|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
srodek na przeczyszczenie... |
Autor |
Wiadomość |
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 09:54 srodek na przeczyszczenie...
|
|
|
hej. bede spuszczal wode z ukladu chlodzenia. natomiast wiem, ze jest tam sporo brudu. na pewno nie caly syf spusci sie ze starym plynem.
dlatego prosze o sugestie, jak "wydostac" ten brud / kamien / "olej" itd.
mam kilka pomyslow, nie wiem, ktory z nich zrealizowac (czy jakikolwiek ma sens)
- po spuszczeniu wody napelnic uklad woda i pojezdzic kilka dni, spuscic i w razie potrzeby powtorzyc proces
- dodac jakis specyfik do czyszczenia - jesli istnieje oczywiscie (cos ala mydlo do chlodnic itd)
- temperatura wlasciwie od zawsze jest jakas taka troche wysoka, nie wiem, czy by nie podemontowac paru elementow i nie "pozdrapywac" kamienia ze scianek? |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 10:19
|
|
|
nie ma co zdrapywać, możesz popłukać wodą, możesz też zalać jakiś środek czyszczący, ale weź pod uwagę że nasze auta są leciwe i osady z kamienia troche uszczelniają układ, może się tak zadrzyć, że po płukaniu gdzieś będzie ciekło ie będzie czekać Cię dodatkowa praca
jeśli już zdecydujesz się na jakiś środek to nie oszczędzaj tylko poszukaj czegoś markowego np. STP
takie elementy jak chłodnica/nagrzewnica, możesz po odpięciu przewodów od bloku silnika zalać np mocnym roztworem octu i zostawić tam na noc, po czym spuścić to co ocet rozpuści |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 10:26
|
|
|
snajper555 napisał/a: | temperatura wlasciwie od zawsze jest jakas taka troche wysoka, nie wiem, czy by nie podemontowac paru elementow i nie "pozdrapywac" kamienia ze scianek? | można, ale i tak wszędzie nie dojdziesz.
snajper555 napisał/a: | dodac jakis specyfik do czyszczenia - jesli istnieje oczywiscie (cos ala mydlo do chlodnic itd) | możesz kupiś preparat do czyszczenia chłodnic, albo rozcieńczyć w gorącej wodzie proszek do czyszczenia czajników z kamienia, tylko w rozsądnych proporcjach, żeby nie zrobić wycieku z układu, bo brud poza tym, że powoduje zwężenie ścianek to jeszcze uszczelnia.
snajper555 napisał/a: | po spuszczeniu wody napelnic uklad woda i pojezdzic kilka dni, spuscic i w razie potrzeby powtorzyc proces | również dobry pomysł, chociaż woda zabierze ze sobą tylko nieliczną część tego co jest w dawno nieczyszczonym układzie.
Oleju raczej tam nie powinno być bo to by wskazywało na kończącą się uszczelkę pod głowicą
** Dodano: 29-06-2009, 11:28 **
Ewentualnie zamiast octu możesz zastosować kwas cytrynowy...też ze spożywczaka
** Dodano: 29-06-2009, 15:32 **
Ja właśnie przed chwilą wyczyściłem układ. Zlałem całą płyno/wodę, dałem 6 torebek kwasku cytrynowego rozrobionego z wodą. Zagrzałem silnik i wylałem ten roztwór. Potem pod ciśnieniem woda do zbiorniczka wyrównawczego i w chłodnicę od dołu. Na koniec pod ciśnieniem w wąż dolny, ale podniesiony, tak, żeby nie wylatywała woda. Lałem wodę i co chwila podstawiałem coś przezroczystego, żeby sprawdzać kolor wylatującego cudu. Lałem tak długo, aż zaczęła czysta lecieć. Na koniec zalałem destylowanej do czasu aż się dobrze przepłucze układ i potem przyjdzie płyn. |
_________________
|
|
|
|
|
snajper555
Dołączył: 24 Lis 2005 Posty: 68 Skąd: Radlin
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 18:51
|
|
|
ja tez juz przeplukalem, tlko zrobilem z minimalnie inny sposob.
okazuje sie, ze zalanie swieza woda, potrzymanie auta na obrotach, spuszczenie jej itd nie daje tak wiele. najbardziej efektywna okazala sie ostatnia zastosowana metoda: metoda bylo to odpiecie obu wezy z chlodnicy i wlanie pod cisnieniem (w weza ogrodowego;)) wody do gornego weza z silnika. z dolnego weza z silnika najpierw zaczela wyplywac brudna, zolta woda. i to jest chyba najbardziej efektywne, bo wtecy czyscimy silnik, nagrzewnice, inne weze, pompe, no i (ci co maja) podgrzewanie parownika (gaz).
NAPRAWDE POLECAM. |
|
|
|
|
yoyo
Pomógł: 44 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 2256 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 29-06-2009, 19:55
|
|
|
snajper555 napisał/a: | najbardziej efektywne, bo wtecy czyscimy silnik, nagrzewnice, inne weze, pompe, no i (ci co maja) podgrzewanie parownika (gaz).
NAPRAWDE POLECAM. |
jeśli chodzi o blok silnika to ok, ale nagrzewnicę możesz ciśnieniem z kranu rozwalić |
_________________ Niegdyś: Tempra S.W. 1,6 SX i.e LPG DGT "Grigio Nickel M.S."
Aktualnie: Marea 1.9 TD 100 ELX |
|
|
|
|
Świstak
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 608 Skąd: Zgierz
Województwo: Łódzkie
|
Wysłany: 30-06-2009, 14:51
|
|
|
najlepszym sposobem, wałkowanym już chyba na wszystkich forach internetowych jest ocet i kwasek cytrynowy. Do octu dodaje się kwasku dopuki nie uzyskamy roztworu nasyconego(czyli aż kwasek przestanie się w occie rozpuszczać ) zalać to do chłodnicy, potem odpalić auto żeby pochodziło trochę i dokładnie wypłykać samą wodą
kwas cytrynowy z octem tworzy roztwór który, jeśli pozostanie w dużym stężeniu w chłodnicy, może uszkodzić ją. Tak więc ten sposób jest podobno najlepszy i najtańszy, ale trzeba to robić ostrożnie. Ewentualnie zostaje chemia. Wybór należy do Ciebie |
|
|
|
|
engine16
Wiek: 42 Dołączył: 20 Cze 2008 Posty: 114 Skąd: Radom
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 28-10-2009, 12:31
|
|
|
gdyby w/w sposoby "za bardzo rozpuściły" brud/kamienie itp i powstaly by wycieki zastosuj to,ja stosuje do dzis i zawsze dziala i uszczelnia,cena?kilkanascie zl w prawie kazdym markecie
|
_________________ "DOBRE KOŁO I GLEBA,WIĘCEJ NIC NIE TRZEBA"
sprzedam swoja beemke 1.8 + LPG sedan '92
MOJA BEEMKA |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|