Tempra Tipo Team Strona Główna Logo TTT
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team

 SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gdzie kupic przewody WN?
Autor Wiadomość
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 22-01-2005, 00:17   Gdzie kupic przewody WN?

Mam problem z zakupem przewodów WN. No, nie ma się co smiać bo problem jest poważny.
Poszedłem do sklepu żeby kupić nowe, bo mi skacza iskry. Były Boscha od Tempry(szare), ale za długie i wystawały z modułu. Koszt 75zł. Nie było innych więc zadzwoniłem do Boscha. Powiedziano mi że sa za ....400zł!! I nie ma do tego żadnych krosów cokolwiek by to znaczyło. Kupiłem więc Janmora i samochód na ciepłym silniku nie chciał w ogóle palić! Oddałem je a sprzedawca dziwił się że to kupiłem bo on słyszał tylko złe opinie o Janmorze i podobno mają mnośtwo zwrotów.
No wiec pytałem się o NGK- 250zł, ale podobno to i tak nie te a NGK mówi że powinien (!!) pasować model RC-FT609, ale nikt tego nie gwarantuje.
Chapion podono jest za 109zł (model FC FT 609), ale też nikt nie powie, że za 2 dni auto nie umrze jak przy Janmorze (dopiero po 2 dniach zaczęły się problemy).
Dzwoniłem więc do 4 sklepów i wielu warsztatów (między innymi EMF) i każdy mówi, że nie jest pewien czy znalezione przewody będą pasowały bo do tej pory nie mieli styczności z takim silnikiem.
Czy to aż taki niespotykany silnik?
rodzaj silnika to 835C1000, kod 160EB55A (1.6 ie mono monotronic z modułem boscha 75KM).
Tylko nie mówcie że pasują od Poldka, bo ja mam Boschowskie wyjścia z modułu a nie DINowskie i są krótsze od takich samych z Tempry. Jak się dowiedziałem to maja 2 filtry przeciwzakłoceniowe- oporniki po 1 i 5 kOhm.
Moje oryginalne przewody sa Boscha koloru czarnego.
Proszę Was o pomoc w dobraniu dobrych i w miarę tanich kabli.
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-01-2005, 00:43   

Z Janmora sa ale na ich stronie:
http://www.janmor.pl/inde...arka=&przewod=#
Podejrzewam ze gosc dal ci przewody nie do tego silnika i dlatego masz problem.
Te do twojego Tipiaka kosztuja 109 wiec wydatek ci sie kroi nie maly.
Ja jutro chyba pojade po kabelki ale mam nadzieje ze beda od poldka pasowaly :D
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 22-01-2005, 00:56   

To były Fam 20 lub 12, ale na pewno pasujące. Niestety tych silnik nie akceptuje...
Dlatego juz z Janmorem nie eksperymentuję, bo nie będę płacićł za odsyłanie icj
     assistance   Moneta
 
 
rtomik 



Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-01-2005, 08:44   

Ja mam Janmora kable i nie mam zadnego problemu.
Chodzi elegancko, bez zadnego najmniejszego problemu.
Zaplacilem za nie 65zl w Warszawie.
Zadzwon do porzadnego sklepu a nie do amatorow ktorzy nie wiedza co sprzedaja:)
Podalbym Ci oznaczenie kabli ale pudelko zostalo na dzialce, nie mam jak sprawdzic.
_________________
Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie.
  
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 22-01-2005, 11:50   

Jeśli ok 60zł to na pewno FAS. To są zwykłe kable. Ja potrzebuję FAM20 które kosztują 110zł i mają oporniki. O ile wiem muszą być miedziane w środku i jak się dowiedziałem oryginalnie mają 2 oporniki, a Janmory nie, tylko materiał przwodzący stawia opór 5kOhm. Pytałem się o to w Janmorze i te same kupiłem w sklepie. Po trudnościach z odpaleniem dzwoniłem do Janmora i powiedziano mi żebym założył stare a jak się poprawi to oddał przewody nowe. I tak się stało. Koleś któy ma sklep zjadł zęby na cześciach i buja się z tym długi czas. Zresztą o jakości Janmora świadczy fakt że nie ma go w prawie żadnym sklepie!!
Druga rzecz to z rozmowy w Janmorze wywnioskowałem, że oni raczej w nowszych typach kabli są amatorami. Do Fiatów 90% sprzedaży to FAS czyli zwykły DINowski kabel.
Zostawny więc Janmora bo ten temat przerobiłem.Szukam raczej innego zamiennika bo to u mnie nie pójdzie.
     assistance   Moneta
 
 
rtomik 



Wiek: 48
Dołączył: 25 Lis 2004
Posty: 127
Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
Wysłany: 22-01-2005, 12:08   

Ja mam janmora, moj kolega ma janmora i inni maja janmora i wszyscy sa zadowoleni.
moze miales jakas lewa partie:(
_________________
Tempra zapalniczka na LPG
138 tys na szafie.
  
 
 
romano 



Pomógł: 56 razy
Dołączył: 09 Sty 2005
Posty: 2132
Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
Wysłany: 22-01-2005, 14:54   

A ja kupowałem kable Sentech i nie narzekam, zamawiałem je ze strony http://www.sentech.pl/.
Na stronie jest katalog, cennik itp.
_________________
Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE

     Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 22-01-2005, 15:41   

Też byłem. Moga "spróbować" dać swój model, ale nie są pewni bo nie mają odpowiednika Boscha który ja posiadam. Podany model jest wzięty na podstawie rocznika i pojemności więc może być problem. Gdybym chciał to muszę przesłać im zdjęcia...Cena 116zł.
     assistance   Moneta
 
 
Emf 



Pomógł: 26 razy
Wiek: 47
Dołączył: 16 Sty 2005
Posty: 2668
Skąd: Piotrków Trybunalski
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 22-01-2005, 16:09   

Ja przed ckwila wlasnie zalozylem nowe kabelki Janmora i po krotkim tescie nie mam negatywnych uwag.
Nie wiem dlaczego w twoim rejonie nie ma Janmora bo u nas jest w kazdym sklepie i jest on podstawowa oferta.
_________________
Była Włoszka.
Był Niemiec.
Teraz jest Francuz.

     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 22-01-2005, 16:36   

mkaminski100 napisał/a:
Zresztą o jakości Janmora świadczy fakt że nie ma go w prawie żadnym sklepie!!


Dwie wieksze hurtownie motoryzacyjne sprzedajace w detalu w Kraku na ul. Centralnej maja wlasciwie tylko Janmora :)
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 22-01-2005, 16:48   

Piszcie jakie Janmory bo FAS i FAM to zupełnie inne kable (zob. opis na stronie www.janmor.pl)
Do mojego auta pasują FAM20
W naszym regionie nikt nie prowadzi Janmora i już w kilku sklepach powiedziano mi że są wadliwe. (m.in. Fota i InterCars). EMF ich też nie ma.
Zresztą to i tak nie zmienia stanu rzeczy, że przeznaczone do mojego silnika Janmory nie działały na ciepłym silniku. Dlaczego Bosh ma przewody tylko do tego silnika, a Janmor sprzedaje je pod wszystkie Tipo/Tempra posiadające wyjścia Boshowskie?
Teraz musiałbym kupić nowe za 119+15za wysyłkę. Może będzie ok, a może znów się popsują na ciepłym...
Numery jakie udało mi się odszukać na przewodach to 0356 250 037 (wtyczka na moduł cewek) oraz 1354 489 095 (wtyczka na świecę)
Wszystie mają te same numery. Gdyby ktos wiedział jakie do tego sa tani zamienniki to byłbym wdzięczny.
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 22-01-2005, 21:30   

Ja ci polece któryś raz championy mam je prawie rok i są bdb!! miodzio . Co do twojego sądze że dostamniesz. Co do długości tak nie musisz sie sćiśle trzymać.Zepniesz spinkami plastikowymi i luzik .


Ja te championy mam tak dopasowane jak orginały fiatowskie.

Co do ich pracy to bdb zero przebić czy tym podobnych!! miud!!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 23-01-2005, 00:19   

Właśnie chyba kupię Championy, bo gość w Gorzowie mówił, że coś ma ale nie jest pewien. Koszt 110zł.
Podobno jednak nie mam możliwości wymiany jeśli się nie sprawdzą, co dla mnie jest dziwne. Pytałem sie w sklepie Fota- główny dystrybutor Championa!
Dziś przewody sa na kaloryferze i się suszą. Jeszcze trochę musza popracować, ale jak zobaczyłem to data produkcji jest w 92!!! Stare jak świat...
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-01-2005, 00:29   

Jeśli są pierwsze co sie dziwić a mówią że auta z niemiec lepsze!!! hehe od naszych a nawet kable masz stare !!!!


Z championa będziesz zadowolony bo ja też jestem a należe do wybrednych!!! i nie toleruje dziadostwa !! np rzemieślniczych kabli.

są wykonane profesionalnie z sylkonowe solidnie wchodzą na swiece silna guma w koło na swiecy co też zabezpiecza przed wodą ogólnie bdb bez zarzutu!!!

A jakie masz swiece obecnie????
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 23-01-2005, 12:33   

Obecnie mam Bosha i wtyczki sa jakby wczoraj odlane. Same kable sa już niestety sztywne ale nie ma się co dziwić. 12 zrobiło swoje. To, aż dziwne, bo normalne kable by tyle nie wytrzymały. Jednak największe uszkodzenie to uderzona i pęknięta guma od wtyczek na module cewek. To tam wchodzi wilgoć i powoduje przebicia unimożliwające jazdę.
Tak więc kabelki się wczoraj wysuszyły, a potem zakleiłem je silikonem.
Starczy prowizorycznie, aż nie znajdę lepszych.
Grafit, jesli mam do wyboru Champion za 110 i Janmor za 110 (plus wysyłka) to które Ty byś wybrał? No, właśnie. Champion to jednak firma z większą tradycją. Zresztą 110zł to wydatek na kilka lat więc aż tak oszczędzać nie będę tym bardziej że w rozdzielaczu zły kabel nic nie uszkodzi, a u mnie może się spalić cały moduł z cewkami! I wtedy koszty są już duuuże... Jak dla mnie jeśli kupię za 110 to się będę cieszył. Jeśli znów się coś nie stanie..
     assistance   Moneta
 
 
Marcin - fiattipo.pl 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 05 Sty 2005
Posty: 1166
Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
Wysłany: 23-01-2005, 17:25   

mkaminski100 napisał/a:
Champion to jednak firma z większą tradycją.


No tym sie nie sugeruj :lol: "Champion" to zapewne tylko marka nabijana przez jakiegos chinskiego podwykonawce :) Tak na marginesie te kable to Champion, czy Federal-Mogul, bo to chyba obecnie to samo...
_________________
Pozdrawiam
Marcin
Tipo 1.4S '94 LPG (SPRZEDANY)
Corolla LE 1.8 VVTi 2004
------------------------------
tipo.republika.pl
     Moneta
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 23-01-2005, 17:47   

Wole Championa niż Janmora choćby rzeczywiście mieli amerykańskie części. Champion to firma która ma tradycję i produkuje wiele artykułow samochodowych, a Janmor robi tylko przewody. U mnie Janmor zawódl...
Zresztą w moim przypadku przewody Janmora to dość nieudana podróbka Bosha. Końcówki wyglądały jak odlane w domu, były całe w pudrze i nie miały żadnych oznaczeń.
Jak zmierzyłem oporność to moje stare Boshe mają 6,1 do 6,3, a Janmora (te same) 5,4-5,8. Nominalnie musi być 6 kOhm
Jedyne na plus dla Janmora to giętkość, ale stare Boshe mają 12 lat więc nie ma się czego dziwić.
  
     assistance   Moneta
 
 
GRAFIT 



Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 719
Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
Wysłany: 23-01-2005, 18:30   

Nie kupuj żadnych jamorów itp to badziewie!!!


Uwarzam że champion przy tym rzemiośle nie jest tak drogi !!

Nawet bym sie nie zastanawiał czy rzemiosło czy renomowana FIRMA!!!



Są one elastyczne nawet w mrozy .
bardzo solidnie wchodzą na swiece . Zakończenie metalowe i guma nachodzi na swiece aż zakrywa całą porcelane!!!

Ja przed tymi miałem orginał fiat lancia były stare .

Pojechałem do motoryzacyjnego ,a że mam tam znajomego to wziołem sobie na chwile chyba te jamora albo podobne to na tym nawet nie palił
a latały na swiecy :lol: tragedia

Tak więc kupiłem te ok 100zł i po sprawie.

Swiece miałem boscha to nie ma porównania z championem!!
_________________
Była Tempra gaźnik 1.6 jest BMW coupe 318i
Było Bmw jest Mondeo :)
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2005, 22:32   Przewody wysokiego napięcia w Temprze.

W mojej Temprze są oryginalne przewody wysokiego napięcia.
Wszystkie mają oporność po ok. 1 kΩ.
O takiej przewodności są w cinqueceto. Można zastosować chociaż mają inną końcówkę "tzw. kątową" na świecę.
Kiedyś o takiej przewodności były w maluchu i tylko w wtyczce na świecę był opornik 10 kΩ, dzisiaj są o oporności rozłożonej 10 kΩ.

Jeżeli podejrzewasz o niesprawność przewody WN to zanim je wymienisz zmierz ich oporność. W każdym silniku są cztery przewody na świece i jeden na cewkę. W moim przypadku pomiary wskazywały na jeden przewód , który miał przerwę. Propozycje były różne, lecz nikt nie posiadał informacji o oporności oferowanych przewodów WN. Jest zawsze aktualna możliwość dorobienia takiego samego przewodu do kompletu, który aktualnie jest zamontowany w samochodzie. Czyli zamawiasz to podajesz długość przewodu, oporność i rodzaj połączeń np kopułka rozdzielacza do świecy. Wszystkie te propozycje były na zamówienie. Dostępne były używane o oporności 1 kΩ od CC i pożyczyłem jeden z zamiarem naprawy mojego. Jak naprawić podpowiedziano w sklepie, jeżeli przerwa jest w pobliżu końca przewodu i wymaga niewielkiego skrócenia to przewód oryginalny po naprawie jest lepszy od oferowanych w sklepie. W moim przypadku po rozgięciu końcówki od strony świecy i zdjęciu jej z przewodu wystarczyło skrócenie o ok.1 cm i już był dobry kontakt elektryczny 1 kΩ.
Życzę powodzenia w naprawie tym , ktorzy zachowali swoje oryginalne fiatowskie przewody WN.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 06-02-2005, 22:53   

Z tego co wiem przewodów sie nie naprawia. To już nie te auta i napięcie jest na tyle wysokie, że iskra będzie przeskakiwała. W wielu autach (również u mnie) napięcie jest dośc wysokie i wtyczki muszą być dokładnie dopasowane i dlatego moje są całkowicie zalane i nie można ich rozłożyć.
Dowiadywałem się na temat oporności i nie jest to takie hop siup. W przypadku przewodów istnieje rezystancja i impedancja. Niestety nie wiem jaka jest różnica, ale jak rezystancję obliczysz omomierzem w domu, tak impedancję tylko przy wysokich częstotliwościach. Dlatego często z niektórymi kablami sa problemy.
W moim silniku nie ma rozdzielacza, jest tylko moduł zapłonowy więc potrzebuję tylko 4 kable które zresztą jak twierdzi NGK powinne miec aktywną rezystancę czyli zależną od ilości puszczonych impulsów.
Poza tym wtyczki mam specjalne Boschowskie, a nie DINowskie więc kable od Poloneza, CC czy mlucha odpadają. Oryginalnie mają po 2 oporniki na kablu: 1 i 5 kOhm.
Jak na razie dogadałem się z Janmorem i jeśli jeszcze raz przewody mnie zawiodą to oddaję i muszę kupić Boscha.
     assistance   Moneta
 
 
Jadodada 


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2005
Posty: 304
Skąd: Gliwice
Województwo: Śląskie
Wysłany: 06-02-2005, 23:18   

Tu nie cudów.

Im mniejsza oporność , a co za tym idzie większa przewodność tym lepsze połączenie elektryczne.
_________________
Fiat Tempra 2.0 i.e. cat. wersja SX SS "TAXI" D rocznik maj 1991.
  
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-02-2005, 11:40   

Ja mam dokładnie taki sam silnik w Delcie 1.6 1993 rok(835 C1.000).
Może poszukać w katalogach kabli właśnie do tego auta?
Ja narazie nie zmieniam, ale będę dziś lub jutro w garażu to zobaczę jakie są kable i jakie mają oznaczenia. Jakby co to mogę także podjechać do Janmora do Pabianic (kilka km ode mnie) gdzie na wzór tamtych dorobią mi takie kable. Dorabiałem u nich kable i nigdy nie narzekałem.
Na "zamówienie" robią kable od ręki i można ich przypilnować :)
     assistance
 
 skype
 
czecho 



Wiek: 50
Dołączył: 23 Lis 2004
Posty: 172
Skąd: Wrocław
Województwo: Dolnośląskie
Wysłany: 07-02-2005, 11:47   

ja tez mam identyczny silnik jak mkaminski100 i (jak już kiedyś pisałem) mam Janmory (za 91PLN) wcześniej miałem Bosch'a i szczerze mówiąć nie widzę żadnej różnicy.
na dokładkę mam LPG i nie ma różnicy ani na benzynie ani na gazie.
ale może po prostu miałem szczęście (?)
_________________
Tipo 1.6 i.e. suite '94 + LPG BRC
no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
  
 
 
Kabar 


Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2005
Posty: 109
Skąd: Łódź
Województwo: Łódzkie
Wysłany: 07-02-2005, 11:54   

Wg katalogu Janmora wychodzi mi taki kabelek: FAM20
     assistance
 
 skype
 
mkaminski100 



Wiek: 44
Dołączył: 17 Gru 2004
Posty: 672
Skąd: Basingstoke
Województwo: Other
Wysłany: 07-02-2005, 12:04   

Wiem, że do mnie powinne być FAM20. Nawet je miałem, ale po rozgrzaniu silnik przestał reagować. Założyłem stare Bosha i ożył. Gasł nadal, ale nie padał tak często jak na Janmorach.
Może to była wina przewodów, może "czynników wyższych" tego nie wiem.
Dzwoniłem do Janmora i powiedziano mi że jeśli kolejny komplet mi nie podziała (mimo że powinien bo rzeczywiście mamy takie same silniki) to oddadzą pieniądze.
Spróbujemy. Jak widzicie post jest dość stary i teraz ktoś go znów ożywił

Napiszcie jakie jest u Was spalanie w wersjach 835C1.000 i dlaczego u mnie średnio może spala ok 10l/100
     assistance   Moneta
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska

Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść.
Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.

Server uptime: 31 days
Network load