Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Termostat sprawny a silnik wciąż zimny
Autor Wiadomość
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-02-2005, 21:55   

Ale we wcześniejszym poście pisałeś że:
Cytat:
Mój podobnie. Przy wskazaniu ok 80 stopni sie otwiera, ale wczesniej od silnika nagrzewa się rura no i minimalnie płyn jest jednak puszczany (termostat nie jest idealnym zaworem), ale tylko tyle, że od zapalenia na zimno do 80 stopni lekko letnia zrobi się rura. Chłodnica pozostaje zimna. Niestety silnik osiąga na trasie 82-84 i przy tej temp czujnik ma 270 ohm czyli wskazania są poprawne. Niestety nie wiem co jest powodem i dlaczego silnik nie osiąga 90 stopni skoro w garnku termostat zaczyna się otwierać przy 89 stopniach.

Jak ci się w garnku zaczynał otwieać przy 89 i pisałeś, że rura się zaczyna grzać prędzej to znaczy, że termostat ci się do końca nie domykał i test na temperatury rury to potwierdził.
A temostat właśnie powinien być idealnym zaworem, w tym sensie, że do temperatury otwarcia nie ma prawa przepuszczać płynu.
Ale tak jak napisałem wcześniej prawie wszystkie przypadki związane z niedogrzanym silnikiem są spowodowane awarią termostatu, oczywiście o ile jesteśmy pewni, że wskaźnik pokazuje dobrą temperaturę.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
radar 



Wiek: 43
Dołączył: 02 Gru 2004
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-02-2005, 22:15   

To chyba te termostaty obok alternatorow to druga Typowa Usterka Fiatow.
I chyba na mnie tez padlo, choc nie przywiazywalem do tego az takiej wielkiej wagi, to ostatnio zwrocilem baczniejsza uwage i zauwazylem ze temperatura mi rosnie tylko do ok 80stopni jak caly czas jade, jednak pozniej jak stane gdzies to ladnie podnosi sie do 90.
Wiec musze przyjzec sie jemu dokladniej.
_________________
Tipo 1.6ie LPG Łódź
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 24-02-2005, 00:12   

Rura nadal robi sie ciepła już przy 80 stopniach bo guma i płyn nagrzewa sie od termostatu. Jak widzisz napisałe, że chłodnica była zimna do ok 80 stopni i tak jest nadal z tym że teraz do 90. Gdyby sie ermostat nie domykał to silnik wolniej by sie nagrzewał a nagrzewa sie dokładnie tak samo.
Właśnie, jeśli jesteśmy pewni, ze wskaźnik pokazuje poprawnie. Ja nie byłem tego pewien, teraz jestem
     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24-02-2005, 16:25   

Cytat:
zauwazylem ze temperatura mi rosnie tylko do ok 80stopni jak caly czas jade, jednak pozniej jak stane gdzies to ladnie podnosi sie do 90


Ja miałem bardzo podobnie.

A dzisiaj przetestowałem nowy termostacik w ruchu no i działa bardzo sprawnie tzn. jak silnik się nagrzeje to temperatura trzyma się w pobliżu 90 C (mniemam, że jest to 87 C)

A teraz pytanie czy oryginalny zawór w termostacie ten grzybek zamykający przepływ płynu ma jeszcze gumę ? Bo nowy takową posiada zaś stary to był tylko mosiężny grzybek (coś jak zawór w w głowicy silnika) i pod sprężyną dociskową a grzybkiem pozostały znikome ślady gumy.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 24-02-2005, 17:07   

czy podczas wymiany termostatu trzeba spuszczac plyn chlodzacy czy wytarczy podstawic jakis pojemnik pod odkrecany termostat?
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 24-02-2005, 18:44   

Termostat powinien mieć gume, a płyn lepiej spuścić cały bo mniej Ci ucieknie i nie zafjdasz całego silnika. Naprawdę jest z tym mniej roboty, niż z papraniem się z odkręcaniem cieknącego termostatu.
     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24-02-2005, 18:49   

Ja nie spuszczałem wszytkiego płynu. Po prostu przez korek wlewu na chłodnicy włożyłem wężyk zassałem i spuściłem do miski ok. 2 litry płynu (chodzi o to aby obniżyc poziom płynu w układzie chłodzenia poniżej termostatu) później podstawiłem kubeczek po serku (patrz. fotki kilka postów wcześniej) i po kolei ściagałem węże, najpierw ten od wymiennika w kabinie a później ten gruby od chłodnicy. Węże ustawiałem wylotem pionowo aby nic się ewentualnie nie wylewało. Następnie odkręciłem lekko śruby obudowy termostatu i podważyłem termostat aby nadmiar płynu wypłynął do podstawionego pudełeczka. Jak już płyn tylko leciutko wylatywał odkręciłem całkiem termostat. Później czyszczenie powierzchni, uszczelka i przykrecenie termostatu na miejsce. Ja uszczelkę lekko posmarowałem silikonem (może być najzwyklejszy np. sanitarny) Powierzchnia na głowicy była lekko wilgotna (trochę sączył sie płyn chłodzący) ale po skręceniu nic to nie przeszkadzało i nie ciekło.
Po połaczeniu wszystkich węży nalewamy spuszczony płyn do chłodnicy i uruchamiamy silnik do nagrzania czyli do dwukrotnego otwarcia termostatu.
Dobrze jest ustawić auto przodem na lekkim wznisieniu aby móc odpowietrzyć chłodnicę ale nie jest to niezbędne.
Moja metoda jest chyba nawet wolniejsza niż ta ze spuszczaniem płynu dolnym wężem chłodnicy.

Jak silnik ostygnie należy sprawdzić poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym.

Acha pokrętło ogrzewania w kabinie miałem ustawione na maks.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
bicart 



Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 138
Skąd: GRYFICE
Wysłany: 24-02-2005, 20:33   

i ta informacja wpelni mnie satysfakcjonuje:) dzieki

[ Dodano: Pią Mar 04, 2005 21:49 ]
witam. i ja dzis wymienilem termostat na nowy Vernet 60zl i teraz dopiero nagrzewa mi sie silnik:) mysle ze przez to niedogrzanie mialem wieksze spalanie w miescie i na trasie. czas pokaze i moje obserwacje.pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 1.4ie SPI 94r 3d MANIA
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load