|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
Dla mających problemy z układem wtryskowym |
Autor |
Wiadomość |
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2005, 13:54 Dla mających problemy z układem wtryskowym
|
|
|
Znalazłem ciekawy artykuł dotyczący problemów z wtryskiem w temprze:
"Opisywana poniżej usterka pojazdu spotkała użytkownika Fiata Tempra, chociaż mogła pojawić się w każdym innym samochodzie z wtryskiem benzyny sterowanym elektrycznie. Usterka ta stała się bardzo uciążliwa dla podróżujących samochodem, ponieważ oznaczała przymusowe godzinne przerwy w podróży, jeżeli zachodziła potrzeba, nawet chwilowego, zatrzymania się po drodze. Otóż po wyłączeniu silnika istniała duża szansa, że nie zapali. Dopiero po odczekaniu około godziny można było silnik uruchomić bez przeszkód.
Samochód trafił kolejno do kilku warsztatów, w tym autoryzowanych, ale nikt nie był w stanie określić przyczyny usterki. Problem wydawał się nie do rozwiązania, tym bardziej, że usterka ujawniała się sporadycznie i tylko wtedy, gdy silnik był nagrzany (po przejechaniu co najmniej kilkudziesięciu kilometrów). Dopiero wnikliwe badanie w jednej ze stacji obwodów układu wtryskowego, wykonane ăkrok po krokuÓ, przyniosło rozwiązanie zagadki. Otóż winną okazała się cewka przekaźnika głównego wtrysku, która wykazywała przebicia międzyzwojowe. W miarę upływu czasu uzwojenia się nagrzewały, a liczba ăczynnychÓ zwojów malała wraz z temperaturą - pole magnetyczne wytwarzane przez uszkodzoną cewkę było wystarczające do przytrzymania przyciągniętej kotwicy przekaźnika, jednak zbyt słabe do jej przyciągnięcia z większej odległości (po wyłączeniu i włączeniu zapłonu). Tego typu usterki można łatwo zlokalizować - zwoje cewki mają niejednolitą barwę (ciemnieją przy zwarciach) - trzeba jednak rozebrać przekaźnik, co nie zawsze jest wykonalne. W trakcie badania elementów obwodu elektrycznego warto więc sprawdzić temperaturę przekaźników - te ătrochęÓ uszkodzone są wyraźnie bardziej gorące. Pomiary rezystancji cewki lub wartości prądu sterującego są mało miarodajne z uwagi na rozrzut parametrów i różnorodność typów stosowanych przekaźników, a ponadto zwykle brak jest szczegółowych danych technicznych."
Artykuł pochodzi z Auto Moto Serwisu:
http://www.automotoserwis...ak_w/7-8-00.htm |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Nazir
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2005 Posty: 36 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 27-03-2005, 14:04
|
|
|
To jest chyba właśnie to czego szukam (mój post w dziale MECHANIKA : problem z odpalaniem na gorącym silniku). Mam silnik 1,6 na monowtrysku - jak zlokalizować tę cewkę? |
|
|
|
|
Marcin3 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2005, 14:14
|
|
|
Potwierdzam ten artkuł miałem ten sam probnlem i to była cewka !! w silniku 1.6 cewka znajduje się po prawej stronie silnika na sciance odzielajcej kabine od silnika, dojdzesz do niej po przewodzie wyskokiego napięcia !!! mozesz tez poszukać na schematach lub instrukcji obsługi ale cewke raczej łatwo znaleśc !! |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 27-03-2005, 14:33
|
|
|
Ale tu chodzi o cewkę przekażnika wtrysku a nie cewkę wysokiego napięcia.
Prawdopodobnie przekaźnik wraz z bezpiecznikiem jest w komorze silnika. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
Nazir
Wiek: 49 Dołączył: 12 Mar 2005 Posty: 36 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 27-03-2005, 16:01
|
|
|
No właśnie cewka a przekaźnik to dwie różne rzeczy. Czy należy szukać tego raczej w skrzynce z bezpiecznikami czy w komorze silnika? |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 28-03-2005, 13:38
|
|
|
O ile się dobrze doczytałem to chodzi o cewkę przekaźnika czyli zwój drutu umieszczony w przekaźniku wtrsyku (w małej skrzyneczce o wymiarach ok 2,5 x 2,5 x 3 z wychodzącymi 4 lub 5 stykami). Przekaźnik(i) do wtrysku sa umieszczone na przegrodzie silnika i przedziału pasażerskiego pod plastkikową pokrywą na 2 śruby. U mnie jest to dokładnie na środku przegrody. Pod pokrywą są 2 przekaźniki na czerwonych podstawkach z 2 bezpiecznikami. Wg mnie jeden jest do wtrsyku a drugi do zapłonu, ale co do drugiego mogę sie mylić. Jeśli odłączyłem jeden to wtrysk nie miał zasilania, więc jeden na 100% odpowiada za wtrysk.
To właśnie zwój na jednym z przekaźników się przegrzewa i powoduje wariacje. Ja miałem dokładnie to samo, ale dziwnym trafem jak szybko przeszło tak szybko przeszło. Dziwne bo uzwojenie się chyba raczej samo nie naprawiło. Fakt, że działa najbardziej mnie cieszy.
W końcu ktoś odszukał racjonalne wyjaśnienie większości uszkodzeń Fiatów i chwała Ci za to!! Czytając nasze i inne fora zauwałżyłem, że bardzo wielu ludzi miało problemy z odpalaniem auta na ciepło i wymiana większości czujników nic nie pomagała. Teraz jest wyjasnienie! |
|
|
|
|
Tomilee
Pomógł: 5 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Sty 2005 Posty: 598 Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
|
Wysłany: 29-03-2005, 21:47
|
|
|
wychodzi na to że czym więcej elektoniki tym samochód bardziej zawodny - nie ma to jak stary gaźnik, lub mesio beczka diesel nie do zdarcia |
_________________ Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem |
|
|
|
|
mkaminski100
Wiek: 44 Dołączył: 17 Gru 2004 Posty: 672 Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
|
Wysłany: 29-03-2005, 23:03
|
|
|
Im więcej KIEPSKIEJ elektroniki tym więcej problemów!! Fiat niestety tworzył urządzenia zaawansowane technologicznie z kiepskich części. To tak jakby z "kredensa" próbować zrobić Maybacha
To jest jednak normalne, że Włosi zamiast upraszczać wolą komplikować sprawy i widac to szczególnie w maszynach jakie tworzą. Niemieckie mają 2 razy mniej kabli, trybów i pokręteł, są połowę mniejsze, psują się 10 razy rzadziej i są 100 razy prostsze do naprawy. Każdy mechanik w moim starym zakładzie potrafił naprawić niemiecką maszynę, ale nikt (nawet Włosi ) nie potrafili zrobić tak, żeby Włoska nie popsuła sie za 2-3 dni. Oczywiście Niemiecka pracowała super na częsciach-zamienikach polskich. Włoska tylko na oryginalnych, po nieorginalne powodowały tylko uszkodzenia innych podzespołów...
Można by książke napisać |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|