Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przegrzewajacy sie silnik tipo 1,9td
Autor Wiadomość
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-02-2008, 21:46   przegrzewajacy sie silnik tipo 1,9td

Mam maly problem.Ostatnio jak wracalem z trasy po przejechaniu 600 km (wczesnije bylo ok)zaczelo mi nawiewac zimne powietrze choc nawiew byl ustawiiony max na cieplo.temperatura plynu na wskazniku pokazywala okolo 92-94 stopni.wentylator jak cos wlancza sei sprawdzalem pozniej. Plynu mi nie ubywa z ukladu, a kazdy teraz snuje inne spekulacje co moglo sie stac. a to uszczelka pod glowica, a to termostat , a to uklad sie zapowietrzyl (ale jesli sie zapowietrzyl to czemu sam z siebie czy uszczelka puscza). Isc wymienic cos co nie pomoze to bez sensu.spotkal sie juz ktos z podobna sytuacja. czasmi silnik ma 90 stopni a w srodku mam zimno jak nie wiem co.Kiedy moglem zrobic w srodu saune a teraz mam syberie czasami.mam ktos jakies logiczne wytlumaczenie i trafna wskazowke licze na pomoc :uklony: :uklony: :uklony: :uklony:
  
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-02-2008, 23:21   

Witaj
Skoro z jednej strony silnik się przegrzewa a drugiej nie masz ogrzewania, wygląda na to że że albo ubyło płynu w układzie, albo coś nie tak z cyrkulacją - z pompą?.
Sprawdź ilośc płynu, i zerknij na na pasek pompy, to na poczatek.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 11-02-2008, 23:26   

plynu dolalem jakise 3 tygodnie temu pol litra od tej pory zrobilem 1, 5 tys ale jak bylo przejchane juz 500 km taki objaw sie pojawil a plynu bylo w zbiorniku wyrownawczy bo od razu sprawdzale jak zaczelo sie tak dziac, a pompe jak mozna sprawdzis fakt ze ostatnio troche glosnie c\zacela szumiec jesli to pompa............
  
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 11-02-2008, 23:55   

Witam
Stan płynu sprawdź jak najszybciej, jeśli jest za mało to będą takie objawy właśnie, co do pompy to sprawdź: pasek czy nie pękł, lub nie na zbyt dużego luzu, ale wtedy powinno Ci od razu paść ładowanie, możesz przy zastopowanym silniku poszarpać kołem pasowym pompy wody na boki, sprawdzisz czy ma luzy, ewentualnie przy pracującym silniku posłuchaj czy jakieś dziwne dżwięki nie dochodzą z pompy.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 12-02-2008, 08:57   

Płyn juz sprawdzałem i nalelem naet troche ponad limit ale objawy sie nawet nie zmienily dzis sprawdze jeszcze ten pasek i kolo pompy.A ladowanie swoja doga jest ok ostanio nawet chcialem zmieniac pasek ale facet w warsztacie obejrzal i powiedzial ze daje rade wymienilem wtedy tylko od wspomagania.
  
 
 
guciomlody 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2008, 13:00   

może może jakiś syf gdzieś blokuje przepływ to chłodniczki, no ale to dlaczego też grzeje sie cały silnik hmmm.
Np w mercedesie na małym obiegu jest chłodniczka i jak np chłodniczka zie zapcha (niemożliwe raczej) to układ stoi i sie grzeje. Może i w tipo tak jest, nie wiem nie strzelam.
jeśli byś czyścił układ to polecam kwasek cytrynowy(jakieś 25-30 saszetek) potrzymac na 90C z pół godziny, układ jak nowy, no i lamerki w chłodnicy przedmuchać.
_________________
Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX

you drink, you ride, you ceash you die
  
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 12-02-2008, 13:19   

Witam
guciomlody napisał/a:
może może jakiś syf gdzieś blokuje przepływ to chłodniczki, no ale to dlaczego też grzeje sie cały silnik hmmm.
Np w mercedesie na małym obiegu jest chłodniczka i jak np chłodniczka zie zapcha (niemożliwe raczej) to układ stoi i sie grzeje. Może i w tipo tak jest, nie wiem nie strzelam.


Hmmm... gdyby zaszła taka możliwośc, warto by "obmacać" silnik, chłodnicę, przewody, zoabaczyć co jest gorace, a które elementy zimne, jeszcze przychodzi mi do głowy termostat który się nie otwiera, w takiej sytuacji silnik będzie gorący przy sporo zimniejszej chłodnicy.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
guciomlody 



Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 27
Skąd: wwa - mogielnica
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2008, 13:36   

ale chyba termostat nie wpływa na nagrzewnice. tak mi sie zdaje że temp nagrzewnicy idze razem z temp silnika, a dopiero jak te układy sie nagrzeją to puszcza termostat i idze na chłodnice.

hehe ale gupote troche o tej nagrzewnicy wcześniej napisałem bo przecież przed nagrzewnicą jest zawór które otwiera i zamyka płyn który idzie na nagrzewnice albo ją omija :sciana:
moja konstrukcja w zmocie terenowej tylko tam ma że nie ma tego zaworka :roll:
_________________
Tipo 1.9 TD 3D-GT
Bmw e36 2.5TDS
Uaz 3.0D
Yamaha VMX

you drink, you ride, you ceash you die
  
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-02-2008, 23:38   

A ja tam proponuje sprawdzic czy na włączonym silniku daje Ci ciśnienie do układu. Jeśli tak to uszczelka spod głowicy puszcza Ci z komory spalania do płynu. Dodatkowo może wystąpic dosc mocny biały dym z rury, nawet na niskich obrotach. Jeśli nie to sprawdz sobie jeszcze bagnet od oleju i jesli olej na nim nie jest spieniony to znaczy że uszczelka jest ok. Daje za to głowe bo mi w tamtym tygodniu się to stało. Niestety samochód stoi do teraz. Brak grzania przez nagrzewnice wysępował tez jak mi zaczynalo brakowac płynu, lub układ był zapowietrzony, poza tym o dziwo jak wlocik do zbiorniczka wyrównawczego od przelewu się zatkał. Jeśli nic z tych przypadków to niestety pewnie pompa :?
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 20-02-2008, 08:13   

Diagnoza jest juz prosta i poparta, uszczelka spod glowicy puszcza powietrze, lub po rozebraniu moze sie jeszcze okazzac ze cos jeszcze z glowica ale to opowiem jak bedzie rozebrane. :( kupuje na razie uszczelki i yuszczelniacze.....wszytsjko juz na raz chce wymienic................
  
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-02-2008, 10:53   

tylko nie zrób tego błędu co ja i wymień u kogoś kto zrobi to pewnie lub zapłaci za szkody. Mimo iż samochód stał na luzie i nie ruszano wałem a wałek rozrządu miał znak to przesunął mi się o ok 3 ząbki i może się okazac że remont głowicy będzie trzeba zrobic na nowo. Tj wcześniej zrobienie planowania, wyrównanie i dotarcie gniazd zaworów, szlifowanie zaworów, nowe uszczelniacze zaworów, regulacja popychaczy i sprawdzenie wtrysków kosztowało 250zł, oczywiscie plus części (uszczelka głowicy, uszczelka kolektorów, olej, płyn chłodniczy i jeszcze pare pierdołek). Łącznie wyszło ok 450zł.
Chciałem zaoszczędzic na mechaniku no i prawdopodobnie do tego będe musiał dołozyc koszt zaworów i ponownej regulacji popychaczy.
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 21-02-2008, 20:46   

Shiden napisał/a:
A ja tam proponuje sprawdzic czy na włączonym silniku daje Ci ciśnienie do układu. Jeśli tak to uszczelka spod głowicy puszcza Ci z komory spalania do płynu.


Tyle że akurat twoja metoda jest niezbyt trafionym pomysłem bo nawet w 100% sprawnym Tipku 1,9TD zawsze masz cisnienie w układzie chłodzenia. Układ jest zbudowany jako ciśnieniowy. Jednak żeby zabezpieczyć go przed skutkami wysokiego ciśnienia masz po to zaworki w korku. One z kolei otwierają się przy 2barach z tego co pamiętam.
Stąd jakby dmuchało z komory spalania do układu chłodzenia to by mu tam równo wywalało płyn a nie zjadało.


Ja bym jeszcze proponował sprawdzić czy nie leje się gdzieś z pompy albo z tej rury co ci prowadzi chłodziwo z termostatu do pompy. Bo miałem taki motyw że sobie sączyło na spojeniu pompa-rura i kapało na rure wydechową i sobie płyn normalnie odparowywał i nie było śladu ubytku.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 21-02-2008, 23:19   

Pisze co zaobserwoalem, mam juz komplet uszczelek i uszczelniaczy zakpiony, ale kupiłem tez nowy korek od zbiornika wyrownaczego plynu do chlodnicy.zakrecilem nowy temperaturka spadla normalnie ponizej 90 i nie przegrzewa sie.jutro jade jeszcze na trase zobacze czy przy wiekszych predkosciach i dystansie bedzie sie grzal??ale czy to mozliwe ze tylko przez korek jutro sie upewnie ale mysle ze uszczelka i tak do wymiany. jutro opisze efekty
  
 
 
sheriffnt 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 61
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 323
Skąd: Gdynia/Baranówka
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 21-02-2008, 23:30   

Witam
Tak, to możliwe, sprawny korek utrzymuje właściwe ciśnienie płynu w układzie, a co za tym idzie, podnosi temp. wrzenia, jeśli dochodzi do wrzenia płynu, skutecznosć chłodzenia drastycznie spada, układ się zapowietrza, itd.
_________________
Pozdrawiam Mirek

Fiat Tempra 1,9 TD był
Lada 21072 1300 była
Fiat Tempra 1,9 TDs Weekend
  
 
 
FRED 


Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 23
Skąd: KRAKÓW
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-02-2008, 02:30   

Tak z dwudziestoletniej praktyki, to jednak w dieslu brak ogzewania z regóły jest spowodowany uszczel;ką głowicy, lub jej rozszczelnieniem, to na 80%, a pozostałe 20% , zostawiam na korki, czy tym podobne. Obyś załapał się na te 20 % .

Pozdrawiam FRED
_________________
FRED
  
 
 
elvis-78 


Dołączył: 04 Mar 2006
Posty: 45
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 22-02-2008, 06:57   

FRED napisał/a:
Tak z dwudziestoletniej praktyki, to jednak w dieslu brak ogzewania z regóły jest spowodowany uszczel;ką głowicy, lub jej rozszczelnieniem, to na 80%, a pozostałe 20% , zostawiam na korki, czy tym podobne. Obyś załapał się na te 20 % .

Pozdrawiam FRED


Zapomniałem jeszcze Fred wczoraj dodac ze gdy zalozyłem nowy korek, ogrzewanie pojawiło sie w aucie i cały czas jest nie zanika anie nie przerywa w grzaniu , jest tak jak kiedyś, ale zobacze go dzis w trasie a raczej sie postaram i wtedy bede pewniejszy jestem juz i tak za tym zeby zmienic uszczelke pod glowica , ale coz na razie to sa diagnozy na oko lepiej juz raz zrobic pozadnie , pozyjemy zobaczymy, dzieki za porady 8)

** Dodano: 01-03-2008, 09:14 **
Ciag dalszy problemu................uszczelka wymienina, przy okazji powymieniane uszczelniacze, nie grzeje sie teraz juz nic :lol: ale pojawil sie nowy problem zrobili cos zle???jak silnik jest zimny po nocy strasznie kopci jak czolg doslownie.odpalam go lapiew sumie prawie normalne obroty kolo 800 chodzi spokojnie chodzi i po jakims czasie tak jka by zaczynal sie duscic silnik nie rowno zaczyna pracowac obroty spadaja do jakis 600 .Kiedy silnik nagrzewa sie do okolo 50-6- stopni obroty wracaja normalne i jest juz pozniej ok do nastepnego wystygniecia silnika.Olej przy okazji teraz tez wymienialem :evil: :?: ktos moze podpowiedziec przyczyne??????????
  
 
 
Shiden 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 103
Skąd: Krosno / Lubatowa
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 01-03-2008, 20:27   

Hipo napisał/a:
Tyle że akurat twoja metoda jest niezbyt trafionym pomysłem bo nawet w 100% sprawnym Tipku 1,9TD zawsze masz cisnienie w układzie chłodzenia.


To może sprostuje - dla pewnosci proponuje zapalic zimny silnik i w ciągu minuty isc sprawdzic czy jest cisnienie duze. Wtedy nie ma jeszcze duzego cisnienia w układzie spowodowanego nagrzaniem płynu.

p.s. Już samochód złożonby - 600 zl za remont głowicy i wymiane zaworów :( jak dorwę jakis aparat to podrzuce zdj zaworków. Aż dziwne że tłoki, albo głowica nie popękała. Już złożony samochód i chodzi spoko :) i aż miło się patrzy jak po odkręceniu wlewu płynu chłodniczego nie "fuczy"(tj. nie ma ciśnienia) :P
_________________
ESCORT 1.6 // TIPO 1.9 TD
MZ ETZ 250 - sprzedana :(
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load