to że po prostu oring puszcza bo pewnie stwardniał ze starości i tyle.A Ty to kleiłeś
Daj fotkę i pokaż dokładnie co tam nakombinowałeś. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ichas
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Skarżysko
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-12-2009, 14:55
|
|
|
tak próbowałem, kiedyś mechanik mi to skleił, poxipolem zaciapał cały dekielek i pół roku trzymało. Ale po jakimś czasie zaczęło puszczać. Potem sam kleiłem, ale już nie chce trzymać nawet po wyczyszczeniu benzyną. Jak się robi 600km tygodniowo tylko po mieście to różne rzeczy się zdarzają. A to jest wyjątkowo uciążliwe.
To myślisz że to oringi? A jak zdjąć dekielek żeby się tam dostać?? |
_________________ jest VW Passat b4 1.9 TDI sedan igiełka:)
jest Tipo 1.9 D 92r 65KM DGT(elektryka, wspom) idealny gdyby się nie psuł...służy do rozwożenia pizzy:)
było Daewoo Tico - sprzedałem szybciej niż kupiłem... |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-12-2009, 18:47
|
|
|
Pewnie cieknie u Ciebie na linii 2.Zresztą na 2 czy na 1 to powinny być tam oringi które to uszczelniają.Koszt to kilka złotych.A dekielek jak widać jest mocowany na 3 śruby.Odkręć go,skocz do jakiegoś sklepu z takimi pierdołami to może nawet od innego diesla uda się dobrać. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
ichas
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Skarżysko
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 20-12-2009, 18:54
|
|
|
u mnie chyba to troszkę inaczej wygląda...z tymi śrubami, ale zaraz zerknę. Zdecydowanie na 2 linii..jakby się udało to przejeżdżając przez skarżysko masz u mnie browara:)
** Dodano: 23-12-2009, 10:24 **
u mnie tak to wygląda i nie mam pomysłu jak wyciągnąć oring o którym mowa...brak śrub od strony dekla. sorry za słabą jakość foty ale robione w nocy telefonem |
_________________ jest VW Passat b4 1.9 TDI sedan igiełka:)
jest Tipo 1.9 D 92r 65KM DGT(elektryka, wspom) idealny gdyby się nie psuł...służy do rozwożenia pizzy:)
było Daewoo Tico - sprzedałem szybciej niż kupiłem... |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 24-12-2009, 13:20
|
|
|
mam te same problemy j.w. leje od strony dekielka który jest zaklepany na stałe uszczelki od strony wałka wymieniłem 2 szt nic nie pomogło leje dalej |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
batonpl
Wiek: 34 Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 20 Skąd: Człuchów
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-12-2009, 19:09
|
|
|
Witam wszystkich mam problem z hamulcami nie dośc że ciężko chodzi pedał to jeszcze słabo hamuja .Wczoraj wymieniłem olej w swoim tipku 1.9 td. przejechałem pare kilometrów i postawiłem auto na noc. Dzisiaj wsiadlem do samochodu, wyjechałem na droge pierwsze hamowanie i tak jak powyżej opisałem pedał ciężko chodzi i hamulec prawie znikomy Prosze o jakąś pomoc. |
_________________ TiPo 1.9 td zawsze razem;) |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-12-2009, 20:30
|
|
|
ichas, kolega stasu, napisał że dekielek jest zaklepany.W takim razie rozebrał bym to (na przykład zeszlifować tą wargę która trzyma dekiel) i pod spodem powinien być ten oring.Wymienić go i dorobić z blachy 4 paski i skręcić to czterema długimi śrubami.
Sorki za moją umiejętność tworzenia grafik 3D hehehehe
|
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 31-12-2009, 12:31
|
|
|
obydwa oringi można wymienić bez rozbierania pompy
jeden jest na wałku drugi na obudowie. Nie wiem jak to wygląda od strony silnika możliwe ze tam też jest jeszcze coś trzeba by zdemontować dekiel od zaworów i podejrzeć |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
ichas
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Skarżysko
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 07-01-2010, 09:58
|
|
|
ZielonyTBG, dzięki wielkie za pomoc. Myślę że właśnie w taki sposób to zrobię:)
stasu, bez rozbierania pompy, czyli jak? u mnie z pewnością leje ten na obudowie...tylko właśnie jak go wyjąć. Jak narazie to jedynym mozliwym sposobem jest sposób ZielonyTBG, |
_________________ jest VW Passat b4 1.9 TDI sedan igiełka:)
jest Tipo 1.9 D 92r 65KM DGT(elektryka, wspom) idealny gdyby się nie psuł...służy do rozwożenia pizzy:)
było Daewoo Tico - sprzedałem szybciej niż kupiłem... |
|
|
|
|
stasu
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 10 Lis 2007 Posty: 141 Skąd: ŁÓDŹ
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 07-01-2010, 23:05
|
|
|
[quote="ZielonyTBG"][url=http://forum.tempra....624.jpg]Obrazek[/url]
jeden jest widoczny na osi a drugi w linii oznaczonej nr 1 i tylko te 2 występują a jak wszyscy piszą cieknie od drugiej strony tej zaklepanej |
_________________ Zielona perełka 1.7 D w krainie gładkich autostrad ale części żyją i szukają nowego właściciela |
|
|
|
|
ichas
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 24 Skąd: Skarżysko
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 21:58
|
|
|
ale mówimy o dwóch innych pompach...jedne są ze śrubami na deklu a inne nie
** Dodano: 08-01-2010, 22:03 **
i mam pytanie czy do 1.9 D pasowałaby pompa od 1.9 TD?
** Dodano: 14-01-2010, 22:27 **
no i jak wie ktoś czy pompa podpasuje z 1.9 TD??? |
_________________ jest VW Passat b4 1.9 TDI sedan igiełka:)
jest Tipo 1.9 D 92r 65KM DGT(elektryka, wspom) idealny gdyby się nie psuł...służy do rozwożenia pizzy:)
było Daewoo Tico - sprzedałem szybciej niż kupiłem... |
|
|
|
|
|