Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
dedra 1.6ie brak nawiewu
Autor Wiadomość
dawidek9919 


Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 39
Skąd: Słupsk
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 25-08-2013, 10:22   dedra 1.6ie brak nawiewu

wczoraj przestał mi działac nawiew co mógł bym sprzadzic najpierw i jak go zrobic ,bezpiecznik ok ,odkreciłem rezystory wygladaja na nie spalonone....wentylator odreciłem i na krótko smigaaaa....bezpiecznik ok,prad w kostce jest co idzie do silniczka ....a nawiew nie działa jak krece pokretłem
_________________
Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.
  
 
ernizpakerni 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 41
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-10-2013, 14:25   

Witam podczepiam się pod temat u mnie jest to samo. Prąd jest bo na mierniku pokazuje że jest tyle że wiatrak ani drgnie. Wymieniłem rezystor i dalej nic. Póki co podłączyłem plus od zapalniczki a minus ten który był i działa tylko pytanie dlaczego nie działa na tym oryginalnym kablu skoro jest w nim prąd?
_________________
FIAT TIPO 2.0 8V DGT GRANTURISMO + LPG
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-10-2013, 16:04   

Jesli jest prad i silnik sprawny to nie ma sily by nie chodzilo.Oprocz pradu w drugim przewodzie musi byc masa ale mysle ze to oczywiste.Zamiast wentylatora mozna podlaczyc zarowke 12V i w ten sposob sprawdzic poszczegolne biegi.Najlepiej zarowke 5-10 W bo bez wentylatora rezystor nie ma chlodzenia i sie przepali.Mozna tez wieksza zarowke nawet 55 W ale tylko przez chwile tak by nie uszkodzic rezystora.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
ernizpakerni 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 41
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-10-2013, 16:20   

shagger78, masz rację z tą masą ale ona jest i plus też jest miernik też mam dobry a nawiew działa na 1 i 4 i czasem na 3 kiedyś działał tylko na 1 i 4 później się nawrócił i działał na wszystkich prędkościach aż w końcu przestał. rezystor wymieniłem ale nie mam pewności czy działa. mogę założyć stary i sprawdzić. tylko czemu działa na plusie z zapalniczki a na "swoim" nie? podłączałem żarówkę taką od tylnej lampy i nie świeci.
_________________
FIAT TIPO 2.0 8V DGT GRANTURISMO + LPG
     Moneta
 
shagger78 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 1262
Skąd: Góra Kalwaria
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-10-2013, 19:22   

ernizpakerni, miernikiem mierzysz napiecie a w zasadzie sile elektromotoryczna co wcale nie oznacza ze jest dobrze.Wloz zarowke do przewodow od wentylatora symulujac obciazenie i dopiero zmierz napiecie.Sadze ze go poprostu nie ma.Rownie dobrze mozna puscic napiecie przez cialo czlowieka(od jednej do drugiej reki)Mierzac miernikiem napiecie bedzie ale nawet najmniejsza zarowka juz Ci w taki sposob nie zaswieci.

Mozliwosci sa trzy:bezpiecznik,pokretlo dmuchawy lub opornik chociaz ten ostatni mozna wylkuczyc bo bez niego ostatni bieg powinien dzialac bo opornik jest tylko do 1,2,3 bieg.4 pomija opornik-wentylator dostaje pelne napiecie akumulatora.
_________________
Było:
- FIAT TIPO 2.0 I.E. DGT 8V 115KM GRAN TURISMO + LPG rok 1990 kolor czarny
Jest:
- FIAT TIPO 1.6 I.E. 8V 75 KM 1994 BLEU PETROL
-SMART F2 0.8 cdi 41 KM rok 2001 BLACK
-BMW E46 TOURING 2.0 D 136 KM 1999 SILVER
     assistance   Moneta
 
 
ernizpakerni 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 41
Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 12-10-2013, 19:49   

shagger78, Dzięki że mi to tak jasno opisałeś już zaczynam kumać o co chodzi z tym opornikiem. Ja też go wykluczę i bezpieczniki bo je sprawdziłem i na wszelki wypadek zmieniłem, co do pokrętła to w poniedziałek je wymienię i zobaczę czy to było przyczyną. A mam jeszcze takie pytanie - czy coś się może stać jak mam tak podłączone jak w tej chwili? Nie zależy mi na biegach 2 i 3 chodzi o to żeby zimą był nawiew i to jak najsilniejszy. Na wiosnę i tak szykuję większy remont to i elektryk zarobi :) Ale czy - jeśli się okaże, że to nie pokrętło to mogę tak jeździć bez obaw o jakiś pożar czy inne zagrożenie?
_________________
FIAT TIPO 2.0 8V DGT GRANTURISMO + LPG
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 28 days
Network load