Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[Gaźnik] dwa zapłony zamiast Digiplex
Autor Wiadomość
PiotruS_205 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-04-2011, 11:10   [Gaźnik] dwa zapłony zamiast Digiplex

Miałem problem z Digiplex w poprzednim tipo kolega wsadzil dwa zaplony odpiał Digiplex i od dolnego zaplonu przypial kable do cewki. Teraz w temprze znow sie popsuł ten aparat i jest zrobione tak samo..
Czy mogą być ewentualne skutki dwóch zapłonów ? np wieksze spalanie ?
w tipo byl silnik jedno punkt tutaj mam gaznik.
_________________
był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 14-04-2011, 16:05   

Napisz to zrozumialej, czytam to trzeci raz i nie bardzo idzie to zrozumieć. Chodziło ci o to że masz silnik na gaźniku z zapłonem sterowanym modułem zapłonowym digiplex (kopułka z boku głowicy) a ktoś ci przełożył aparat zapłonowy mechaniczny do korpusu i odpiął digiplexa??? Jeśli tak to spalanie ci nie powinno wzrosnąć, przy założeniu że masz dobrze ustawiony kąt zapłonu, aparat jest sprawny, podciśnienie sterujące nim jest sprawne, a i zapomniał bym musisz sobie załatwić moduł odcięcia paliwa tak zwany "cut-off" Gdy hamujesz silnikiem digiplex odcina za ciebie paliwo w przypadku aparatu mechanicznego i gaźnika robi to właśnie ten moduł. Bez niego spalanie może wzrosnąć od 0,5-1l na 100km (głównie po mieście). Zależy od stylu jazdy i umiejętności rozsądnego hamowania.

** Dodano: 14-04-2011, 17:08 **
P.S: dobrze też było by zdemontować aparat z głowicy i zaślepić tak jak to jest w gaźnikowcach bez digiplexa. Po co wałek ma napędzać coś co i tak nie działa. Digiplexa wyrzucić żeby nie robił zmyłki u mechanika, skoro jak rozumiem nie działa. Możesz również odkręcić CPW wyczyścić i sprzedać. Już ci się nie przyda, jeśli jest w dobrym stanie może ktoś na forum kupi, podobnie jak aparat z głowicy.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
PiotruS_205 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 15-04-2011, 10:42   

tak chodzi o to ze mam silnik na gaźniku , dokładnie tak digiplex jest wyjęty bo gubił iskrę i aparat mechaniczny jest dołożony, tyle że z aparatu z głowicy idą kable WN bo dopiero co były wymieniane.
a mógłbyś mi wysłać jakiś link z allegro albo dokładniej opisać ten moduł odcięcia paliwa oraz gdzie go podłączyć ??
_________________
był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 15-04-2011, 15:20   

PiotruS_205 napisał/a:
tyle że z aparatu z głowicy idą kable WN bo dopiero co były wymieniane.
nie rozumiem, jak to dalej masz podłączone kable od cewki zapłonowej do aparatu z boku głowicy? Cyknij dokładną fotkę silnika chce to zobaczyć. Jakim prawem ci to działa i co przesterować ci zapłon? no i po co w takim razie aparat w blok silnika (gdzie tu logika)?

CUT-OFF


A tak to działa gdy masz digiplex


Jedyne zdjęcie jakie mam
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
PiotruS_205 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 16-04-2011, 19:21   

ok jutro cykne fotkę, ale dokładnie tak jest z mechanicznego zapłonu idą kable do cewki a z boku silnika ida kable WN.
_________________
był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2011, 11:14   

Bez sensu :lalala: trzeba już było wszystko przerzucić na jeden aparat :D kable MM czyli oryginalne do gaźnikowca kosztowały mnie 36zł pół roku temu.

http://allegro.pl/przewod...1566726009.html
http://allegro.pl/przewod...1555435920.html
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
PiotruS_205 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 17-04-2011, 15:21   



a mi tam to nie przeszkadzało a kable wymieniałem całkiem niedawno =)
_________________
był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 17-04-2011, 22:39   

Dla to co masz obecnie pod maską jest bez sensu. Rozwiązanie jakie widzę to albo zdobyć sprawny digiplex i przywrócić do oryginału, albo poszukać modułu cut-off z oryginalną wiązką i podłączyć (schematy masz wyżej) oraz pozbyć się aparatu z głowicy. Podciśnienie też jest z fantazją zrobione, a sam aparat mam wątpliwości czy jest w ogóle dobrze ustawiony. Ponadto nie widzę żadnego przewodu podłączonego z aparatu do cewki. Do tego połowa "flaków" wisi luźno. Jak zwykle gazownikowi nie chciało się przymocować parownika na stałe, a pojemnik z pompy też wygląda jakby lewitował, nie wspomnę o alarmie i rurze z dolotu która jest w jakieś nie naturalnej pozycji. Obstawiam jakiś rasowy stożek z allegro. Taka kombinacja jak za załączonej fotce na pewno nie daje dobrego spalania ani osiągów. Zrobisz jak uważasz.
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
PiotruS_205 


Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 20-04-2011, 21:19   

wole poszukać modułu cut off ;-)
a podciśnienie co z nim jest nie tak , jak powinno być poprawnie zrobione ?
aparat jest ustawiony dobrze i z aparatu idą dwa przewody do cewki.
Parownik jest przymocowany do podstawy od akumulatora.
pojemnik też jest przymocowany , alarm niestety nie jest podłączony itd najchętniej bym go wymontował ale boje się ingerować w elektrykę, no i niestety dokładnie tak jak mówisz jest stożek z allegro bo niestety nie ma pojemnika na filtr poprzedni właściciel nie miał.
na osiągi nie narzekam tyle co spalanie do 16l
no i jeszcze problem mam bo na gorącym silniku nie chce odpalać, na krótko jak podłącze plus do rozrusznika (automatu?) to odpala bez żadnego problemu ale ze stacyjki nie :(
_________________
był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G
     assistance
 
JAM_BELFEGOR 



Pomógł: 111 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 3717
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 20-04-2011, 21:48   

PiotruS_205 napisał/a:
a podciśnienie co z nim jest nie tak , jak powinno być poprawnie zrobione ?
Poprawnie to przewód idzie z gaźnika do aparatu zapłonowego i nie jest taki długi.
PiotruS_205 napisał/a:
niestety dokładnie tak jak mówisz jest stożek z allegro bo niestety nie ma pojemnika na filtr poprzedni właściciel nie miał.
pozbądź się jak na szybciej spalanie spadnie ci przynajmniej 2l :lalala: poszukaj na allegro czy w forumowym dziale sprzedam/kupie oryginalnej puszki do gaźnikowca.
PiotruS_205 napisał/a:
na osiągi nie narzekam tyle co spalanie do 16l
nie narzekasz bo nie masz odniesienia do tego jak to auto może jeździć, gwarantuje ci że przejechał byś się Temprą kolegi Kajlon to byś zmienił zdanie. Poza tym spalanie jakie mona uzyskać to 11-12l w mieście 8-9l trasa więc jest o co powalczyć (oczywiście LPG benzyna jeszcze ponad litr mniej).
PiotruS_205 napisał/a:
no i jeszcze problem mam bo na gorącym silniku nie chce odpalać, na krótko jak podłącze plus do rozrusznika (automatu?) to odpala bez żadnego problemu ale ze stacyjki nie :(
nie wiem co to może być.
PiotruS_205 napisał/a:
aparat jest ustawiony dobrze i z aparatu idą dwa przewody do cewki.
jaki kąt ustawiłeś?
_________________
FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000
     assistance   Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 29 days
Network load