przegrzewanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
bodzio_dr
Dołączył: 22 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-11-2005, 15:42 przegrzewanie silnika
|
|
|
Witam mam problem z silnikiem 2.0 16v i.e. grandturismo. Silnik nagrzewa sie normalnie tylko po osiagnieciu temp ok 90 stopni powinien wlaczac sie wentylator ale tego nie robi.Wiec wymienilem czujnik temp w chlodnicy,nic to nie dalo dalej sie nie wlacza.Chcialem wymienic termostat to niestety takiego termostatu do tego auta juz nie kupie wiec otworzylem go na duzy obieg.wentylator sie raz wlacza raz nie i to przy temperaturach ok 100 stopni.Wiec sobie pomyslalem ze zrobie sobie wlacznik wentylatora i bede wlaczar recznie ale mimo tego ze wlacze wentylator jak mam 90 stopni to prawie on nic nie daje(nie spada temperatura) i dochodzi do 130 stopni. Wentylator kreci sie i niby daje jakis strumien powietrza ale moze za wolno sie krreci ja juz nie wiem. Moze to pompa wody nie daje cisnienia dobrego? |
|
|
|
|
miszko
Pomógł: 111 razy Wiek: 41 Dołączył: 21 Lis 2004 Posty: 6990 Skąd: Toruń
Województwo: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 02-11-2005, 15:47
|
|
|
Ale 90C to temp. robocza silnika. Przy takiej nigdy Ci sie nie wlaczy wentylator.
Zalacza sie on dopiero przy 100C, lub powyzej 100C.
Nie dobrze ze otorzyles termostat na duzy obieg. Wtedy jest nie poprawnie nagrzewany - dluzej sie grzeje do temp. roboczej przez co i dla samego silnika jest nie dobrze oraz spalanie tez Ci sie podwyzszy.
A przed przeróbkami co sie działo? Jakie temp. uzyskiwał? |
_________________ Fiat Tempra 1.6, LPG, '94, ~425 tys. km, srebrna
Zajrzyj na Fiat Klub Polska |
|
|
|
|
bodzio_dr
Dołączył: 22 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-11-2005, 16:06
|
|
|
Po otwarciu temostatu to zmienilo sie tylko tyle ze jak jest zimno to ciezko mu sie nagrzac do 90 stopni ale jak chwilke postoje w na swiatlach to zaraz rosnie do ponad 100 i wtedy staje na poboczu i czekam az wystygnie troche a to nie jazda. Tak czytam forum i sobie mysle moze uszczelka wydmuchana ale ani oleju w wodzie ani wody w oleju nie zauwazylem, troszke cisnienie jest w ukladzie chlodzenia ale to tak bylo zawsze. |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-11-2005, 19:34
|
|
|
Układ chłodzenia jest po to żeby utrzymać stała temp. silnika poniżej lub równe 90 stopni, Jeżeli silnik ci się przegrzewa radzę sprawdzić pompę wody ( może naciąg paska ), przepłukać układ chłodzenia, wymienieć termostat ( mozna kupić bez problemu noname ok 15 zł ). Może masz wiatrak chodnicy źle podłaczony ( widziałem już taki przypadek ) wiatrak ma dmuchać na silnik czyli zasysać z zewnątrz - ssanie to ma być dość duże - nie ma regulacji mocy -jest tylko włączony wyłaczony to ma być niezły wicher. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-11-2005, 19:54
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Układ chłodzenia jest po to żeby utrzymać stała temp. silnika poniżej lub równe 90 stopni, Jeżeli silnik ci się przegrzewa radzę sprawdzić pompę wody ( może naciąg paska ), przepłukać układ chłodzenia, wymienieć termostat ( mozna kupić bez problemu noname ok 15 zł ). Może masz wiatrak chodnicy źle podłaczony ( widziałem już taki przypadek ) wiatrak ma dmuchać na silnik czyli zasysać z zewnątrz - ssanie to ma być dość duże - nie ma regulacji mocy -jest tylko włączony wyłaczony to ma być niezły wicher. |
co ty gościu piszesz,za 15 zl no name? dam Ci 100 zl jak mi zalatwisz termostat do tipa 2.0 16v.Mozna kupic termostat to takiego tipa,tylko koszuje 260 zl |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 02-11-2005, 20:20
|
|
|
Cena jest wzięta od wersji 8V i może dla tego tak wyszło, nie wiem co takiego kosmicznego miałby mieć model 16V co by kosztowało 260 zł. Zawsze można coś przerobić żeby takiej ceny nie płacić za termostat. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
MupiK
Pomógł: 15 razy Wiek: 40 Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1350 Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-11-2005, 20:33
|
|
|
No z przerabianiem niebardoz :/
Hmm ja tez byl sprawdizl pompe wody jelsi faktycnzie ci sie silnik tak grzeje moze z nia cos nie tak :-)
Albo masz czyms zarabana cala chlodnice wez sprezone powietrze i przemuhcaj miedyz zebrami chociaz jak ci sie nieodgrzewa to raczej nie chlodnica wiina a pompa:D |
_________________ www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać. |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-11-2005, 23:15 Re: przegrzewanie silnika
|
|
|
bodzio_dr napisał/a: | Witam mam problem z silnikiem 2.0 16v i.e. grandturismo. Silnik nagrzewa sie normalnie tylko po osiagnieciu temp ok 90 stopni powinien wlaczac sie wentylator ale tego nie robi.Wiec wymienilem czujnik temp w chlodnicy,nic to nie dalo dalej sie nie wlacza. |
Sprawdź dmuchawę. Kolega skarżył się na podobne objawy - stopniowo zacierało się łożysko (gdy dmuchawa się pokręciła to zaczynała zwalniać - ja ostatnio miałem to samo z dmuchawą wentylacji wnętrza). W końcu spalił się bezpiecznik i w ogóle przestała działać.
Odpal silnik i czekaj aż włączy się dmuchawa. Zobacz czy po jakimś czasie nie zaczyna się kręcić coraz wolniej.
Po tym jak torche pochodzi możesz też wyłączyć silnik, odłączyć wtyczkę zasilania (dla bezpieczestwa) i zobaczyć czy wirnik się swobodnie daje kręcić ręką.
Sprawdź też czy układ dobrze odpowietrzony.
BTW, dmuchawa włącza się dopiero przy ok. 100-105 st. C zaś wyłącza gdy temperatura zejdzie do jakichś 95. Po prostu na postoju okresowo się wyłącza i włącza. Chyba, że jest b.gorąco, wtedy potrafi na postoju pracować niemal non-stop.
Pozdr,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
bodzio_dr
Dołączył: 22 Paź 2005 Posty: 21 Skąd: Rzeszów
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-11-2005, 23:24
|
|
|
Dzieki za wszstkie propozycje, ta cala pompa wodna jest napedzana paskiem klinowym tym samym co alternator?i czy jest jakas mozliwos sprawdzenia pompy bez wyjmowania jej bo to chyba nie takie szybkie do zrobienia.Jeszcze popatrze do wiatraka bo chlodnica niby dobrze dziala. Jak podjade jakies 500m z predkoscia ok 70km/h to temp spada tak jak powinna.Wniosek z tego taki ze powietrze jak sie jedzie odpowiednio chlodzi a wiatrak jest za slaby. Wiec moze to wiatrak a nie pompa?? |
|
|
|
|
Zbyniu
Pomógł: 1 raz Wiek: 51 Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 294 Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 02-11-2005, 23:32
|
|
|
Tak, jeden pasek przechodzi przez wał korbowy, pompę wody, alternator i taką dodatkową rolkę (ona jest chyba tylko o ile jest pasek wieloklinowy a nie zwykły). Od koła pompy wody idzie też drugi pasek do pompy wspomagania kierownicy (pompa wspomagania jest nieco ponad pompą wody i cofnięta do tyłu).
Naprawdę sprawdź wiatrak. Zawsze musi się swobodnie dać obracać ręką - nawet po dłuższej pracy non-stop (na gorącym silniku odłącz raczej wtyczkę zasilania silnika dmuchawy lub czujnika temperatury, żeby Ci ręki nie pokaleczyło gdyby się zdecydował włączyć).
Pozdrawiam,
Zbyszek |
_________________ Zbyszek - Przyjaciel TTT
Jest Honda Accord 2.0i ES 1997 (162 tys.)
Był FIAT TEMPRA 1.6 i.e S 1995 (sprzedany przy 149 tys.) |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-11-2005, 07:16
|
|
|
Tomilee napisał/a: | Cena jest wzięta od wersji 8V i może dla tego tak wyszło, nie wiem co takiego kosmicznego miałby mieć model 16V co by kosztowało 260 zł. Zawsze można coś przerobić żeby takiej ceny nie płacić za termostat. |
nie bede cie przekonywal,zadzwon i zapytaj ile kosztuje termostat do silnika 2.0 16v,no tak sie sklada ze ten termostsat jest dosyc kosmiczny |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
M@ciej
Pomógł: 1 raz Wiek: 57 Dołączył: 22 Lut 2005 Posty: 110 Skąd: Węgielsztyn
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 03-11-2005, 07:49
|
|
|
Witam !
Rzeczywiście kolega "ego " ma rację cena termostatu do takiej taksówki jest wysoka. Chociaż nie widzę przyczyny aby taka była.
Tu przykładowe ceny http://www.locosc.pl/czes...l=Tipo%3BTempra
Sprawa się ma tak, na pięć sklepów w których dowiadywałem się o termostat w trzech stwierdzono, że występuje możliwość zmiany samego wkładu. To byłaby cena około 35 zł Vernet. Sprawdzając podawałem numer katalogowy Fiata. W pozostałych stwierdzono, że wymienia się termostat cały, nie ma wymiennych wkładów. Sprawa pozostaje więc otwarta jest czy też nie ? |
_________________ Pozdrawiam !
Jeżdżę Tipo 2.0 16V
Szybko mija mi czas. |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 03-11-2005, 18:36
|
|
|
u mnie raczej nie da sie wymienic,poniewaz nie ma go jak wyjac ze srodka tej obudowy,wiec sprawa jest juz raczej zamknieta,myslalem juz nad tym zeby go rozciac i pozniej dac obudowe do chlopa co spawa aluminiu,ale nie wiem ile to bedzie kosztowalo... |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-07-2007, 10:23
|
|
|
odgrzewam bo mam podobny problem.
tempra 1,6-gaznik.
Podczas jazdy jest temperaturka 87-92stopnie(okolo)wystarczy jednak chwilke stanac w korku np i momentalnie podchodzi pod 100-110stopni a wentylator ani drgnie .
Patrzylem kable czy nie przetarte lub zasniedziale ale nadal nic.
Dzisiaj moze uda mi sie kupic gdzies ten taki"czujnik temperatuty czy cos takiego)to co jest wkrecone w chlodnice.
Poradzcie cos czy to moze byc wina tego bichajstra wkreconego w chlodnice??
Wiatrak dziala jak go zepne "na krotko"wiec awaria jest wykluczona.
Od czego zaczac szukac bo juz niemam nerwow.
p.S-poczytalem starsze tematy i duzo rzeczy sie dowiedzialem jednak niewiem nadal czemu moze sie nie wlaczac wentylator.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-07-2007, 10:59
|
|
|
Czujnik kupisz w sklepie z cześciami do fiata. Natomiast niekoniecznie musi być on winny braku działania wentylatora. Zależnie jaką masz wersje to czasami spotyka się jeszcze taki jakby rezystor który ma za zdanie regulować obroty wentylatora w zależności od temp powietrza jakie owiewa go. Czasami na nim może być przerwa. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
Guzik
Pomógł: 13 razy Wiek: 33 Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 774 Skąd: Pińczów/Kraków
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 30-07-2007, 12:28
|
|
|
wlasnie mieszkam na wsi a niedaleko mam male miasteczko gdzie sa 3-4sklepy motoryzacyjne ale wszedzie musza sprowadzac bo zadko spotykane auto itp wymowki maja.
Jeszcze dzisiaj popatrze cos moze umknelo mi ale ogolnie jesli to nie ten czujnik(konkretnie chodzi o cos takiego co wlacza wentylator-to chyba ten czujnik w chlodnice wkrecony-tak mi sie wydaje )ale nieznam sie zbytnio na takich rzeczach.
Mama pytala dzisiaj i takie cos kosztuje 29zł-niema tragedi tylko zeby to bylo to |
_________________ Tempra 2.0 8V - pozostały miłe wspomnienia
BTW - może kupię ZADBANĄ(nie szrot!) Tempre.
|
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 30-07-2007, 12:51
|
|
|
dokładnie, właczeniem wentylatora chłodnicy steruje ten czujnik który jest wkręcony w chlodnice. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-08-2007, 00:06
|
|
|
termowłącznik, coś jak ruski bimetal w piecuku gazowym
termowłącznik na szrocie ostatnio taki brałem za 5 zeta;
wkręcone z lewej strony patrząc od auta, na dole w chłodnicę;
mi też coś szwankuje i za późno zamyka obwód.
inna opcja - brudna/zasyfiona chłodnica nierównomiernie się nagrzewa i za późno podgrzewa termowłącznik wentylatora |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
|