|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Zacisk tylny, hamulec ręczny. (zaciski, hamulce tylne) |
Autor |
Wiadomość |
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-06-2010, 13:25 Zacisk tylny, hamulec ręczny. (zaciski, hamulce tylne)
|
|
|
Panowie, podczas wygrzebywania piasty, chciałem zregenerować zaciski tylne(powymieniać uszczelki, poczyścić, pomalować na srebrny lub czarny-nie chce żeby się rzucało w oczy).
Wykręciłem tłoczek, a tu ZONK.
Poniżej fotki.
Tak jak wyciągnąłem, tak zrobiłem zdjęcie, nie ściągałem żadnego segera/pierścienia, a ni nic w tym rodzaju.
Czy to da się naprawić czy lepiej od razu szukać nowych zacisków?
Ręczny i tak mi nie działał. Jeśli się bardzo zdenerwuje(niewiele brakuje, bo to jak ładownie i poziom 99% ...), to wrzucę zaciski przednie z tarczą 240 niewentylowane(od starej tempry) i nie będzie ręcznego wcale
Nie ma już sił do tego grata. W ciągu 8 dni już trzeci raz na podnośniku, a przede mną
jeszcze bardzo daleka droga, bo dalej niepodpięty cpp i vae, na benzynie działa, bo musi, ale nie jest dobrze |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-06-2010, 14:17
|
|
|
poskładać się da tylko wyskoczył ci pierścień segera co nie powino się stać ....dziwna sprawa bo rozbierałem juz kilka tych zacisków i nigdy się nie zdarzyło żeby wyszło "wszystko" razem z tłoczkiem
ogólnie wygląda to tak że wykręcasz tłoka zaś ten ślimak ( na który się nakręca tłoczek ) ma siedzieć na dnie zacisku przytrzymywany właśnie tym segerkiem
zaczynając od początku kiedy wyszło ci wszystko, wyciągnij też ta wajchę od ręcznego ( trzeba użyć trochę siły ale wyjdzie )
w tym momencie zacisk powinien być goły i wyglądać tak
teraz kiedy zacisk jest zupełnie rozebrany i wyciągnięte wszystkie uszczelki możesz go pomalować
kolejna faza to założenie nowej uszczelki i nałożenie do środka mechanizmu ręcznego nowego smaru
no i poskładanie reszty w takie kolejności jak widzisz na swojej fotce czyli:popychać ślimaka, ślimak, gruba podkładka , cienka podkładka, sprężynka , koszyczek i segerek.
jedyne karkołomne zadanie to zablokowanie segera na dnie zacisku . problem polega na tym że aby to zrobić koszyczek wraz ze sprężyną musi być dociśnięty do dna zacisku. moja metoda wygląda tak :
potrzebna będzie mała rurka o średnicy ok 20mm, pusta w środku oraz ścisk stolarski.
ma to wyglądać tak :
koszyczek jest dociśnięty do dna i teraz można przystąpić do zakładania segerka ... za pierwszym razem mi to zajęło ok 15-20 minut i miałem ochotę już wyrzucić ten zacisk przez okno... w chwili obecnej zakładam segerka w mniej niż 2 min.
ogólnie z tym segerem to dość nie wdzięczna robota i wymaga sporej precyzji
ale efekt są warte świeczki, zaciski po regeneracji działają zupełnie jak nowe, a ręczny to po prostu bajka , zaciągniecie na 1 ząbek i auto nawet nie drgnie, 2 ząbki można hamować podczas jazdy, 3 ząbki całkowicie blokują tylne koła
życzę powodzenia w razie pytań pisz |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-06-2010, 14:35
|
|
|
Dzięki Ci Panie
Przy najbliższej okazji utopię Cię w alkoholu
BTW-może by tak dodać jako poradnik foto "zrób to sam"? |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-06-2010, 14:48
|
|
|
Guzik, można tylko jesli mato służyć za poradnik to trzeba zrobić lepszy opis jak rozebrać, czym , jakie uszczelki zastosować, jaki smar nałożyć do ręcznego, czym pomalować itd itp
za 2-3 dni będę regenerował kolejny zacisk więc mogę zrobić foto-story ...taki konkretny poradnik od podstaw z opisami i fotkami wszystkiego |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 02-06-2010, 14:54
|
|
|
Bardzo dobry pomysł, ja będę regenerował oba zaciski tylne, mam nadzieję, że uda mi się. Nie powiem, i tak czekam na przesyłkę z piastą, poczekam też na poradnik |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Prawdziwek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 181 Skąd: Skwarkowice
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-08-2010, 19:16
|
|
|
Mam problem z tylnym prawym zaciskiem, a dokladnie z tloczakiem hamulca recznego, ktory systematycznie sie zacisna, planuje w koncu rozwiazac ten problem, jakie czesci/elementy sa potrzebne w czasie regeneracji, trzeba bedzie cos toczyc? |
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|