 |
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Brak już sił :( |
Autor |
Wiadomość |
Keray69


Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 09-11-2010, 21:48 Brak już sił :(
|
|
|
Panowie co jest ? Już 4 silniczek krokowy i niby nie działa ? dodaje gazu trzpien silniczka sie nie wysuwa zero reakcji... Jak sprawdzam na bateri 9V każdy sie wysuwa i wsuwa. Czyli jest sprawny. O Co chodzi ? Jak to jest z ich sterowaniem ? Po włączeniu zapłonu już powinien dostawać sygnał ze ma sie wysunąć ? Czy jak ? Gdzie może być problem ? Coś z masa czy czy jakis zanik napiecia ? czy jeszcze cos innego ? Ewentualnie jest jakiś bezpiecznik który mógł się spalic Wogole jest taki co odpowiada za silniczek krokowy ? Błagam panowie pomocy, bo zastanawiam sie juz nad kupieniem 5 silniczka |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 07:03
|
|
|
Keray69, nie kupuj kolejnego silniczka, bo to nie jego wina. A na jego pracę mają wpływ inne czynniki. Najpierw zresetuj komputer. Jak to nie pomoże posprawdzaj przewody pod które krokowy jest podpięty. Jak są ok, to pobaw się w ustawienie CPP. A może to właśnie on jest do wymiany. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
Keray69


Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 22:09
|
|
|
Ciechu wziąłem dziś miernik w w łapę i wszystko pomierzyłem. A o to efekt:
Wtyczka krokowca przy włączonym zapłonie (mierzone od góry)
Pin 1: 0,13
Pin 2: 0,13
Pin 3: 10,96
Pin 4: 0,00 (zero reakcji na pomiar)
Wtyczka krokowca pomiar na włączonym silniku:
Pin 1: 0,11
Pin 2: 0,11
Pin 3: 12,77
Pin 4: -0,00 - (-0,02)
Przy obiążeniu (zapalone swiatla długie, przednie przeciwmgłowe i tylnie, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew na masza itp) na odpalonym silniku:
Pin 1: 0,10
Pin 2: 0,10
Pin 3: 11.63
Pin 4: -0,03
Rozumie ktoś coś z tego ? Jak dla mnie wygląda to jakoś dziwnie... Ale mogę sie mylić, bo mało sie na tym znam. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 23:23
|
|
|
Keray69, pomiar chyba powinien być sprawdzany przy uchylonej przepustnicy, czyli wtedy kiedy krokowy powinien zareagować. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
Keray69


Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 23:34
|
|
|
ciechu napisał/a: | Keray69, pomiar chyba powinien być sprawdzany przy uchylonej przepustnicy, czyli wtedy kiedy krokowy powinien zareagować. |
Sory mój błąd jutro poprawie. |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 23:38
|
|
|
Keray69, wiesz, pewności nie mam, ale tak na zdrowy rozsądek to wtedy powinien zareagować, więc napicia na kostce powinny ulec zmianie. A Ty mierzyłeś w stanie spoczynku. Jak jest inaczej to niech mnie ktoś szybko poprawi |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
Keray69


Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 10-11-2010, 23:47
|
|
|
A wiesz co ? Co do tego to akurat nie jestem pewien... Bo nie jest tak ze jak podnosisz przepustnice to jest zero reakcji dopiero gdy przepustnica wraca i uderza trzpień silniczka on sie wysuwa. Czy tak nie jest ? |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
 |
ciechu


Pomógł: 65 razy Wiek: 46 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 11-11-2010, 17:10
|
|
|
Keray69, o pracy krokowca decyduje też CPP, który przesyła dane do CPU na podstawie informacji o położeniu przepustnicy. Wiem to, bo też myślałem że mam wadliwy krokowy, a okazało się, że pomogła wymiana CPP |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
 |
ZielonyTBG


Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2214 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 11-11-2010, 21:13
|
|
|
Keray69, taki pomiar nie wiele Ci pomorze.Jest z tym pewien myk,ponieważ silniczek krokowy wysterowany jest raz po czym zostaje w tej pozycji,więc będziesz miał problem to uchwycić.A druga sprawa to jest tam styk który jest zwierany w momencie kiedy krokowiec podpiera przepustnicę.To możesz sprawdzić bez problemu.
Silniczkiem steruje komp i może tam zaglądnij.Może wtyka jest zaśniedziała bo u mnie nie wyglądała najlepiej.A podstawowe dwa parametry które wpływają na regulację krokowca to temperatura silnika i położenie przepustnicy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
 |
|
|
|
|
 |
Keray69


Pomógł: 1 raz Wiek: 34 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 349 Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
|
Wysłany: 13-11-2010, 13:45
|
|
|
ZielonyTBG dobrze mówisz przyjrzałem sie tym elementom i okazało sie ze był przetarty kabel od wtyczki czujnika cieczy chłodzącej i zlutowałem go zaizolowałem i silniczek zaczął chodzić jak powinien Dzięki ZielonyTBG, za naprowadzenie mnie na dobry trop. A swoja drogą niech to bedzie nauczka dla was panowie: Jeśli wasza tempra ciężko odpala a potem za cholerę na zimnym silniku nie chce trzymać obrotów, a silniczek krokowy przestaje reagować to znaczy, ze warto przyjrzeć sie temu elementowi, bo jest on wysoko odpowiedzialny (jak w moim przypadku) za prace silniczka krokowego. Pozdrawiam |
_________________ TEMPRA 1.6 S.X ie |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|