Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zapowietrzony układ ????
Autor Wiadomość
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 19-08-2007, 10:03   zapowietrzony układ ????

witam
mam taki problem dziwnym trafem z dnia na dzień ubyło mi 0,9L płynu chlodzącego tak wiec
w garażu na ma żadnych śladów iż płyn wyciekł , poziom oleju w normie (wygląd też normalny) zachowanie silnika jak najbardziej w normie .... no więc podejrzewam że mogłem mieć w ukladzie takiego właśnie prawie litrowego bąbla powietrza który poprostu się wydostał i stąd potrzeba dolewki płynu .... i teraz pytanie któredy i jak najprościej spuścić cały płyn z układu ? oraz ile płynu powinno wejść w silnik 2.0 8v ?
pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-08-2007, 10:16   

kurde cos duzo tego plynu Ci brakowalo.. sluchaj a jak regularnie sprawdzasz plyn w ukladzie? moze poprostu chwile nie sprawdzales i uzbieralo sie tyle brakow bo plyn odparowal..

jesli tak jak mowisz mialbys takiego babka w ukladzie to bys przegrzal silnik bo by nie bylo obiegu i tworzyla by sie poduszka w ukladzie..

ogladnij dokladnie stan chlodnicy czy czasem gdzies nie puszcza, oblukaj stan pompy wody czy czasem reperaturka sie nie rozszczelnila i pompa nie siura plynem przez odprowadzenie (taki otworek maly) tam w 2.0 masz pompe wody napedzana z rozrzadu? czy normalnie z paska wielorowkowego?

plynu do ukladu powinno Ci wejsc ok 4,5litra, wiec standardowa banka dynagela czy petrygo 5L styknie

odkrec dolny waz od chlodnicy i plyn zejdzie, wiadome ze cos tam zawsze zostanie w ukladzie bo termostat przytrzyma ale to jest w sumie najprostsza metoda zlewek plyny ;)
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 19-08-2007, 10:27   

po moich przejściach z poprzednim autem płyny sprawdzam za każdym razem jak wyprowadzam auto z garażu .... tak wiec jednego dnia poziom w normie a dzień później brakowało prawie litr ...nic nigdzie nie cieknie to wiem na bank .... w sumie sytuacja ta miała miejsce ok tydzień temu i od tamtej pory nie ubyło ani kropli a autem jeżdżę co dzień .... płyn sam w sobie jest raczej w dobrym stanie bo był wymieniany ok 6 miesięcy temu ...
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-08-2007, 10:35   

cudow nie ma gdzies sie musial ten plyn ulotnic ;) jest to za duzy brak zeby tak z dnia na dzien odparowal prawie litr plynu, sprawdzaj sobie zawsze plyn na cieplym silniku bo wiadomo ze sie rozszerza i stan sie troszke podnosi wzgledem zimnego silnika..

nie chce gdybac czy uszczelka pod glownica puscila i moze auto spalilo plyn, monitoruj stan plynu z dnia na dzien i zobacz co bedzie sie dzialo..
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
avenger85 



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 571
Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
Ostrzeżeń:
 10/3/5
Wysłany: 19-08-2007, 13:04   

tak też robię :)
dzieki za pomoc
pozdrawiam
_________________
Fiat Tipo 2.0 8V
  
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-08-2007, 15:07   

opti napisał/a:
uszczelka pod glownica puscila i moze auto spalilo plyn


avenger85 napisał/a:
zachowanie silnika jak najbardziej w normie


raczej jedno wyklucza drugie
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-08-2007, 18:19   

konikks, nieprawda. Jak najbardziej jest możliwe dostawanie się płynu do wydechu w taki sposób że niewidoczny jest w tłumiku bo najzwyczajniej odparuje a silnik może normalnie palić itp. Może być uszkodzona głowica albo uszczelka. Może być także taki numer jak miałem w dieslu ze ceokło z pompy wodnej i kapało na wydech. Wiadomo - kapło na gorącą rur i odparowało.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-08-2007, 18:21   

konikks napisał/a:
opti napisał/a:
uszczelka pod glownica puscila i moze auto spalilo plyn


avenger85 napisał/a:
zachowanie silnika jak najbardziej w normie


raczej jedno wyklucza drugie


no raczej nie.. :lol:

** Dodano: 19-08-2007, 19:21 **
Hipo, dokladnie tak jak mowisz.. dlatego napisalem koledze zeby monitorowal stan plynu bo ot tak sobie nie ubywa litra plynu z dnia na dzien..
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-08-2007, 18:22   

A tak troszkę OT, to ma ktoś zdjęcie głowicy/uszczelki z opisem kanałów w bloku (którymi co idzie)?
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-08-2007, 21:01   

opti, nie bardzo wyobrażam sobie sytuację żeby uszczelka było coś nie teges a żeby nie było zauważalnego np spadku mocy :roll:
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
opti 



Pomógł: 29 razy
Wiek: 41
Dołączył: 10 Kwi 2007
Posty: 1621
Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 19-08-2007, 21:04   

konikks napisał/a:
nie bardzo wyobrażam sobie sytuację żeby uszczelka było coś nie teges a żeby nie było zauważalnego np spadku mocy :roll:


obys nigdy nie musial sie o tym przekonac ze nie musi byc tak jak mowisz :lalala:
_________________
Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 19-08-2007, 21:10   

opti napisał/a:
konikks napisał/a:
nie bardzo wyobrażam sobie sytuację żeby uszczelka było coś nie teges a żeby nie było zauważalnego np spadku mocy :roll:


obys nigdy nie musial sie o tym przekonac ze nie musi byc tak jak mowisz


Dobrze opti mówi u mnie tak było, samochód prawie do końca jeździł normalnie ale od czasu do czasu ubywało wody czasami się zapowietrzał i gotował i tak okresowo prawie przez rok aż w końcu ostatecznie walnęła uszczelka.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 19-08-2007, 22:58   

wszystko zależy w którym miejscu walnie uszczelka.. jak poleci między tłokami, to od razu widać.. a jak poleci przy krawędzi, to może tylko gubić olej, albo wodę.. A nie zobaczysz spadku mocy, bo spadku kompresji nie będzie w ogóle :) . Najsmutniejsza sytuacja, to mieszanie się chłodziwa z olejem... Niczego może nie ubywać, tylko zamiast oleju/chłodziwa robi się błoto i ciężko z tego później dobrze silnik doczyścić (szczególnie układ chłodzenia, bo środki które są do płukania mogą zdewastować chłodnicę, nawet aluminiową..). Zostaje tylko płukanie środkami do czyszczenia pieców koksowych :D . Zalać, odpalić na 15-20 minut i później zlać to bagno.. i ten zabieg powtórzyć ze 2 razy... Chłodnica cała, a bagno popłynie.. przynajmniej w taki sposób znajomi z FKP (Fiesta Klub Polska) czyścili chłodzenie w Fieścinach ;) . Ja po prostu wypłukałem układ 5-6 razy wodą (tj do momentu aż przestało wypływać kolorowe :P ).
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 19-08-2007, 23:07   

Spotkałem kiedyś taki przypadek w Golfie II, iż płyn chłodniczy uciekał przez dziurawy przewód biegnący do nagrzewnicy i wciekał pod izolacje pod nogi. nic nie było widać gdyż na izolacji był dywanik. Płynu ubywało ale nie wiadomo było gdzie się podziewał.
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-08-2007, 06:25   

topdrive napisał/a:
wszystko .................................. momentu aż przestało wypływać kolorowe :P ).


Ale syf w układzie nagrzewania zobaczysz gołym okiem a w silniku to Ci będzie stan oleju rósł przecież.
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
topdrive 



Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 275
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-08-2007, 09:20   

Hipo, no właśnie niekoniecznie... Mi poziom obu płynów lekko się wahał, tylko olej robił się wodnisty, a chłodziwo brudne i tłuste.. Ale to jest inny motor, nie wiem jak w nim zbudowana jest głowica :) .
_________________
był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica"
     assistance
 
 
Hipo 



Pomógł: 30 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 2082
Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 20-08-2007, 17:13   

topdrive, no to mam na mysli, logiczne chyba jest że w silniku normalnym oleju tylko ubywa a nie wacha się jego stan prawda ? ;) no i przecież nie mówie przecież o takim podniesieniu staniu ze zacznie sie z silnika wylewać aż to błoto :D
_________________
Marea 2.4 TD HLX

JCB 3CX Contraktor
  
 
faust66 



Dołączył: 01 Lis 2007
Posty: 15
Skąd: Zgorzelec
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-11-2007, 00:25   

Witam, mam następujący problem z ciepłym powietrzem wiejącym z nawiawu, mianowicie przy jeżdzie w mieście(światła, korki itp) wieje cieplutkim powietrzem (temp silnika 80-90st) ale gdy jade w dłuższą trasę (temp silnika 50-60st.) wtedy zamiast ciepłego powietrza leci zaledwie letnie powietrze. W czym twki problem? Układ nie odpowietrzony czy uszkodzony termostat? prosiłbym o pomoc
Pozdrawiam
  
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-11-2007, 02:00   

faust66, trochę byś mógł :szukaj: .A nie dogrzewanie silnika jest spowodowane uszkodzonym termostatem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load