Czasem zgaśnie - jakieś porady ?? |
Autor |
Wiadomość |
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 28-05-2011, 21:09 Czasem zgaśnie - jakieś porady ??
|
|
|
Witka. Mam taką sprawę, może nie jest to pilne czy uciążliwe ale wolę za wczasu wypytac. Tipek normalnie trzyma obroty itp., na luzie nie gaśnie. Ale czasem tak 2 razy na dzień podczas jazdy (temp około 90) np przy wjezdzaniu na parking, zgaśnie. Odpalam go i jadę dalej normalnie. Czasem też przywieszał lekko obroty ale wtyczkę wyczyściłem od krokowca i na razie jest ok. Na co zwrócic uwagę co by mogło się "zaczynac" psuc Mile widziane każde wskazówki |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Leśniczy
Pomógł: 65 razy Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2009 Posty: 1711 Skąd: Ostrowiec Św.
Województwo: Świętokrzyskie
|
Wysłany: 28-05-2011, 22:43
|
|
|
jeśli gaśnie kiedy odpuszczasz z gazu i zamiast spaść do ok 800 obr. gaśnie to silniczek krokowy do czyszczenia. |
_________________ Było - Tipo 2.0 8V 115HP GranTurismo
Jest - Honda Civic MB6 1.8 VTi 182HP |
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 28-05-2011, 22:50
|
|
|
Powodów może być całe mnóstwo Ja bym obstawiał padającą pompę paliwa. Nad resztą pomyśle jutro |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 29-05-2011, 06:54
|
|
|
Dodam że to sie zdarza na gazie
Leśniczy,
to nie było na odpuszczaniu gazu, normalnie miałem wtedy nogę na pedale gazu |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Bdm
Pomógł: 39 razy Dołączył: 26 Lip 2007 Posty: 1999 Skąd: RDM
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 29-05-2011, 08:42
|
|
|
Sprawdź może czy na benzynie jest to samo, ale ja bym stawiał że to raczej coś z gazem, może coś ci czasami odcina dopływ gazu przez co gaśnie, jak odpalasz go ponownie, to przekręcasz kluczyk do końca czy tylko cofasz kawałek na "zapłon" i potem kręcisz? |
_________________ Pomoc Drogowa Radom okolice, możliwe dłuższe wyjazdy, holowanie + naprawa w warsztacie, zabudowa 4.60 łagodna, długie najazdy, atrakcyjne ceny tel: 531-165-551
SPRZEDAM CZĘŚCI TEMPRA/TIPO 2.0 MECHANIKA ELEKTRYKA BLACHARKA WNĘTRZE |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 29-05-2011, 20:18
|
|
|
Bdm, dziś tak miałem też dwa razy, i to dwa razy czekając na zielone światło na skrzyżowaniu. Nie było to powolne spadanie obrotów, tylko nagłe zgaśniecie. Ale poźniej troche jakby oborty były słabsze.
A odpalam później poprzez ponowne zakręcenie
Ps. a odnośnie benzyny to czasem mi się kontrolka wtrysku zapala na benz, ale po przegazowaniu gaśnie. może to niema nic wspólnego z tym ale napisałem |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 29-05-2011, 22:12
|
|
|
z kontrolka wtrysku to ten typ tak ma co do gazu kiedy wymieniales filterek ,i przeczysc styki na aku i masy |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 01-06-2011, 11:04
|
|
|
MARIOVIRUS, auto mam nie długo i filterek nie zmieniony jeszcze ale on by tak gwałtownie gaśił Tipka
A zauważyłem taką rzecz. Jak auto zostawię w cieniu to jest ok normalnie odpala itp. Natomiast jeśli auto postoi na gorącym słońcu ok pół godziny to ma problem z odpaleniem. Kręci normalnie, ale żeby zatrybił muszę go utrzymac przez chwilę na wyższych obrotach Czyżby Tipo nie lubiło słoneczka |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 11:08
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | A zauważyłem taką rzecz. Jak auto zostawię w cieniu to jest ok normalnie odpala itp. Natomiast jeśli auto postoi na gorącym słońcu ok pół godziny to ma problem z odpaleniem. Kręci normalnie, ale żeby zatrybił muszę go utrzymac przez chwilę na wyższych obrotach Czyżby Tipo nie lubiło słoneczka |
Nie tyle tipo co gaz. On bardzo nie lubi ciepłego powietrza. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 01-06-2011, 11:10
|
|
|
lynx, ale on nie chce wtedy na benzynie łapac Jak mu depne i załapie na gaz to po chwili jest ok
Coś mi się widzi że te gaśniecie dziwne i problem przy ogrzaniu słoncem mają coś wspólnego |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 11:20
|
|
|
No to klops. Ja miałem podobnie (teraz padła mi pompa paliwa, więc auto stoi i nie wiem czy jest tak dalej ) Ja mam tylko benzyne. Problemy z odpalaniem miałem kiedy silnik był lekko nagrzany (~70C) czyli po krótkiej jeździe, albo dłuższym postoju, tak że zdążył trochę ostygnąć. Wtedy czasami nie chciał palić. Z reguły pomagało otwarcie maski na parę minut |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 01-06-2011, 12:12
|
|
|
może CPW powoli siada ?? |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 02-06-2011, 08:01
|
|
|
W sumie niewiele, ale to jedyne co mi przychodzi do głowy. Może to zbieg okoliczności, ale po wyczyszczeniu CPW i popsikaniu WD40 objawy na jakiś czas znikneły. |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 07-06-2011, 08:37 Gaśnie cały czas już :(
|
|
|
No i dziś się problem odezwał i to baaardzo. Pojechałem tylko córe do szkoły zawieźc i wtedy mi zgasł. O tej pory wolnych obrotów prawie niema jak mu trzymam na gazie to ok, ale jak puszcze to chwilke popyrka lub od razu zgasa. Patrzylem na silniczek krokowy i jak naciskam te blaszke co on popycha to spreżynka z krokowca wysuwa się i to bardzo nie wiele (nie wiem jak to ma byc naprawde). Czy to silniczek krokowy padł Jak to mu sprawdzic jesli to to No chyba że co innego padło |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2011, 09:01
|
|
|
KrzychuB napisał/a: | Czy to silniczek krokowy padł | prawdopodobnie tak |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 07-06-2011, 09:04
|
|
|
Jelcyn, a czy jakoś definitywnie da się to stwierdzic żeby na ślepo nie kupowac bo to gaśniecie zaczyna mnie mocno wk***ac |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2011, 09:08
|
|
|
KrzychuB, odpal go i jak zacznie gasnąć to wciśnij ten bolec, jak się polepszy, to znak, że krokowiec powiedział ,,dobranoc''
Podobno można próbować go rozbierać i czyścić, ale jabym się w to nie bawił. Poszukaj trochę na forum, tematów o tym było naprawdę sporo. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 07-06-2011, 09:24
|
|
|
A więc zrobiłem jak napisałeś. Nacisnąłem na tą blaszkę co popycha krokowiec. I wtedy bolec zaczął dotykac blaszke. Jak delikatnie popusciłem to bolec się chował i nie dotykał blaszki i obroty spadały, lekko znów nacisnąłem blaszke to na chwilę bolec od krokowca dotknął blaszkę i znów się cofnął. Krokowiec reaguje na prąd. Czyli co krokowy do zmiany |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
Jelcyn
Pomógł: 59 razy Wiek: 37 Dołączył: 19 Gru 2008 Posty: 3248 Skąd: Lublin
Województwo: Lubelskie
|
Wysłany: 07-06-2011, 11:14
|
|
|
raczej tak, ale poczekaj, niech jeszcze ktoś to potwierdzi. |
_________________ NIE DRAŻNIJ MODA, BAN URODY CI NIE DODA |
|
|
|
|
KrzychuB
Pomógł: 45 razy Wiek: 40 Dołączył: 11 Cze 2009 Posty: 3983 Skąd: Nowy Sącz
Województwo: Małopolskie
Zaproszone osoby: 1
|
Wysłany: 07-06-2011, 13:50
|
|
|
I byłem teraz po córe i przy okazji do sklepu podjechałem. I problem był tylko z odpaleniem, zakręciłem 3 razy przegazowałem mocniej i załapał i ani razu nie zgasł mi, normalnie trzymał obroty WTF |
_________________ Mój Scenic https://www.facebook.com/RenaultScenicKrzychuB/
|
|
|
|
|
ZielonyTBG
Pomógł: 94 razy Wiek: 46 Dołączył: 12 Lut 2006 Posty: 2212 Skąd: Tarnobrzeg
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 07-06-2011, 16:22
|
|
|
Na końcu tego trzpienia jest styk który informuje sterownik że silniczek podpiera przepustnicę.Rozbierz krokowca i dobrze wyczyść.Mi to pomogło,co prawda nie na wieki ale na dłuższy czas,no i wiedziałem że na pewno winny jest krokowy. |
_________________ Była:Tempra SW 1,6 SXie
Jest:Fiat Croma 1.9 i Lancia Prisma 1.5
SW is COOL!!
|
|
|
|
|
lynx
Pomógł: 10 razy Wiek: 39 Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 420 Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 07-06-2011, 17:57
|
|
|
Też obstawiam krokowiec. Mi jak padł, zablokował w pozycji max wysuniętej.Żeby dojechać do domu musiałem go całkiem wyciągnąć Czyszczenie jest szybkie i łatwe. Krokowiec jest przykręcony na 3 torxy. Odpinasz, wykręcasz i rozbierasz. Sam krokowiec jest złożony na zatrzaskach. Jak go rozbierzesz to przeczyść taki bolec i blaszki które na niego wchodzą. |
|
|
|
|
mrk69
Pomógł: 31 razy Wiek: 37 Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 1884 Skąd: Kwidzyn
Województwo: Pomorskie
|
Wysłany: 08-06-2011, 09:55
|
|
|
lynx napisał/a: | Sam krokowiec jest złożony na zatrzaskach | które przy okazji rozbierania pękają jak leci.
Albo krokowiec, albo CPW. Ja w swoim pierwszym Tipolocie miałem takie problemy gdy było gorąco na dworze. Postał na słońcu i jak za pierwszym razem nie odpalił to strasznie go musiałem piłować, a i tak jak odpalił to miał tak niskie obroty, że cudem nie gasł. Pomagało mi wtedy polanie CPW zimną wodą
** Dodano: 08-06-2011, 10:59 **
A krokowca prosto sprawdzisz. Odpal auto, naciśnij na ten grzybek na jego końcu, który dotyka do przepustnicy i on się powinien schować. Potem jak go puścisz to powinien się wysunąć. Jeżeli się nie wysunie to popukaj go kilka razy palcem może załapie. Jeżeli takie akcje się dzieją to jest on do wymiany/czyszczenia....chociaż wolałbym dać te 50 zł za spokój sumienia |
_________________
|
|
|
|
|
|