Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
srodek na przeczyszczenie...
Autor Wiadomość
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-06-2009, 09:54   srodek na przeczyszczenie...

hej. bede spuszczal wode z ukladu chlodzenia. natomiast wiem, ze jest tam sporo brudu. na pewno nie caly syf spusci sie ze starym plynem.
dlatego prosze o sugestie, jak "wydostac" ten brud / kamien / "olej" itd.

mam kilka pomyslow, nie wiem, ktory z nich zrealizowac (czy jakikolwiek ma sens)

- po spuszczeniu wody napelnic uklad woda i pojezdzic kilka dni, spuscic i w razie potrzeby powtorzyc proces
- dodac jakis specyfik do czyszczenia - jesli istnieje oczywiscie (cos ala mydlo do chlodnic itd)
- temperatura wlasciwie od zawsze jest jakas taka troche wysoka, nie wiem, czy by nie podemontowac paru elementow i nie "pozdrapywac" kamienia ze scianek?
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2009, 10:19   

nie ma co zdrapywać, możesz popłukać wodą, możesz też zalać jakiś środek czyszczący, ale weź pod uwagę że nasze auta są leciwe i osady z kamienia troche uszczelniają układ, może się tak zadrzyć, że po płukaniu gdzieś będzie ciekło ie będzie czekać Cię dodatkowa praca
jeśli już zdecydujesz się na jakiś środek to nie oszczędzaj tylko poszukaj czegoś markowego np. STP

takie elementy jak chłodnica/nagrzewnica, możesz po odpięciu przewodów od bloku silnika zalać np mocnym roztworem octu i zostawić tam na noc, po czym spuścić to co ocet rozpuści
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
mrk69 



Pomógł: 31 razy
Wiek: 37
Dołączył: 25 Maj 2006
Posty: 1884
Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
Wysłany: 29-06-2009, 10:26   

snajper555 napisał/a:
temperatura wlasciwie od zawsze jest jakas taka troche wysoka, nie wiem, czy by nie podemontowac paru elementow i nie "pozdrapywac" kamienia ze scianek?
można, ale i tak wszędzie nie dojdziesz.

snajper555 napisał/a:
dodac jakis specyfik do czyszczenia - jesli istnieje oczywiscie (cos ala mydlo do chlodnic itd)
możesz kupiś preparat do czyszczenia chłodnic, albo rozcieńczyć w gorącej wodzie proszek do czyszczenia czajników z kamienia, tylko w rozsądnych proporcjach, żeby nie zrobić wycieku z układu, bo brud poza tym, że powoduje zwężenie ścianek to jeszcze uszczelnia.

snajper555 napisał/a:
po spuszczeniu wody napelnic uklad woda i pojezdzic kilka dni, spuscic i w razie potrzeby powtorzyc proces
również dobry pomysł, chociaż woda zabierze ze sobą tylko nieliczną część tego co jest w dawno nieczyszczonym układzie.

Oleju raczej tam nie powinno być bo to by wskazywało na kończącą się uszczelkę pod głowicą :lol:

** Dodano: 29-06-2009, 11:28 **
Ewentualnie zamiast octu możesz zastosować kwas cytrynowy...też ze spożywczaka :)

** Dodano: 29-06-2009, 15:32 **
Ja właśnie przed chwilą wyczyściłem układ. Zlałem całą płyno/wodę, dałem 6 torebek kwasku cytrynowego rozrobionego z wodą. Zagrzałem silnik i wylałem ten roztwór. Potem pod ciśnieniem woda do zbiorniczka wyrównawczego i w chłodnicę od dołu. Na koniec pod ciśnieniem w wąż dolny, ale podniesiony, tak, żeby nie wylatywała woda. Lałem wodę i co chwila podstawiałem coś przezroczystego, żeby sprawdzać kolor wylatującego cudu. Lałem tak długo, aż zaczęła czysta lecieć. Na koniec zalałem destylowanej do czasu aż się dobrze przepłucze układ i potem przyjdzie płyn.
_________________
     Moneta
 
snajper555 


Dołączył: 24 Lis 2005
Posty: 68
Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
Wysłany: 29-06-2009, 18:51   

ja tez juz przeplukalem, tlko zrobilem z minimalnie inny sposob.

okazuje sie, ze zalanie swieza woda, potrzymanie auta na obrotach, spuszczenie jej itd nie daje tak wiele. najbardziej efektywna okazala sie ostatnia zastosowana metoda: metoda bylo to odpiecie obu wezy z chlodnicy i wlanie pod cisnieniem (w weza ogrodowego;)) wody do gornego weza z silnika. z dolnego weza z silnika najpierw zaczela wyplywac brudna, zolta woda. i to jest chyba najbardziej efektywne, bo wtecy czyscimy silnik, nagrzewnice, inne weze, pompe, no i (ci co maja) podgrzewanie parownika (gaz).

NAPRAWDE POLECAM.
  
 
yoyo 


Pomógł: 44 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 2256
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 29-06-2009, 19:55   

snajper555 napisał/a:
najbardziej efektywne, bo wtecy czyscimy silnik, nagrzewnice, inne weze, pompe, no i (ci co maja) podgrzewanie parownika (gaz).

NAPRAWDE POLECAM.


jeśli chodzi o blok silnika to ok, ale nagrzewnicę możesz ciśnieniem z kranu rozwalić
_________________
Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX
     Moneta
 
 skype
 
Świstak 



Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 608
Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 30-06-2009, 14:51   

najlepszym sposobem, wałkowanym już chyba na wszystkich forach internetowych jest ocet i kwasek cytrynowy. Do octu dodaje się kwasku dopuki nie uzyskamy roztworu nasyconego(czyli aż kwasek przestanie się w occie rozpuszczać ) zalać to do chłodnicy, potem odpalić auto żeby pochodziło trochę i dokładnie wypłykać samą wodą ;)

kwas cytrynowy z octem tworzy roztwór który, jeśli pozostanie w dużym stężeniu w chłodnicy, może uszkodzić ją. Tak więc ten sposób jest podobno najlepszy i najtańszy, ale trzeba to robić ostrożnie. Ewentualnie zostaje chemia. Wybór należy do Ciebie ;)
     assistance   Moneta
 
 
engine16 



Wiek: 42
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 114
Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 28-10-2009, 12:31   

gdyby w/w sposoby "za bardzo rozpuściły" brud/kamienie itp i powstaly by wycieki zastosuj to,ja stosuje do dzis i zawsze dziala i uszczelnia,cena?kilkanascie zl w prawie kazdym markecie



_________________
"DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA
     assistance
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load