Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie jest ukryty układ cut-off
Autor Wiadomość
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25-02-2005, 17:29   Gdzie jest ukryty układ cut-off

Gdzie w Tipo gaźnikowym jest ukryty układ sterowania zaworem elektomagbnetycznym odcięcia paliwa do gaźnika zwany: cut-off.
Dzisiaj szukałem szukałem i guzik znalazałem.
Swoją drogą to ta plątanina kabli przy panelu bezpieczników i przekaźników to tragedia. Nie dosyć, że trudno tam się dostać to jak się tam tochę porusza to można np. stracić światła awaryjne.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-02-2005, 18:17   

To nie jest układ tylko elektrozawór i doprowadzenie prądu. ot całaość
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
bob96 



Pomógł: 7 razy
Wiek: 63
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 519
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Województwo: Śląskie
Wysłany: 25-02-2005, 18:19   

Czerwony kabelek na gażniku :)
_________________
Cromka 1.9 automat
Marea Weekend 1,8 +BRC sekwencja
Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik + gaz BRC
P.Walker+ Sirio ML145
Uniden 78 elite
     assistance
 
 skype
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-02-2005, 20:03   

Dokładnie tak jak BOB mówi czerwony kabel!! który jest kruchy!! i odpasc może bardzo łatwo hehe.Ja ten zawór uszkodziłem i nowy nie ma podróbek kosztuje !!!!!! :x 140zł!!!!!!! :x
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25-02-2005, 20:11   

No to powtórzę pytanie - gdzie w tipo gaźnikowym jest umieszczony układ cut-off zwaney również : modułem sterujacym urzadzeniem odcinającym dopływ paliwa (elektrozawór) podczas hamowania silnikiem.

Na shcemacie w książce tipo/tempra str 197 oznaczony liczbą 120. dodam, że w/g schematu układ ten ma 7 wyprowadzeń i stanowi niejako połączenie cewki zapłonowej , idukcyjnego generatora impulsów (siedzi w aparacie zapłonowym) czujnika położenia przepustnicy i oczywiście elektrozaworu.

Tak więc ktokolwiek widział ktokolwiek wie, niech napisze gdzie to ustrojstwo jest schowane.
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
Tomilee 



Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 598
Skąd: Opole
Województwo: Opolskie
Wysłany: 25-02-2005, 20:15   

Ot wymyśliłeś sobie problem #-o .
Po co ci to ustrojstwo
_________________
Tipo 1.8 GT
Fiat Ducato 2,5 D - fura z sianem :)
  
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 25-02-2005, 20:19   

Chodzi ci o elektro zawór gaźnika tak ?
Więc on jest wkręcony w górną czesc gaźnika od lewej strony stojąc przed autem dokładnie jest pod rurą gumowa karbowaną od powietrza.Wkręcany jest w gaźnik.W srodku jest elektro magnes i dysze które elektrycznie zamykają lub otwierają.Co do modułu czyli digi plexa jest na scianie pod podszybiem za akumulatorem mniej więcej.Jak będziesz to wykręcać ten zawór !!
Uwaga na kabel mi odpadł i lutowałem
Druga sprawa gwint tego czujnika jest bardzo słaby i kruchy mi pękł przy wkręcaniu w gaźnik i był mega problem bo kikut został w gaźniku hehe
kupiłem nówke za 140zł i jest dobry.Kikut udało się wykręcić bez zmian w gaźniku naszczęscie
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 26-02-2005, 13:34   

memo napisał/a:
No to powtórzę pytanie - gdzie w tipo gaźnikowym jest umieszczony układ cut-off zwaney również : modułem sterujacym urzadzeniem odcinającym dopływ paliwa (elektrozawór) podczas hamowania silnikiem.

Na shcemacie w książce tipo/tempra str 197 oznaczony liczbą 120. dodam, że w/g schematu układ ten ma 7 wyprowadzeń i stanowi niejako połączenie cewki zapłonowej , idukcyjnego generatora impulsów (siedzi w aparacie zapłonowym) czujnika położenia przepustnicy i oczywiście elektrozaworu.

Tak więc ktokolwiek widział ktokolwiek wie, niech napisze gdzie to ustrojstwo jest schowane.


witam. mialem tipka takiego jak ty i doskonale wiem co i jak. tem uklad jest umiejscowiony po prawej stronie jak staniesz przed otwartym silnikiem kolo cewki zaplonowej po prawej stronie. jest to taki niewielka puszka. to jest ten wlasnie uklad cut-off
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 27-02-2005, 15:25   

Temat kontynuowany na http://forum.tempra.org/viewtopic.php?p=7531#7531
     assistance   Moneta
 
 
dziura.arek 



Pomógł: 3 razy
Wiek: 44
Dołączył: 28 Lis 2004
Posty: 690
Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 27-02-2005, 19:47   

Niewiem gdzie znajduje się to przy gaźniku ale taki moduł istnieje.
Czerwonym kabelkiem jest podłączony zawór odciencia paliwa. Moduł dodatkowo jest sprzężony z układem zapłonowym.
     assistance   Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 28-02-2005, 17:13   Moduł został znaleziony !!!!

Dzisiaj moduł został znaleziony, znajdował się dokładnie w tym miejscu jakie wskazał kolega Temprawg.
Poniżej kilka fortek aby juz nie było wątpliwości o co mi chodziło.

Lokalizacja układu: pomiędzy lewym reflektorem i kierunkowskazem zaraz przed zbiornikiem spryskiwacza (jest schowany za blachą widać jedynie kable połączeniowe)


Układ odkręcony od karoserii


Układ w zbliżeniu


widok od strony konektorów
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
TEMPRAWG 



Pomógł: 17 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Lut 2005
Posty: 414
Skąd: Garwolin
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 01-03-2005, 22:11   

dokladnie tam. male ustrojstwo ktore nie zawsze dziala tak jak funkcja do ktorej zostalo stworzone.
memo jak masz jakies pytania lub problemy mozesz walic. w tipo 1.4 plus gaz jestem obcykany jezdzilem 2,5 roku i swoje ( czytaj chyba wszystkie mozliwe usterki jakie moga w nim wystapic przerobilem) pozdrawiam
_________________
BYŁO
TIPO 1.4 GAZNIK 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 91' B/G
TIPO 2.0 GT 90' B/G
TEMPRA SW 1.6 93' B/G


Czesci uzywane do TIPO/TEMPRY

tel.0723-121-618
     assistance   Moneta
 
 
Jacacenty 



Pomógł: 13 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Lis 2004
Posty: 991
Skąd: Dillenburg
Województwo: Lubuskie
Wysłany: 01-03-2005, 22:21   

Ja mam styczność z Temprą od ponad 10 lat i ciągle mnie zaskakuje...
_________________
*** \=/ ***
     assistance
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-03-2005, 16:59   

Dziekuję Temprawg jeśli pojawią się jakieś kłopoty nie omieszkam zapytać.

W tym układzie chciałem skontrolować stan połączeń (styki) nieco je przeczyściłem. Gdyż szukałem przyczyny sporadycznego szarpania a nie mogłem zlokalizować tego istotnego elektrycznego elementu zapłonu silnika.

Pozdrawiam
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
Radzio_wawa 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2004
Posty: 141
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 14-03-2005, 01:35   

Opowiedz coś bliżej o tych szarpnięciach. Czy zdarzały się podczas przyspieszania, czy jak? Na gazie, czy na benzynie? No i jak rozwiązałeś ten problem.
Mi się zdarza na zimnym silniku na benzynie, takie gwałtowne szarpnięcie, zupełnie jakby odcinało dopływ paliwa, albo brakowało iskry. :( Codziennie także rano po odpaleniu chodzi jakby na 3 cylindrach - ale to już chyba inna (dla mnie bliżej nie określona) bajka.
_________________
'02 Focus 1.8 TDCI - następca Tempry
'92 1.6 SX SW / LPG - sprzedana
no risk - no fun :)

Sklep Czarodziejski... http://www.fraida.pl
     Moneta
 
 
memo 


Dołączył: 30 Sty 2005
Posty: 74
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-03-2005, 16:31   

Wobec tego opiszę problem - jest nadal nie rozwiązany.

Szarpnięcia występują jedynie jesienią i zimą. Nie ma reguły kiedy się pojawią. Szarpanie może nastapić na przykład po przejechaniu 30-40 km albo po 5 km. Następuje ono stopniowo w trakcie jazdy tzn. szarpnięcia przypominają to jak się jedzie na zbyt wysokim biegu. Później jest coraz gorzej. W pewnym momencie trzeba się zatrzymać i najlepiej chwilę postać po tym postoju samochód jedzie jak burza - dosłownie i do końca dnia może sobie tak jeździć. Ostatnio tak miałem, że już makabrycznie szarpał postałem, ruszam i szarpie jak cholera ale nic jadę dalej i dosłownie po 400 m auto odżyło i już nie było problemów tego dnia.
Charakterystyczne jest również gaśnięcie silnika przy wyrzucaniu na luz podczas np. dojeżdżania do skrzyżowania. Przy czym czasem wystepuje tylko gaśnięcie (szarpnięcia podaczas jazdy są niewyczuwalne).

Ponieważ szarpie wtedy gdy jest mroźnie lub wilgotno dlatego podejrzewam elektrykę zapłonu.
Zastanawia mnie również oszronienie gaźnika w pobliżu gdzie podłącza się rurki siłownika aparatu zapłonowego i siłownika zubożenia mieszankui na ssaniu (ten na gażniku z przodu).

Poczytałem tu i tam i podobne problemy wilgoć i nierówny zapłon ma wiele osób. Część stawia na czujnik Halla (w aparacie zapłonowym) lub przegrzewanie się modułu wzmocnienia (również przy aparacie zapłonowym) część najogólniej na inst. elektr. Jednak w moim przypadku te dolegliwości poajwiają się sporadycznie - i to jest różnica.
Samochód odpala bez problemów, latem opisane wyżej objawy wogóle nie wystepują.

Kopułka, palec i przewody WN i świece są nowe zmieniłem niedawno i na razie tylko gaśnie na luzie. Gaźnik czyściłem, sprawdziłem też szczelność uszczelki pod gaźnikiem. Wyczyściełm połączenia masy i połączenia "plusa"

Zastanawia mnie jakość wykonania skrzynki bezpieczników. Zwykle zimą na nogi daje się ciepłe powietrze i może to wpływa na jakość połączeń elektrycznych poza tym wilgoć z podłogi paruje.
Myślałem również o zbiorniku paliwa - ale na myśleniu się skończło. Może tam jest woda i wymraża sie w gaźniku.


Samochód zasilany jedynie benzyną, tradycyjny gaźnik
_________________
Tipo 1.4 (gażnik)
     Moneta
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load