Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak ogrzewania
Autor Wiadomość
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2010, 21:43   Brak ogrzewania

Nie mogę włączyć nawiewu ciepłego powietrza ani pokrętłem ani ręcznie. Po ręcznym odblokowaniu kolanko się nagrzewa a nagrzewnica jest dalej chłodna. Poniżej zamieszczam zdjęcie nagrzewnicy.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2010, 21:51   

Dawid, stawiałbym na zatkaną nagrzewnicę :?
  
 
yeah90 



Wiek: 34
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 103
Skąd: Nowy Duninów
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 30-11-2010, 22:22   

Dawid, kolego masz nie przymocowaną "przelotkę" od linki przy nagrzewnicy. :lalala:
Chodzi mi tu o ten biały plasticzek na pancerzu linki.
U mnie jest to przykręcone śrubką do tego czarnego plastiku. Po mojemu u Ciebie w momencie przesunięcia pokrętła linka się rusza razem z pancerzem i nie otwiera do końca zaworu. U mnie tak to przynajmniej było tylko ta "przelotka" była popękana i dlatego nie trzymała. :roll:
_________________
/F/I/A/T/ Tipo 1.4 cat i.e rocznik `89 - PEREŁKA :)
"Życie młodego kierowcy to wieczna rezerwa..."
     assistance
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2010, 22:50   

Ręcznie otwierałem zawór. Poza tym było przykręcone tylko żeby było łatwiej to ruszyć odkręciłem plastik.

Młody da się jakoś udrożnić nagrzewnicę?
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2010, 23:01   

Dawid, można ją wyciągnąć i spróbować potraktować roztworem octu,potem ją przepłukać pod ciśnieniem
(nie za dużym)
A ogólnie to tylko kolanko się nagrzewa? nie ma obiegu? węże góra dól?
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2010, 23:22   

Zdążyłem zauważyć, że dolny przewód, kolanko i częściowo plastik przy nagrzewnicy robią się ciepłe.
Sprawdzanie na mrozie po pracy o 21 potrafi skutecznie wygonić z samochodu. :? Dlatego sam dokładnie nie jestem w stanie powiedzieć czy jakakolwiek ilość płynu przepływa przez nagrzewnicę ale skoro robi się kolanko ciepłe czyli coś płynie. W weekend zrobiłem dwa razy po 120 kilometrów i w środku nie było czuć żeby w ogóle nagrzewnica działała.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2010, 23:29   

może to tylko zawór ma niedomagania jakieś :? a ogólnie masz sprawną wentylację?nadmuchy itd.?
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2010, 23:32   

Zmiana nogi, szyby, kratki działa, wszystkie biegi działają. Jedyne co to właśnie to nieszczęsne włączanie obiegu w nagrzewnicy. Jak wyciągnę nagrzewnicę da się sprawdzić czy jest drożna? Będzie to widać? Wlać wody do środka?
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2010, 23:38   

Dawid, jak będziesz demontować to sprawdź zaworek tak na początek,jak ją wyciągniesz to zobaczysz czy nie ma tam kupę liści i ogólnie syfu,bo też tak może być.
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 30-11-2010, 23:44   

A ten zawór kolanko u dołu do którego przewód idzie jest jedyną rzeczą która otwiera/zamyka przepływ w nagrzewnicy?
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
dziura 



Pomógł: 19 razy
Wiek: 45
Dołączył: 09 Maj 2008
Posty: 960
Skąd: Chorzów/Katowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 30-11-2010, 23:55   

Tak
_________________
TIPO 2.0 16V-sprzedany
Galant 2.5 V6 Sport Edition
     assistance   Moneta
 
egon 



Pomógł: 57 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 5516
Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
Wysłany: 01-12-2010, 20:52   

Dawid, czytając to wszystko, to tez stwierdzam (jak zresztą przez fona) ze to nagrzewnica zatkana jest ;)
_________________
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

Tak mało, a tak może pomóc ;) Składka Klubowa
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Młody 


Pomógł: 40 razy
Wiek: 44
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 1580
Skąd: Gilowice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2010, 21:05   

Cytat:
Młody da się jakoś udrożnić nagrzewnicę?

Najlepiej zanieśc ją do zakładu gdzie robią z chłodnicami a tam ją sprawdzą i przetkają.
  
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 03-12-2010, 15:09   

No i sytuacja od nowa jest zagadką. Dzisiaj zebrałem się w sobie i wyszedłem do samochodu. Po przedzieraniu się przez warstwę śniegu na samochodzie odpaliłem go i poczekałem chwilę. Co się okazało. Ciepła woda przepływa przez nagrzewnicę. Oba kolanka były ciepłe. :? Liście przy nagrzewnicy mogą tak blokować dostęp powietrza do niej że nic przez nią nie przepływa? Jest jakaś piękna zapadka która mogła się zablokować i nie wpuszcza powietrza na nagrzewnicę?

Dużo jest zabawy z założeniem klimatyzacji elektronicznej z Tempry jeśli mam wszystkie kable elektryczne do nagrzewnicy i to co powinno być pod maską?

** Dodano: 04-12-2010, 15:49 **
Zagadka się rozwiązała. Urwany jest plastikowy łącznik od otwierania przepływu powietrza przez nagrzewnicę.

Czy da się to jakoś ten element wymienić, skleić i jak to wygląda kiedy jest w całości?
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
tipacz 



Pomógł: 85 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Cze 2007
Posty: 3093
Skąd: Andrychów/Zagórnik
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 5
Wysłany: 06-12-2010, 17:14   

Dawid, zerknij sobie jeszcze tutaj http://forum.tempra.org/t...nice-vt5633.htm

Co do wymiany to napewno jest to wykonalne z tym ze nie do konca pamietam jak to jest mocowane. Moze byc "na wcisk" lub śrubke.
_________________
Tipo 1,4 SX LPG 1994r quartz metalic engine 160A1.046 - odjachało...

jest Passat B5 1,8 20V Syncro - pali tyle ile wlejesz...

     assistance   Moneta
 
 skype
 
Dawid 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 183
Skąd: Kraków/Kielce
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 07-12-2010, 21:50   

Zaczep naprawiony. Przełożyłem z innej nagrzewnicy.
_________________
Było Tipo 2.0 8v GT
Było Tipo Sedicivalvole
Jest Tipo Sedicivalvole Abarth
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 30 days
Network load