Brak ogrzewania |
Autor |
Wiadomość |
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 21:43 Brak ogrzewania
|
|
|
Nie mogę włączyć nawiewu ciepłego powietrza ani pokrętłem ani ręcznie. Po ręcznym odblokowaniu kolanko się nagrzewa a nagrzewnica jest dalej chłodna. Poniżej zamieszczam zdjęcie nagrzewnicy.
|
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 21:51
|
|
|
Dawid, stawiałbym na zatkaną nagrzewnicę |
|
|
|
|
yeah90
Wiek: 34 Dołączył: 27 Lip 2010 Posty: 103 Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 30-11-2010, 22:22
|
|
|
Dawid, kolego masz nie przymocowaną "przelotkę" od linki przy nagrzewnicy.
Chodzi mi tu o ten biały plasticzek na pancerzu linki.
U mnie jest to przykręcone śrubką do tego czarnego plastiku. Po mojemu u Ciebie w momencie przesunięcia pokrętła linka się rusza razem z pancerzem i nie otwiera do końca zaworu. U mnie tak to przynajmniej było tylko ta "przelotka" była popękana i dlatego nie trzymała. |
_________________ /F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..." |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 22:50
|
|
|
Ręcznie otwierałem zawór. Poza tym było przykręcone tylko żeby było łatwiej to ruszyć odkręciłem plastik.
Młody da się jakoś udrożnić nagrzewnicę? |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 23:01
|
|
|
Dawid, można ją wyciągnąć i spróbować potraktować roztworem octu,potem ją przepłukać pod ciśnieniem
(nie za dużym)
A ogólnie to tylko kolanko się nagrzewa? nie ma obiegu? węże góra dól? |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 23:22
|
|
|
Zdążyłem zauważyć, że dolny przewód, kolanko i częściowo plastik przy nagrzewnicy robią się ciepłe.
Sprawdzanie na mrozie po pracy o 21 potrafi skutecznie wygonić z samochodu. Dlatego sam dokładnie nie jestem w stanie powiedzieć czy jakakolwiek ilość płynu przepływa przez nagrzewnicę ale skoro robi się kolanko ciepłe czyli coś płynie. W weekend zrobiłem dwa razy po 120 kilometrów i w środku nie było czuć żeby w ogóle nagrzewnica działała. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 23:29
|
|
|
może to tylko zawór ma niedomagania jakieś a ogólnie masz sprawną wentylację?nadmuchy itd.? |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 23:32
|
|
|
Zmiana nogi, szyby, kratki działa, wszystkie biegi działają. Jedyne co to właśnie to nieszczęsne włączanie obiegu w nagrzewnicy. Jak wyciągnę nagrzewnicę da się sprawdzić czy jest drożna? Będzie to widać? Wlać wody do środka? |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 23:38
|
|
|
Dawid, jak będziesz demontować to sprawdź zaworek tak na początek,jak ją wyciągniesz to zobaczysz czy nie ma tam kupę liści i ogólnie syfu,bo też tak może być. |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 23:44
|
|
|
A ten zawór kolanko u dołu do którego przewód idzie jest jedyną rzeczą która otwiera/zamyka przepływ w nagrzewnicy? |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
dziura
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 09 Maj 2008 Posty: 960 Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 30-11-2010, 23:55
|
|
|
Tak |
_________________ TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 01-12-2010, 20:52
|
|
|
Dawid, czytając to wszystko, to tez stwierdzam (jak zresztą przez fona) ze to nagrzewnica zatkana jest |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Młody
Pomógł: 40 razy Wiek: 44 Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 1580 Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2010, 21:05
|
|
|
Cytat: | Młody da się jakoś udrożnić nagrzewnicę? |
Najlepiej zanieśc ją do zakładu gdzie robią z chłodnicami a tam ją sprawdzą i przetkają. |
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-12-2010, 15:09
|
|
|
No i sytuacja od nowa jest zagadką. Dzisiaj zebrałem się w sobie i wyszedłem do samochodu. Po przedzieraniu się przez warstwę śniegu na samochodzie odpaliłem go i poczekałem chwilę. Co się okazało. Ciepła woda przepływa przez nagrzewnicę. Oba kolanka były ciepłe. Liście przy nagrzewnicy mogą tak blokować dostęp powietrza do niej że nic przez nią nie przepływa? Jest jakaś piękna zapadka która mogła się zablokować i nie wpuszcza powietrza na nagrzewnicę?
Dużo jest zabawy z założeniem klimatyzacji elektronicznej z Tempry jeśli mam wszystkie kable elektryczne do nagrzewnicy i to co powinno być pod maską?
** Dodano: 04-12-2010, 15:49 **
Zagadka się rozwiązała. Urwany jest plastikowy łącznik od otwierania przepływu powietrza przez nagrzewnicę.
Czy da się to jakoś ten element wymienić, skleić i jak to wygląda kiedy jest w całości? |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
tipacz
Pomógł: 85 razy Wiek: 38 Dołączył: 07 Cze 2007 Posty: 3093 Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
|
Wysłany: 06-12-2010, 17:14
|
|
|
Dawid, zerknij sobie jeszcze tutaj http://forum.tempra.org/t...nice-vt5633.htm
Co do wymiany to napewno jest to wykonalne z tym ze nie do konca pamietam jak to jest mocowane. Moze byc "na wcisk" lub śrubke. |
_________________ Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...
jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...
|
|
|
|
|
Dawid
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lis 2007 Posty: 183 Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 07-12-2010, 21:50
|
|
|
Zaczep naprawiony. Przełożyłem z innej nagrzewnicy. |
_________________ Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|