Czy to normalne ??? |
Autor |
Wiadomość |
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:05 Czy to normalne ???
|
|
|
Cześć, cos mi sie dziwnego wyda w moim Tipku. Mam Tipo 1,6 na monowtrysku LPG. Chodzi mi głównie o wskazówkę ekonomiera. Gdy samochód jest na biegu jałowym to wskazówka stoi na srdoku albo czasmia nawet powyzej połowy. W moim poprzednim Tpiku tak nie było. Wskazówka była na minimum. Dodam że na benzynie i na gazie jest tak samo. Samochód też mi za duzp pali. POniżej 12 litrów nie schodzi. Czasami nawet wiecej skotłuje. W czym może być problem ? |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:07
|
|
|
Lasgo07, na początku sprawdz wszystkie przewody podcisnienia, bo najprawdopodobniej tu tkwi problem |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:09
|
|
|
egon., Ok, a czemu tak dużo pali ?? |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:26
|
|
|
Lasgo07, czego dużo pali LPG czy benzyny czy tego i tego? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2009, 16:29
|
|
|
Tego i tego pali dużo. Benzyny wiadomo ze troche mniej, ale 12 litrow to przesada lekka.
** Dodano: 02-02-2009, 16:35 **
A może to wina termostatu ? Wskazówka pokazuje 70 stopni |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 18:00
|
|
|
Lasgo07, termostat jeśli jest sprawny to czy zima czy lato po nagrzaniu silnika powinno być koło 90 stopni jeśli nie jest to na pierwszy ogień idzie termostat. Nawet w trzaskający mróz gdy jechałem na trasie to wskazówka nie oddalała się za bardzo od 90tki. Cytat: | egon., Ok, a czemu tak dużo pali ?? | podciśnienie jest ważne bo nie tylko napędza ekonomizer ale także steruje zapłonem (tak mi się wydaje że digiplex jest sterowany podciśnieniem) ja nie mam digilpex'a wiec nie mówię na 100% ze tak jest. Złe fazy zapłonu auto bardziej mułowate więcej ciśniesz pedał w podłogę więcej pali. Druga rzecz wymieniałeś kiedyś sondę lambda? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2009, 18:32
|
|
|
JAM_BELFEGOR, Nie wymieniałem, ale sprawdzałem ją. Odłączyłem na chwile ale bez efektu, było to samo, bez zmian. Wiec ja z powrotem podlaczyłem. Silnik chodzi tak jakby mial złą regulacje. Z rury wydobywa się nie równomierny dźwięk. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 19:00
|
|
|
Lasgo07, no to sprawdź wężyki z podciśnieniem na początek. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 02-02-2009, 19:01
|
|
|
Lasgo07, najpierw sprawdz przewody, pózniej zajmiemy sie spalaniem (o ile nie wyeliminujesz tych dwuch problemów za jednym zamachem) |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2009, 19:02
|
|
|
egon., Ok, dzięki wielkie wężyki posprawdzam a termostat wyjmę ze starego Tipo bo tam nowy wkładałem |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 19:14
|
|
|
ja tez mam 1.6 na monowtrysku i na wylaczonym ekonomizer pokazuje max a na odpalonym na polowie czasami troszeczke podad a spalanie mam 10 benzyny czy lato czy zima i zimom tez nie osiaga 90' podczas jazdy ale wystarczy ze na chwilke stanne i odrazu jest 90' na zegarku i u mnie nie ma diplexa tylko camiast niego i cewki jest modol ktory pelni role cewki i kopulki |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 02-02-2009, 19:26
|
|
|
MARIOVIRUS, Spoko ale u mnie słychać że silnikowi brakuje regulacji ponieważ nie chodzi płynnie na biegu jałowym. |
_________________ FIAT COUPE 2,0 16V 139KM |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2009, 23:28
|
|
|
Lasgo07, przede wszystkim, jesli chodzi o spalanie, to jesli miales na mysli ze najmniej spala Ci 12l LPG, to ja bym sie nie dziwil. Silnik 1.6 + LPG + zima + kilkunastoletnie auto = 12-14l w zaleznosci od stylu jazdy. Benzyny powinien spalic okolo 10-11l zima. Mozesz wybrac sie na regulacje gazu (co powinno sie robic dwa razy w roku) ale cudow bym sie nie spodziwal |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 03-02-2009, 18:41
|
|
|
zgodze sie z kolegą Ciechu78 moja tempra tez pali teraz 12-14 litrów choc czasem lubie przycisnąc gaz w podłoge |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 05-02-2009, 17:17
|
|
|
i tu mam was koledzy, wymieniłem termostat, świece na nowe i Tipek pali teraz 10 l gazu na 100 km tylko jeździć ale nadal nie wiem czemu silnik kuleje na wolnych obrotach. Przeowdy podciśnienia sprawdzałem, jest ok wszystko. Mechanik mi powiedział że mogły się ścisnąć dwa zawory od jeżdzenia na gazie. Co wy o tym sądzicie ? |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-02-2009, 21:54
|
|
|
Lasgo07 ja tez wymieniłem swiece przewody, temp mam zawsze 90 stopni ale z moim wydechem ciezko sie opanowac zeby nie przycisnac ale srednia to 13 litrów gazu bo cały czas po miescie ewentualnie jakis wypad |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
MARIOVIRUS
Pomógł: 18 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Sty 2008 Posty: 571 Skąd: Bolesławiec
Województwo: Dolnośląskie
|
Wysłany: 05-02-2009, 23:07
|
|
|
a jakie obroty trzyma na jalowym ? |
_________________ Tipo 1,6 I.E. 94r +LPG 835c1,000 było
Mercedes W123 200D 81r jest
Fiat Marea 2.0 20V 98r była
BMW E34 2.0 vanos był
Golf II 1.3 90r. był
Vento 1,8 LPG 94 był
Audi 80 2.6 94 było
Audi 100c4 2.8 quattro bylo
Fiat Tipo 1.8 92 jest |
|
|
|
|
tymek
Pomógł: 6 razy Wiek: 48 Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 314 Skąd: Janów
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 05-02-2009, 23:16
|
|
|
na gazie 800-900 to samo na pb |
_________________ BLUE MISTRESS [1.6i.e]
tam mnie znajdziecie:)http://radiobff.wix.com/radiobff |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 05-02-2009, 23:37
|
|
|
no a u mnie jest troche rozbierznosci pomiedzy obrotami na Pb i LPG. Tzn, dla 90'c na Pb mam jakies 850 a na LPG nawet 1200. No i zapomnialem zwrocic uwage na to diagnoscie na ostatniej regulacji gazu, ale coz. Nie wiem czy jest jakas osobna regulacja obrotow dla gazu. |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-02-2009, 06:42
|
|
|
Ciechu78 napisał/a: | Nie wiem czy jest jakas osobna regulacja obrotow dla gazu. |
Oczywiscie ze jest |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 06-02-2009, 10:07
|
|
|
egon., no to się na spocie pobawimy tym |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
Lasgo07
Pomógł: 7 razy Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1802 Skąd: Pułtusk
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 06-02-2009, 21:54
|
|
|
To zależy też w jakiej instalacji. U mnie jest jakaś lepsza instalacja gazowa (automatyczna) i nie ma zadnych pokręteł do regulacji na reduktorze tylko wszędzie pozakładane są elektroniczne czujniki. Także tylko gazownik . Na szczęście mam dobrze wyregulowany bo jednakowe obroty ma na PB i LPG. POza tym po wymianie termostatu byłem dzisiaj w Płocku i auto spaliło mi 9,5 litra gazu na 100 km. Jak zatankowałem gazu za 20 zł to skonczył sie dopiero przy 120 km także jest wielce uradowany ) |
|
|
|
|
egon
Pomógł: 57 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 5516 Skąd: Pleszew
Województwo: Wielkopolskie
Zaproszone osoby: 2
|
Wysłany: 06-02-2009, 23:47
|
|
|
Lasgo07 napisał/a: | To zależy też w jakiej instalacji. U mnie jest jakaś lepsza instalacja gazowa (automatyczna) i nie ma zadnych pokręteł do regulacji na reduktorze tylko wszędzie pozakładane są elektroniczne czujniki. |
No tu masz racje, ale Ciechu78, akurat ma tą starszą |
_________________ VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa |
|
|
|
|
ciechu
Pomógł: 65 razy Wiek: 45 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 4008 Skąd: Leszno
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 09-02-2009, 18:42
|
|
|
egon., taaaa, a o regulacji na spocie to mi z głowy wyleciało Więc trzeba zrobić następnego |
_________________ Było:
Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
Bravo "bravo" 1.6 16V 103KM Pb
Jest:
156 SW 1.9JTD 145KM |
|
|
|
|
|