zapowietrzony układ ???? |
Autor |
Wiadomość |
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 10:03 zapowietrzony układ ????
|
|
|
witam
mam taki problem dziwnym trafem z dnia na dzień ubyło mi 0,9L płynu chlodzącego tak wiec
w garażu na ma żadnych śladów iż płyn wyciekł , poziom oleju w normie (wygląd też normalny) zachowanie silnika jak najbardziej w normie .... no więc podejrzewam że mogłem mieć w ukladzie takiego właśnie prawie litrowego bąbla powietrza który poprostu się wydostał i stąd potrzeba dolewki płynu .... i teraz pytanie któredy i jak najprościej spuścić cały płyn z układu ? oraz ile płynu powinno wejść w silnik 2.0 8v ?
pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-08-2007, 10:16
|
|
|
kurde cos duzo tego plynu Ci brakowalo.. sluchaj a jak regularnie sprawdzasz plyn w ukladzie? moze poprostu chwile nie sprawdzales i uzbieralo sie tyle brakow bo plyn odparowal..
jesli tak jak mowisz mialbys takiego babka w ukladzie to bys przegrzal silnik bo by nie bylo obiegu i tworzyla by sie poduszka w ukladzie..
ogladnij dokladnie stan chlodnicy czy czasem gdzies nie puszcza, oblukaj stan pompy wody czy czasem reperaturka sie nie rozszczelnila i pompa nie siura plynem przez odprowadzenie (taki otworek maly) tam w 2.0 masz pompe wody napedzana z rozrzadu? czy normalnie z paska wielorowkowego?
plynu do ukladu powinno Ci wejsc ok 4,5litra, wiec standardowa banka dynagela czy petrygo 5L styknie
odkrec dolny waz od chlodnicy i plyn zejdzie, wiadome ze cos tam zawsze zostanie w ukladzie bo termostat przytrzyma ale to jest w sumie najprostsza metoda zlewek plyny |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 10:27
|
|
|
po moich przejściach z poprzednim autem płyny sprawdzam za każdym razem jak wyprowadzam auto z garażu .... tak wiec jednego dnia poziom w normie a dzień później brakowało prawie litr ...nic nigdzie nie cieknie to wiem na bank .... w sumie sytuacja ta miała miejsce ok tydzień temu i od tamtej pory nie ubyło ani kropli a autem jeżdżę co dzień .... płyn sam w sobie jest raczej w dobrym stanie bo był wymieniany ok 6 miesięcy temu ... |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-08-2007, 10:35
|
|
|
cudow nie ma gdzies sie musial ten plyn ulotnic jest to za duzy brak zeby tak z dnia na dzien odparowal prawie litr plynu, sprawdzaj sobie zawsze plyn na cieplym silniku bo wiadomo ze sie rozszerza i stan sie troszke podnosi wzgledem zimnego silnika..
nie chce gdybac czy uszczelka pod glownica puscila i moze auto spalilo plyn, monitoruj stan plynu z dnia na dzien i zobacz co bedzie sie dzialo.. |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
avenger85
Pomógł: 6 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 571 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 13:04
|
|
|
tak też robię
dzieki za pomoc
pozdrawiam |
_________________ Fiat Tipo 2.0 8V |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 15:07
|
|
|
opti napisał/a: | uszczelka pod glownica puscila i moze auto spalilo plyn |
avenger85 napisał/a: | zachowanie silnika jak najbardziej w normie |
raczej jedno wyklucza drugie |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-08-2007, 18:19
|
|
|
konikks, nieprawda. Jak najbardziej jest możliwe dostawanie się płynu do wydechu w taki sposób że niewidoczny jest w tłumiku bo najzwyczajniej odparuje a silnik może normalnie palić itp. Może być uszkodzona głowica albo uszczelka. Może być także taki numer jak miałem w dieslu ze ceokło z pompy wodnej i kapało na wydech. Wiadomo - kapło na gorącą rur i odparowało. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-08-2007, 18:21
|
|
|
konikks napisał/a: | opti napisał/a: | uszczelka pod glownica puscila i moze auto spalilo plyn |
avenger85 napisał/a: | zachowanie silnika jak najbardziej w normie |
raczej jedno wyklucza drugie |
no raczej nie..
** Dodano: 19-08-2007, 19:21 **
Hipo, dokladnie tak jak mowisz.. dlatego napisalem koledze zeby monitorowal stan plynu bo ot tak sobie nie ubywa litra plynu z dnia na dzien.. |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 18:22
|
|
|
A tak troszkę OT, to ma ktoś zdjęcie głowicy/uszczelki z opisem kanałów w bloku (którymi co idzie)? |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
konikks
Pomógł: 43 razy Wiek: 42 Dołączył: 16 Lis 2006 Posty: 2755 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 21:01
|
|
|
opti, nie bardzo wyobrażam sobie sytuację żeby uszczelka było coś nie teges a żeby nie było zauważalnego np spadku mocy |
_________________ Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO |
|
|
|
|
opti
Pomógł: 29 razy Wiek: 41 Dołączył: 10 Kwi 2007 Posty: 1621 Skąd: Podkarpacie
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 19-08-2007, 21:04
|
|
|
konikks napisał/a: | nie bardzo wyobrażam sobie sytuację żeby uszczelka było coś nie teges a żeby nie było zauważalnego np spadku mocy |
obys nigdy nie musial sie o tym przekonac ze nie musi byc tak jak mowisz |
_________________ Tipo 1.9TD 90KM Granturismo
Nuova Bravo 1.9 16v mj 190KM Sport |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 21:10
|
|
|
opti napisał/a: | konikks napisał/a:
nie bardzo wyobrażam sobie sytuację żeby uszczelka było coś nie teges a żeby nie było zauważalnego np spadku mocy
obys nigdy nie musial sie o tym przekonac ze nie musi byc tak jak mowisz |
Dobrze opti mówi u mnie tak było, samochód prawie do końca jeździł normalnie ale od czasu do czasu ubywało wody czasami się zapowietrzał i gotował i tak okresowo prawie przez rok aż w końcu ostatecznie walnęła uszczelka. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 22:58
|
|
|
wszystko zależy w którym miejscu walnie uszczelka.. jak poleci między tłokami, to od razu widać.. a jak poleci przy krawędzi, to może tylko gubić olej, albo wodę.. A nie zobaczysz spadku mocy, bo spadku kompresji nie będzie w ogóle . Najsmutniejsza sytuacja, to mieszanie się chłodziwa z olejem... Niczego może nie ubywać, tylko zamiast oleju/chłodziwa robi się błoto i ciężko z tego później dobrze silnik doczyścić (szczególnie układ chłodzenia, bo środki które są do płukania mogą zdewastować chłodnicę, nawet aluminiową..). Zostaje tylko płukanie środkami do czyszczenia pieców koksowych . Zalać, odpalić na 15-20 minut i później zlać to bagno.. i ten zabieg powtórzyć ze 2 razy... Chłodnica cała, a bagno popłynie.. przynajmniej w taki sposób znajomi z FKP (Fiesta Klub Polska) czyścili chłodzenie w Fieścinach . Ja po prostu wypłukałem układ 5-6 razy wodą (tj do momentu aż przestało wypływać kolorowe ). |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 19-08-2007, 23:07
|
|
|
Spotkałem kiedyś taki przypadek w Golfie II, iż płyn chłodniczy uciekał przez dziurawy przewód biegnący do nagrzewnicy i wciekał pod izolacje pod nogi. nic nie było widać gdyż na izolacji był dywanik. Płynu ubywało ale nie wiadomo było gdzie się podziewał. |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-08-2007, 06:25
|
|
|
topdrive napisał/a: | wszystko .................................. momentu aż przestało wypływać kolorowe ). |
Ale syf w układzie nagrzewania zobaczysz gołym okiem a w silniku to Ci będzie stan oleju rósł przecież. |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
topdrive
Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 275 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-08-2007, 09:20
|
|
|
Hipo, no właśnie niekoniecznie... Mi poziom obu płynów lekko się wahał, tylko olej robił się wodnisty, a chłodziwo brudne i tłuste.. Ale to jest inny motor, nie wiem jak w nim zbudowana jest głowica . |
_________________ był Ford Fiesta Mk1 1.0 `80
był Fiat Tipo 1.4ie DGT `89
był Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Żaba"
był Honda SFX 50 Sport
jest Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD `99
jest Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus `94 "Jajecznica" |
|
|
|
|
Hipo
Pomógł: 30 razy Wiek: 42 Dołączył: 30 Kwi 2007 Posty: 2082 Skąd: Jarosław
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 20-08-2007, 17:13
|
|
|
topdrive, no to mam na mysli, logiczne chyba jest że w silniku normalnym oleju tylko ubywa a nie wacha się jego stan prawda ? no i przecież nie mówie przecież o takim podniesieniu staniu ze zacznie sie z silnika wylewać aż to błoto |
_________________ Marea 2.4 TD HLX
JCB 3CX Contraktor |
|
|
|
|
faust66
Dołączył: 01 Lis 2007 Posty: 15 Skąd: Zgorzelec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-11-2007, 00:25
|
|
|
Witam, mam następujący problem z ciepłym powietrzem wiejącym z nawiawu, mianowicie przy jeżdzie w mieście(światła, korki itp) wieje cieplutkim powietrzem (temp silnika 80-90st) ale gdy jade w dłuższą trasę (temp silnika 50-60st.) wtedy zamiast ciepłego powietrza leci zaledwie letnie powietrze. W czym twki problem? Układ nie odpowietrzony czy uszkodzony termostat? prosiłbym o pomoc
Pozdrawiam |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 02-11-2007, 02:00
|
|
|
faust66, trochę byś mógł .A nie dogrzewanie silnika jest spowodowane uszkodzonym termostatem. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|