|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Cewka zap³onu - Tipo 1.4, problem |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Prosty
Do³±czy³: 09 Lut 2009 Posty: 13 Sk±d: I³awa
Województwo: Warmiñsko-Mazurskie
|
Wys³any: 09-02-2009, 17:10 Cewka zap³onu - Tipo 1.4, problem
|
|
|
Witam.
Mam problem z moim Tipo 1.4, mianowicie zanika iskra, przewody i swiece sa w porzadzku.. kopulka i palec tez. Prawdopodobnie problemem jest cewka zaplonu:
- wewnatrz cewki (miejsce do ktorego przychodza przewody) sa 4 "bolce". 1 strona (3 bolce) jest oznaczona jako +, 2 strona (1 boleC) zaznaczony jako -. Lecz po zbadaniu okazuje sie ze na wszystkich 4 sa + (przewod+masa, i tak jest +; wszedzie).
Czy to normalne? Czy idzie cos z tym zrobic? Czy zrobilo sie zwarcie w cewce? Albo inaczej, prosze o propozycje co z tym fantem dalej zrobic.
ps. Milo bym przyjal "schemat" takowej cewki. |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomóg³: 111 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Sk±d: Kraków
Województwo: Ma³opolskie
|
Wys³any: 09-02-2009, 20:21
|
|
|
Cytat: | ps. Milo bym przyjal "schemat" takowej cewki. | na co ci schemat cewki? Cewka jest nie naprawiana je¶li nie daje iskry to jedynym rozwi±zaniem jest kupno nowej lub u¿ywanej, moja cewka zdech³a ponad rok temu i polecia³a do kosza. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Prosty
Do³±czy³: 09 Lut 2009 Posty: 13 Sk±d: I³awa
Województwo: Warmiñsko-Mazurskie
|
Wys³any: 09-02-2009, 20:36
|
|
|
Chodzilo mi nie o schemat cewki, tylko chodzilo mi o to ile jest przewodow +owych, i -owych.. Bo sa 4(te ktore dochodza do cewki), i chyba wychodze na glupka ; o
Sugeruejsz ze ta cewka jest rypnieta? W takim razie kupimy nowa ; o |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomóg³: 111 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Sk±d: Kraków
Województwo: Ma³opolskie
|
Wys³any: 09-02-2009, 21:07
|
|
|
Prosty, Sam tak zasugerowa³e¶ Ja ci tylko mówiê ¿e gdy u mnie zanika³a iskra to po sprawdzeniu cewki okaza³o siê ¿e by³a do wymiany. Zrób prosty test wykrêæ jedn± ¶wiece a z pozosta³ych ¶ci±gnij kable, popro¶ kogo¶ ¿eby ci zakrêci³ silnikiem i patrz na to czy regularnie pojawia siê iskra. Najlepiej robiæ to w zaciemnionym miejscu lub wieczorkiem, wtedy lepiej zobaczysz iskrê. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomóg³: 94 razy Wiek: 46 Do³±czy³: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Sk±d: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wys³any: 10-02-2009, 08:07
|
|
|
Prosty, je¶li chodzi o te cztery kable to s± to dwie pary. Stoj±c przodem do auta-pierwsze dwa kable od zderzaka to zasilanie cewki a drugi jest z nim zmostkowany i zasila digiplex.Druga para od akumulatora s± to kable impulsowe do wytworzenia iskry i wskazania na obrotomierzu. |
_________________ By³a:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
Prosty
Do³±czy³: 09 Lut 2009 Posty: 13 Sk±d: I³awa
Województwo: Warmiñsko-Mazurskie
|
Wys³any: 10-02-2009, 11:16
|
|
|
Pierwszy przewod z drugim od zderzaka sa zmostkowane? |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomóg³: 111 razy Wiek: 42 Do³±czy³: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Sk±d: Kraków
Województwo: Ma³opolskie
|
Wys³any: 10-02-2009, 14:47
|
|
|
Prosty, dobra teraz musimy sobie wyja¶niæ czy masz 1.4 na ga¼niku czy z wtryskiem? bo to wygl±da inaczej wtedy. Tak jak ci napisa³ ZielonyTBG, jest dla wtrysku. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Prosty
Do³±czy³: 09 Lut 2009 Posty: 13 Sk±d: I³awa
Województwo: Warmiñsko-Mazurskie
|
Wys³any: 10-02-2009, 18:58
|
|
|
Z jedno punktowym wtryskiem, tylko nie rozumiem czy pierwszy przewod z drugim od zderzaka sa zmostkowane. :F
edit
1. od zderzaka byl ulamany, nie wiem gdzie go podlaczyc. |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomóg³: 94 razy Wiek: 46 Do³±czy³: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Sk±d: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wys³any: 11-02-2009, 00:33
|
|
|
Tu masz schemat.
114 to digiplex
14 to cewka wysokiego napiêcia
62 stacyjka
C-kolor pomarañczowy
MB-kolor br±zowo-bia³y
Jaki widaæ na schemacie ze stacyjki idzie zasilanie-przewód C na cewkê i wychodzi dalej do digiplexu.Czyli te przewody s± w cewce zmostkowane.
Taka sama sytuacja jest z przewodem MB.Przewód ten wychodzi z digiplexu i idzie do cewki.Tam jest zmostkowany z drugim przewodem i idzie on do obrotomierza.
Ten pierwszy od zderzaka to prawdopodobnie zasilanie z cewki, a drugi zasilanie digiplexu.Bez tego autko nie zapali.
|
_________________ By³a:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Prosty
Do³±czy³: 09 Lut 2009 Posty: 13 Sk±d: I³awa
Województwo: Warmiñsko-Mazurskie
|
Wys³any: 11-02-2009, 09:54
|
|
|
Bardzo dziekuje za GENIALNE wytlumaczenie, teraz wszystko zrozumialem - czas na naprawy : )
** Dodano: 16-02-2009, 16:01 **
Przepraszam za podwojny post, ale musze odswierzyc - a raczej napisac nowy problem.. z racji tego ze wymiana cewki dala efekty na cale 50 km jazdy. Znowu stalo sie to samo ( co opisalem w 1 poscie ).
Czy to moze byc wina digiplexu? |
|
|
|
|
mknt
witamy nowego
Wiek: 34 Do³±czy³: 31 Sie 2009 Posty: 1 Sk±d: poznan
Województwo: Wielkopolskie
|
Wys³any: 01-09-2009, 12:41
|
|
|
Witam. Mam taki problem. Wymienilem ¶ilnik w TIPO 1.4 agt przedtem byla iska jednak po wymianie slnika brak mu iskry. wszystkie kable s± prawidlowo podl±czone. Jednak w wtyczce od Cewki wyglada na to ze brakuje jednego kabla. sa 2 na ktorych jest napiecie (1 staly 2 po zaplonie) potem jest jakby masa lub sygnal do obrotomierza i znow jeden ktory jest wolny lecz ma napiecie. o co chodzi? wie ktos do czego ten kabel jest? Dzieki za pomoc |
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomóg³: 94 razy Wiek: 46 Do³±czy³: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Sk±d: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wys³any: 01-09-2009, 19:55
|
|
|
mknt, masz schemat wy¿ej i na dodatek wszystko opisane.Dwa s±siednie przewody maj± mieæ 12V po za³±czeniu zap³onu.Napiêcie "przychodzi" do cewki ¿eby j± zasiliæ i potem "wychodzi" i "idzie" co modu³u Digiplex aby tak¿e go zasiliæ.
Z kolei z modu³u zap³onowego Digiplex wychodzi przewód który "idzie" do cewki po czym wyprowadzony jest przewodem obok i "idzie" on do obrotomierza.Przewodem tym przesy³ane s± impulsy,które cewka zamienia na iskrê.
Mo¿e Digiplex nie ma zasilania |
_________________ By³a:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjêcia nale¿± do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich tre¶æ. Zabrania siê kopiowania zdjêæ, tre¶ci oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|