Płyn chłodzący znika |
Autor |
Wiadomość |
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 12:58
|
|
|
Też podepnę sie do tematu.. parę dni temu zauważyłem, że płyn z układu chłodzenia znika :/ szukałem powodu ale nic nie znalazłem do dzisiaj blok silnika z tyłu jest zalany płynem chłodniczym
pompa wody jest sucha! więc skąd tak może lać?? |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-01-2008, 13:45
|
|
|
kolektor dolotowy bądź uszczelka pod głowicą |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
zetor
Wiek: 48 Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 96 Skąd: Lębork
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 13:45
|
|
|
Kajlon
Sprawdź węże, może gdzieś jakaś opaska popuściła, albo węże sparciały i popękały. Lub też korek od odpowietrzenia popuszcza. Ewentualnie uszczelka pod głowicą, ale wtedy raczej płyn nie wydostawałby się na blok, tylko do cylindrów. Sprawdź świece, jak mają nalot od płynu chłodniczego, a dodatkowo kopci na biało, to na 90% uszczelka. |
_________________ Tipo 1,6 i.e. (159.A3.046) + LPG, 92r., 206 tkm |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 15:59
|
|
|
Wpełzałem pod auto i już wiem w czym tkwi problem :/ leje z korka na bloku silnika, już miałem taką awarie ale wsadziłem nowy i było prawie OK, coś tam zawsze wyciskało z pod tego korka ale to były znikome ilości.. ale teraz to jest tragedia
Da sie jakoś czymś to zakleić albo zaspawać ?? Pozdrawiam |
|
|
|
|
luki21
Pomógł: 26 razy Wiek: 38 Dołączył: 06 Sie 2007 Posty: 1386 Skąd: Głowno
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 13-01-2008, 16:02
|
|
|
możesz spróbować wkręcić na silikon wysoko temp. ja tak zrobiłem z uszczelkami od kol. dol. i jest wszystko ok |
_________________ 1) Marea 1.6 16V SX - 1997
2) Marea Weekend 1.8 16V HLX - 1997
3) Scenic 1.6 8v - 1998
4) Scenic 1.9 dci - 2003
Kto szybko jedzie tego wolno niosą!!! |
|
|
|
|
geezy
Wiek: 60 Dołączył: 11 Wrz 2005 Posty: 42 Skąd: Inowrocław
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 13-01-2008, 19:52
|
|
|
[quote="zetor"]Kajlon
Sprawdź węże, może gdzieś jakaś opaska popuściła, albo węże sparciały i popękały. [quote="zetor"]Kajlon
No właśnie! U mnie też ciekło wężem, bo był pęknięty i to tak sprytnie, że dokładne oględziny nic nie dawały.
Dopiero wyginanie/poruszanie nim dało konkretny... sik. I po wymianie - spokój.
pozdrawiam |
_________________ White Tipo 1993 1.4 159A2000
benz.+gaz 262 000km |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-01-2008, 21:54
|
|
|
Kajlon napisał/a: | leje z korka na bloku silnika, już miałem taką awarie ale wsadziłem nowy i było prawie OK, coś tam zawsze wyciskało z pod tego korka ale to były znikome ilości.. ale teraz to jest tragedia
Da sie jakoś czymś to zakleić albo zaspawać ?? Pozdrawiam |
Ale z pod którego? tego od spuszczania płynu czy od tego takiego wprasowywanego w blok silnika ? |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
MiKuS
Pomógł: 6 razy Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 612 Skąd: TcZeW
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 21-01-2008, 14:14
|
|
|
Mi też ciekło nie wiadomo skąd, i wkońcu zauważyłem ze z tego grubego węża - termostat-chłodnica malutką dziurką uciekał płyn. Nowy wąż w ASO 42 zł |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-01-2008, 14:33
|
|
|
Hipo, z tego wprasowanego właśnie na bloku kupie nowy i wbije go na silikonie tak jak kolega luki21 pisze, może będzie trzymać Pozdro |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 31-01-2008, 11:22
|
|
|
Kajlon, mozesz zreanimować też stary jeśli być nie dostał nowego. Bierzesz coś okrągłego o średnicy lekko mniejszej niż korek, wkręcasz w imadło, na to nakładasz korek i obstukujesz mu tą blaszke do okoła w taki sposób żeby zrobić lekki stożek z tego korka. Później silikon i spowrotem do bloku. Przeważnie taki zabieg pomaga :] |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Kajlon
Pomógł: 39 razy Wiek: 39 Dołączył: 05 Sty 2008 Posty: 1421 Skąd: Trzebinia
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-01-2008, 22:31
|
|
|
na szczęście mam dojście całe 4 zł kosztuje mnie taki korek przy wymianie uszczelki pod głowicą zrobię od razu z tym korkiem |
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 11-02-2008, 16:33
|
|
|
I mnie też dopadł problem nagrzewnicy. Konkretnie płyn cieknie między nagrzewnicą a zaworem. Ale co dziwne uszczelka jest w porządku, a cieknie. Myślicie że można to potraktować na silikon?
Jeszcze jedno, czy uszczelka którą widać na wejściu do nagrzewnicy jest wymienna czy na stałe z grzejnicą spasowana? Nie próbowałem wyciągać co by nie urwać ;-) |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 12-02-2008, 00:44
|
|
|
look.toronto, między nagrzewnicą a zaworem jest zwykły oring gumowy.Możliwe że guma odgniotła się,stwardniała i teraz leci.Spróbuj poluzować troszkę śrubki to może przestanie lecieć.Zaworek jest z plastiku i gdy za mocno się go do kręci to się zaczyna wyginać i robi się szczelina i jest jeszcze gorzej. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
look.toronto
Wiek: 45 Dołączył: 03 Wrz 2006 Posty: 136 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 12-02-2008, 07:40
|
|
|
ZielonyTBG napisał/a: | Zaworek jest z plastiku i gdy za mocno się go do kręci to się zaczyna wyginać i robi się szczelina i jest jeszcze gorzej. |
Właśnie to wczoraj zauważyłem. jakież było moje zdziwienie kiedy po mocniejszym dokręceniu zamiast kapania pojawił się dosyć intensywny strumień. Jednak po dokładnych oględzinach zaworka okazało się że jest pęknięty przy tym rozszerzeniu co do nagrzewnicy jest przykręcany. |
_________________ Pozdrawiam :-)
Gość -
Tipo 1,4s 1994r. 205kkm
LPG Tomasetto |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|