Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wentylator, temperaturka... ale inaczej
Autor Wiadomość
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 07-04-2007, 21:30   wentylator, temperaturka... ale inaczej

tematy podobne były poruszane, ja jednak pokrótce ciut inne czary-mary chcę 'wygdybać';

nie działał mi wentylator na chłodnicy, w zimie ok, teraz jest cieplej więc podczas korków było nieciekawie;
przeglądałem wsio po kolei, w połowie wiązki do wentylatora kabelek od masy był przerwany i skorodowany w peszlu, może pękła izolacja i skorodował, nieważne; kabelek naprawiłem;
wentylator dalej nie działał;
podejrzany był więc termowyłącznik (termostat) wkręcony w dolnej lewej części chłodnicy, nad wężem;
wyciągnąłem wtyczkę z niego (jest w szeregu z +12V na wentylator), na wtyczce jest zasilanie OK, więc zwarłem wtyczkę na krótko, wentylator ruszył ślicznie, tylko go przesmarowałem jeszcze i przeczyściłem 'w razie czego'; więc niby termowyłącznik;
wszystko pięknie, pojechałem na szrocik, bo w sklepie by tydzień sprowadzali i pewno za kokosy, a na szrociku mieli od ręki za kilka zeta;
dziś wymieniłem termowyłącznik (info: tak,jak się przełoży szybko i podstawi butlę to się nie zapowietrzy a i płyn z butli można wlać z powrotem, straty żadne prawie);
na szrocie termowyłącznik był podpisany Uno 1,1;
czy te termowyłączniki z Uno na pewno są identyczne? z wyglądu tak, gwint też, niby wsio, ale..?
wymieniłem termowyłącznik, przegoniłem autko by rozgrzać a potem na postoju ciągiem przegazówek chciałem nabić temperaturkę wyższą;
temp rośnie, rośnie... i ... zaczynam się wqr...
w końcu wentylator ruszył, pochodził, zbił co nieco, potem po przegazówkach znów ruszył, niby działa... ALE! :
wentylator włączał mi się przy ok 105'C, co wg mnie jest przegięciem, powinien chyba przy 95'C? jak u Was w końcu jest?
może termowyłącznik z uniacza jest jakiś inszy?
a może prawdopodobnym jest jakieś zapchanie chłodnicy, że dolna część z termowłącznikiem w okolicy wolniej się nagrzewa? choć powinno być czyściutko, płyn czysty, a przy termowłączniku jest ten gruby wąż zaraz to chyba musi tam śmiało płyn śmigać, różnicy temp tak na oko na chłodnicy nie wyczułem...
a może czujnik temperatury jest jakiś lipny? choć 90'C podczas jazdy idelanie wskazuje, poniżej wygląda na to, że też... możliwym jest, by do 90'C pokazywał OK a powyżej za szybko wskakiwał i ściemniał, że jest np 108 gdy jest 95'C ? tak nieliniowo? a, układ nie powinien być zapowietrzony, prawie na pewno.
ktoś miał taki bajer? zawsze lepiej, jak w końcu dmucha ten wentylator, lepiej późno niż wcale, ale to nie tak... grr...
chyba wezmę termometr jakiś i sprawdzę do ilu się nagrzewa termowłącznik, do ilu silnik w okolicy czujnika temp...;
a! choć to sobie nagle wymyśliłem: z chłodnicy, grube węże - górny idzie z termostatu na silniku na górną część chłodnicy, koło zbiorniczka, dolny gruby z chłodnicy dołem w silnik, nie mam ich zamienionych przecież... ale już zgłupiałem i szukam wytłumaczenia, czemu może się czujnik źle nagrzewa?
albo się wqr.. i sobie sam dorobię regulowany osobny do wentylatora, kiedy ma startować...

** Dodano: 10-04-2007, 23:33 **
no i jak ;D ?

nikt nic nie wymyśli czemu wentylator startuje przy tej tem a nie niższej? ma tak być bo chyba nie? a ten termowłącznik od uno?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
MupiK 



Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Maj 2005
Posty: 1350
Skąd: Zabrze
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-04-2007, 21:09   

U mnie wlacza sie tak przy 105/110 nie wiem a raczej nie pamietam ktora kreska ;-)
Ale zbija do 90 i ok szczegolnie w korkach na trasie trzyma ok
W renowkach bylo tak ~100 stopni pierwszy bieg wentylatora
~110 stopni drugi bieg wentylatora hulanka na calego

Unk sam wiesz ze z termowlacznikami tez jest pewna losowosc;-)
_________________
www.aquamelior.pl - systemy filtracji wody, chemia i części do ekspresóworaz akcesoria, systemy filtracji powietrza, klimatyzacje, stacje uzdatniania wody, pompy ciepła i inne. W razie pytań proszę śmiało pisać.
     Moneta
 
 
aristo 


Dołączył: 03 Sie 2005
Posty: 98
Skąd: Ruda Śląska
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-04-2007, 21:18   

MupiK napisał/a:
U mnie wlacza sie tak przy 105/110 nie wiem a raczej nie pamietam ktora kreska ;-)
Ale zbija do 90 i ok szczegolnie w korkach na trasie trzyma ok
W renowkach bylo tak ~100 stopni pierwszy bieg wentylatora
~110 stopni drugi bieg wentylatora hulanka na calego

Unk sam wiesz ze z termowlacznikami tez jest pewna losowosc;-)

110 st/ ale jak mierzone ???
Jeśli pomiary robiłeś super dokładnym czujnikiem temeperatuiry na desce, to tam też możesz mieć 10% bląd. Wymontuj czujnik, włóz go do gotującej wody (100 st C) i sprawdz czy zwiera. Dysponując odpowiednim temometrem możesz go dokładniej sprawdzić.
  
 
 
ego 



Pomógł: 37 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Gru 2004
Posty: 3059
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-04-2007, 21:31   

unk takich rzeczy sie nie kupuje na szrotach!! za 20 zł moge Ci wysłac nowy z gwarancją,nie wiem jak w temprach ale w tipo z silnikami 1.6 wentylator włacza sie przy 90 stopniach,bynajmniej tak podają katalogi
_________________
było TiPo 2.0 16v sedicivalvole :food:
i było Bravo 2.0 20v hgt :placz: ...
i było FOCUS 1.8 Zetec :bambam:
jest nuova Bravo
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load