Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
układ chłodzenia-odpowietrzanie
Autor Wiadomość
rtomik 



Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 12-02-2005, 12:05   układ chłodzenia-odpowietrzanie

Mam pytanie do szanownych klubowiczow.
Gdzie znajduje sie zawór do odpowietrzania ukladu chlodzacego i jak sie to odpowietrza.
W Punto wiem gdzie takie cos sie znajduje ale w Temprze nie moge tego znalezc.
Pozdrawiam
_________________
Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie.
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 12-02-2005, 12:08   

Jeden na chłodnicy mały koreczek motylek , drugi na węzu co do nagrzewnicy idzie taka okrągła srubka na węzu plastikowa.
Odpowietrza się łatwo .Na gg moge ci napisać!!

A najlepiej na skajpie bo nie chce tyle pisać heeh
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
PiotrekLu 


Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 15
Skąd: lublin
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 23-12-2005, 19:09   

u mnie w temprze 1.6 gaznik , jak podniose maske i patrze na chłodnice to z lewejstrony jest włąsnie taki malutki motylek tak jak kolega mówił wczesniej
  
 
jabko 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 46
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 1012
Skąd: dolny śląsk
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 23-12-2005, 19:35   

Oczywiście otwórz na maxa nagrzewnicę.

Przy LPG mozesz skorzystać z patentu romano i odpowietrzyć też wężem na reduktorze (jeśli jest on najwyższym punktem w układzie)
_________________
Tipo 1.6i.e '92
Ogromnie lubię kobiety, zwłaszcza te
piękne i uległe
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 23-12-2005, 22:06   

Cytat:
Przy LPG mozesz skorzystać z patentu romano i odpowietrzyć też wężem na reduktorze (jeśli jest on najwyższym punktem w układzie)

Nie, no ja chyba opatentuje ten pomysł i będę żądął wysokich kwot za jego wykorzystanie, w końcu na czymś muszę się dorobić :D
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
porczek 



Wiek: 39
Dołączył: 25 Sty 2006
Posty: 54
Skąd: Ziębice
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 03-11-2006, 14:06   

Temat troche czasu nie był ruszany, ale napisze tutaj żeby nie zakładać nowego. Otóż wczoraj wymienilem płyn chłodniczy, tak dla pewności, gdyż nie wiedziałem co lał poprzeni właściciel. Wszystko zrobiłem zgodnie z instrukcją na forum, odpowietzanie itp. Ale chyba nie do końca jest jak być powinno. Gdy odpale auto słysze jak płyn przelewa sie w nagrzewnicy. Gdy odkrecam korek od odpowietrzania (ten na gumowym weżyku) leci płyn sam płyn, żandych banieczek powietrza - tak jakby układ był odpowietrzony... Miał ktoś podobny problem? Prosze o pomoc :)
     assistance   Moneta
 
 skype
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 01-12-2006, 21:40   

U mnie jest dokładnie to samo. Słyszę jak płyn przelewa się w okolicach nagrzewnicy ;)

Coś z innej beczki (nie chcę zaczynać nowego tematu).

Robi się zimno i ogrzewanie robi się potrzebne - mam z nim problem. Jeżeli samochód nagrzeje się już i powinno lecieć ciepłe powietrze, nadal zleci zimne ( wolne obroty). Jeżeli będe trzymał silnik na podwyższonych obrotach zaczyna lecieć ciepłe, puszczam i znowu leci mi zimne. O co tu chodzi ???!! Pomocy ;)
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
unknown 



Pomógł: 66 razy
Wiek: 41
Dołączył: 17 Mar 2005
Posty: 3978
Skąd: |°Bielsko-Biała°|
Województwo: Śląskie
Wysłany: 01-12-2006, 21:51   

wygląda jakbyś miał za mało płynu chłodniczego zdecydowanie albo gdzieś nie miał właściwego obiegu, przytkany a może termostat?
_________________
------------------------ :!: ----------------------- :arrow: ---------- :idea: ---------------------------------------------------- :!: ------------------------------------- :arrow: ----------------- :idea: ---------------------------- [MC Donald's :arrow: ] ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------| :arrow: ^ Zlot TTT |------------------------ :dresik:
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ==========================================================================================================================================================================================

---------------- :!: ----------------------------------------- :arrow: ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- :idea: ---------------------------------- :!: ---------------------------- :arrow: ------------------------------------------------------------ :!: ---------------------------------- :arrow: ------------- :idea: --------------------
była niezawodna 1.6 Gaźnik LPG...jest Celica V 2.0 GTi na razie się trzyma kupy ;) http://www.nizu.pl
     assistance   Moneta
 
 
forest666 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 134
Skąd: Jelenia Góra
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 02-12-2006, 17:07   

Płyn mam powyżenj MINIMUM na zbiorniku ;(

Termostat, a obroty - chyba raczej nie.
_________________
Dance Mix Chart - najlepsza muza w Polsce w każdy piątek po 20:00

http://muzyczneradio.idl.pl/?a=audycje&sub=5
  
 
 
sosen86 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 24 Wrz 2006
Posty: 345
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Województwo: Śląskie
Wysłany: 04-12-2006, 19:44   

porczek napisał/a:
Gdy odpale auto słysze jak płyn przelewa sie w nagrzewnicy
ej ja tak mam w UNo (1.4 ieS) czy to jest oznaka ze jest zle??...bo z tego co pamietam to zawsze tak bylo :?:
_________________
FIAT TIPO 1.4 S 93r 78Km 120 000km
BMW E46 320D 98r 136Km 228 000km
VW CADDY 1.9D :) 96r 63Km ze 600 000km
SPRZEDAŻ CZĘŚCI DO SAMOCHODÓW
WARSZTAT SAMOCHODOWY :
sklep.automotive@gmail.com
warsztat.automotive@gmail.com
     Moneta
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 05-12-2006, 08:22   

sosen86 napisał/a:
ej ja tak mam w UNo (1.4 ieS) czy to jest oznaka ze jest zle??

W uno jest to "normalne" i nic z tym nie zrobisz.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
konikks 



Pomógł: 43 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lis 2006
Posty: 2755
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 06-12-2006, 20:10   

dzisiaj tez zmienialem płyn w układzie chłodzenia i sporo nerwow mnie to kosztowalo... chciałbym przekazac kilka "dobrych rad" na ten temat.
1. Nie wiem dlaczego ale inżynierowie fiata korek spustowy z bloku silnika zrobili na śrubie 11. Jak się okazało mój warsztat jest zbyt ubogi i sporo namęczyłem sie żeby odkręcić tą małą śrubkę...
2. Zaopatrzcie się przed wymianą w uszczelkę pod ten korek i obejmę do węża przy chłodnicy. Ja tak nie zrobiłem a wierzcie mi że nawet w Krakowie trudno takową dostac po 18 godz...
3. Poprzedni właściciel chyba zapomniał że ten płyn tez od czasu do czasu się wymienia bo to co wylałem przypominało szambo!

Kolejne doświadczenie przy zabawie z Tipkiem :)
_________________
Prawdziwy Zdrajca Włoskiej Marki
HAM RADIO
     Moneta
 
 
MaXXMisiek 



Wiek: 44
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 45
Skąd: KRAŚNIK
Województwo: Lubelskie
Wysłany: 14-01-2007, 00:07   

konikks napisał/a:
Nie wiem dlaczego ale inżynierowie fiata korek spustowy z bloku silnika zrobili na śrubie 11. Jak się okazało mój warsztat jest zbyt ubogi i sporo namęczyłem sie żeby odkręcić tą małą śrubkę...


no ja wymieniałem plyn dziś bo też nei wiem co tam było ale w/w śrubki nie udało mi sie odkręcić ( nie dośc że sie wd40 skończyło to śruba sie zrobiła okragła trzeba ją bedzie naciąć ale ciężko tam se poruszać brzeszczotkiem :( )

odkręciłem obejmę na dole chłodnicy i korek na chłodnicy i cosik sie wylalo ale nie wiem czy wszystko :(

świerzego płynu weszło mi tylko około 3,5 - 4,5 litra

Tak mało sie mieści do 1.4 silniczek 159A...... costam na gażniczku czy poprostu został jeszcze stary płyn w obiegu ??
_________________
LOVE - PEACE - POPLINA
  
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 14-01-2007, 03:55   

Niestety ale zostało Ci trochę płynu w bloku i w nagrzewnicy.U mnie po trudach śrubka w bloku puściła,a płyn z nagrzewnicy wydmuchałem powietrzem.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-11-2007, 13:31   

sorry za wracanie do przeszłości ale użyłem opcji szukaj i nie ma konkretnego artykułu o odpowietrzaniu układu........wiem jak spuścić....nawet jak nalać :lol: również znalazłem odpowietrzniki.....ale jak mam to zrobić?wiem otwarta nagrzewnica i wlewamy....odpalamy i co wtedy odkręcamy odppowietrzniki???? baaaaardzo bym prosił o pomoc
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2212
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 02-11-2007, 13:50   

cwynarx, już podczas wlewania płynu odkręcasz odpowietrznik na chłodnicy i wężu idącym od termostatu do nagrzewnicy i w momencie kiedy zaczyna się z nich lać zakręcasz je.Potem odpalasz silnik i grzejesz go i w między czasie trzeba co chwilę popuszczać odpowietrzniki w celu usunięcia zbędnego powietrza.U mnie podczas nagrzewania silnika powietrze leci tylko z odpowietrznika na przewodzie do nagrzewnicy a z odpowietrznika chłodnicy już nie,ale ja mam zbiornik na płyn przy błotniku,bo większość ma go na chłodnicy,więc nie wiem czy tam jest w ogóle odpowietrznik.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
     assistance   Moneta
 
 skype
 
cwynarx 


Wiek: 41
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 85
Skąd: czeladź
Województwo: Śląskie
Wysłany: 02-11-2007, 14:13   

dzieki !!!!!!!!!!! o to własnie mi chodziło....ja też mam zbiorniczek przy błotniku.

** Dodano: 05-11-2007, 20:55 **
wymieniłem płyn...i pojawił sie problem odpowietrznik przy chłodnicy przepuszcza......jest maksymalnie dokręcony jednak trochę z niego kapie....wymysliłem żeby dać na niego oring....tylko z czego go dopasować????przerabiał ktoś taki temat u siebie?
_________________
TIPO 159A2000 zagazowane było.... jest lancia delta 1,6ie 835C1000
     assistance
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 33 days
Network load