|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
temperatura silnika... |
Autor |
Wiadomość |
kiler110590
Wiek: 34 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 14 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 14:10 temperatura silnika...
|
|
|
Witam, mam pytanko ile powinno wejsc plynu chlodzacego do fiata tempry 2.0i.e. po kupnie auta wlalem juz dwa litry, a wentylator wlacza sie pozno okolo 2 kreski nad 90stopniami, czy moze to byc spowodowane jeszcze zbyt mala iloscia plynu. czy ktos cos poradzi? |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 14:19
|
|
|
kiler110590, płynu wlej tyle, ile woła zbiornik wyrównawczy. Nie pamiętam ile pojemności ma układ chłodzenia, ale jak poszukasz trochę na forum to znajdziesz na pewno. Wlej do poziomu MINIMUM zaznaczonym na zbiorniczku wyrownawczym i odpowietrz uklad (tez jest to opisane) |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
kiler110590
Wiek: 34 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 14 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 14:21
|
|
|
tyle ze wlasnie u mnie na zbiorniczku mam taki ciemny plastik ze niewidze ile go jwest byl chyba wymieniany bo sa na nim numerki ale mysle ze jest malo bo spokojnie wchodzi do srodka... |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 14:45
|
|
|
kiler110590, rozumiem, że masz zbiorniczek wyrównawczy ten płaski, nad zbiornikiem płynu spryskiwaczy. Lej tak długo płyn, aż będziesz mógł zamoczyć w nim palec (cały paznokieć) po włożeniu go do otworu zbiornika. Tak +/- opisuję. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
meter30
Pomógł: 26 razy Wiek: 36 Dołączył: 26 Paź 2007 Posty: 904 Skąd: Jędrzejów
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 27-08-2009, 18:21
|
|
|
kiler110590, Przede wszystkim jak miałeś o wiele za mało płynu chłodniczego to zapowietrzył Ci się układ. W silniku gdzie powinien być płyn chłodniczy robi się tzw worek powietrzny, wynika z tego, że nieduży, bo bardzo się nie grzeje. Przy wlewaniu płynu przełącz nagrzewnicę na ciepłe powietrze, odkręć odpowietrznik i dolewaj płynu. Jeśli nie znajdziesz odpowietrznika to poszukaj punktu w układzie chłodzenia który znajduje się najwyżej, odkręć w tym miejscu wężyk i dolewaj. Jeśli to nie pomoże to mogą być objawy:
*kończąca się pompa wody (słaby obieg, temperatura w silniku rośnie, wskaźnik pokazuje, a w chłodnicy woda zimniejsza więc wentylator włącza się później)
*wadliwy czujnik który załącza wentylator
*może uszczelka pod głowicą gdzieś dmucha i robi się od tego worek powietrzny |
_________________ Był Tipo 1.4 i.e. 3D TURBO LPG 1994r (MANIA)
Był Bravo 1,6 16V LPG 1997r (Bobek)
Był Citroen Xsara 1.4 8V LPG 1998r zmarł śmiercią tragiczną...
Był JAGUAR X-TYPE 2.0D 2005r
Jest Octavia 1.2 TSI 2011r |
|
|
|
|
kiler110590
Wiek: 34 Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 14 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 31-08-2009, 09:33 Re: temperatura silnika...
|
|
|
Dziekuje wszystkim za podpowiedzi:) |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|