|
Ogólnopolski Klub Tempra Tipo Team
|
jestem nowy i mam pytanie |
Autor |
Wiadomość |
Arture1
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 67 Skąd: Będzin k/Katowic
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-01-2006, 00:16 jestem nowy i mam pytanie
|
|
|
Witam jestem nowy i mam tipo 1,6 z gazem od niedawna i mam kilka pytac moze pomozecie oto one
jak mam naciskac przyciski od resetowania przebiegu mam deske digital i ustawiania swiatel itp jest jakas kombinacja czy jak?? bo naciska i nic dajcie jakies wskazowki
od czego mam zaczac jak nie dziala mi chlodnica poprostu sie nie wlacz aha i przy jakiej temp.powinna sie wlaczac bo u mnie jest po wyzej 90stopni i nic juz plyn z chlodnicy paruje i jeszcze 1 bylem u goscia ustawic gaz i powiedzial mi ze mam za krotka linke od gazu i ze bardzie mi nie zmniejszy ogrotow mam ok 1,5tys na zimnym powyzej 2 tys co tez auto wiecej pali bo na 13litrach gazu zrobilem 90km
pozdrawiam i licze na wasze odpowiedz z powazaniem Arture1
z gory dzieki za odpowiedz(i)
podro |
|
|
|
|
Pele_Tipo
Wiek: 38 Dołączył: 26 Mar 2005 Posty: 685 Skąd: Warszawa
Województwo: Mazowieckie
|
Wysłany: 21-01-2006, 00:30
|
|
|
chlodnica sie nie wlacza moze chodzi o termostat
a linka od gazu jakas lewa musi byc, bo regulacja wolnych obrotow to doslownie minimalny zakres.
Moznaby ja np. wymienic, no nie |
_________________ bylo 159A2.000, jest 160A1.046 i minus 200kg, a od niedawna takze pierwszy sponsor www.motohurt.com
|
|
|
|
|
Arture1
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 67 Skąd: Będzin k/Katowic
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-01-2006, 00:58
|
|
|
no mozna wymieniac ale narzie nie mam czasu i mozliwosc ale jakos damy rade a z tymi przyciskami nie wiecie w digitalu?? pozdro a tobie dzieki za odpis Arture1
[ Dodano: 21-01-2006, 01:02 ]
i przez ta linke moze wiecj palic??? |
|
|
|
|
ego
Pomógł: 37 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Gru 2004 Posty: 3059 Skąd: Kraków
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-01-2006, 09:08
|
|
|
Pele_Tipo napisał/a: | chlodnica sie nie wlacza moze chodzi o termostat |
a moze o wentylator ?? |
_________________ było TiPo 2.0 16v sedicivalvole
i było Bravo 2.0 20v hgt ...
i było FOCUS 1.8 Zetec
jest nuova Bravo |
|
|
|
|
netsat
Wiek: 62 Dołączył: 26 Paź 2005 Posty: 143 Skąd: Jasło
Województwo: Podkarpackie
|
Wysłany: 21-01-2006, 09:17 Re: jestem nowy i mam pytanie
|
|
|
Arture1 napisał/a: | Witam jestem nowy i mam tipo 1,6 z gazem od niedawna i mam kilka pytac moze pomozecie oto one
jak mam naciskac przyciski od resetowania przebiegu mam deske digital i ustawiania swiatel itp jest jakas kombinacja czy jak?? bo naciska i nic dajcie jakies wskazowki
od czego mam zaczac jak nie dziala mi chlodnica poprostu sie nie wlacz aha i przy jakiej temp.powinna sie wlaczac bo u mnie jest po wyzej 90stopni i nic juz plyn z chlodnicy paruje i jeszcze 1 bylem u goscia ustawic gaz i powiedzial mi ze mam za krotka linke od gazu i ze bardzie mi nie zmniejszy ogrotow mam ok 1,5tys na zimnym powyzej 2 tys co tez auto wiecej pali bo na 13litrach gazu zrobilem 90km
pozdrawiam i licze na wasze odpowiedz z powazaniem Arture1
z gory dzieki za odpowiedz(i)
podro |
Chlodnica sie nie wlacza?? Chyba chodzi Ci o dmuchawe -powodow moze byc kilka
Uszkodzony czujnik temperatury lub sam silnik wentylatora na chlodnicy
Pozatym piszesz ze po zagrzaniu plyn Ci paruje Wskazuje to na niesczelnosc ukladu chlodzenia ktory jest zamkniety lub uszkodzenie samej pompy ktora moze u Ciebie nie funkcjonuje wogole
Co do ilosci spalanego paliwa to normalna sprawa jest ze przy tak wysokich obrotach jakie podajesz silnik bedzie palil duzo wiecej jak norma
Moja propozycja jest taka abys pojechal do dobrego mechanika ze swoim autkiem bo z Twojego postu wynika ze kompletnie nie masz wiedzy dotyczacej poracy silnikow
Pozdrawiam |
_________________ Tempra 1.6 ie /LPG 1991 rok |
|
|
|
|
dziura.arek
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2004 Posty: 690 Skąd: Kraków - Zielonki
Województwo: Małopolskie
|
Wysłany: 21-01-2006, 11:22
|
|
|
Jeśli masz na wtrysku to obtotami raczej steruje silnik krokowy... |
|
|
|
|
romano
Pomógł: 56 razy Dołączył: 09 Sty 2005 Posty: 2132 Skąd: Chorzów
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 21-01-2006, 17:55
|
|
|
Arture1 napisał/a: | Witam jestem nowy i mam tipo 1,6 z gazem od niedawna i mam kilka pytac moze pomozecie oto one
jak mam naciskac przyciski od resetowania przebiegu mam deske digital i ustawiania swiatel itp jest jakas kombinacja czy jak?? bo naciska i nic dajcie jakies wskazowki |
Przycisk od resetowania przebiegu należy dłużej przytrzymać.
Arture1 napisał/a: | d czego mam zaczac jak nie dziala mi chlodnica poprostu sie nie wlacz aha i przy jakiej temp.powinna sie wlaczac bo u mnie jest po wyzej 90stopni i nic juz plyn z chlodnicy paruje i jeszcze 1 bylem u goscia ustawic gaz i powiedzial mi ze mam za krotka linke od gazu i ze bardzie mi nie zmniejszy ogrotow mam ok 1,5tys na zimnym powyzej 2 tys co tez auto wiecej pali bo na 13litrach gazu zrobilem 90km |
Co do chłodnicy a raczej wentylatora, patrz post Nesat'a.
Mogę dodać, że wentylator włącza się w okolicach 100st.
A jesli idzie o linke, to jak wygladają obroty na benzynie też są takie wysokie ?
Coś mi sie wydaje, że z tą linką to jakaś ściema, sprawdź czy przepustnica się zamyka do końca - w gaźniku ma dodchodzić do śruby od wolnych obrotów a we wtrysku do bolca od silnika krokowego. |
_________________ Fiat Tipo 1.6 gaźnik RIP
Nissan Primera P11 SR20DE
Nissan Primera P11.144(lift) SR20DE
|
|
|
|
|
mitsubishit
Wiek: 43 Dołączył: 25 Lis 2005 Posty: 45 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 21-01-2006, 19:45
|
|
|
Tak dokladnie i od poczatku. Po pierwsze podaj kod silnika (odczytaj z tabliczki lub pierwsze 8 cyfr numeru silnika z dowodu). to podstawa zeby cokolwiek powiedziec.
Wolne obroty w silniku na wtrysku sterowane sa w dwojaki sposob. Jedne przez nastawnik przepustnicy, ale i sa takie, ktore maja dodatkowy kanal powietrza omijajacy przepustnice. Sterowany jest on silnikiem krokowym.
Co do chlodnicy - najczestsza przyczyna niw wlaczajacego sie wentylatora to uszkodzony wlacznik termiczny. Taki duzy - poszukaj na chlodnicy z 2 kablami na kostce. Przykrecany chyba kluczem 27. Wypnij kostke z niego i zewrzyj przewody w tej kostce kawalkiem jakiegos drutu. W tym momencie wizdomo czy jest sprawny wentylator... jezeli tak to szukaj dalej. (termowlacznik lub termostat).
A co do sterowania deska u mnie tez nie zawsze kontaktuja. U mnie pomaga metoda " przed uzyciem wstrzasnij" Bedzie cieplej musze rozebrac.
Ale puki co:
gorny przycisk - jasnosc podswietlenia (u mnie nigdy nie dzialalo)
srodkowy - resetowanie licznika dziennego (przytrzymaj 3 sekundy)
dolny - zamieniasz licznik dzienny - calkowity (trip - total) |
_________________ Tipo 1.6 i.e. DGT 1990r (149C2.046) |
|
|
|
|
Arture1
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 67 Skąd: Będzin k/Katowic
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 23-01-2006, 21:27
|
|
|
spoko dzieki za rady tylko teraz jest ciezko co kolwiek zrobic na dworze bez garazu pozdro
[ Dodano: 24-01-2006, 11:13 ]
to wkoncu przy jakiej temperaturze wlacza sie wentylator od chlodnicy?? |
|
|
|
|
marcin_m
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 17 Sty 2006 Posty: 139 Skąd: Poznań
Województwo: Wielkopolskie
|
Wysłany: 02-02-2006, 22:38
|
|
|
czujnik temperatury chłodnicy znajduje się po prawej stronie, od przodu auta.
może tylko przewody są zgnite. proponuję też zbadać linkę lub przeczyścić
silnik krokowy, ja miałem go do wymiany (obroty ok. 4000)
A co do spalania gazu mi pali ok. 13 litrów.
pozdrawiam |
_________________ był zagazowany tipolot 1,6 i.e. SX 93', jest bravo JTD 01' |
|
|
|
|
Arture1
Wiek: 39 Dołączył: 21 Sty 2006 Posty: 67 Skąd: Będzin k/Katowic
Województwo: Śląskie
|
Wysłany: 03-02-2006, 05:39
|
|
|
ok dzieki sprawdze aha i co moglo mi sie stac i jak to naprawic od czego zaczac bo mam deske digital nie nie dziala mi predkosciomiesz (nie dziala licznik oraz przebieg stoi w miejscu)pomozcie bo dziwnie sie jezdzi pez pokazywania predkosci
pozdro |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Wersja do druku
|
© 2004-2011 by tempra.org & Fiat Klub Polska
Wypowiedzi oraz zdjęcia należą do ich autorów. Nie odpowiadamy za ich treść. Zabrania się kopiowania zdjęć, treści oraz plików zawartych na tej stronie bez zgody administracji.
|