|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
diagnostyka układu chłodzenia Tipo 1.4 |
Autor |
Wiadomość |
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 16-06-2011, 13:02
|
|
|
Mosior, No i jak coś się poprawiło? Wyjaśniłeś zagadkę? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Mosior
Pomógł: 9 razy Dołączył: 14 Sty 2010 Posty: 527 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 04-07-2011, 19:51
|
|
|
jeszcze nie (brak czasu ) ale co noc mi się to śni i jak na dzisiaj to mam nadzieję, że w tym tygodniu zrobię prosty test z masą i podmianą wskaźnika z innej deski (zdobyłem wskaźnik) a jak to nic nie wniesie do sprawy to raczej się porwę na rozebranie pompy (w końcu jej wykręcenie oblookanie wirnika i złożenie na hermetyku to godzina pracy z browarem) i w końcu jak pompa będzie ok to wymieniam chłodnicę na nówkę (130zeta da się przeżyć )
** Dodano: 13-07-2011, 12:27 **
wczoraj znalazłem pół dnia, żeby pogrzebać przy aucie i poza naprawieniem usterki zapłonu zrobiłem kilka testów z układem chłodzenia.
1. Podpiąłem masę bezpośrednio z AKU na silnik oraz na deskę do wskaźnika
brak efektów
2. Podpiąłem drugi wskaźnik (zdobyłem za friko ze starej deski z tipo - podobno wskazywał OK).
brak efektów - pokazywał dokładnie to co mój w aucie.
Chyba nadeszła pora na wyjęcie pompy i wymianę lub ostre płukanie chłodnicy.
Jeszcze się zastanawiam czy nie spuścić płyn, wlać roztwór wody z octem, zostawić na dobę, przepłukać i zalać nowym dynagelem...
** Dodano: 23-08-2011, 00:04 **
dzisiaj wymieniłem pompę wody na nowiutką, wypłukałem układ chłodzenia (był dość czysty), wyczyściłem chłodnicę myjką ciśnieniową i zalałem nowy płyn (Dynagel 2000).
W efekcie zbiłem temperaturę o jedną kreskę.
W trasie mam więc 95C a jak się zatrzymam to wentylator się załącza na max 10sekund przy 110C (wg wskazań na desce).
Chyba tak ma być bo wszystko jest prawie nowe i / lub wyczyszczone.
Przy 110C wg wskaźnika odkręciłem korek i z płynu nawet jeden kosmyk pary nie szedł... |
_________________ FIAT TIPO 1.4S + LPG, 78 kucyków
razem przeżywamy upadki i wzloty..
FORD MONDEO MK3 2.2TDCI Platinum - zaprojektowany by cieszyć |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|