|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
[Gaźnik] dwa zapłony zamiast Digiplex |
Autor |
Wiadomość |
PiotruS_205
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 14-04-2011, 11:10 [Gaźnik] dwa zapłony zamiast Digiplex
|
|
|
Miałem problem z Digiplex w poprzednim tipo kolega wsadzil dwa zaplony odpiał Digiplex i od dolnego zaplonu przypial kable do cewki. Teraz w temprze znow sie popsuł ten aparat i jest zrobione tak samo..
Czy mogą być ewentualne skutki dwóch zapłonów ? np wieksze spalanie ?
w tipo byl silnik jedno punkt tutaj mam gaznik. |
_________________ był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 14-04-2011, 16:05
|
|
|
Napisz to zrozumialej, czytam to trzeci raz i nie bardzo idzie to zrozumieć. Chodziło ci o to że masz silnik na gaźniku z zapłonem sterowanym modułem zapłonowym digiplex (kopułka z boku głowicy) a ktoś ci przełożył aparat zapłonowy mechaniczny do korpusu i odpiął digiplexa??? Jeśli tak to spalanie ci nie powinno wzrosnąć, przy założeniu że masz dobrze ustawiony kąt zapłonu, aparat jest sprawny, podciśnienie sterujące nim jest sprawne, a i zapomniał bym musisz sobie załatwić moduł odcięcia paliwa tak zwany "cut-off" Gdy hamujesz silnikiem digiplex odcina za ciebie paliwo w przypadku aparatu mechanicznego i gaźnika robi to właśnie ten moduł. Bez niego spalanie może wzrosnąć od 0,5-1l na 100km (głównie po mieście). Zależy od stylu jazdy i umiejętności rozsądnego hamowania.
** Dodano: 14-04-2011, 17:08 **
P.S: dobrze też było by zdemontować aparat z głowicy i zaślepić tak jak to jest w gaźnikowcach bez digiplexa. Po co wałek ma napędzać coś co i tak nie działa. Digiplexa wyrzucić żeby nie robił zmyłki u mechanika, skoro jak rozumiem nie działa. Możesz również odkręcić CPW wyczyścić i sprzedać. Już ci się nie przyda, jeśli jest w dobrym stanie może ktoś na forum kupi, podobnie jak aparat z głowicy. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
PiotruS_205
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 15-04-2011, 10:42
|
|
|
tak chodzi o to ze mam silnik na gaźniku , dokładnie tak digiplex jest wyjęty bo gubił iskrę i aparat mechaniczny jest dołożony, tyle że z aparatu z głowicy idą kable WN bo dopiero co były wymieniane.
a mógłbyś mi wysłać jakiś link z allegro albo dokładniej opisać ten moduł odcięcia paliwa oraz gdzie go podłączyć ?? |
_________________ był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 15-04-2011, 15:20
|
|
|
PiotruS_205 napisał/a: | tyle że z aparatu z głowicy idą kable WN bo dopiero co były wymieniane. | nie rozumiem, jak to dalej masz podłączone kable od cewki zapłonowej do aparatu z boku głowicy? Cyknij dokładną fotkę silnika chce to zobaczyć. Jakim prawem ci to działa i co przesterować ci zapłon? no i po co w takim razie aparat w blok silnika (gdzie tu logika)?
CUT-OFF
A tak to działa gdy masz digiplex
Jedyne zdjęcie jakie mam
|
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
PiotruS_205
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 16-04-2011, 19:21
|
|
|
ok jutro cykne fotkę, ale dokładnie tak jest z mechanicznego zapłonu idą kable do cewki a z boku silnika ida kable WN. |
_________________ był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
|
|
|
|
PiotruS_205
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 17-04-2011, 15:21
|
|
|
a mi tam to nie przeszkadzało a kable wymieniałem całkiem niedawno =) |
_________________ był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 17-04-2011, 22:39
|
|
|
Dla to co masz obecnie pod maską jest bez sensu. Rozwiązanie jakie widzę to albo zdobyć sprawny digiplex i przywrócić do oryginału, albo poszukać modułu cut-off z oryginalną wiązką i podłączyć (schematy masz wyżej) oraz pozbyć się aparatu z głowicy. Podciśnienie też jest z fantazją zrobione, a sam aparat mam wątpliwości czy jest w ogóle dobrze ustawiony. Ponadto nie widzę żadnego przewodu podłączonego z aparatu do cewki. Do tego połowa "flaków" wisi luźno. Jak zwykle gazownikowi nie chciało się przymocować parownika na stałe, a pojemnik z pompy też wygląda jakby lewitował, nie wspomnę o alarmie i rurze z dolotu która jest w jakieś nie naturalnej pozycji. Obstawiam jakiś rasowy stożek z allegro. Taka kombinacja jak za załączonej fotce na pewno nie daje dobrego spalania ani osiągów. Zrobisz jak uważasz. |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
PiotruS_205
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2009 Posty: 20 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-04-2011, 21:19
|
|
|
wole poszukać modułu cut off ;-)
a podciśnienie co z nim jest nie tak , jak powinno być poprawnie zrobione ?
aparat jest ustawiony dobrze i z aparatu idą dwa przewody do cewki.
Parownik jest przymocowany do podstawy od akumulatora.
pojemnik też jest przymocowany , alarm niestety nie jest podłączony itd najchętniej bym go wymontował ale boje się ingerować w elektrykę, no i niestety dokładnie tak jak mówisz jest stożek z allegro bo niestety nie ma pojemnika na filtr poprzedni właściciel nie miał.
na osiągi nie narzekam tyle co spalanie do 16l
no i jeszcze problem mam bo na gorącym silniku nie chce odpalać, na krótko jak podłącze plus do rozrusznika (automatu?) to odpala bez żadnego problemu ale ze stacyjki nie |
_________________ był:
Tipo 90 , 1.4 B+G
jest:
Tempra 93 , 1.6 B+G |
|
|
|
|
JAM_BELFEGOR
Pomógł: 111 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 3717 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 20-04-2011, 21:48
|
|
|
PiotruS_205 napisał/a: | a podciśnienie co z nim jest nie tak , jak powinno być poprawnie zrobione ? | Poprawnie to przewód idzie z gaźnika do aparatu zapłonowego i nie jest taki długi. PiotruS_205 napisał/a: | niestety dokładnie tak jak mówisz jest stożek z allegro bo niestety nie ma pojemnika na filtr poprzedni właściciel nie miał. | pozbądź się jak na szybciej spalanie spadnie ci przynajmniej 2l poszukaj na allegro czy w forumowym dziale sprzedam/kupie oryginalnej puszki do gaźnikowca. PiotruS_205 napisał/a: | na osiągi nie narzekam tyle co spalanie do 16l | nie narzekasz bo nie masz odniesienia do tego jak to auto może jeździć, gwarantuje ci że przejechał byś się Temprą kolegi Kajlon to byś zmienił zdanie. Poza tym spalanie jakie mona uzyskać to 11-12l w mieście 8-9l trasa więc jest o co powalczyć (oczywiście LPG benzyna jeszcze ponad litr mniej). PiotruS_205 napisał/a: | no i jeszcze problem mam bo na gorącym silniku nie chce odpalać, na krótko jak podłącze plus do rozrusznika (automatu?) to odpala bez żadnego problemu ale ze stacyjki nie | nie wiem co to może być.
PiotruS_205 napisał/a: | aparat jest ustawiony dobrze i z aparatu idą dwa przewody do cewki. | jaki kąt ustawiłeś? |
_________________ FIAT TIPO 1.4 - (78HP) Typ : 159A2.000 (P/LPG) SPRZEDANY
RENAULT MEGANE III - 1.6 16V (110HP) - K4M 858
LANCIA DELTA II - 2.0 16V (139HP) - 836A3.000 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|