Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Brak już sił :(
Autor Wiadomość
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 09-11-2010, 21:48   Brak już sił :(

Panowie co jest ? Już 4 silniczek krokowy i niby nie działa ? dodaje gazu trzpien silniczka sie nie wysuwa zero reakcji... Jak sprawdzam na bateri 9V każdy sie wysuwa i wsuwa. Czyli jest sprawny. O Co chodzi ? Jak to jest z ich sterowaniem ? Po włączeniu zapłonu już powinien dostawać sygnał ze ma sie wysunąć ? Czy jak ? Gdzie może być problem ? Coś z masa czy czy jakis zanik napiecia ? czy jeszcze cos innego ? Ewentualnie jest jakiś bezpiecznik który mógł się spalic Wogole jest taki co odpowiada za silniczek krokowy ? Błagam panowie pomocy, bo zastanawiam sie juz nad kupieniem 5 silniczka :sciana:
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-11-2010, 07:03   

Keray69, nie kupuj kolejnego silniczka, bo to nie jego wina. A na jego pracę mają wpływ inne czynniki. Najpierw zresetuj komputer. Jak to nie pomoże posprawdzaj przewody pod które krokowy jest podpięty. Jak są ok, to pobaw się w ustawienie CPP. A może to właśnie on jest do wymiany.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-11-2010, 22:09   

Ciechu wziąłem dziś miernik w w łapę i wszystko pomierzyłem. A o to efekt:

Wtyczka krokowca przy włączonym zapłonie (mierzone od góry)
Pin 1: 0,13
Pin 2: 0,13
Pin 3: 10,96
Pin 4: 0,00 (zero reakcji na pomiar)

Wtyczka krokowca pomiar na włączonym silniku:
Pin 1: 0,11
Pin 2: 0,11
Pin 3: 12,77
Pin 4: -0,00 - (-0,02)

Przy obiążeniu (zapalone swiatla długie, przednie przeciwmgłowe i tylnie, ogrzewanie tylnej szyby, nawiew na masza itp) na odpalonym silniku:
Pin 1: 0,10
Pin 2: 0,10
Pin 3: 11.63
Pin 4: -0,03


Rozumie ktoś coś z tego ? Jak dla mnie wygląda to jakoś dziwnie... Ale mogę sie mylić, bo mało sie na tym znam.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-11-2010, 23:23   

Keray69, pomiar chyba powinien być sprawdzany przy uchylonej przepustnicy, czyli wtedy kiedy krokowy powinien zareagować.
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-11-2010, 23:34   

ciechu napisał/a:
Keray69, pomiar chyba powinien być sprawdzany przy uchylonej przepustnicy, czyli wtedy kiedy krokowy powinien zareagować.


Sory mój błąd jutro poprawie.
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 10-11-2010, 23:38   

Keray69, wiesz, pewności nie mam, ale tak na zdrowy rozsądek to wtedy powinien zareagować, więc napicia na kostce powinny ulec zmianie. A Ty mierzyłeś w stanie spoczynku. Jak jest inaczej to niech mnie ktoś szybko poprawi :P
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 10-11-2010, 23:47   

A wiesz co ? Co do tego to akurat nie jestem pewien... Bo nie jest tak ze jak podnosisz przepustnice to jest zero reakcji dopiero gdy przepustnica wraca i uderza trzpień silniczka on sie wysuwa. Czy tak nie jest ? :roll:
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
ciechu 



Pomógł: 65 razy
Wiek: 46
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 4008
Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 11-11-2010, 17:10   

Keray69, o pracy krokowca decyduje też CPP, który przesyła dane do CPU na podstawie informacji o położeniu przepustnicy. Wiem to, bo też myślałem że mam wadliwy krokowy, a okazało się, że pomogła wymiana CPP
_________________
Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM
     assistance   Moneta
 
 
ZielonyTBG 



Pomógł: 94 razy
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2006
Posty: 2214
Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
Wysłany: 11-11-2010, 21:13   

Keray69, taki pomiar nie wiele Ci pomorze.Jest z tym pewien myk,ponieważ silniczek krokowy wysterowany jest raz po czym zostaje w tej pozycji,więc będziesz miał problem to uchwycić.A druga sprawa to jest tam styk który jest zwierany w momencie kiedy krokowiec podpiera przepustnicę.To możesz sprawdzić bez problemu.
Silniczkiem steruje komp i może tam zaglądnij.Może wtyka jest zaśniedziała bo u mnie nie wyglądała najlepiej.A podstawowe dwa parametry które wpływają na regulację krokowca to temperatura silnika i położenie przepustnicy.
_________________
Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
  
     assistance   Moneta
 
 skype
 
Keray69 



Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 349
Skąd: Ełk
Województwo: Warmińsko-Mazurskie
Wysłany: 13-11-2010, 13:45   

ZielonyTBG dobrze mówisz przyjrzałem sie tym elementom i okazało sie ze był przetarty kabel od wtyczki czujnika cieczy chłodzącej i zlutowałem go zaizolowałem i silniczek zaczął chodzić jak powinien :D Dzięki ZielonyTBG, za naprowadzenie mnie na dobry trop. A swoja drogą niech to bedzie nauczka dla was panowie: Jeśli wasza tempra ciężko odpala a potem za cholerę na zimnym silniku nie chce trzymać obrotów, a silniczek krokowy przestaje reagować to znaczy, ze warto przyjrzeć sie temu elementowi, bo jest on wysoko odpowiedzialny (jak w moim przypadku) za prace silniczka krokowego. Pozdrawiam :D
_________________
TEMPRA 1.6 S.X ie
  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 50 days
Network load