układ chłodzenia-odpowietrzanie |
Autor |
Wiadomość |
rtomik
Wiek: 48 Dołączył: 25 Lis 2004 Posty: 127 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 12-02-2005, 12:05 układ chłodzenia-odpowietrzanie
|
|
|
Mam pytanie do szanownych klubowiczow.
Gdzie znajduje sie zawór do odpowietrzania ukladu chlodzacego i jak sie to odpowietrza.
W Punto wiem gdzie takie cos sie znajduje ale w Temprze nie moge tego znalezc.
Pozdrawiam |
_________________ Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie. |
|
|
|
|
GRAFIT
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 719 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 12-02-2005, 12:08
|
|
|
Jeden na chłodnicy mały koreczek motylek , drugi na węzu co do nagrzewnicy idzie taka okrągła srubka na węzu plastikowa.
Odpowietrza się łatwo .Na gg moge ci napisać!!
A najlepiej na skajpie bo nie chce tyle pisać heeh |
_________________ Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo |
|
|
|
|
PiotrekLu
Dołączył: 17 Gru 2005 Posty: 15 Skąd: lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 23-12-2005, 19:09
|
|
|
u mnie w temprze 1.6 gaznik , jak podniose maske i patrze na chłodnice to z lewejstrony jest włąsnie taki malutki motylek tak jak kolega mówił wczesniej |
|
|
|
|
jabko
Pomógł: 4 razy Wiek: 46 Dołączył: 22 Lis 2004 Posty: 1012 Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 23-12-2005, 19:35
|
|
|
Oczywiście otwórz na maxa nagrzewnicę.
Przy LPG mozesz skorzystać z patentu romano i odpowietrzyć też wężem na reduktorze (jeśli jest on najwyższym punktem w układzie) |
_________________ Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-12-2005, 22:06
|
|
|
Cytat: | Przy LPG mozesz skorzystać z patentu romano i odpowietrzyć też wężem na reduktorze (jeśli jest on najwyższym punktem w układzie) |
Nie, no ja chyba opatentuje ten pomysł i będę żądął wysokich kwot za jego wykorzystanie, w końcu na czymś muszę się dorobić |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
porczek
Wiek: 39 Dołączył: 25 Sty 2006 Posty: 54 Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 03-11-2006, 14:06
|
|
|
Temat troche czasu nie był ruszany, ale napisze tutaj żeby nie zakładać nowego. Otóż wczoraj wymienilem płyn chłodniczy, tak dla pewności, gdyż nie wiedziałem co lał poprzeni właściciel. Wszystko zrobiłem zgodnie z instrukcją na forum, odpowietzanie itp. Ale chyba nie do końca jest jak być powinno. Gdy odpale auto słysze jak płyn przelewa sie w nagrzewnicy. Gdy odkrecam korek od odpowietrzania (ten na gumowym weżyku) leci płyn sam płyn, żandych banieczek powietrza - tak jakby układ był odpowietrzony... Miał ktoś podobny problem? Prosze o pomoc |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 01-12-2006, 21:40
|
|
|
U mnie jest dokładnie to samo. Słyszę jak płyn przelewa się w okolicach nagrzewnicy
Coś z innej beczki (nie chcę zaczynać nowego tematu).
Robi się zimno i ogrzewanie robi się potrzebne - mam z nim problem. Jeżeli samochód nagrzeje się już i powinno lecieć ciepłe powietrze, nadal zleci zimne ( wolne obroty). Jeżeli będe trzymał silnik na podwyższonych obrotach zaczyna lecieć ciepłe, puszczam i znowu leci mi zimne. O co tu chodzi ???!! Pomocy |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
unknown
Pomógł: 66 razy Wiek: 41 Dołączył: 17 Mar 2005 Posty: 3978 Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-12-2006, 21:51
|
|
|
wygląda jakbyś miał za mało płynu chłodniczego zdecydowanie albo gdzieś nie miał właściwego obiegu, przytkany a może termostat? |
_________________
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy http://www.nizu.pl |
|
|
|
|
forest666
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Kwi 2006 Posty: 134 Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-12-2006, 17:07
|
|
|
Płyn mam powyżenj MINIMUM na zbiorniku
Termostat, a obroty - chyba raczej nie. |
_________________ Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00
http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5 |
|
|
|
|
sosen86
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 24 Wrz 2006 Posty: 345 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 04-12-2006, 19:44
|
|
|
porczek napisał/a: | Gdy odpale auto słysze jak płyn przelewa sie w nagrzewnicy | ej ja tak mam w UNo (1.4 ieS) czy to jest oznaka ze jest zle??...bo z tego co pamietam to zawsze tak bylo |
_________________ FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 05-12-2006, 08:22
|
|
|
sosen86 napisał/a: | ej ja tak mam w UNo (1.4 ieS) czy to jest oznaka ze jest zle?? |
W uno jest to "normalne" i nic z tym nie zrobisz. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 06-12-2006, 20:10
|
|
|
dzisiaj tez zmienialem płyn w układzie chłodzenia i sporo nerwow mnie to kosztowalo... chciałbym przekazac kilka "dobrych rad" na ten temat.
1. Nie wiem dlaczego ale inżynierowie fiata korek spustowy z bloku silnika zrobili na śrubie 11. Jak się okazało mój warsztat jest zbyt ubogi i sporo namęczyłem sie żeby odkręcić tą małą śrubkę...
2. Zaopatrzcie się przed wymianą w uszczelkę pod ten korek i obejmę do węża przy chłodnicy. Ja tak nie zrobiłem a wierzcie mi że nawet w Krakowie trudno takową dostac po 18 godz...
3. Poprzedni właściciel chyba zapomniał że ten płyn tez od czasu do czasu się wymienia bo to co wylałem przypominało szambo!
Kolejne doświadczenie przy zabawie z Tipkiem |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
MaXXMisiek
Wiek: 44 Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 45 Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 14-01-2007, 00:07
|
|
|
konikks napisał/a: | Nie wiem dlaczego ale inżynierowie fiata korek spustowy z bloku silnika zrobili na śrubie 11. Jak się okazało mój warsztat jest zbyt ubogi i sporo namęczyłem sie żeby odkręcić tą małą śrubkę...
|
no ja wymieniałem plyn dziś bo też nei wiem co tam było ale w/w śrubki nie udało mi sie odkręcić ( nie dośc że sie wd40 skończyło to śruba sie zrobiła okragła trzeba ją bedzie naciąć ale ciężko tam se poruszać brzeszczotkiem )
odkręciłem obejmę na dole chłodnicy i korek na chłodnicy i cosik sie wylalo ale nie wiem czy wszystko
świerzego płynu weszło mi tylko około 3,5 - 4,5 litra
Tak mało sie mieści do 1.4 silniczek 159A...... costam na gażniczku czy poprostu został jeszcze stary płyn w obiegu ?? |
_________________ LOVE - PEACE - POPLINA |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 14-01-2007, 03:55
|
|
|
Niestety ale zostało Ci trochę płynu w bloku i w nagrzewnicy.U mnie po trudach śrubka w bloku puściła,a płyn z nagrzewnicy wydmuchałem powietrzem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-11-2007, 13:31
|
|
|
sorry za wracanie do przeszłości ale użyłem opcji szukaj i nie ma konkretnego artykułu o odpowietrzaniu układu........wiem jak spuścić....nawet jak nalać również znalazłem odpowietrzniki.....ale jak mam to zrobić?wiem otwarta nagrzewnica i wlewamy....odpalamy i co wtedy odkręcamy odppowietrzniki???? baaaaardzo bym prosił o pomoc |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-11-2007, 13:50
|
|
|
cwynarx, już podczas wlewania płynu odkręcasz odpowietrznik na chłodnicy i wężu idącym od termostatu do nagrzewnicy i w momencie kiedy zaczyna się z nich lać zakręcasz je.Potem odpalasz silnik i grzejesz go i w między czasie trzeba co chwilę popuszczać odpowietrzniki w celu usunięcia zbędnego powietrza.U mnie podczas nagrzewania silnika powietrze leci tylko z odpowietrznika na przewodzie do nagrzewnicy a z odpowietrznika chłodnicy już nie,ale ja mam zbiornik na płyn przy błotniku,bo większość ma go na chłodnicy,więc nie wiem czy tam jest w ogóle odpowietrznik. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
cwynarx
Wiek: 41 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 85 Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-11-2007, 14:13
|
|
|
dzieki !!!!!!!!!!! o to własnie mi chodziło....ja też mam zbiorniczek przy błotniku.
** Dodano: 05-11-2007, 20:55 **
wymieniłem płyn...i pojawił sie problem odpowietrznik przy chłodnicy przepuszcza......jest maksymalnie dokręcony jednak trochę z niego kapie....wymysliłem żeby dać na niego oring....tylko z czego go dopasować????przerabiał ktoś taki temat u siebie? |
_________________ TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000 |
|
|
|
|
|